Skocz do zawartości

Problemy z odbiorem i sprzętem w platformie CANAL+


Tokić
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Za czasów dekoderów SD z Cyfra+ miałem podobne zakłócenia i co wymieniłem dekoder to na innym zakresie częstotliwości. Po kolejnej wymianie dekodera przypadkowo odkryłem że odsunięcie dekodera o kilka centymetrów od TV i i zakłóceń już brak. Był to telewizor CRT podłączony SCART, dekodera już nie pamiętam miał rozmiary magnetowidu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podejrzewam ,że falownik powoduje zakłócenia plus zachmurzenie i problem gotowy.Odłącz falownik i wszystkie rzeczy które są podłączone pod panele i sprawdż.U mnie problem występuje przy tv naziemnej.Mux z TVP1 nie do oglądania.Pzostałe muxy działają.Nie wiem czy zmiana anteny naziemnej coś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy teraz nic nie dadzą. Wstałem, włączyłem wszystko, posprawdzałem i na wszystkich dekoderach sygnał jest idealny, co tylko skłania mnie do wcześniejszej opinii, że coś zakłócało sygnał. W chwili obecnej 2 telefony komórkowe wyszły na zakupy, jak wrócą to będę testował znów, choć cała instalacja działała dobrze przez kilka miesięcy, czy te telefony były czy nie. Zastanawiam się nad zakłócaczem zewnętrznym, ale jak mówiłem nie mam sąsiadów za ścianą, a w sporej kilkudziesięciometrowej odległości i to nie z każdej strony. Poza tym to nie są nowi sąsiedzi, nie montowali niczego ostatnio. Z innych elementów jest jeszcze sieć wysokiego napięcia opodal, nadajnik GSM w odległości jakichś 300-400 metrów, trakcja kolejowa trochę dalej. Jednak te wszystkie elementy mają po kilkadziesiąt, wyłączając nadajnik GSM, który pracuje od jakichś 15-tu.

 

@pawelo1968

 

Dokładnie opisałem jak jest z falownikiem. Działa od miesiąca, problem jest od kilku dni. Falownik po zmroku NIE DZIAŁA. Odłączając wszystkie rzeczy, które są pod falownikiem, musiałbym odłączyć cały dom, bo prąd AC wychodzi prosto do rozdzielni i licznika. Oczywiście mogę wyłączyć instalację zupełnie, ale to bez sensu, wobec powyższego, co napisałem. Zresztą teraz falownik działa pełną mocą, bo świeci słońce i wszystko chodzi dobrze.

Wczoraj nie było żadnych chmur u mnie, to a propo ustawiania anteny, zresztą, jak już mówiłem 11449 ma bardzo mocny sygnał, mam transpondery, które są dużo słabsze i nie robiły problemów.

 

edit.

 

Dwa telefony wróciły z zakupów, nic się nie zmieniło, wszystko działa idealnie. Obstawiam więc, że problem jednak mógł być zewnętrzny, choć nadal nie mam pojęcia jaki.

Edytowane przez Waldini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mojego problemu udało mi się ustalić, że oba Wifiboxy mają na siebie wzajemnie wpływ. Znowu zaczęło szatkować i sprawa wygląda tak, że gdy na obu dekoderach włączony jest jakiś program z transpondera 11449 to wszystko działa idealnie. Problem pojawia się (czasem, nie zawsze) gdy jeden Wifibox jest wyłączony, a drugi działa z programem z 11449, a zwłaszcza gdy włączone są oba a jeden nadaje z 11449 a drugi z innego transpondera, wtedy ten na 11449 tnie. Musi być jeszcze jakaś jedna zmienna, bo nie występuje to zawsze, choć w ostatnich dniach nader często.

 

Kombinuję, ale nie mam na razie pomysłu jak to rozwiązać. Być może Wifiboxy są za blisko siebie? Bo oba są w pokojach na dole domu, oddalone w linii prostej o jakieś 3 metry, oczywiście oddziela je też ściana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maniek357 napisał:

No to zostaje wizyta i sprawdzenie dekodera w punkcie PC+.

Dekoder jest sprawny bo był podłączony do innej anteny i jest sprawny jest nowy razem z kartą..sygnał jest ok więc to nie przewod

2 minuty temu, maks27 napisał:

U mnie pomogło kiedyś przetarcie czipa miękką szmatką i potem po jej włożeniu ponowne uruchomienie dekodera.

Nic z tego przecierałem już 100 razy a dekoder jest sprawny bo na innym tv działa bez zarzutow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maks27 napisał:

Więc w APS też będzie działał, tylko dziwne że wyskakuje ten komunikat przy jednym telewizorze. 

Może zrób ustawienia fabryczne.

Resetowalem już go kilka razy wyl z zasilania bez karty żadnej reakcji nie ma

Naprawdę jestem bezsilny i już zgłupiałem o co chodzi

Na innej antenie działa ale przecież u mnie jest syg po 75 proc i widzę dekoder w tv jest tylko błąd i brak karty

Sprawdzałem nawet wejścia w antenie i zamieniłem je miejscami i wszystko jest dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kaju84 napisał:

Resetowalem już go kilka razy wyl z zasilania bez karty żadnej reakcji nie ma

Naprawdę jestem bezsilny i już zgłupiałem o co chodzi

Na innej antenie działa ale przecież u mnie jest syg po 75 proc i widzę dekoder w tv jest tylko błąd i brak karty

Sprawdzałem nawet wejścia w antenie i zamieniłem je miejscami i wszystko jest dobrze

A spróbuj przez konto reaktywować kartę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kaju84

Wg mnie podejrzany jest konwerter twin (podwójny) lub quad (poczwórny), z którego prawdopodobnie korzystasz.

Miałem podobny problem z uszkodzonym lub niewłaściwie skonstruowanym twinem (coś jakby niekompletne rozdzielenie 2 obwodów konwertera i ich wzajemne zakłócanie): przy włączonych obu dekoderach podłączonych do niego były zakłócenia, jeśli korzystały w tym samym czasie z różnych transponderów, jeśli z tego samego - brak zakłóceń, jednak przy wyłączonym jednym dekoderze drugi działał poprawnie.

U mnie problem zniknął po wymianie tego konwertera na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, pawelo1968 napisał:

A spróbuj przez konto reaktywować kartę?

Dzwoniłem na infolinię parowali kartę z dekoder zresztą ON działa na innej antenie w pokoju obok...ale w ustawieniach uprawnienia odbioru nie mam żadnej inf o karcie (a dekoder drugi w pokju obok ma tam nr karty itd)

1 minutę temu, a.cisek1 napisał:

@Kaju84

Wg mnie podejrzany jest konwerter twin (podwójny) lub quad (poczwórny), z którego prawdopodobnie korzystasz.

Miałem podobny problem z uszkodzonym lub niewłaściwie skonstruowanym twinem (coś jakby niekompletne rozdzielenie 2 obwodów konwertera i ich wzajemne zakłócanie): przy włączonych obu dekoderach podłączonych do niego były zakłócenia, jeśli korzystały w tym samym czasie z różnych transponderów, jeśli z tego samego - brak zakłóceń, jednak przy wyłączonym jednym dekoderze drugi działał poprawnie.

U mnie problem zniknął po wymianie tego konwertera na inny.

Rozumiem ale na tej antenie i konwerterze twin te dekodery działka już chyba kilka lat problem wystąpił jakies 3 tyg temu wymieniłem dekoder kartę a dziś podłączyłem mój dekoder pod drugą antenę osobna 

1 minutę temu, Kaju84 napisał:

Dzwoniłem na infolinię parowali kartę z dekoder zresztą ON działa na innej antenie w pokoju obok...ale w ustawieniach uprawnienia odbioru nie mam żadnej inf o karcie (a dekoder drugi w pokju obok ma tam nr karty itd)

Rozumiem ale na tej antenie i konwerterze twin te dekodery działka już chyba kilka lat problem wystąpił jakies 3 tyg temu wymieniłem dekoder kartę a dziś podłączyłem mój dekoder pod drugą antenę osobna 

Zamieniałem miejscami antenę i wejścia konwertera są bez zarzutu tyle że inna antena na moim działa a moja antena na tym drugim nie...to się wyklucza przecież mam syg więc przewód antenowy jest ok ale tylko to różni te dwie sytuacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, a.cisek1 napisał:

@Kaju84

Wg mnie podejrzany jest konwerter twin (podwójny) lub quad (poczwórny), z którego prawdopodobnie korzystasz.

Miałem podobny problem z uszkodzonym lub niewłaściwie skonstruowanym twinem (coś jakby niekompletne rozdzielenie 2 obwodów konwertera i ich wzajemne zakłócanie): przy włączonych obu dekoderach podłączonych do niego były zakłócenia, jeśli korzystały w tym samym czasie z różnych transponderów, jeśli z tego samego - brak zakłóceń, jednak przy wyłączonym jednym dekoderze drugi działał poprawnie.

U mnie problem zniknął po wymianie tego konwertera na inny.

 

Ta odpowiedź to chyba bardziej do mnie była.

 

Mam podejrzenia co do konwertera, ale jak pamiętam, przed jego wymianą, a było to 3 miesiące temu, na 14449 też były problemy, podobnie przejściowe jak teraz, choć trochę inaczej się objawiały. Nasuwa mi się inne podejrzenie. Jako, że oba kable rozchodzą się do pokojów, które są obok siebie, to przez większość drogi są umieszczone w jednym korytku, dosyć ciasno, bo jest tam także kabel tv naziemnej. Może tam następuje jakaś interferencja, chociaż dziwne są te problemy tylko na jednym transponderze.

 

Mój konwerter to Opticum 8 k. Wyjście unicable i 2 x legacy, do których są wpięte wifiboxy

Edytowane przez Waldini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Waldini napisał:

 

Ta odpowiedź to chyba bardziej do mnie była.

 

Mam podejrzenia co do konwertera, ale jak pamiętam, przed jego wymianą, a było to 3 miesiące temu, na 14449 też były problemy, podobnie przejściowe jak teraz, choć trochę inaczej się objawiały. Nasuwa mi się inne podejrzenie. Jako, że oba kable rozchodzą się do pokojów, które są obok siebie, to przez większość drogi są umieszczone w jednym korytku, dosyć ciasno, bo jest tam także kabel tv naziemnej. Może tam następuje jakaś interferencja, chociaż dziwne są te problemy tylko na jednym transponderze.

 

Mój konwerter to Opticum 8 k. Wyjście unicable i 2 x legacy, do których są wpięte wifiboxy

Kable są puszczone od anteny i nie łączą się prócz miejsca w konwenterze rozchodzą się po dachu do dwóch rozny pomieszczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kaju84 napisał:

Kable są puszczone od anteny i nie łączą się prócz miejsca w konwenterze rozchodzą się po dachu do dwóch rozny pomieszczeń.

 

Tak, tak. Tylko obaj zgłaszamy różne problemy i wszystko się zlało w jedno. Ja pisałem o swoim problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kaju84 napisał:

Witam mam taki problem

Nowy dekoder nowa karta i informacja na zmianę błąd karty karta uszkodzona

Zasięg i jakość po 70 proc

Dodam że na innej antenie działa bez zarzutów...co może być przyczyną skoro jest zasięg a telewizor widzi interfejs dekodera 

Pomocy

Skoro na innej antenie działa, to masz problem z anteną gdzie nie działa. Spróbuj precyzyjniej antenę ustawić lub podmień dla sprawdzenia LNB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś spotkałem opinię facebooku na jakiejś grupie instalatorów SAT na temat unicable Opticuma. Że jak się podłączy wszystkie urządzenia to coś z napięciami  jest nie tak. Że nie daję rady poprawnie  obsłużyć kilku odbiorników. Nie znam się na tyle aby ocenić taką opinię, ale może coś jest na rzeczy, może to nie były tylko czyjeś domysły????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wcześniej udało mi się ustalić, że moje Wifiboxy mają duży wpływ na swoje działanie na transponderze 11449, chyba wiem już więcej, co mam nadzieję zbliża mnie do rozwiązania problemu. Wiem już na pewno, że bez wpływu pozostają: 

 

- instalacja fotowoltaiczna, czy działająca, czy odłączona nie robi żadnej różnicy

- telefony komórkowe

- inny sprzęt domowy

 

Odkryłem ważną rzecz: po wykręceniu kabla antenowego z jednego Wifiboxa drugi natychmiast wraca do poprawnej pracy i nie ma żadnych zakłóceń na 11449. Jak wspominałem w domu mam 3 dekodery 1 Ultrabox, który działa idealnie i którego kabel jest poprowadzony zupełnie osobnym korytkiem i 2 Wifiboxy, gdzie jest problem z transponderem, a które upakowane są ciasno w jedno korytko. Kable te mają już kilkanaście lat. Wydaje mi się też, że problem nasilił się po wyraźnym ochłodzeniu jakie mamy. Za dnia było ok, a teraz jak temperatura spadła w okolicę zera jest beznadziejnie. Jak pamiętam przy starym konwerterze też był problem z TVP1, który jest na 11449 były zaniki sygnału i zakłócenia i też dekodera na 1 piętrze to nie ruszało problem był tylko na parterze, gdzie teraz są Wifiboxy, więc wszystko wskazuje na zakłóceniach na kablu, więc przymierzam się do ich wymiany. Choć jest też ryzyko, że to jednak konwerter szwankuje, choć to nowy egzemplarz i jakby co jest na gwarancji.

 

Pierwsze pytanie, czy jest aż tak prawdopodobne, żeby wzajemny wpływ kabli zakłócał jedną częstotliwość, a innych nie dotykał? Drugie pytanie jaki kabel dobrać, żeby uniknąć takich wpływów? Chcąc nie chcąc wcisnę je w to samo korytko, żeby nic mi nie zwisało na ścianie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kaju84 napisał:

Ale sygnał jest po 75 proc więc chyba dziala

Na tej antenie  co działa jest podobnie. Więc?

 

@Waldini Znalazłem takie coś.  Problem nie taki jak Twój, ale może Ci się przyda. Jedna odpowiedź tam chyba da Ci odpowiedź o kablach. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2809533.html

Edytowane przez ircios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ircios napisał:

@Waldini Znalazłem takie coś.  Problem nie taki jak Twój, ale może Ci się przyda. Jedna odpowiedź tam chyba da Ci odpowiedź o kablach. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2809533.html

 

Dzięki, znalazłem to też wczoraj, co jeszcze bardziej przekonuje mnie, że wina jest okablowania. Pisze tam instalator, że na wyjściu z konwertera wszystko gra, a kable są zatynkowane, więc potem sprawdzić je mógł na wyjściu z tynku, gdzie już było źle. W sumie to trochę się dziwię, bo facet pisze, że robi w branży od 1991, temat z elektrody jest z 2016, więc jak na 25 lat doświadczenia, to nawet ja z ciekawości bym rozwinął nowe kable, choć jestem laikiem. Różnica tam jest taka, że piszą o zestawie antenowym, który w ogóle nie łapał 11449, a ja mam to rozciągnięte na 3 odbiorniki i co wiem na pewno to to, że mam kompletnie osobno pociągnięty kabel do Ultraboxa z wyjścia unicable i tu wszystko śmiga idealnie. No i mam dwa Wifiboxy z wyjść legacy, gdzie zakłócają się wzajemnie na 11449. Jak pisałem odłączenie kabla od jednego Wifiboxa sprawia, że na drugim problem natychmiast znika, więc przyczyna leży tutaj. Kable do Wifiboxów są pociągnięte razem w jednym korytku na odcinku jakichś 5 metrów, dodatkowo upchany jest tam kabel anteny naziemnej. Wg mnie zakłócenia są tutaj, tym bardziej, że jak wspominają domownicy problem z TVP 1, który jest na 11449 był już wcześniej, przy starym konwerterze z 4 wyjściami. Wtedy zrzucałem to na karb działania splittera, który czasem też robił niespodzianki.

Edytowane przez Waldini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...