Skocz do zawartości

Podwyżka abonamentu w C+


Gość PawelU1981
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale że zastrzega możliwość zmiany cen to nie znaczy że muszę się z tym zgodzić i mogę rozwiązać umowę bez kary w ciągu 14 dni .

Jak bym musiał to przyjąć to by mogli mi dać abonament np. 300 zł i bym musiał płacić a ja muszę te ceny chyba zaakceptować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przypadek jest dość ciekawy (lub typowy jak kto woli). Umowę podpisywałem w grudniu na pakiet Superpremium HBO z MR za 99+5 zł. Miałem gratis trzy miesiące licząc od stycznia. Więc nie interesowałem się specjalnie opłatami. Za marzec miałem płacić jeszcze 5 zł. Wczoraj czyli 07.03 została wygenerowana faktura za multiroom w kwocie 10 zł, która mnie delikatnie mówiąc lekko zaniepokoiła. Zacząłem szukać informacji w internecie i tak natrafiłem na ten wątek.

Czytam, że nie można wysłać już wypowiedzenia (niektóre komentarze z lekką nutką ironii). Problem jest taki, że ja faktycznie nie otrzymałem żadnego aneksu informującego mnie o podwyżkach.

Co mogę w tej chwili zrobić ??

Wpłacić 5 zł (tak jak na umowie) i wysłać wypowiedzenie, czy dzwonić do cyfry ??

O fakcie podwyżki dowiedziałem się w momencie otrzymania maila z nową fakturą.

Do jasnej .. dlaczego informacja o podwyżce wysyłana jest zwykłym listem, a nie racza wysłać jej choćby e-mailem.

Najśmieszniejsze jest to, że przeszedłem do C+ z Polsatu, z którego właściwie byłem zadowolony. Wypowiedzenie z Polsatu mam 16 marca i zaproponowali mi naprawdę ciekawa umowę, gdybym wiedział o tej podwyżce na pewno wysłał bym wypowiedzenie wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz wypowiedzieć całej umowy tylko przez to, że multiroom podrożał. Jedyne co możesz wskórać (a jest to prawdopodobne jeśli rzeczywiście nie dostałeś listownie informacji o podwyżce) to zrezygnować z multiroomu. To usługa dodatkowa, a nie składnik bazowy jak np. konkretny pakiet (Tobie Superpremium HBO nie podrożało, więc nie możesz wypowiedzieć całej umowy).

 

Pozostałe osoby myślę, że mogą zrobić Cyfrze wojenkę, oczywiście jeśli im się chce. Jest przecież szansa, że nie dostaliście tego listu z powodu Poczty Polskiej (ginie masa rzeczy) i nie ma tego jak specjalnie udowodnić (to nie polecony). W związku z tym dla niektórych podwyższony rachunek będzie dopiero sygnałem, że coś się stało (mało osób siedzi na forum czy czyta portale o tv sat). Wiadomo, kto zapłacił to się na taki stan rzeczy zgodził. Jednak jeśli nie zapłacicie i uderzycie do konkretnego organu, będzie to świadczyło, iż się nie zgadzacie z nowymi warunkami, o wprowadzeniu których się nie dowiedzieliście. To Cyfra, a nie Wy ma zadbać o to, byście dowiedzieli się o podwyżce. Jeśli ktoś będzie z obsługi pyszczył to spokojnie można udać się do UOKiK.. To samo z wątpliwościami apropo rzekomej zgody przy podpisywaniu umów w styczniu. Jeśli oprócz tego tajnego aneksu mówiącego o podwyżce od marca mieliście na jakiejś innej stronie inne ceny (te niższe) to również podchodzi to pod wprowadzanie klienta w błąd.

 

Jednak siedząc na forum nic nie załatwicie, lepiej ruszać w teren póki rzeczywiście będzie za późno :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz wypowiedzieć całej umowy tylko przez to, że multiroom podrożał. Jedyne co możesz wskórać (a jest to prawdopodobne jeśli rzeczywiście nie dostałeś listownie informacji o podwyżce) to zrezygnować z multiroomu. To usługa dodatkowa, a nie składnik bazowy jak np. konkretny pakiet (Tobie Superpremium HBO nie podrożało, więc nie możesz wypowiedzieć całej umowy).

Z faktur wynika, że podrożał nie tylko multiroom, ale również abo ze 137 na 146 z tym, że za marzec mam jeszcze rabat w ramach 3 miesięcy gratis.

 

Pytanie do jakich "organów" uderzyć, chodzi też o to, żeby nie przepadł ten termin wypowiedzenia (jeśli przyjmujemy, że jeszcze nie przepadł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz wypowiedzieć całej umowy tylko przez to, że multiroom podrożał. Jedyne co możesz wskórać (a jest to prawdopodobne jeśli rzeczywiście nie dostałeś listownie informacji o podwyżce) to zrezygnować z multiroomu. To usługa dodatkowa, a nie składnik bazowy jak np. konkretny pakiet (Tobie Superpremium HBO nie podrożało, więc nie możesz wypowiedzieć całej umowy).

Z faktur wynika, że podrożał nie tylko multiroom, ale również abo ze 137 na 146 z tym, że za marzec mam jeszcze rabat w ramach 3 miesięcy gratis.

 

Pytanie do jakich "organów" uderzyć, chodzi też o to, żeby nie przepadł ten termin wypowiedzenia (jeśli przyjmujemy, że jeszcze nie przepadł)

 

W pierwszej kolejności jak najszybciej zadzwoń/napisz/skontaktuj się z Cyfrą co oni na to. Jeśli dostaniesz standardową papkę o możliwości wypowiedzenia do końca stycznia i nikt nie będzie chciał słuchać o tym, że nie dostałeś listu informującego o zmianach, to uderzaj do:

http://www.uokik.gov.pl/delegatury_uokik.php

albo elektronicznie: http://www.uokik.gov.pl/elektroniczna_s ... dawcza.php

I bardzo dokładnie i starannie opisz swój problem. Oczywiście załącz korespondencję odmowną z Cyfrą (bądź streść rozmowę z konsultantem/nagraj ją itp), im więcej faktów tym lepiej dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Sorek21:

W okolicach czerwca dostaniesz zapewne SMS-a o super ofercie specjalnie dla Ciebie. A potem zostaniesz zbombardowany telefonami. Będą Ci chcieli wcisnąć pakiety z kanałami których nie oglądasz za drugie tyle niż płacisz obecnie :) Jak im powiesz, że interesuje Cię tylko to, to i to i ich trochę przytrzymasz to masz szansę płacić mniej niż teraz. W zamian pożyczysz im swoją telewizyjną duszę na następne kilkanaście miesięcy :) No chyba, że chcesz być wolny i niepodległy z możliwością rozwodu w każdej chwili - wtedy będziesz płacił cennikowo dokładnie tyle, co wyliczyłeś. Coś za coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet również podrożał z 99zł na 108zł, multiroom z 5zł na 10zł. Podwyżki i nowe aneksy do umów były od 3 stycznia. Oficjalnego emaila dostaliśmy 10 stycznia.

 

A czy jesteś w stanie powiedzieć jaki był tytuł tego maila (czy ten mail z informacją był wysłany osobno, czy też dołączony do któregoś e-magazynu lub rachunku). Ja przed chwilą przejrzałem sobie wszystkie maile wysłane przez C+ od grudnia i nie mogę znaleźć informacji o zmianach (10 stycznia nie dostałem od nich żadnego maila).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy czy chcecie nadal kontynuować umowę z Cyfrą

nie wiem czy to dobra droga nieopłacenie rachunku lub niepłacenie kwoty samej podwyżki - od tego są reklamacje

w reklamacji zażądał bym przynajmniej takich samych warunków jakie otrzymała większość, do których dotarły aneksy i którzy wysłali wypowiedzenia

pakiet HBOSuperpremium z MR i PVR gratis sporo przedłużających dostało za 108-109zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepłacenie na znak protestu nic nie da, jest droga formalna - reklamacja.

I przepisy są tu jednoznaczne, niezależnie czy jest to prawo podatkowe, rchunkowe, umowy - fakture trzeba opłacić w terminie przewidzianym, reklmacja też ma swoje terminy jak i czas na odpowiedź.

Tak, ludzie co podpisywali umowy w styczniu dostali teraz faktury z podwyżkami.

I założę się, że nie dostali aneksów o podwyżkach bo jak się okazało na moim przykładzie - są integralną częścią umowy podobno.

Tyle w teorii - a teraz praktyka, o czym pisałem i o czym zaczynają pisać inni.

 

Przedstawiciel Cyfry drukuje dokumenty - czytasz je, nawet dokładnie. Masz aneks do umowy, regulamin, cennik etc. Podpisujesz, wychodzisz. Ba, nawet dostajesz kopie. I nagle po 2 mcach okazuje się że jak sądziłem przypadkowo, ale sądząć po wpisach innych i ich doświadczeń z ich dystrybutorami - celowo - z Twoich dokumentów znikają dwie strony - właśnie aneks o podwyżce. Mnie dystrybutor poinformował, że nie zauważył że takowe były i ich nie wydrukował.

W pnkt. 13 było napisane że zgadzam się na aneks. I zgodziłem się - ale na aneks przyznający zniżki gdyż z takim zostałem zapoznany. Ten z podwyżką - na oczy nie widziałem.

I zapewne zapłaciłbym te dodatkowe 14 zł uznając, że za głupotę własną się płaci, tyle że usunięcie dokumentów z umowy, już nie podlega pod politykę firmy tylko pod Kodeks Karny a samo manipulowanie dokumentami, ich usuwanie, modyfikowanie - nosi znamiona przestępstwa.

Na moje osobiste żądanie, dystrybutor przesłał mi plik pdf z moimi dokumentami - umowa podpisana w styczniu, a dokument generowany w połowie lutego, oczywiście już zawierający ten "zagubiony" aneks.

Reklamację napisałem i szczegółowo opisałem tę sytuację. I mam w poważaniu - czy to problem Konsultanta, Operatora, Dystrybutora, drukarki czy świasaka zawijajacego w sreberka. Teraz zaczekam n ich 30-dniową odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiem dlaczego nagle zacząłeś wylewać swoje żale na forum. W każdym temacie nakłaniasz wszystkich do składania skarg do rzecznika czy UOKIK. Twoje błędy ortograficzne aż rażą.

 

Ja też nakłaniam, i co? Jeśli będą jakiekolwiek wątpliwości co do rzetelności i dobrej wiary Cyfry przy "przemycaniu" tych podwyżek, to UOKiK będzie stał po stronie konsumenta jako strony słabszej względem firmy i oprócz rozstrzygnięcia sprawy na korzyść konsumenta może dziabnąć Cyfrze jakąś karę. :lol:

 

To samo z listem. Brak formy listu poleconego jest winą Cyfry, bo list zwykły uniemożliwia realizację ich klauzuli z pisma, tj. określenie biegu terminu do wypowiedzenia bo takowy liczy się od doręczenia, a nie nadania. Bo orzekanie na oko tj. "wysłaliśmy 5 styczniaaa, powinno już dojść, termin minął!" z punktu widzenia prawa można o kant tyłka rozbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

@biw, mylisz się, trzeba ludzi edukować co do możliwości walki z nieuczciwymi sprzedawcami wszelakich produktów, w tym i medialnych, nawet jeśli to naruszy cierpliwość takich użytkowników forum jak Ty, i nawet wtedy, kiedy zajmuje to 20 stron jakiegoś wątku.

 

A już szczególnie, trzeba powtarzać pewne kwestie po wielokroć, kiedy chodzi o skargi do takich instytucji jak UOKiK, gdzie liczy się naruszone dobro wielu konsumentów.

 

To jest dobro nadrzędne nad Twoim spokojem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wyjątkowych zapaleńców sprawa może być do wygrania. Oczywiście indywidualnie.

Dla umów zawieranych w punkcie należało by wykazać, że zbyt wielu abonentów zawierających umowy zostało naciętych, więc to nie przypadek że treść aneksów dotyczące marcowych podwyżek nie była dołączana do umowy. No chyba, że Cyfra wykaże, że ich abonenci są analfabetami i nie czytają treści umów i aneksów do umów.

Czy jeżeli aneksy z podwyżkami istniały to czy były parafowane przez abonentów?. Jak znam życie to podpisu klienta na aneksie nie będzie. Kolejny przypadek? A może treść aneksów była jednakowa i leżała sobie luźno na kupce a klient "zapomniał" zabrać dla siebie egzemplarza? Nie wiem, ja w punkcie umowy nie zawierałem. Ale pamiętam, kiedy w połowie stycznia na forum zrobił się szum o podwyżkach poszedłem z ciekawości do punktu i spytałem dystrybutora o podwyżki.Nie było żadnej oficjalnej odpowiedzi. Coś tam słyszał na forach internetowych i tyle. Czyżby sprzedawca treści aneksów też nie czytał? :brawo:

 

Czy podpis na umowie głównej o tym, że abonent zapoznał się z treścią aneksu wystarczy? Nie wiem. Nie jestem prawnikiem.

 

Czy aneksy powinny być rozsyłane listem zwykłym czy poleconym? Z tego co pamiętam to w styczniu treść aneksów oraz pismo przewodnie do aneksu były generowane komputerowo. Aneksy były rozsyłane świeżo po przedłużeniu umowy. Statystycznie można wykazać, że aneks nie dotarł do abonenta bo ileś tam % listów zwykłych na poczcie ginie. Lub nie dociera na czas. Osobiście bym zgodził się z faktem, iż aneksy powinny być jednak wysłane listem zwykłym. Zakładając, że 99,9% z nich dotrze do abonentów. Bo co byłoby w przypadku gdyby aneks został wysłany listem poleconym a abonenta z różnych przyczyn nie ma w miejscu zamieszkania. Co zrobić z takim abonentem z dniem 01.03.2012r, któremu poczta dwukrotnie awizowała list z aneksem i który ostatecznie nie odebrał przesyłki - odciąć sygnał bo nie odebrał korespondencji???.

Nie znaczy to, że abonentom, którzy listu z aneksem nie otrzymali a powinni należy odciąć możliwość reklamacji. Przecież dopiero teraz, kiedy abonenci czytają rachunki na ekranie telewizora dowiadują się, że od marca podniesiono im abonament. Czyli z różnych względów nie mieli takiej wiedzy wcześniej. Wychodzi na to, że jedyną forma wiedzy o podwyżkach był list zwykły wysłany do abonenta. Dlaczego Cyfra mając możliwości techniczne nie była łaskawa poinformować abonenta w inny sposób o podwyżkach niż listem poleconym. Nie można było wysłać ogólnej informacji na ekran telewizora? ; a na maila? ; a sms-a na numer telefonu? Kolejny przypadek? Nie, ale podejrzewam, że sporo abonentów wyrzuciło aneks do kosza nie czytając go wcale lub źle zrozumiała jego treść.

Wszystko można było załatwić poprawnie w interesie abonenta. Więc dochodzę do sedna moich przydługich [beep]n : ilu abonentów będzie reklamować - 0,1% wątpię. 99,9% zapłaci. Starczy na kolejną karę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić z takim abonentem z dniem 01.03.2012r, któremu poczta dwukrotnie awizowała list z aneksem i który ostatecznie nie odebrał przesyłki - odciąć sygnał bo nie odebrał korespondencji???..

 

Tak jak jest w większości krajowych kodeksów - podwójne awizo uznaje się za przesyłkę skutecznie doręczoną. W tym wypadku podnieść abonament, bo gdyby abonent zachował należytą staranność (jeśli tam nie mieszka: poinformował usługodawcę o zmianie miejsca zamieszkania/pobytu, bądź jeśli tam mieszka: sprawdził skrzynkę pocztową -> znalazłby awizo -> odebrałby list z poczty) to zaznajomiłby się z treścią listu, a co za tym idzie - podwyżki.

 

Z praktyki urzędowej wiem, że w 99,9% podwójne awiza są celowe, by powodować przewlekłość postępowania/ukrywać się :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grabar - faktycznie masz rację, nie pomyślałem o tym. Czyli chodziło o zwykłą oszczędność na kosztach korepondencji :lol2:

 

Wychodzi na to, że Cyfra dwukrotnie nie dopełniła należytej staranności podczas zawarcia lub zmiany warunków umowy: brak podpisu klienta na aneksie rzekomo wydawanym w punkcie. Brak potwierdzenia odbioru aneksu przez abonenta. Jest furtka do składania reklamacji. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałem się dowiedzieć czy cyfra przysyła swoim abonentom rachunki w formie papierowej ? zależy mi na takiej formie płatnosci.Jeżeli tak to w jakim terminie przychodzi faktura ?

 

jak zalogujesz się na swoim koncie w ICA i wejdziesz w płatności to możesz sobie sam wydrukować rachunek z pliku pdf.

Chyba, że chodzi ci nie o sam rachunek tylko dodatkowo o blankiet przelewu z twoimi danymi do zapłaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No właśnie podejrzewam, że chodzi o ten nieszczęsny blankiet wpłaty, który według mnie również powinien być dostępny w formie elektronicznej obok faktury.

 

Kwestia oczywiście jak zawsze w pieniądzach, gdzie dla przykładu przelew w banku kosztuje tak średnio 3,5-5 PLN, a prowizja w markecie wynosi, chyba coś ok. 1,8 PLN, więc jak sami widzicie różnice są i to spore.

 

Oczywiście można zlecić w swoim banku zlecenie stałe, ale to dopiero jak C+ zdecyduje się ile tak naprawdę pobierać za to swoje cudo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...