Skocz do zawartości

Problem z podłączeniem dekodera HD5000 do telewizora LG


Josip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

prosiłbym o pomoc w następującym problemie. Dotychczas miałem telewizor LG (49 cali) i CP działał prawidłowo. Po zakupie nowego telewizora (LG 65UM7100PLA) telewizor nie wykrywa prawidłowo sygnału z dekodera (HD5000). Co kilkadziesiąt sekund pojawia się mignięcie wizji, ale od razu znika i znowu jest informacja o braku sygnału. Podłączyłem ponownie stary TV i wszystko działa ok. Testowałem wszystkie łącza HDMI i różne kable - efekt zawsze ten sam. Co może być przyczyną problemu? Czy możliwe, że to wina dekodera, które nie jest "kompatybilny" z większym telewizorem? A może kupić lepszy kabel HDMI? Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Josip napisał:

Podłączyłem ponownie stary TV i wszystko działa ok. Testowałem wszystkie łącza HDMI i różne kable - efekt zawsze ten sam. Co może być przyczyną problemu? Czy możliwe, że to wina dekodera, które nie jest "kompatybilny" z większym telewizorem? A może kupić lepszy kabel

Skoro na starym wszystko działa to chyba powinieneś się sam domyśleć że z nowym coś nie tak, dekoder ci działa, sygnał podaje prawidłowy co widzisz i potwierdzasz na starym więc sprawca jest tylko jeden- spróbuj jeszcze podłączyć pod inne wejście HDMI jak nie pomoże to reklamacja TV.

Ps. i nie zgłaszaj naprawy gwarancyjnej :!: od razu na zasadzie rękojmi bo wtedy to masz sprawę ze sprzedawcą a nie gwarantem.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, OlafS napisał:

Skoro na starym wszystko działa to chyba powinieneś się sam domyśleć że z nowym coś nie tak, dekoder ci działa, sygnał podaje prawidłowy co widzisz i potwierdzasz na starym więc sprawca jest tylko jeden- spróbuj jeszcze podłączyć pod inne wejście HDMI jak nie pomoże to reklamacja TV.

Ps. i nie zgłaszaj naprawy gwarancyjnej :!: od razu na zasadzie rękojmi bo wtedy to masz sprawę ze sprzedawcą a nie gwarantem.

 

Dziękuję za odpowiedź. Złącza HDMI w nowym TV sprawdzałem i niby działają- sprawdzone przez podpięcie odtwarzacza DVD. Ale jeśli nie ma wyjścia, to faktycznie pozostaje reklamacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz co kolwiek innego, laptop, DVD, inny dekoder, bo jeśli będzie działać normalnie to Cię wyśmieją w serwisie i stracisz tylko czas, na 99%masz źle ustawione coś, albo kabel chiński co nie daje rade, sam tak kiedyś miałem, na 32' działał, na 50 już nie. 

 

A zresetowałeś dekoder i TV do fabrycznych ustawień? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze 2 rzeczy - każde z osobna w takiej kolejności:

 

- w menu telewizora dla używanego gniazda HDMI przestaw (wyłącz) ustawienie [HDMI ULTRA HD Deep Colour]  w Ustawienia-->Menu (⋮)->Obraz->Dodatkowe Ustawienia -> HDMI ULTRA HD Deep Colour  

   (potem telewizor chyba bedzie wymagał restartu)

 

- w dekoderze zmniejsz rozdzielczość do 720p 

   - jeśli zadziała z 720p albo z 1080i - a nie zadziała z 1080p  -  to spróbuj znaleźć kabel HDMI (ver 1.4 wzwyż) ale z przeciwzakłóceniowymi beczkami ferrytowymi przy wtykach. (takie 2cm zgrubienia zalane w plastiku gumie kilka cm od wtyczek) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za odzew. Kupiłem lepszy kabel HDMI (2.0b, z tymi zabezpieczeniami przeciwzakłóceniowymi) i obraz się pojawił. Co prawda na początku obraz przerywał, ale z czasem przerwy stawały się coraz rzadsze. Teraz, po około 30 minutach, przerwy pojawiają się już sporadycznie i czekam aż całkowicie zanikną (mam nadzieję). Zobaczymy jaka będzie sytuacja po wyłączeniu sprzętu i włączeniu. Jak problem powróci to wykonam proponowane przez was czynności.

 

Dodatkowo zamówiłem moduł CAM, aby całkowicie zrezygnować z zewnętrznego dekodera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Josip napisał:

Kupiłem lepszy kabel HDMI (2.0b, z tymi zabezpieczeniami przeciwzakłóceniowymi) i obraz się pojawił. Co prawda na początku obraz przerywał, ale z czasem przerwy stawały się coraz rzadsze.

Chłopie! to już jest dobitny dowód że TV masz walnięty, na co będziesz czekał :?: co dzień będziesz żył nadzieja że jeszcze pół godzinki i już przestanie przerywać :?::!:  żaden TV nie prawa się tak zachowywać, zgłaszaj reklamację a ten kabel(przyda się) jest bezapelacyjnym dowodem że HDMI działa źle, na tym idzie lepiej bo ma lepszą przepustowość + zabezpieczenia p.zakłóceniowe, ale to nie jest to co być powinno.

 

Ps. gdybyś posłuchał mojej sugestii to przy rękojmie najlepiej domagaj się zwrotu gotówki(nawet za dojazd ze sprzętem się kilometrówka należy) sprzedawca ma 14 dni(roboczych) na ustosunkowanie się do wniosku, w najgorszym przypadku wymienią na wolny od wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OlafS Przecież są sprzęty niekompatybilne lub źle skonfigurowane, czego nie rozumiesz? Kolega nawet nie sprawdził, czy na tym samym wejściu HDMI działa mu inny sprzęt (obstawiam, że działał by OK), a Ty go wysyłasz do serwisu tak bardzo  na siłę, jakbyś miał jakiś interes w tym (? ?)albo uwielbiał uprzykrzać życie serwisowym producenta.

 

Kolega  nie kombinował nawet z tym, co pisał mu @hupatek, ani nie resetowal ustawień, więc skąd ma wiedzieć, czy ma poprawnie skonfigurowany sprzęt? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Josip napisał:

 

Dziękuję za odpowiedź. Złącza HDMI w nowym TV sprawdzałem i niby działają- sprawdzone przez podpięcie odtwarzacza DVD. Ale jeśli nie ma wyjścia, to faktycznie pozostaje reklamacja.

DVD @Josip sprawdził ale nie sprawdził innego dekodera. Także na spokojnie należało by najpierw sprawdzić inny dekoder lub więcej jeżeli jest taka możliwość ,zrobić to co radzi @hupatek i jeżeli nie ma poprawy dopiero wymiana na inny. Można też zanieść dekoder do sklepu aby sprawdzić taki sam model tv w sklepie. Na pewno lżej niż dźwigać od razu telewizor do sklepu. Także jest kilka opcji do sprawdzenia.

@Josip daj znać jak się sprawa zakończyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny problem miałem z konsolą PS4. Od razu po kupnie konsoli podpiąłem ją do TV po czym.. nie wykrywał poprawnie konsoli, tzn coś się pojawiło ale sporadycznie i tak szybko że nawet bym nie doczytał. Po dosyć długim sprawdzaniu postawiłem diagnozę na niesprawny kabel HDMI. To co mnie najbardziej zdziwiło.. po podpięciu innego urządzenia pod stary przewód HDMI wszystko działało rewelacyjnie, co skłoniło mnie do dalszego sprawdzania. Po kilku jeszcze innych testach stwierdziłem że problemem było brak... dławika na końcu przewodu co najwidoczniej przyczyniło się do pewnych zakłóceń jakie występowały w tym przewodzie. Jeżeli jeszcze nie zacząłeś działać polecam zmianę kabla HDMI najlepiej z dwoma dławikami. Pozdrawiam ciepło w te chłodne dni ☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CzrnnyKruko - przecież zmienił

19 godzin temu, Josip napisał:

Kupiłem lepszy kabel HDMI (2.0b, z tymi zabezpieczeniami przeciwzakłóceniowymi) i obraz się pojawił. Co prawda na początku obraz przerywał, ale z czasem przerwy stawały się coraz rzadsze. Teraz, po około 30 minutach, przerwy pojawiają się już sporadycznie i czekam aż całkowicie zanikną (mam nadzieję)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej obraz jest idealny, bez żadnych przerw. Okazało się, że ostatecznie pomogło przełączenie kabla HDMI do innego gniazda w TV (wczoraj, gdy pisałem o tym, że przerwy się zmniejszają, korzystałem z gniazda nr 3, a wcześniej sprawdzałem gniazda w TV na tych lewych kablach HDMI, które miałem na początku i które nie dawały żadnego sygnału). Dzisiaj przerwy występowały nadal (sporadycznie), więc korzystając z Waszych rad pożyczyłem inny dekoder CP od znajomego oraz nastawiłem się na przywracanie urządzeń do ustawień fabrycznych i ewentualną zabawę z jakością/rozdzielczością w ustawieniach. Ale przed tym uznałem, że jeszcze sprawdzę ten nowy kabel HDMI na gniazdach HDMI 1 i HDMI 2. Po przełączeniu się na gniazdo HDMI 2 wszystkie problemy zniknęły... więc nie wykonywałem już dalszych czynności. Dziwne, ale skoro działa to już nie wnikam;) I tak za kilka dni mam dostać moduł CI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie jako lekture uzupelniajaca podrzuce haslo "HDMI spread spectrum clock".

(Unikanie zakłóceń przez rozproszenie widma sygnału)

 

Producent urzadzen z HDMI zeby przejsc certyfikacje EMC musi dla kazdej uzywanej rozdzielczosci dobrac parametry pracy generatorow sygnalu, wlaczajac w to uzycie SS (spread spectrum) w ogole i glebokosc jej modulacji. Kiedys przy niższych czestosciach wystarczalo dawac kabel z dlawikami w komplecie.  Z kolei tolerancja odbiornika HDMI na właczenie SS powinna byc nominalna zgodnie ze standardem ale mogą być w praktyce ekstra zjawiska -zakłocenia, zaleznosc temperaturowa zegarow (stad mozliwe ze na zimno cos dziala inaczej niz na cieplo).

 

Podsumowujac - to uklad 3 elementow - nadajnik + kabel + odbiornik i współpraca wszystkich 3 naraz przyczynia się do efektu koncowego.

 

Btw. Mialem identyczny case co do objawów. Slim PC lenovo M700 + kabel aktywny Club3D Displayport-Hdmi 4k60p + Samsung UE40NU7192.

Oddałem telewizor w 14 dni.

Edytowane przez hupatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem inne wejścia. Wtedy żadne nie działały (dekoder nie działał - odtwarzacz DVD działał), bo miałem lipne kable. Po kupieniu nowego kabla podłączyłem się do jednego wejścia i miałem te dziwne przerwy, których częstotliwość się zmniejszała, więc uznałem, że będzie ok i tak to zostawiłem (wiem, moje przeoczenie - mogłem od razu sprawdzić inne wejścia). Na drugi dzień ponownie sprawdziłem inne wejścia - ale już nowym kablem i było ok. Jedna istotna uwaga - nie robię tego u siebie tylko grzecznościowo, dlatego nie miałem pełnej swobody czasowej dla działań. W praktyce powinienem to wszystko załatwić w ciągu jednej "sesji", ale po prostu nie miałem czasu.

 

Najśmieszniejsze jest to, że to całe zamieszanie z kablami, portami i dekoderem nie ma już żadnego znaczenia, bo wczoraj przyszedł moduł CAM i pozbyliśmy się dekodera na amen. Wszystko działa idealnie. Pozostałe wejścia HDMI sprawdzałem odtwarzaczem DVD i działało.

 

Wszystkim serdecznie dziękuję za rady i pomoc :)

Edytowane przez Josip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja u siebie mam na dekoderze ustawione 720p bo ten format jest lepszy od 1080i a w moim dekoderze są tylko te dwa o i 576p.probowalem pociągnąć go na tryb 4.4.4 czyli full rgb zamiast bt.601 ale przelacza sam na 576p [beep]a. Kabel 2.0 18gbs ale chyba potrzeba 2.1. Z resztą nie wiem czy obraz będzie ładniejszy skoro tak na prawdę Polsat upscaluje prawdziwy format 720p do 1080i. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.02.2020 o 12:56, ChlodnyKlecha napisał:

Ja u siebie mam na dekoderze ustawione 720p bo ten format jest lepszy od 1080i a w moim dekoderze są tylko te dwa

 

Jak masz dobry telewizor z dobrym deinterlacerem to zazwyczaj 1080/50i będzie widocznie lepszy niż 720/50p bo źródłowy sygnał w materiałach w studio  nigdy nie jest 720p poza transmisjami reporterskimi z komórek. Jest albo w 1080/50i albo 1080/50p (sporadycznie) albo 1080/25p ( ubolewam że niestety też - co widać jako niepłynny  ruch)

 

W dniu 29.02.2020 o 12:56, ChlodnyKlecha napisał:

Z resztą nie wiem czy obraz będzie ładniejszy skoro tak na prawdę Polsat upscaluje prawdziwy format 720p do 1080i. 

 

Chyba Cię ktoś źle poinformował :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...