Skocz do zawartości

Usługi strumieniowe w Polsce i na świecie – dyskusja ogólna


enski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Serwisy padły ofiarą konsumpcji treści metodą (Binge-watching), zainteresowana osoba robi listę interesujących ją treści. Płaci raz w roku i wysysa wszystkie interesujące treści i do zobaczenia za rok.

Już kiedyś ktoś poruszał ten temat że dojdzie do tego że albo płacisz: -30% 3mieś. -40% 6mieś -50% 12mieś. Lub 100% ceny raz w roku. I powiedzmy sobie szczerze że te -50% to nie jest jakaś super oferta przy takim nasyceniu rynku usługami svod. Albo agregatory usług albo łączenie się serwisów w grupy, prędzej niż później będziemy tego świadkami. 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo agregatory usług albo łączenie się serwisów w grupy, prędzej niż później będziemy tego świadkami. 

Agregatory usług, to np. PV, tam za każdą usługę płaci się oddzielnie. Sprzedaż kilku usług w pakiecie od dawna funkcjonuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspólne pakiety to nie jest zaskoczenie. Od dawna operatorzy Pay TV przepowiadali, że serwisy sVOD muszą łączyć oferty. Bo oferta staje się za droga i nie buduje lojalności. Chociaż raczej zakładali, że to właśnie platformy kablowe będą oferować takie pakiety, łączące kilka serwisów (lub konkretnych treści, szczególnie sportowych) przy zobowiązaniu.

 

 

To tak jak w kablówkach czy na platformach satelitarnych. Po to tworzone są pakiety kanałów, z których większości nie oglądamy, ale i tak wychodzi znacznie taniej, zamiast sprzedawać każdy kanał osobno, który chcielibyśmy oglądać. Efekt skali i stałych opłat, bez względu czy ktoś ogląda czy nie.

Edytowane przez muza_tv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2024 o 13:42, Tadekb napisał(a):

Warner mial czekać na koniec umowy ze Sky a jednak okazuje się że może być umowa przedłużona lub,...Max będzie w ofercie Sky jak to ma miejsce z Netflixem

Ostatnio czytałem wypowiedź (nie pamietam nazwiska) odpowiedzialnego za finanse w WBD i nie będę przedłużać umowy ze SKY.

WBD chce iść sam gdzie może

 

Na razie się nic nie zmieni. MAX i Disney+ nie mają jeszcze zasięgu Amazon czy Netflix. Netflix jest dostepny w ok 200 krajach na świecie, Disney około 100, MAX jeszcze mniej. Mają duży kawałek świata od D+ i WBD do zdobycia.

Natomiast kiedyś pisałem o BIG FIVE (tak analitycy określają streaming za kilka lat). I coraz bliżej do tego, że w VOD będziemy mieli Netflix, Amazon, Apple, Disney+ i MAX. Reszta zniknie albo nie będzie wiele znaczyć na świecie.

Edytowane przez spotify
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno będzie negocjowane. Ale w wypowiedziach widać po prostu dyplomatyczne wypowiedzi, co jest zrozumiałe

Cytat

And Zeiler also provided an extra reason why it was important for WBD to launch Max. He noted: “You can’t be successful in streaming if you are not global,” he said. “You are really disadvantaged when it comes to monetization compared to your peers, and also when you want to get the transition right from linear to streaming.

Cytat

“Sky was always a great partner for us, and it’s still a great partner today. That’s number one. But we want, we need to, and we will launch Max in these three markets. These are three of the most important markets outside of the U.S. There is no reason we should not do that. Why should we disadvantage ourselves by not launching Max?”

 

Więc jeśli chcą mieć skale na świecie, to pójdą samym MAX a w SKY może np być kupowany MAX w dobrej cenie w pakiecie (jak np dzisiaj masz - Canal+ plus HBO Max)

Edytowane przez spotify
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, spotify napisał(a):

To na pewno będzie negocjowane. Ale w wypowiedziach widać po prostu dyplomatyczne wypowiedzi, co jest zrozumiałe

 

Więc jeśli chcą mieć skale na świecie, to pójdą samym MAX a w SKY może np być kupowany MAX w dobrej cenie w pakiecie (jak np dzisiaj masz - Canal+ plus HBO Max)

 

Na pewno będą chcieli ale może ich ograniczać umowa z Netflix dodawanym do podstawowych pakietów. 

Jako dodatkowa opcja w abonamencie na pewno był by ciekawa dodatkową  ofertą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2024 o 15:52, Woocash napisał(a):

Serwisy padły ofiarą konsumpcji treści metodą (Binge-watching), zainteresowana osoba robi listę interesujących ją treści. Płaci raz w roku i wysysa wszystkie interesujące treści i do zobaczenia za rok.

Już kiedyś ktoś poruszał ten temat że dojdzie do tego że albo płacisz: -30% 3mieś. -40% 6mieś -50% 12mieś. Lub 100% ceny raz w roku. I powiedzmy sobie szczerze że te -50% to nie jest jakaś super oferta przy takim nasyceniu rynku usługami svod. Albo agregatory usług albo łączenie się serwisów w grupy, prędzej niż później będziemy tego świadkami. 

Szczerze, to niewielki procent ludzi tak robi. Zazwyczaj ludzie posiadają serwisy na stałe. To margines maksymalnie kilku procent klientów, tak samo jak kilka procent subskrybuje minimum 5-6 VOD. Ludzie zazwyczaj chcą być na bieżąco a nie oglądać serial po roku. I zwyczajnie oglądają piraty. Nie oszukujmy się, ale seriale i filmy z popularnych VOD są proste do znalezienia za friko. Dużo gorzej trzeba się napracować by znaleźć jakąś klasykę czy program telewizyjny sprzed kilkunastu lat.

W dniu 21.05.2024 o 17:38, spotify napisał(a):

Ostatnio czytałem wypowiedź (nie pamietam nazwiska) odpowiedzialnego za finanse w WBD i nie będę przedłużać umowy ze SKY.

WBD chce iść sam gdzie może

 

Na razie się nic nie zmieni. MAX i Disney+ nie mają jeszcze zasięgu Amazon czy Netflix. Netflix jest dostepny w ok 200 krajach na świecie, Disney około 100, MAX jeszcze mniej. Mają duży kawałek świata od D+ i WBD do zdobycia.

Natomiast kiedyś pisałem o BIG FIVE (tak analitycy określają streaming za kilka lat). I coraz bliżej do tego, że w VOD będziemy mieli Netflix, Amazon, Apple, Disney+ i MAX. Reszta zniknie albo nie będzie wiele znaczyć na świecie.

A gdzie Skyshowtime, która ma dwie duże wytwórnie filmowe - Universal i Paramount? Jeśli miałbym na coś wskazywać to na to, że na rynku zostanie wielka czwórka a Skyshowtime i Apple połączą się z kimś z zestawu Netflix/Max/Prime/D+. Nie zapominajmy, że u nas silną pozycję ma Player, Polsat Box i Canal+ oraz CDA (największa baza filmów i seriali, których nikt nie chce a mają swoich odbiorców)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SkySho to produkt Comcast i Paramount Global

A gdzie Skyshowtime, która ma dwie duże wytwórnie filmowe - Universal i Paramount? Jeśli miałbym na coś wskazywać to na to, że na rynku zostanie wielka czwórka a Skyshowtime i Apple połączą się z kimś z zestawu Netflix/Max/Prime/D+

Mówi się o piątce, czyli: Netflix, PV, D+, Max i Apple

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym kraju Apple TV+ nie jest tak mocny i rozpoznawalny. Może by to się zmieniło gdyby faktycznie dodawali do swoich produkcji tego lektora, a nie tylko same napisy. Tak wiem, Apple preferuje tylko dubbing.

 

Odnosi się to również zarówno do SkyShowtime, praktycznie zerowa promocja własnych seriali i filmów, działają na polskim rynku od roku. Nie mają głośnych filmowych premier (jeżeli są to raz na kwartał lub na pół roku) jak i seriali. Wszystko oparte na starych produkcjach, których ciężko znaleźć w telewizji oraz na serialach, które udostępniają wybiorczo, pierwsze sezony, czekając na kolejny sezon w nieskończoność. A serwis jest przecież tworzony przez dwie duże wytwórnie, która jedna z nich ma problemy i nie wie co z nią będzie dalej. Dużo pozycji serialowych z Paramount+ (wcześniej CBS All Access) brakuje w serwisie, mowa tu o pozycjach oryginalnych.

Edytowane przez Marek99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę że dodanie lektora to zmieni...serwis oferuje naprawdę nie wiele ale bardzo dobrej jakości. A jeśli ktoś prócz kilku niezłych produkcji chce mieć i różnego rodzaju papkę to ma Netfix i ciężko z nim wygrać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bredny napisał(a):

A gdzie Skyshowtime, która ma dwie duże wytwórnie filmowe - Universal i Paramount? Jeśli miałbym na coś wskazywać to na to, że na rynku zostanie wielka czwórka a Skyshowtime i Apple połączą się z kimś z zestawu Netflix/Max/Prime/D+. Nie zapominajmy, że u nas silną pozycję ma Player, Polsat Box i Canal+ oraz CDA (największa baza filmów i seriali, których nikt nie chce a mają swoich odbiorców)

@Pawop już Ci odpowiedział.

Dodam tylko, że już rok temu analitycy o tym pisali. Ale zobacz jak wygląda sytuacja.

Paramount obecnie walczy o życie. Obecnie na stole oferta od Sony z Apollo. Gdy to Sony kupi, to i tak będzie musiał sprzedać część TV w tym CBS, ponieważ Sony jest firmą japońską. Nie wnikałem w szczegóły ale chodzi o to, że kanał TV w USA powszechnie dostępny, czyli CBS nie może być w rękach podmiotu zagranicznego. (jeśli coś przekręciłem, to niech ktoś mnie poprawi)

Paramount, z tego co wiadomo, rozgląda się nadal za partnerem obecnie (mówi się o Comcast czyli NBC/Universal/Peacock) do platformy Paramount+, bo Sony w to się nie bawi i tak chce zamknąć.

A Peacock ma na tyle słabą sytuację, że do większości swoich Originalsów nie chce mu się płacić za prawa na świat (większość i tak zamawia u innych wytwórni).

Piszesz o mocny C+ w Polsce. Może taka sytuacja też czeka Paramount+ i Peacock (lub coś jeśli stworzą razem) i będzie tylko platformą na USA lub na te najmocniejsze rynki dla nich - np Kanada, UK czy coś jeszcze.

Niestety wszystkie znaki na niebie wskazują, że nie dadzą rady w tej "wojnie" na streaming. Mnie też to dziwiło jak czytałem wcześniej o BIG FIVE, bo przecież mają IP i marki w magazynach Universala oraz Paramount (a ten przecież ma markę mocną Showtime). Chociażby Universal Dream Works czy Paramount Nickelodeon.

 

Apple, Amazon - mają hajs. Netflix ma rynek.  Disney i Warner wychodzą z dołka finansowego. I te dwa staruszki obok trzech mocarzy technologicznych mają czym walczyć.

Disney Marvel, Warner DC. Disney bajki, Pixar - Warner Cartoon, Looney Tunes czy Hanna Barbera. Disney National Geographic, Warner Discovery. Disney 20th Century (czy jak to nazwali) oraz Searchlights Picturs - Warner Warner i New Line Cinema. Disney FOX, Warner Warner TV. Disney FX, Warner HBO. Disney Star Wars - Warner Harry Potter, Władca Pierścieni czy GOT.  Mniej więcej - to są 1:1 w stosunku do siebie i równie  mocni i mają czym walczyć z Apple, Amazon oraz Netflix. Tylko muszą zrobić porządki w nowej erze, jakiej jest streaming.

Edytowane przez spotify
  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pawop napisał(a):

Mówi się o piątce, czyli: Netflix, PV, D+, Max i Apple

CANAL+ mówi, że chciałby być w Europie w "piątce" serwisów streamingowych. 

Jednak czy jest na to szansa? Nie wydaje mi się. 

Brak własnej produkcji amerykańskiej i produkcja własna na lokalne rynki, która raczej nie ma szansy przebicia się na innych może być ogromnym utrudnieniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ORLEN Superliga i PGNiG Superliga ma ankiety na temat odbioru tych marek. Jednym z pytań jest, czy byłbyś skłonny zapłacić za mecz swojej drużyny w ramach PPV i ile.

 

Może będzie więcej spotkań w Polsat Sport Premium PPV w przyszłości albo opcja PPV na Emocje.TV zamiast dnia dostępu.

 

@k05 m.in. po to CANAL+ jest udziałowcem Viaplay Group. W Skandynawii Viaplay to jednak marka, droga, ale marka.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, k05 napisał(a):

CANAL+ mówi, że chciałby być w Europie w "piątce" serwisów streamingowych.

C+ może sobie chcieć. Trzeba też brać pod uwagę, że co kraj to inaczej. U Nas w Polsce C+ jest mocny. Ale w innych krajach może już nie być tak kolorowo.

Wielka Piątka czyli Netflix, Amazon, Apple, Disney+ oraz MAX mają wg analityków być jedynymi globalnymi platformami i gdzie się pojawią, mają być w czołówce.

Apple jest coraz mocniejszy w wielu regionach, ze wzgledu na to, że mają coraz więcej tytułow, które są zauważalne i coraz więcej się o tej platformie mówi. W Polsce niestety ma jeszcze dużo do zrobienia (może w końcu ludzie wyjdą z PRL)

Pozostałe twory jak MGM+, AMC, C+ itd (w tym pewnie z czasem Paramount+ z Peacock) mają szansę być tylko mocne w danych regionach/krajach. Lub też skończą działalność.

Czy tak będzie, to się okaże. W tym momencie na to jednak wszystko wskazuje.

 

BTW

Zwróćmy uwagę jeszcze na to, że każdy kraj to inaczej. U nas w Polsce dużo zyskuje Netflix, Amazon i HBO przez to, że mają produkcje również na licencjach* To pewnie pokłosie tego, że byli pierwsi, więc sobie w pewien sposób "zabetonowali" sytuację.

D+, SkySho oraz Apple tylko mogą liczyć na własne.

A w innym kraju sytuacja może być całkiem inna.

 

*Canal+ przespał i ma jak ma. Gutek, Monolith (po części) itd go jeszcze ratują. Plus jeszcze jakieś prawa do produkcji europejskich. Ale wcześniej miał dużo lepszą sytuację. (oczywiście nie mowa o Canal+ Premiery)

Edytowane przez spotify
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówimy o filach, to do jakich wytwórni ma prawa Netflix? Chyba do żadnej z wielkich. Moim zdaniem najlepszą obecnie ofertę filmową ma HBO Max i jednak krytykowany Sky Showtime, nieźle sobie radzą Disney i o dziwo Amazon. Najgorzej Netflix(nie liczę II okna) i Apple. O Viaplay nawet nie ma co wspominać. C+ czasem emituje premiery ambitnych produkcji, więc nie dla wszystkich.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arkon

Z całym szacunkiem. Co ma D+? Stare filmy, które latały już wszędzie? Z nowości kilka na krzyż w roku od Marvela oraz Searchlights?

Skyshowtime....hmmmm... przejrzyj sobie ofertę. Co najmniej połowa ich filmów jest dostępna na Amazon, HBO i NF gdy jednocześnie są na SkyShowtime albo jak na SkyShowtime wylatuje, to zaraz jest na tych trzech.

Netflix ma pierwsze okno na filmy Paramount (nowości) jak wyleci ze Skyshowtime oraz na 1 okno na Warner oraz Sony, jak wyleci z HBO MAX.

Do tego latają na Amazon, HBO, NF filmy starsze z różnych źródeł. Filmy na tych 3 platformach nie są tylko z jednego źródełka jako Originals ale co najmniej z kilku.

Apple filmowo stoi cienko bo ma tylko Originalse. Czyli po tym względem (pomijam dystrybucje innych podmiotów) to drugi Amazon (tam też filmów Originals mało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platformy z USA trzymają się razem, gdy zajedzie potrzeba powymieniają sobie kontent między sobą, ale na to nie mogą liczyć europejskie platformy, które ambitnym kinem furory nie zrobią globalnie.

Póki co na filmach ten model sprawdzają, gdy wejdą na rynek sportowy może być płacz w Europie.

Europiejski gigant VP został skoszony brakiem finansowania, z czym niema problemu wielka 5 globalna bo ma wiele macek do zarabiania.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spotify

Nie przesadzajmy, za dużo oczekujesz przy tak dużym rozdrobnieniu praw. Ja w Disneyu widziałem kilka naprawdę wartych obejrzenia filmów. Sky ma wiele hitów, nie za wszystkimi przepadam, ale w liście 10 blockbusterów za ubiegły rok 4 produkcji było potem w tym serwisie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszy wybór tytułów i więcej premier mają Amazon, Netflix i HBO. Nie są tylko skazani na swoje produkcje. D+ i Skyshowtime mają tylko własne od własnych wytwórni, więc suma summarum - D+ i Skyshowtime pod względem filmowym są gorszymi platformami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...