Skocz do zawartości

Netflix – pytania, problemy, komentarze


enski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, Arkon napisał:

Teraz, moim zdaniem, i jak się okazuje nie tylko moim nastąpiło pogorszenie. 

Takie rzeczy są sprawdzalne. Tylko trzeba orientować się jaki profil dostaje dane urządzenie. W przypadku Netflixa nie jest to takie proste, ale też się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyste liczby też tutaj wiele nie dadzą. "Bo we mnie jest seks" z bitrate FHD poniżej 3 Mbps wygląda np. 3x lepiej niż np. "Counterpart" w Viaplay, który ma 4-5 Mbps.

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wifi i przez kabel enthernetowy jest  tak samo czyli zatrzymuje się na 11, 44 mb/s.

Kiedyś bywało więcej przy jakości 4K. 

Chyba już pozostało tylko sprawdzić czy przywrócenie ustawien fabrycznych telewizora coś zmieni.

Raczej to nie jest " wina" Netflixa.

Jestem ciekawy jak wygląda sytuacja u kogoś kto jeszcze korzysta ze starego Android 7 i kończę ten temat 😉

*Na Apple TV jest zdecydowanie lepsza jakość ( w tym HDR)

 

Edytowane przez lakiman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawop napisał:

Jeżeli na jakimś sprzęcie jest 15 czy 18 mega, a na innym max 8, to oczywistym jest, że to wina tego sprzętu, a nie nadawcy. Gdyby nadawca zawalił, to wszędzie by było to 8. Logika...


Aha... czyli jak na tej samej platformie (Netflix), na tym samym TV i na tym samym internecie także mam produkcje które mają 16 Mb/s i HDR - czyli jest dobrze... to nadal wina sprzętu? A to cikawe coś sobie wymyśli... :) 
 

43 minuty temu, lakiman napisał:

zatrzymuje się na 11, 44 mb/s.

Kiedyś bywało więcej przy jakości 4K. 


Moim zdaniem, a mam dobre oko, jakość 15.25 Mb/s w 4K HDR jak na stream jest spoko. Wiadomo że jak wrzucisz płytę 4K BluRay to szczęka do ziemi ale taki bitrate mi pasuje. Ale nie taki gdzie widzę w 4K bitrate 2-3 Mb/s z efektem "szumu" bo tego nie da się oglądać. Nie widziałem że kiedyś to powiem bo każdy mnie zna jaki byłem anty HBO... ale w 1080p produkcje na HBO Max wyglądają super przy ich 8 Mb/s i nikt mi nie powie że Enola Holmes przy bitrate 1.15 Mb/s jest produkcją którą można oglądać. Wszystkie produkcje 1080p w każdej platformie powinny być 8 Mb/s... minimum 5 dla Netflix jak upakuje to po swojemu... ale nie 1.15... :/ 
 

Edytowane przez Cinemaniac4K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Moim zdaniem, a mam dobre oko, jakość 15.25 Mb/s w 4K HDR jak na stream jest spoko. Wiadomo że jak wrzucisz płytę 4K BluRay to szczęka do ziemi ale taki bitrate mi pasuje. Ale nie taki gdzie widzę w 4K bitrate 2-3 Mb/s z efektem "szumu" bo tego nie da się oglądać. Nie widziałem że kiedyś to powiem bo każdy mnie zna jaki byłem anty HBO... ale w 1080p produkcje na HBO Max wyglądają super przy ich 8 Mb/s i nikt mi nie powie że Enola Holmes przy bitrate 1.15 Mb/s jest produkcją którą można oglądać. Wszystkie produkcje 1080p w każdej platformie powinny być 8 Mb/s... minimum 5 dla Netflix jak upakuje to po swojemu... ale nie 1.15...  
 
Na każdym filmie może być inaczej. Jeśli na tej samej produkcji ktoś ma 16 mega a inny 8, to nie jest to wina Netflixa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2022 o 14:08, Cinemaniac4K napisał:

ja mam całą listę takich pozycji... przygotowaną na rozmowę ze "wsparciem" Netflixa. Nie jesteś osamotniony.

Psie pazury - film jest w 4K [bitrate 16.41] brak HDR
6 Underground - film jest w 4K [bitrate 5.37 mbps] brak HDR
Zemsta rewolwerowca - film jest w 4K [bitrate 17.05 mbps] brak HDR
Enola Holmes - Film w HD [bitrate 1.15 mbps] brak HDR

Jest tego o wiele więcej... 

 

Możesz uzupełnić tę listę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cinemaniac4K rozumiem, że powyższa lista dotyczy Samsunga MU7xxx z 2017 roku?

U mnie na Samsungu Q80T (Tizen 5.5 z 2020 roku) jest tak:
Psie pazury - 4K HDR 18.29
6 underground - 4K HDR 17.33
Zemsta rewolwerowca - 4K HDR 18.41
Enola Holmes - 1080p HDR 4.26

Nawet nie wiedziałem, ale wynika z tego, że Netflix poprawił jakość. Do niedawna max przy 4K HDR było 15.25 mega


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawop napisał:

Do niedawna max przy 4K HDR było 15.25 mega

 

Dokładnie tyle mam maksymalnie na Android TV i wtedy załącza mi od razu HDR. 🤔  (11,44 lub 15.25).

Edytowane przez lakiman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pawop napisał:

Jeśli na tej samej produkcji ktoś ma 16 mega a inny 8, to nie jest to wina Netflixa.


Ahaaaaa... i jak te filmy kiedyś działały dobrze a teraz źle to też nie jest wina Netflixa? :) Ciekawe... bo wszystkie te produkcje oglądałem już w 4K HDR w 15.25 Mb/s i cała oferta działała super i nagle TV mi się zepsuł/postarzał? :) Tak wszystko to kiedyś działało na Samsungu z 2017 roku a dokładnie model 55MU7052.
 

3 godziny temu, lakiman napisał:

Dokładnie tyle mam maksymalnie na Android TV i wtedy załącza mi od razu HDR. 🤔  (11,44 lub 15.25).


U mnie to samo... temu twierdzę że Netflix coś "namieszał" z profilami. Jak czytamy powyżej podniósł jakość na nowszych i jednocześnie zepsuł na starszych. Już kilkukrotnie pisałem ze wsparciem i Pani mówiła że moja notka poszła do działu technicznego ale czasem jest tak że odpowiedź jest po kilkunastu a nawet kilkudziesięciu tygodniach. Super po prostu... :) 

 

6 godzin temu, Zuzia napisał:

Możesz uzupełnić tę listę? 


Ło kurczę... wiesz ile tego jest? :) Najlepsze jest to że wszystko co nowe działa dobrze... to wygląda tak jak by cos psuli przy archiwizowaniu czy coś. Sam już nie wiem... jestem informatykiem i zastanawiam się gdzie jest ich wina. Jest dużo pozycji które dalej działają ok... ale tak jak pisał kolega wyżej... działają dobrze 4K HDR tylko te które maja 7.62 Mb/s > 9.53 Mb/s  > 11.44 Mb/s  > 15.25 Mb/s... wszystko co odbiega od tego już HDR nie posiada. Myślę że to jest klucz problemu. Kiedyś czytałem że jeden film/serial na Netflix ma swoich kilkadziesiąt odmian (plików). Może to teraz standaryzują aby zaoszczędzić miejsce na CDN'ach i jest bałagan - nie wiem. Na bank przedziały bitrate które podałem to jest klucz do rozwiązania problemu bo na tych parametrach działa super. Jak by to było ważne dla ciebie mogę w wolnej chwili dopisać więcej tytułów i parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cinemaniac4K pewnie masz rację z tymi profilami i coś Netflix namieszał.

W każdym razie obejrzałem na Prime Video film "Black Box" UHD i HDR (Android 7)wszystko jak należy..a usługa kilka razy tańsza i mniej popularna.

Edytowane przez lakiman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Cinemaniac4K napisał:

Ło kurczę... wiesz ile tego jest? :) Najlepsze jest to że wszystko co nowe działa dobrze... to wygląda tak jak by cos psuli przy archiwizowaniu czy coś. Sam już nie wiem... jestem informatykiem i zastanawiam się gdzie jest ich wina. Jest dużo pozycji które dalej działają ok... ale tak jak pisał kolega wyżej... działają dobrze 4K HDR tylko te które maja 7.62 Mb/s > 9.53 Mb/s  > 11.44 Mb/s  > 15.25 Mb/s... wszystko co odbiega od tego już HDR nie posiada. Myślę że to jest klucz problemu. Kiedyś czytałem że jeden film/serial na Netflix ma swoich kilkadziesiąt odmian (plików). Może to teraz standaryzują aby zaoszczędzić miejsce na CDN'ach i jest bałagan - nie wiem. Na bank przedziały bitrate które podałem to jest klucz do rozwiązania problemu bo na tych parametrach działa super. Jak by to było ważne dla ciebie mogę w wolnej chwili dopisać więcej tytułów i parametry.

Jeśli to nie kłopot, to proszę, ok. 20 pozycji wystarczy, nie posiadam większych mocy przerobowych :)

Same tytuły, parametry nie są potrzebne. Może być na PW.

 

W dniu 21.04.2022 o 19:57, mattem napisał:

Netflix mocno optymalizuje swoje bitrate'y, celem bynajmniej jest zadowolenie abonenta :)

W końcu jakie korzyści przynosi Kowalskiemu bitrate 1 Mbps na filmie FHD, kiedy dysponuje stacjonarnym nielimitowanym łączem 500 Mbps?

Ta platforma po prostu równa wszystkich do najniższej akceptowalnej jakości i przy okazji robi sobie dobrze, bo nie musi tak szybko rozbudowywać infrastruktury.

A przypominam, że Netflix ma najdroższy abonament ze wszystkich konkurentów.

 

To ja już wolę podejście HBO Max czy Disney+ - stały średni bitrate (np. 8.2Mbps w HBO) bez względu na zawartość materiału.

Większa szansa, że Netflix spartoli swoją analizę filmu i da niewystarczający bitrate, niż, że 2pass ABR gdzieś nie wydoli na HBO.

 

Dość wysokie średnie bitrate utrzymuje też Paramount+ choć nie dla każdego materiału. Jeszcze nie sprawdzałam, ale jestem ciekawa tej nowej rzeczywistości 1 Mb/s na filmach FHD w Netflixie.

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zuzia napisał:

Jeszcze nie sprawdzałam, ale jestem ciekawa tej nowej rzeczywistości 1 Mb/s na filmach FHD w Netflixie.

 

Nie taka nowa, działa od co najmniej marca 2018 :)

https://netflixtechblog.com/optimized-shot-based-encodes-now-streaming-4b9464204830

 

Dla 4K od sierpnia 2020:

https://netflixtechblog.com/optimized-shot-based-encodes-for-4k-now-streaming-47b516b10bbb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zuzia napisał:

Jeśli to nie kłopot, to proszę, ok. 20 pozycji wystarczy


Przesyłam tytuły 4K w których jest brak HDR i "szalejący" bitrate który kompletnie nie jest związany z łączem internetowym bo test w aplikacji pokazuje zawsze ponad 90 Mb/s.

Gambit królowej / bitrate 3,98, 3.13 Mb/s (różny bitrate w zależności od odcinka)

Diabeł wcielony / bitrate 16.40 Mb/s
Nie patrz w górę / bitrate 8,75 Mb/s

Nocne kły / bitrate 15,60 Mb/s

Stranger Things S01, S02, S03 / bitrate 8.56 (to wygląda tragicznie), 9.66, 11.57, 12.39 Mb/s (różny bitrate w zależności od odcinka)
Nie otwieraj oczu / bitrate 11.41 Mb/s

Śledztwo Spensera / bitrate 4.63 Mb/s

Tic, Tic... Boom / bitrate 16.46 Mb/s

Czerwona Nota / bitrate 16.71 Mb/s

Król wyjęty spod prawa / bitrate 17.03 Mb/s

Anihilacja / bitrate 15.57 Mb/s

Armia złodziei / bitrate 6.47 Mb/s

The Highwayman / bitrate 2.38 Mb/s

Na krańcu świata / bitrate 8.32 Mb/s

Tyler Rake: Ocalenie / bitrate 3.77 Mb/s

Armia umarłych / bitrate 7.75 Mb/s

Old guard / bitrate 6.67 Mb/s

Potrójna granica / bitrate 6.75 Mb/s

Bright / bitrate 2.29 Mb/s
Walka z lodem / bitrate 15.99 Mb/s

Wszystkie tytułu nawet te z wyższym bitrate od 15.25 Mb/s miały kiedyś te 15.25 Mb/s i wtedy działało HDR. Wszystkie nowe pozycje które wchodzą 4K HDR działają... bo mają bitrate 15.25. Rozstrzał bitrate na liście jest straszny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Cinemaniac4K napisał:


Test w aplikacji pokazuje ok 75 Mb/s.

 

Nie patrz w górę / bitrate 11,44 Mb/s

 


Nie otwieraj oczu / bitrate 11.44 Mb/s

 

Anihilacja / bitrate 11.44 Mb/s

 

Armia umarłych / bitrate 11.44 Mb/s



 

@Cinemaniac4K

U mnie są takie wartości.

Netflix odsyła do UPC. Dostawca internetu twierdzi, że z internetem wszystko w porządku i wina leży po stronie aplikacji. W jednym są zgodni na moim telewizorze HDR powinien działać w tej apce. 

 

Edytowane przez lakiman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...