Skocz do zawartości

Dekoder EVOBOX PVR - dyskusja ogólna


Misiek.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jak bardzo te dane mogą odbiegać? Bo siłę sygnału mam powiedzmy zbliżona ale Jakość sygnału jest poniżej 50. wszystko działa ale czasami sie pojawiają kwadraciki np. na POLSAT(chociaż na tym kanale sygnał jest 90/80). Czy sumowanie sumatorem sygnału SAT i ANT mogło powodować spadek jakości sygnału?

Edytowane przez swojadroga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako minimum z minim jest 50% jakości, rekomendowane jest przynajmniej 60% i mówimy tutaj przede wszystkim o wspomnianych wyżej kanałach. Jeśli na tych kanałach będzie dobrze ustawiona antena, to pozostałe również będą działać. Można powiedzieć, że w linku, który wcześniej podałem @Wodzu, jest swego rodzaju wzorzec parametrów. 

Co do drugiego pytania. Tak, sumator przy słabym sygnale wejściowym ma zdecydowanie wpływ na to uzyskujemy na jego wyjściu. Moja rada, to najpierw odłączyć sumator. "Wycisnąć" z anteny satelitarnej maksimum. Podłączyć ponownie sumator i powinno być dobrze. Jeśli znowu będzie drastyczny spadek jakości sygnału, to winny może być sumator, napisze ogólnie sygnał TV naziemnej, jakość połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku po 3 dniach bezawaryjnego korzystania z evoboxa nastapil problem.

A mianowicie po wylaczeniu z pradu na noc i podlaczeniu nie chcial wspolpracowac z konwerterem unicable tym z zestawu CP nawet pol godziny rozmowy z konsultantem nie pomogl.

Nastepnego dnia zaczal juz sam wspolpracowac z konweterem ale problem pojawil sie ze nie chcial rozkodowywac kanalow czarny ekran bez komunikatow na kazdym kanale.

Po kolejnym telefonie i rozmowie z konsultantem ktory doradzil mi wymiane dekodera juz mialem isc do APS az tu nagle kolejne "cudowne uzdrowienie" i dekoder zaczal dzialac bez zarzutow, no moze od czasu do czasu wyskoczy napis brak sygnalu sprawdz podlaczenie anteny mimo ze dekoder dziala.

Czy mial ktos podobny problem bo tak sie zastanawiam czy zachwile znowu cos mu nie "odwali" i czy nie lepiej w celu zaoszczedzenia nerwow jednak pojsc wymienic na nowy?

 

Dekoder nie jest projektowany do cyklicznego odłączania od prądu.

Zmniejszeniu poboru mocy służy tryb oszczędzania energii = CZUWANIE.

Notoryczne odłączanie od prądu powoduje uszkodzenia systemu plików, sytuacje można porównać do odłączania zasilania w komputerze bez zamknięcia systemu. Kolejny raz po takim zachowaniu system może się nie uruchomić.

Dysk twardy to nie tylko miejsce przechowywania nagrań, ale również część systemu operacyjnego.

Wyjmując wtyczką z prądu można uszkodzić system plików na dysku, dlatego dekoder nie może się uruchomić.

W takim wypadku należy zostawić dekoder włączony na dłuższy czas, system pownien naprawić uszkodzenia.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom sygnału przytrzymując przez 5sek. przycisk "i" na pilocie na kanałach:

‐ 25 CI Polsat

‐ 101 BBC Brith

‐ 115 TVN HD

‐ 149 Paramount Channel HD

 

i porównaj z wynikami podanymi tutaj: https://forum.satkurier.pl/topic/15308-dekoder-evobox-pvr-test-z-instalacji/ jeśli będziesz miał niższe wartości, to do poprawy jest ustawienie anteny i/lub konwertera.

 

Proszę zwrócić uwagę nie tylko na siłę i jakość sygnału ale też na wartości PID - po przyciśnięciu przez 5 sek. przycisku 'i' te informacje są na dole.

Ja miałem taki przypadek, że sygnał i jakość sygnału było równe 95/97 SNR: 15dB a wartości PID V:000 A:000

 

Pomógł mi wtedy restart i przywrócenie urządzenia z zaznaczeniem usunięcia nagrań z HDD. Po ponownej instalacji już wszystko działa poprawnie :-)

Obrazu i dźwięku przy "zerowych" PID'ach nie będzie!

Edytowane przez JarkoMa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom sygnału przytrzymując przez 5sek. przycisk "i" na pilocie na kanałach:

‐ 25 CI Polsat

‐ 101 BBC Brith

‐ 115 TVN HD

‐ 149 Paramount Channel HD

 

i porównaj z wynikami podanymi tutaj: https://forum.satkurier.pl/topic/15308-dekoder-evobox-pvr-test-z-instalacji/ jeśli będziesz miał niższe wartości, to do poprawy jest ustawienie anteny i/lub konwertera.

Sprawdzilem wartosci i porownalem i mam nawet wyzsze.

Wlasnie znowu przestal odkodowywac kanaly wiec zabieram go do APS-u bo jak mi taki "numer zrobi" na lidze mistrzow siatkarzy to by bylo zle z moimi nerwami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma PID-ów audio i video to nie będzie kanał"grał". To się zgadza. Z opisu pytającego @Wodzu jednak z dużą dozą prawdopodobieństwa jest to słaby sygnał.

PS. Zwykłe wyszukiwanie kanałów nie rozwiązało Twojego problemu braku PID-ow?

 

Niestety nie. Od początku miałem problem z połączeniem UNICABLE. Nie miałem sygnału na tym ustawieniu. Nie wiedziałem również, że trzeba trochę odczekać na ten sygnał.

Więc podłączyłem EVO pod dotychczasową dwu kablową instalację analogową, zmieniając ustawienia w dekoderze na konwerter UNIWERSALNY z dwoma wejściami - wcześniejszy mój dekoder z NC+ miałem podłączony właśnie tą instalacją z wiadomych powodów.

 

Nie dawało mi to jednak spokoju. Bo dostałem od CP gotowy zestaw (konwerter + czasza 70 cm). Więc czytałem na ten temat i próbowałem ponownej instalacji od zera z połączeniem UNICABLE.

Podczas wyboru tego typu podłączenia w dekoderze nie miałem sygnału. Raz był raz go nie było. Jak za którymś razem się pojawił i nawet udało mi się zainstalować te 307/10 programów CP to z kolei nie wszystkie się wyświetlały?

 

Na tych "ciemnych" kanałach po sprawdzeniu sygnału wszystko było ok natomiast PID'y były zerowe. Nie bawiłem się nimi tylko przeszedłem do kolejnej próby z ustawieniami domyślnymi. I znowu nic.

Zgłaszanie problemu poprzez ICOK czy też rozmowa z działem technicznym nie wiele dała. 

I tak sobie pomyślałem, że ostatnim moim testem będzie wykonanie resetu do ustawień domyślnych ale tym razem z zaznaczeniem kasowania HDD. I takim oto sposobem instalacja od zera przebiegła pomyślnie :-)

 

Wnioskując - dekoder jakby w pamięci trzymał instalację pierwotną czyli tą z ustawieniami konwertera UNIWERSALNEGO ;-)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie. Ja do końca kwietnia jadę na jednym konwerterze uniwersalnym, potem będzie wymiana na unicable. Narobiłem tyle list kanałów- poukładałem i trzeba będzie przywracać i kasować wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie. Ja do końca kwietnia jadę na jednym konwerterze uniwersalnym, potem będzie wymiana na unicable. Narobiłem tyle list kanałów- poukładałem i trzeba będzie przywracać i kasować wszystko?

 

Kolego zrób może najpierw tak jak podpowiada Support Team. Jak zadziała to super a jak nie to niestety masz jeszcze inne wyjście :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie pomoglo zadne przewracanie systemu a najlepsze ze bylem w APS-ie i tam na zwyklym uniwersalnym konwerterze dzialalo i nie wymienili mi dekodera. Jeszcze kobieta sie klocila ze mna ze dekoder wraz z zestawem unicable ma byc podpiety pod dwa wejscia antenowe a nie jedno i co najlepsze dzwonila do instalatora swojego z APS-u i on stwierdzil ze wlasnie podlaczyc nalezy pod dwa wejscia za pomoca splitera.

Zglosilem sprawe na  infolinie to konsultant byl w ogromnym szoku jak mozna bylo w ten sposob obsluzyc klienta i jeszcze nieprawde wmawiajac i polecil zebym sie wybral do innego APS-U i wymienil dekoder a jak dalej nie beda chcieli wymienic to zebym przy nich na infolinie dzwonil i oni sie tym zajma osobiscie. 

To jest poprostu skandal jacy tam ludzie pracuja i jak klienta w blad wprowadzaja

Edytowane przez Wodzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak i nawet pozniej jeszcze raz dalem formatowanie dysku i lipa. Na drugiej antenie na zwyklym konwerterze unwersalnym dziala a na unicable nie chce. Instalacja i konfiguracja w dekoderze dobrze zrobiona

Przez jakies 2 dni bylo dobrze nagrywalem 3 kanaly a czwarty ogladalem a pozniej zaczal dekoder "swirowac" i juz tak caly czas swiruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak i nawet pozniej jeszcze raz dalem formatowanie dysku i lipa. Na drugiej antenie na zwyklym konwerterze unwersalnym dziala a na unicable nie chce. Instalacja i konfiguracja w dekoderze dobrze zrobiona

Przez jakies 2 dni bylo dobrze nagrywalem 3 kanaly a czwarty ogladalem a pozniej zaczal dekoder "swirowac" i juz tak caly czas swiruje

Jeśli ten sam dekoder działa na konwerterze Uniwersalnym, to problem jest w instalacji konwertera Unicable lub w samym konwerterze.Ustawienie anteny albo uszkodzony konwerter.

Jaki to jest model konwerter?

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie. Konwerter jest nowy zakupiony wraz z zestawem polsatu za 129zl ten co oni daja Inverto. Malo tego przez ok 3 dni wszystko hulalo a konweter sprawdzony podlaczylem teraz pod wifipremiumboxa oni tez maja opcje w ustawieniach z konweterem unicable i dziala z NC+.

Z pradu byl wylaczony bo przciez bylem w tym nieszczesnym aps-ie.

Jutro pojde do innego aps-u i jak nie zechca wymienic dzwonie przy nich na infolinie

Żeby bylo jeszcze smieszniej to kilka kanalow dziala np ogladam teraz Pogon Ruch na eurosport2 HD a na pozostalych ciemno a pakiet premium

Edytowane przez Wodzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tego, że konwerter jest nowy?  Wszystko może się uszkodzić.

Wejście SAT1 jest wykorzystywane identycznie dla konwertera Uniwersalnego i Unicable.

Dekoder NC+ wykorzystuje tylko jedną z czterech częstotliwości UB, a Evobox wszytkie cztery jednocześnie.

Dlatego miałeś działanie sygnału w kratkę.

Jeśli masz możliwość w dekoderze NC+ wpisania/wybrania ręcznie częstotliwość UB to wpisz kolejno częstotliwości: 1 - 1210 MHz , 2 - 1420 MHz, 3 - 1680 MHz, 4 - 2040 MHz a po wpisaniu każdej z nich sprawdź odbiór.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam za potrzebne wprowadzenie poprawki umożliwiające zapamiętanie opcji wyboru sortowania nagrań z podanych do wyboru "nazwa" "data" i "kategoria" do czasu ewentualnej zmiany przez użytkownika a nie ciągły powrót do wyboru "fabrycznego".

 

Jak można "nie nagrać materiału z powodu braku zasobów" przy pustym dysku? Chyba że komunikat ma na myśli coś innego niż dysk?

Edytowane przez Zolmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie skasowałem jeden z kanałów (HBO) na liście ulubione  chciałem go dodać z innej pozycji ( występuje podwójnie na liście kanałów) niestety po tej operacji ten kanał zapisał mi się za kanałem

"Dla abonentów" i niestety nie mogę go przejść i przesunąć swojego kanału na początek listy . czy coś się da z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na Turbobox sprawdziłeś każdą z 4 częstotliwości pojedynczo?

To jest bardzo ważne, może być uszkodzona możliwość odbioru jednej lub więcej częstotliwości.

Tak dokladnie pojedynczo tez sprawdzilem najmniejsze parametry byly przy 3 czestotliwosci sila ok 65 a jakosc 58 ale dzialalo bez problemu na wifipremiumbox

Moze typ konwetera polsat dal nie taki bo daja unicable z 1 wejsciem uni i jednym legacy a mi dali z jednym uni i dwoma legacy ale podlaczam odpowiednio kabel do wejscia uni

i pozatym przez okolo 2 dni dzialalo wiec zobacze jak wymienie dekoder

Ma ktos podlaczone pod zestaw co polsat daje z tym inverto z jednym uni i dwoma legacy?

Edytowane przez Wodzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...