Skocz do zawartości

Rezygnacje z Cyfry+


deejay.m
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem jak to jest bo nie znam regulaminu na pamięć :D, ale ogólnie umowy są zawierane u dystrybutorów, którzy zawierają umowę w imieniu Cyfry+, i przysługuje 10-dniowy termin rezygnacji (ale głowy nie dam sobie uciąć), zresztą tak jest np. w Cyfrowym Polsacie. najlepiej zadzwoń na infolinię i sprawa się wyjaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tłumaczę Ci że podpisując umowę u autoryzowanego dystrybutora C+ nie przysługuje 10-dniowy termin wypowiedzenia umowy. Jedynie w przypadku zawierania umowy door-2-door można rozwiązać umowę w ciągu 10 dni od jej zawarcia.

 

Artykuł 2 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów przewiduje, że konsument, który zawarł umowę poza lokalem przesiębiorstwa może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając odpowiednie oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni od zawarcia umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę się spierać, ale umowę podpisujesz u dystrybutora, który jest tylko przedstawicielem Cyfry+, dystrybutor tak naprawdę nie jest stroną umowy, więc podpisujesz umowę poza lokalem przedsiębiorstwa (zapewne inaczej się ma sprawa w przypadku tych należących do Cyfry+ punktów), ale tak jak mówiłem, najlepiej zadzwonić na infolinię i się dowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na infolinii dostaniesz dokładnie tą samą odpowiedź, którą dostałeś tutaj ode mnie.

Autoryzowany dystrybutor jest traktowany jako Cyfra+. Nikt nie mógł Cię siłą zaciągnąć do dystrybutora, sam podjąłeś decyzję żeby wyjść z domu, pójść tam i podpisać umowę (mówię ogólnie). Co innego zawieranie umowy np. u Ciebie w domu poprzez domokrążcę wciskającego na siłę umowy - tutaj obowiązuje mozliwość rezygnacji w trybie 10 dni od daty podpisania umowy. Dobrze wiem o czym mówię bo trochę w tym siedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca roku mam umowe na abonament na Cyfre+ wysłałem do nich pism, że nie chce przedłużać z nimi umowe. Zadzwonili do mnie że przyjmują moją rezygnację oraz informują mnie, że muszę oddać karte cyfry w styczniu. Stąd moje pytanie czy muszę oddawać im kartę i co się stanie jeśli tego nie uczynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tez cos takiego jak odszkodowanie za sprzet tylko trzeba to zglosic faxem lub mailem, zeby naliczyli ci 100 zł za odszkodowanie (wg cennika). Ale pamietaj ze dopiero po zarejestrowaniu twojego wypowiedzenia, w przeciwnym wypadku zostaniesz odeslany do dystrybutora po nowa karte. Lepiej zaplacic 100zł odszkodowania niz 300zł kary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To prawda, zmieni się regulamin, niektórzy dali nawet skany pisma od C+. Myślę że będzie można zrezygnować bo abonent ma prawo nie wyrazić zgody na zniknięcie kanałów lub/i udostępnienie ich w wyższej cenie. A wg tego co pamiętam z tych pism nie ma możliwości pozostania przy swoim dotychczasowym pakiecie i opcjach. Zatem: stare umowy wkrótce do kosza, podpisujcie szybko nowe umowy w promocji! :wink: Macie czas do końca roku albo do stycznia, kto wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było do przewidzenia w momencie ich pojawienia się. Uważam że to bardzo dobry ruch, wreszcie pakiety i opcje mają jakiś sens. Ucięli na pól AXN i Discovery między komfortowym i podstawowym ale to był celowy ruch. NGC w podstawowym to był zapewne jeden z warunków wylączności tego kanału w C+. Opcje zostały tylko filmowe, sportowe i premium i tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł 8.

ROZWIĄZANIE UMOWY

§ 5. Jakakolwiek zmiana w zakresie danej Opcji nie stanowi zmiany Umowy przy uwzględnieniu poniższych postanowień. W takim wypadku Abonent będzie uprawniony do rozwiązania Umowy w zakresie dotyczącym danej Opcji wyłącznie w następujących przypadkach:

- w trybie art. 15 § 8 Regulaminu w przypadku zmiany zawartości danej Opcji przy uwzględnieniu pozostałych postanowień Regulaminu lub

- w trybie art. 4 § 1 pkt. 5 Regulaminu w przypadku podwyższenia opłaty za jej odbiór przy uwzględnieniu pozostałych postanowień Regulaminu.

 

art. 4 § 1 pkt. 5 mówi o wypowiedzeniu umowy w przypadku zmiany Rat Miesięcznych.

 

W tym świetle wydaje mi się mało proawdopodobna możliwość wypowiedzenia umowy z powodów, o których piszecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, zmieni się regulamin, niektórzy dali nawet skany pisma od C+. Myślę że będzie można zrezygnować bo abonent ma prawo nie wyrazić zgody na zniknięcie kanałów lub/i udostępnienie ich w wyższej cenie. A wg tego co pamiętam z tych pism nie ma możliwości pozostania przy swoim dotychczasowym pakiecie i opcjach. Zatem: stare umowy wkrótce do kosza, podpisujcie szybko nowe umowy w promocji! :wink: Macie czas do końca roku albo do stycznia, kto wie?

 

A jesli umowe podpisalem w listopadzie 2008, promocja napakowane pakiety, to rowniez bede mogl zrezygnowac? Jestem zainteresowany nowa, grudniowa promocja i krotsza umowa ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, chciałbym się z Wami podzielić moimi uwagami na temat telewizji Cyfra+. Jestem jej abonentem od początku istnienia jeszcze za czasów przed połączeniem z WizjaTV czyli od wielu wielu lat, na chwilę obecną posiadam pakiet podstawowy + HBO + 3 wymiary Discovery. za wszystko płace 59 zł. Od dłuższego czasu mam umowę na czas nieokreślony więc w każdej chwili mogę zrezygnować i tak też mam zamiar zrobić. Jednak przed rezygnacją i zakupem Nki chciałem dowiedzieć się jakie promocje mogę dostać jako stały klient od Cyfry - od 4 dni próbuje się dodzwonić do centrum telefonicznego i to dzwonię co kilka minut zawsze dostaję informację iż w tej chwili wszyscy nasi konsultanci są zajęci czy jakoś tak... idzie się wkurzyć szczególnie ze po tej informacji połączenie zostaje zawieszone . Znalazłem numer do programu Złoty plus gdzie po usłyszeniu stałej informacji jakoby wszyscy nasi konsultanci są zajęci gra ładna muzyczka i można poczekać - po odczekaniu 27 minut zgłosił się konsultant - po przedstawieniu mu swoich zapytań grzecznie odpowiedział ze on jest tylko od programu złoty plus i się rozłączył !! KPINA !! ale próbuje dalej znów oczekiwanie ponad 20 minut - tym razem rozmowa zaczęła się od wypowiedzenie kilku słów pod adresem telefonicznego centrum cyfry plus- konsultant postanowił mi odpowiedzieć na pytania pomimo iż jak zaznaczył on się zna tylko na programie złoty plus. Po przedstawieniu swoich pytań odnośnie dekoderów HD oraz ew. przejścia na wyższy pakiet i związaną z tym promocją Pan grzecznie poinformował mnie że miesięczna opłata za dekoder HD który można odebrać pokazując swoja kartę abonenta w każdym punkcje sprzedaży kosztuje 15 zł i również się rozłączył .... pełna kultura. Więc dziś udałem się do punktu sprzedaży c+ licząc że tam dowiem się więcej- w moim mieście są 2 takie punkty- w obu dowiedziałem się że w sprawie nabycia dekodera bez podpisywania nowej umowy czyli dla stałego abonenta należy się kontaktować z biurem cyfry plus pod numerami 0801088... bo oni nic nie mogą zrobić a nawet jakby chcieli to i tak mi nie sprzedadzą dekodera bo niema i najpewniej będą pod koniec stycznia.. ręce opadają. I jak tu nie zrezygnować z tej telewizji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alienmc, jakim cudem masz pakiet podstawowy + HBO + 3 wymiary Discovery za 59 zł? pakiet podstawowy kosztuje 40zł, HBO 29zł a 3wd 8zł. Jeśli rzeczywiście masz rachunki na 59zł to musisz korzystać ze zniżek co wiąże się z okresem minimalnym umowy więc nie jest ona na pewno na czas nieokreslony w takim przypadku.

 

Co do problemów z dodzwonieniem się na infolinie ogólną w ostatnich dniach grudnia zwiazane jest to z tym że dzwoni teraz ogromna ilość osób, która podpisała umowę w urodziowej promocji (w październiku) i chcą odłączyć opcje premium, które mają do końca roku bezpłatnie. Co poradzić, jak większość zostawia to na ostatnie dni miesiąca, zamiast zgłosić to np. przed świętami... Wiem, że to nie jest dla Ciebie żadne tłumaczenie sytuacji, ale Call Center również nie ma wpływu na ilość wykoywanych obecnie do nich połączeń. Tym bardziej że mamy okres świąteczno-noworoczny i chcąc nie chcąc nie pracuje obecnie taka sama liczba konsultantów jak w innych dniach.

 

Jesli chodzi o infolinię Złotego Plusa, to jesli naskoczyłeś na konsultanta z tej infolinii na samym początku, że to skandal że nie można się dodzwonić etc. i nie byłeś zbytnio miły to nie dziw się że nie chciał Cię przełączyć na infolinię ogólną. Nie ma takiego obowiazku. Jakbyś go poprosił czy może w drodze wyjątku Cię bezpośrednio przełączyć a ogólną to by to zrobił. I na pewno się bezczelnie nie rozłączył bo nie jest to możliwe w tym call center.

 

Może w takim razie odpowiem Ci jak wygląda sprawa z wynajęciem dekodera HD - jesli masz już dołączone do pakietu jakies opcje HD (przynajmniej jedną) to idziesz z obecnie posiadanym dekoderem (jesli ten jest wynajmowany) to dystrybutora i dyrtybutor widząc w systemie na Twoim kontrakcie opcje HD wydaje Ci dekoder HD. Rzeczywiście obecnie może ich brakować ze względu na promocję świąteczną, w której większość dekoderów się rozeszła. U dystrybutorów nalezy się dowiadywać czy je mają. Jesli opcji HD podłaczonych nie masz to przed wynajęciem dekodera HD należy kanały HD dołączyć dzwoniąc na infolinię albo zgłaszając podłączenie drogą mailową przez formularz na stronie Cyfry albo przez ICA. Jesli chodzi o opłatę za najem dekoderów HD to jest ona naliczana - w przypadku dekodera HD bez dysku jest to 15zł, w prrzypadku dekodera HD PVR jest to 20zł. Wynajecia dekodera możesz dokonać niezależnie czy masz umowę na czas nieokreślony czy tez jednak w obowiązującej promocji z okresem zobowiązania.

 

Mam nadzieję, że trochę Ci pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...