Skocz do zawartości

Rezygnacje z Cyfry+


deejay.m
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno terminem dostarczenia jest termin doręczenia przez Pocztę Polską, ponieważ na zwrotnym potwierdzeniu odbioru (w ten sposób wysyłałem i otrzymałem już potwierdzenie z powrotem) podpisuje się pracownik Canal+ Cyfrowego S.A. (Operator Cyfry+), co można rozpoznać po przybitej obok podpisu pieczątce na której widnieje:

 

CANAL+ CYFROWY S.A.

Al. gen. W. Sikorskiego 9

02-758 Warszawa

 

Więc nie zajmuje się tym jakaś zewnętrzna firma, tylko pracownik samego operatora.

Zgadza się. :) Ja jednak do tej pory nie dostałem tej żółtej zwrotki, czyli potwierdzenia odbioru. :/ Ale w opcji śledzenia przesyłki na stronie Poczty Polskiej stoi jak wół, że mój polecony został doręczony 9 kwietnia br.

 

 

Mam podobna sytuację do Ciebie. List polecony dotarł 9 kwietnie, do tej pory nie maja mojego wypowiedzenia :shock:

No właśnie... :/

Ja wciąż z tym walczę. :roll: Wczoraj dostałem mailem odpowiedź, którą zacytowałem tutaj powyżej. Odpisałem im po tym trochę "na ostro" i zobaczymy, co z tego będzie. :roll: Skrzynkę mailową sprawdzę sobie dzisiaj dopiero późnym wieczorem, bo aktualnie jestem w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie ma sie czym przejmować, list doręczono w kwietniu więc umowa wygasa 30 kwietnia i finał. Dziwne jest również to, że na samym początku zostawiłem swój telefon z prośbą o kontakt z propozycja migracji do nc+. Do tej pory nie otrzymałem ani jednego telefonu. Wychodzi na to, że maja tam spory bałagan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórze to kolejny raz. Nie jest to podstawą do pisania wypowiedzenia. Osoby, które mają Start w chwili podpisania umów mieli te kanały gwarantowane i w momencie kiedy je wyłączą mogą wypowiadać umowy. W tym momencie przecież one świecą. A to, że w nowych regulaminach są one teraz ujęte jako niegwarantowane nie ma nic do rzeczy. To, że troszkę się znacie ludzie to o to troszkę za mało, więc nie wprowadzajcie ludzi w błąd.

Taki jesteś pewien? :wink: To skąd wzięły się osoby, którym udało się na tej podstawie wypowiedzieć umowę z pakietem Start (i pochodnym C+ Start HD), mimo tego że miały jeszcze długo ważne umowy? Przewertuj kilka stron do tyłu..

Dziś otrzymałem maila z info, że umowa zakończy się 30 kwietnia. (Canal+ Start HD, oświadczenie o niezaakceptowaniu zmian w regulaminie wysłane 9.04, zarejestrowane 12.04, godz. 21, dziś przetworzone)
Ja wysłałem wypowiedzenie start hd tydzień temu i dziś dzwonili z propozycją migracji do nc+. Odmówiłem bo miałem też n-kę i już przeszedłem do nc+ więc konsultant poinformował mnie, że umowa z cyfrą obowiązuje do końca kwietnia, a dekoder mam zdać w maju.
Dokładnie tak jest. Ja jestem w takiej samej sytuacji, czyli pakiet Start HD, wysłałem rezygnację 2 kwietnia powołując się na religia.tv i Trace. Dziś po upomnieniu się dostałem maila zwrotnego, że moja rezygnacja została przyjęta. Dzwonili też i konsultant potwierdził, że umowa przestaje obowiązywać 30 kwietnia.

I co Ty na to?

Jak widać nic nie musi zostać wyłączone.. Przy opcji Start i Canal+ Start HD do dnia dzisiejszego żaden kanał "nie zgasł", a dziwnym trafem wypowiedzenia uwzględniają.

 

Wracając do regulaminów. Nie ma publicznie dostępnych (albo w ogóle ich nie ma) nowych regulaminów Cyfry+ bez Trace'a i religii w gwarantowanych, ani nie zostały abonentom doręczone. Ostatni jaki jest dostępny, to ten z grudnia 2012. Jest tylko ten goły komunikat. Problem w tym, że ten goły komunikat to w rzeczywistości informacja o zmianie regulaminu. Przeniesienie programu z oferty gwarantowanej do promocyjnej to zmiana cennika, a co za tym idzie regulaminu, więc dziwnym byłoby, by abonent nie miał możliwości się na nią nie zgodzić.

 

Nadto idąc Twoją logiką i takiej interpretacji zmiany, możliwe byłoby przenoszenie przez operatora kanałów gwarantowanych do niegwarantowanych, a później (np. za miesiąc) ich wyłączanie. I co wtedy? Żaden użytkownik nie miałby prawa do rozwiązania umowy. Jak wspomniałem, w regulaminie mowa jest o zmianach w ofercie, a nie wyłączaniu kanałów:

. Operator CYFRY+ z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych może wprowadzić zmiany liczby i rodzaju programów wchodzących w skład poszczególnych Pakietów wymienionych w Cenniku. Wyżej wymienione zmiany – wynikające z faktu zaistnienia okoliczności leżących poza kontrolą Operatora CYFRY+, uznawane za siłę wyższą, zastąpienia danego Programu Programem o porównywalnej tematyce, rezygnacji z danego Programu z uwagi na jego niską oglądalność, zaprzestania nadawania Programu z przyczyn obciążających jego nadawcę lub z przyczyn wywołanych decyzją właściwego organu władzy państwowej, orzeczeniem sądu lub innego właściwego organu – uprawniają Abonenta do rozwiązania Umowy w drodze pisemnego oświadczenia w terminie 1 miesiąca kalendarzowego od daty wprowadzenia takich zmian/zmiany ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, w którym oświadczenie to dotarło do Operatora CYFRY+, o ile takie zmiany/zmiana nie zostały wprowadzone do Regulaminu/Umowy w trybie art. 15 § 8 Regulaminu.

 

Czym jest przeniesienie programów z puli gwarantowanych (gdzie przy wyłączeniu można zrezygnować) do promocyjnych (gdzie przy wyłączeniu nie można zrezygnować) jak nie zmianą składu Pakietu? Przed zmianą program jest w Pakiecie, po zmianie już go nie ma. Proste. Poza tym w samym komunikacie jest jasno wskazane, że jeśli nie zgadzasz się na zmiany (m.in. przeniesienie Trace i religia tv do kanałów niegwarantowanych) to możesz wypowiedzieć umowę, właśnie na podstawie artykułu 7. Nigdzie w artykule nie ma mowy o stanie faktycznym (czy kanał świeci czy nie), a jest mowa o składzie Pakietów, który przecież uległ zmianie 1.04.2013:

Uprzejmie informujemy, że od 1. kwietnia br. kanały 13th Street Universal, Zone Romantica, religia.tv (dla użytkowników dekoderów SD), ESPN Classic oraz od 1. lipca br. kanały CNN, Cartoon Network, TCM nie będą dostępne w ofercie CYFRY+.

 

Ponadto od 1. kwietnia br. kanały religia.tv (dla użytkowników dekoderów HD) oraz Trace będą udostępniane promocyjnie, w związku z czym nie będą objęte ofertą gwarantowaną Regulaminem Umowy o Abonament.

 

W przypadku nie zaakceptowania zmian, przysługuje Państwu prawo do rozwiązania Umowy o Abonament zgodnie z art. 7 §1 Regulaminu Umowy o Abonament, w terminie jednego miesiąca od daty wprowadzenia tych zmian.

Twoim zdaniem to nie podchodzi pod artykuł 7 § 1?

 

Nie szukaj również analogii z regulaminem Cyfrowego Polsatu, (bo takowy ostatnio otrzymałem, przeczytałem, podpisałem i odesłałem) bo podobieństw za dużo to tam nie ma. Nie ma czegoś takiego, że każdego obowiązuje najnowsza wersja regulaminu. Jest konkretny tryb jego aktualizacji (doręczanie użytkownikom z wyprzedzeniem) i już wykazałem Ci, że Cyfra go nie dotrzymała (nie było 30 dni buforu na zmiany) i nigdy (poza podwyżkami) go nie dotrzymuje. Stąd jest tyle wersji regulaminów na stronie C+, a nie jeden jedyny słuszny. A tak w ogóle, to wszelkie zmiany na niekorzyść abonenta (wyłączanie czy przenoszenie kanałów gwarantowanych do promocyjnych) wymagają zgody obu stron. Stąd należy trzymać się wersji, którą otrzymało się przy podpisywaniu, czy tej która przyszła pocztą po przedłużeniu.

 

Wskazałem Ci kilkanaście stron temu konkretne artykuły i cytaty, teraz powtórzyłem i podparłem nowym materiałem + argumentacja, a Ty dalej swoje. 8) No nic.

 

Jaki z tego morał? Po prostu trzeba być super ostrożnym przy sporządzaniu tych pism i precyzyjnie wyrażać swoje myśli, bo z przypadków zaprezentowanych na forum wynika, że wystarczy użyć złego słowa albo nie powołać się na konkretny artykuł i już trzeba korzystać z reklamacji. No i nie należy się załamywać, tylko dopytać co się zrobiło źle i w razie czego wysłać jeszcze jedno, precyzyjne wypowiedzenie. Cyfra+ jak każdy przedsiębiorca zawsze będzie żerowała na niewiedzy i braku należytej staranności abonentów, więc nie widzę niczego złego w tym, by pomóc ludziom tego uniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajek, przy pakiecie Start nie powołujemy się na wyłączenie jakichś kanałów, ale na przeniesienie kanałów Trace i religia tv z puli kanałów gwarantowanych umową do puli kanałów nadawanych promocyjnie (co jest wystarczającą podstawą do wypowiedzenia umowy)

 

Jeśli tak napisałeś, a mimo to odmowa - to reklamuj. W innym wypadku napisz nowe wypowiedzenie, wzbogacone o doświadczenie ostatnich stron :wink:

 

Ja się powołałem właśnie na przeniesienie kanału Trace z puli gwarantowanych. Nic to nie dało widocznie.

 

 

 

Wypowiedzenie było takiej treści

Oświadczam, iż rozwiązuję Umowę o Abonament zawartą z Canal+ Cyfrowy S. A. na podstawie art. 7 §1 Regulaminu Umowy o Abonament. Powodem rozwiązania umowy jest zmiana statusu kanału Trace polegająca na wycofaniu go z listy kanałów gwarantowanych Regulaminem Umowy o Abonament.

Umowa przestaje obowiązywać wraz z końcem kwietnia 2013 roku.

 

Może coś z nim nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A reklamowałeś? Najlepiej do wiadomości reklamacyjnej (informacje@cyfraplus.com.pl) doczepić w załączniku ten komunikat:

2qu4wgx.jpg

I powołaj się na drugi i trzeci akapit.

 

Daj znać co powiedzą. Jeśli dalej nic to trzeba będzie to inaczej sformułować. Jak widać, po postach uznają wypowiedzenia z tego powodu, więc gdzieś musi być błąd.

 

---

Edit: co do wypowiedzenia najbezpieczniej byłoby tak:

W związku z rozpoczęciem udostępniania kanału "Trace" od dnia 1.04.2013 promocyjnie, a co za tym idzie nie obejmowaniem go od tego dnia ofertą gwarantowaną Regulaminem Umowy o Abonament, proszę o rozwiązanie Umowy o Abonament zgodnie z art. 7 § 1 Regulaminu Umowy o Abonament.

Powyższa modyfikacja stanowi wspomnianą w powyższym artykule "zmianą liczby i rodzaju programów wchodzących w skład poszczególnych Pakietów wymienionych w Cenniku", a co za tym idzie uprawnia abonenta do rozwiązania umowy.

Chociaż faktycznie lepiej zapytaj się osób, którym wypowiedzenia zostały uwzględnione i najwyżej wyślij jeszcze raz, kilka dni jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoływałem się na to pismo w reklamacji, która nie została uznana.

Czy osoba której uznano takie wypowiedzenie może dołączyć jego treść tutaj?

 

Edit:

 

tak czy siak wyślę jeszcze jedno, ale poczekam, może się ktoś miły znajdzie i podzieli się treścią takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grabar to co napisałeś wcale nie ma podstaw. Jest tak jak napisałem. Obowiązuje Cię regulamin z dnia podpisania umowy, a Tobie żadne kanały nie znikły. To, że komuś udało się wypowiedzieć umowę, albo coś dzięki temu wynegocjować nie ma żadnych przeciwskazań. C+ też człowiek i nie chce tracić klientów, więc niektórym idzie na ręke. Z resztą jak po podpisaniu umowy wyslesz od razu wypowiedzenie to już w następnym miesiącu masz dostępne oferty jak przy samym końcu umowy. A co do tego przeniesienia, napisz do jakiegoś prawnika i przyzna mi rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym tłumaczyli nieuznanie reklamacji?

Szanowny Panie,

z przykrością przyjęłam informacje o chęci rezygnacji. Ufam, że nie jest to Pana ostateczna decyzja.

 

Odpowiadając na zgłoszenie, uprzejmie informuję, że na podstawie nadesłanej korespondencji, Umowa zostanie rozwiązana z końcem Okresu Minimalnego, czyli 30 września 2014 roku.

 

W terminie miesiąca od daty rozwiązania kontraktu proszę o zwrot sprzętu, tj. karty abonenckiej i dekodera do punktu dystrybucyjnego. Lista placówek znajduje się na stronie internetowej www.ncplus.pl w zakładce JAK KUPIĆ NC+. Poszczególni przedstawiciele oznaczeni są dopiskiem PUNKT SERWISOWY.

 

Wyjaśniam, iż aktualnie kanał TRACE jest dostępny w ofercie programowej, w związku z tym brak jest podstaw do uznania wniosku i wcześniejszego zakończenia kontraktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bober1, niezupełnie. Jeśli te kanały, które zniknęły 1 kwietnia z papieru, znikną za miesiąc, dwa czy trzy z dekodera i abonent przeczyta na ekranie "brak uprawnień do odbioru" czy "brak sygnału", to już nie będzie miał prawa do rezygnacji, mimo że kanał w momencie podpisywania był gwarantowany. Więc do zmiany warunków jak najbardziej dochodzi i nic nie musi przy tym gasnąć :)

 

Ajek, zamiast: "Powodem rozwiązania umowy jest zmiana statusu kanału Trace polegająca na wycofaniu go z listy kanałów gwarantowanych Regulaminem Umowy o Abonament." daj "Powodem rozwiązania umowy jest zmiana cennika, a co za tym idzie regulaminu polegająca na.." i tu przerób treść drugiego i trzeciego akapitu komunikatu żeby pasowały. Zresztą niech koledzy z pakietem Start dorzucą swoje 3 grosze, to zawsze będzie łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem pakiet Canal+ Start HD, moje oświadczenie w brzmieniu: Oświadczam, że nie akceptuje zmian dokonanych 1 kwietnia 2013 r. w Regulaminie o Abonament. W związku z tym proszę o rozwiązanie umowy w trybie przewidzianym w art. 7 par. 1. i formułka o usunięciu danych osobowych z bazy danych. TYLE!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bober1, niezupełnie. Jeśli te kanały, które zniknęły 1 kwietnia z papieru, znikną za miesiąc, dwa czy trzy z dekodera i abonent przeczyta na ekranie "brak uprawnień do odbioru" czy "brak sygnału", to już nie będzie miał prawa do rezygnacji, mimo że kanał w momencie podpisywania był gwarantowany. Więc do zmiany warunków jak najbardziej dochodzi i nic nie musi przy tym gasnąć :)

 

 

Ależ oczywiście, że będzie mógł, bo w regulaminie jasno jestt napisane, że w takich pzypadkach jest czas od zaistniałej sytuacji, czyli od wyłączenia kanałów, więc jak najbardziej bedzie można wtedy wypowiedzień umowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grabar, zmieniło się coś dla użytkowników START? Nie, nadal mają X kanałów, te co mieli wcześniej, więc to co Ty napisałes kompletnie nie ma przełożenia. Dalsza dyskusja jest niepotrzebna. To na co Ty karzesz się powoływać nie ma przełożenia, a Ci z pakietem Start, którzy wysłali wypowiedzenie i je im przyjęli mieli szczęście, albo trafili na osobę bardziej pobłażliwą i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już wcześniej, że ten artykuł nie dotyczy tego czy abonentowi działa dany program czy też nie, tylko składu poszczególnych Pakietów - to są dwie zupełnie różne sprawy. Dla użytkowników pakietu Start jak najbardziej zaszła zmiana, bo coś co było gwarantowane umową przestało nim być.

 

Moim zdaniem mieszasz zmianę treści umowy/regulaminu ze zmianą stanu faktycznego i na tym poprzestanę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grabar, zmieniło się coś dla użytkowników START? Nie, nadal mają X kanałów, te co mieli wcześniej, więc to co Ty napisałes kompletnie nie ma przełożenia. Dalsza dyskusja jest niepotrzebna. To na co Ty karzesz się powoływać nie ma przełożenia, a Ci z pakietem Start, którzy wysłali wypowiedzenie i je im przyjęli mieli szczęście, albo trafili na osobę bardziej pobłażliwą i tyle.

Po co wypisujesz bzdury. Abo. z pakietem start hd mieli możliwość i chyba jeszcze mają do złożenia wypowiedzenia zgodnie z art. 7 regulaminu....Zmiana warunków umowy i nie gwarantowanie kanału Religia tv i chyba trace. Więc nie pisz głupot i żadne szczęście nie ma tu znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grabar, zmieniło się coś dla użytkowników START? Nie, nadal mają X kanałów, te co mieli wcześniej, więc to co Ty napisałes kompletnie nie ma przełożenia. Dalsza dyskusja jest niepotrzebna. To na co Ty karzesz się powoływać nie ma przełożenia, a Ci z pakietem Start, którzy wysłali wypowiedzenie i je im przyjęli mieli szczęście, albo trafili na osobę bardziej pobłażliwą i tyle.

Po co wypisujesz bzdury. Abo. z pakietem start hd mieli możliwość i chyba jeszcze mają do złożenia wypowiedzenia zgodnie z art. 7 regulaminu....Zmiana warunków umowy i nie gwarantowanie kanału Religia tv i chyba trace. Więc nie pisz głupot i żadne szczęście nie ma tu znaczenia.

 

Przeczytaj moją dyskusję z Grabarem, a nie ostatni post i nie kopiuj głupot pisanych przez ludzi, którzy się na tym nie znają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadając na e-mail, uprzejmie informuję, iż wypowiedzenie Umowy z tytułu wycofania kanału z oferty możliwe jest w momencie zaprzestania jego nadawania przez  nc+. Planowane zakończenie przekazu programu Trace nastąpi 1 lipca 2013 roku.W przypadku pojawienia się pytań, pozostaję do dyspozycji.Z poważaniem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Ajek :

Może to pismo NC+ które przysyłali mailem abonentom i ogłosili na stronie nie jest juz aktualne i te kanały Trace Religia nie zostaną usuniete z gwarantowanych.

Dodam ze takie przeniesienie kanałów, jest zmianą w regulamine, a nie wyłączeniem kanałow i abonent takiej zmiany fizycznie może nie zauwazyć.

Najlepiej napisz takie pisemko z zapytaniem, czy mając taką a nie inna umowę (nr umowy) masz kanały (wymienic je), czy będą jeszcze, i jak długo w twoim konkretnym przypadku.

Poproś jeszcze o przesłanie aktualnego dotyczacego twojej umowy Regulaminu z podaniem daty od kiedy Ciebie obowiązuje.

Dokładnie wszystkich postów nie czytałem, ale może to co napisąłem będzie pomocne, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...