Jump to content
Tokić

Problemy z odbiorem i sprzętem w Platformie CANAL+

Recommended Posts

Posted (edited)

 Chyba nie ustawiałeś anteny na sprzęcie co ma problem z sygnałem?😁

Edited by ircios

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekoder gubi sygnał. Tak pisałeś. Wiec chyba nie na nim ustawiałeś antenę. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na nim ustawiam ale byłem już u sąsiada który również ma nc+ i u niego dekoder działa bez problemu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może akurat wtedy działał. Pożycz dekoder do ustawienia od sąsiada. Jesli problem nadal będzie, to LNB sprawdź i przewód. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omomierzem chyba najlepiej. Lub innym miernikiem do prądu. Możesz też z jednej strony podłączyć zasilacz 12v , z drugiej żaróweczkę. Jak będzie świecić to ok 😁. Ewentualnie bardziej drastycznym sposobem... dotknąć językiem 😂

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki może być problem, że obecnie nie mogę odtworzyć żadnego filmu w NC+go w dekoderze 4K?

Widzi mi wszystkie filmy, ale kompletnie nic nie mogę odtworzyć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie w Sagemcomie. Napisałem wtedy do nc. Odpowiedź...problemy techniczne z usługą. Tyle, że nie tylko u mnie to się działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, rafi22 napisał:

Jaki może być problem, że obecnie nie mogę odtworzyć żadnego filmu w NC+go w dekoderze 4K?

Widzi mi wszystkie filmy, ale kompletnie nic nie mogę odtworzyć. 

Już wszystko wróciło do normy, po dwóch restartach dekodera (wyłączenie od prądu). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

31.05.2019 przedłużyłem umowę, wymieniłem dekoder dodatkowy na ten sam model (stary był uszkodzony). Na początku kazali czekać 24h aż dekoder główny pobierze nr dodatkowego i będzie możliwość odbioru sygnału na drugim. Pierwszy działa bezproblemowo. Na dodatkowym ciągle komunikat, że "brak połączenia z dekoderem głównym". Dekodery podłączone kablami do routera, wszystko sprawdzane i poprawnie podłączone, awaria po stronie nc+, mówili konsultanci, że coś z serwerami u nich i że badają problem.

Co o tym myślicie? Co robić? Dwie doby minęły i Multiroom nie działa.

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co ma ich problem z serwerem do Twojego MR? Raczej nic. Napisz reklamację. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie nie wiem. Mówili, że problem z jakimś serwerem, bo wysyłali coś, ale mój dekoder główny nie dostaje z ich serwera czegoś i nie pobiera nr karty dekodera dodatkowego.

Reklamacja? Co da? Że obniżą abonament o 1/30 za każdy dzień w którym nie mam sprawnego Multiroomu, za który płacę 0zł? Czy coś innego można wywalczyć?

1 godzinę temu, ircios napisał:

A co ma ich problem z serwerem do Twojego MR? Raczej nic. Napisz reklamację. 

 

Nigdy nie pisałem reklamacji. Jak najlepiej? Przez "Moje nc+", zakładka "napisz do nas" i następnie temat rozmowy "sprawy techniczne"? Czy jakoś inaczej się to robi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Od tygodnia walczę o poprawne działanie dekodera UltraBOX+ 4K. Na przemian kontaktowałem się z infolinią NC+ i z technikami odpowiedzialnymi za instalację antenową - każdy widzi problem po drugiej stronie. Już mówię o co chodzi:


W budynku wielorodzinnym jest zainstalowana antena zbiorcza, konwerter quatro inverto + wzmacniacz + multiswitch i dalej pojedynczymi kablami do mieszkań. Po skonfigurowaniu dekodera, pobraniu aktualizacji i uprawnień na wszystkich kanałach nadawanych na częstotliwości 12265, polaryzacja V (TVP2, FOX, AXN) otrzymuję komunikat „Obecnie program nie jest nadawany. Spróbuj ponownie później.” Pomimo braku obrazu pobiera się EPG dla kanału, miernik sygnału w dekoderze również pokazuje optymistyczne parametry na felernej częstotliwości.
Poprosiłem technika o dokładny pomiar sygnału na problematycznej częstotliwości w moim gniazdku - wg. miernika jego siła to 64, a jakość 76.


Resetowałem dekoder do ustawień fabrycznych, uprawnienia do odbioru kanałów były wysyłane kilkukrotnie, sprawdziłem dekoder w punkcie NC+ - tam obraz na problematycznych kanałach był - więc sprzęt jest sprawny.
Konsultanci NC+ mówią, że sprawdzili już wszystkie możliwości (ustawienie z diseqc i bez), technicy od instalacji mówią, że wg. pomiarów sygnał na problematycznej częstotliwości jest (bardzo silny, a jego czystość to 11 MERów), więc po ich stronie też wszystko jest ok, a ja zostałem bez części programów i rozkładam ręce. Może ktoś z Was miał podobne przejścia i może coś poradzić? Help.

 

SQ3SxsJm.jpgDBeHHBlm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

MER 11,1 to nie jest jakaś rewelacja aczkolwiek powinno działać, odnoszę się do tego:

16 minut temu, Cisek napisał:

 częstotliwości jest (bardzo silny, a jego czystość to 11 MERów),

Gdzie to było mierzone? Przy antenie czy u Ciebie w gniazdku. Sprawdź wszystkie kable czy są dobrze zarobione.

 

W NC+ masz możliwość wybrania do 48 godzin dekodera zastępczego więc może spróbuj go wybrać i sprawdź na Twojej instalacji te kanały.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Cisek napisał:

Cześć. Od tygodnia walczę o poprawne działanie dekodera UltraBOX+ 4K. Na przemian kontaktowałem się z infolinią NC+ i z technikami odpowiedzialnymi za instalację antenową - każdy widzi problem po drugiej stronie. Już mówię o co chodzi:


W budynku wielorodzinnym jest zainstalowana antena zbiorcza, konwerter quatro inverto + wzmacniacz + multiswitch i dalej pojedynczymi kablami do mieszkań. Po skonfigurowaniu dekodera, pobraniu aktualizacji i uprawnień na wszystkich kanałach nadawanych na częstotliwości 12265, polaryzacja V (TVP2, FOX, AXN) otrzymuję komunikat „Obecnie program nie jest nadawany. Spróbuj ponownie później.” Pomimo braku obrazu pobiera się EPG dla kanału, miernik sygnału w dekoderze również pokazuje optymistyczne parametry na felernej częstotliwości.
Poprosiłem technika o dokładny pomiar sygnału na problematycznej częstotliwości w moim gniazdku - wg. miernika jego siła to 64, a jakość 76.


Resetowałem dekoder do ustawień fabrycznych, uprawnienia do odbioru kanałów były wysyłane kilkukrotnie, sprawdziłem dekoder w punkcie NC+ - tam obraz na problematycznych kanałach był - więc sprzęt jest sprawny.
Konsultanci NC+ mówią, że sprawdzili już wszystkie możliwości (ustawienie z diseqc i bez), technicy od instalacji mówią, że wg. pomiarów sygnał na problematycznej częstotliwości jest (bardzo silny, a jego czystość to 11 MERów), więc po ich stronie też wszystko jest ok, a ja zostałem bez części programów i rozkładam ręce. Może ktoś z Was miał podobne przejścia i może coś poradzić? Help.

 

SQ3SxsJm.jpgDBeHHBlm.jpg

Robią ciebie w balona z tym silnym sygnałem. U siebie na domowej antenie 80 cm, na tej częstotliwości mam SNR 14 dBm. To trochę inny parametr ale wydaje mi się że MER zawsze ma większa wartość. Chociaż w zasadzie przy normalnej pogodzie nawet na tej wartości powinien być odbiór. A jak z innymi stacjami wygląda odbiór na częstotliwościach  11,75–12,75 GHz V Jest to samo?? Może ten problem dotyczy całego pasma powyżej 11,75??

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Cisek napisał:

 

SQ3SxsJm.jpgDBeHHBlm.jpg

 

2 godziny temu, Cisek napisał:

technicy od instalacji mówią, że wg. pomiarów sygnał na problematycznej częstotliwości jest (bardzo silny, a jego czystość to 11 MERów)

MER 11.1 dB na 12265V to słabiutko. Na dobrze ustawionej 80-ce , przy bezchmurnym niebie, na tej częstotliwości MER powinien oscylować w okolicach 14-15 dB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To taki komunikat pojawia się przy braku sygnału? Nie ma komunikatu o braku sygnału i prośby o sprawdzenie instalacji satelitarnej?

I co z innymi mieszkancami tego wielorodzinnego budynku - czy mają tv sat i podobny problem na tym czy innym sprzęcie?

Edited by rotalplus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, Cisek napisał:

W budynku wielorodzinnym jest zainstalowana antena zbiorcza, konwerter quatro inverto + wzmacniacz + multiswitch i dalej pojedynczymi kablami do mieszkań.

W instalacji jest sam Hotbird czy jest też Astra 19.2E? jeśli tak, to skonfiguruj dekoder tylko pod HotBird, bez diseqc i Astry.

Edited by Electrix

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, roberttosat napisał:

MER 11,1 to nie jest jakaś rewelacja aczkolwiek powinno działać, odnoszę się do tego:

Gdzie to było mierzone? Przy antenie czy u Ciebie w gniazdku. Sprawdź wszystkie kable czy są dobrze zarobione.

 

Zarobione przez techników, którzy instalowali w bloku całe okablowanie. Mierzone było i tu i tu, podpinaliśmy się również bezpośrednio do skrzynki "na wyjściu z mieszkania", żeby wykluczyć wadę instalacji w obrębie lokalu.

 

1 godzinę temu, Ramirez napisał:

Robią ciebie w balona z tym silnym sygnałem. U siebie na domowej antenie 80 cm, na tej częstotliwości mam SNR 14 dBm. To trochę inny parametr ale wydaje mi się że MER zawsze ma większa wartość. Chociaż w zasadzie przy normalnej pogodzie nawet na tej wartości powinien być odbiór. A jak z innymi stacjami wygląda odbiór na częstotliwościach  11,75–12,75 GHz V Jest to samo?? Może ten problem dotyczy całego pasma powyżej 11,75??

 

Przeglądnąłem wszystkie kanały, faktycznie jest tego troszkę więcej, częstotliwości na których występuje komunikat o braku nadawania kanału to 12265 V, 12188 V, 11137 H i 12303 V (dwie z nich to częstotliwości pojedynczych kanałów, dwie pierwsze mają ich całkiem sporo).

 

1 godzinę temu, K63 napisał:

MER 11.1 dB na 12265V to słabiutko. Na dobrze ustawionej 80-ce , przy bezchmurnym niebie, na tej częstotliwości MER powinien oscylować w okolicach 14-15 dB.

 

Godzinę temu, rotalplus napisał:

To taki komunikat pojawia się przy braku sygnału? Nie ma komunikatu o braku sygnału i prośby o sprawdzenie instalacji satelitarnej?

I co z innymi mieszkancami tego wielorodzinnego budynku - czy mają tv sat i podobny problem na tym czy innym sprzęcie?

 

Dokładnie taki. Cały czas zastanawiająca jest dla mnie ta informacja o braku nadawania kanału, to jednak co innego niż "brak sygnału", a taką informację ten dekoder przecież również potrafi podać.

 

Co do innych mieszkańców - póki co niewiele jest osób, które skończyły się urządzać, to nowy budynek. Wspomniani przeze mnie technicy mówili mi tylko, że ktoś korzysta z Cyfrowego Polsatu i nie ma podobno problemów.

 

44 minuty temu, Electrix napisał:

W instalacji jest sam Hotbird czy jest też Astra 19.2E? jeśli tak, to skonfiguruj dekoder tylko pod HotBird, bez diseqc i Astry.

 

W instalacji jest również Astra, ale dekoder skonfigurowałem właśnie tak - bez diseqc i Astry (ale z też oczywiście próbowałem).

 

I już teraz bardzo dziękuję Wam wszystkim za chęć pomocy, w jeden wieczór dostałem więcej wskazówek niż przez kilka dni z infolinią :).

Edited by Cisek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przywróć ustawienia fabryczne i spróbuj jeszcze raz skonfigurować od razu pod samego Hotbirda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.06.2019 o 22:23, Cisek napisał:

W instalacji jest również Astra, ale dekoder skonfigurowałem właśnie tak - bez diseqc i Astry (ale z też oczywiście próbowałem).

 

Jeśli jest w instalacji Astra to nie możesz ustawić "Bez DISEqC", bo wtedy mogą być problemy jak opisałeś.

Ustaw DISEqC i na HotBirdzie daj LNB1.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

kupiłem białego Boxa z ofertą na kartę (12. m-cy na start), na działkę.  Przez cztery dni działało, chociaż tvn-y były i ich nie było....jak chciały.  Od początku była Siła 93-97, Jakość 14-30.  Dziś, w sobotę, nie ma nic.  Siła 87-88 , Jakość 0 %.  Czasza 90.  Wszystko działało, bo jeszcze niedawno podłączałem dekoder sąsiadów, bo chciałem sprawdzić jak działa, czy trzeba może coś wymienić i też to był biały box na kartę i działał super? Kręciłem anteną, konwerterem...nic.  Nawet na chwilę nie chce wskoczyć chociażby 1% w "Jakości"?  Dajcie - jak zawsze, zresztą - dobre sugestie, rady.  Dzięki . Pozdrawiam Wszystkich

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A inne kanaly nie tvnowskie działają? A parametry ktore podajesz to na jakim kanale mierzone?

Edited by rotalplus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...