Skocz do zawartości

Umowa na Polsat Box - pytania, problemy i komentarze


Condor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@kibic229 Najlepiej zadzwonić i dowiedzieć się kiedy kończy się umowa, kiedy można z niej zrezygnować i ile to będzie Was kosztować. Ja miałem też podpisałem umowę na 29 miesięcy i spóźniłem się z wypowiedzeniem o miesiąc. Teoretycznie powinna ona przedłużyć się na kolejne 12 miesięcy ale w sumie nie musiałem dużo dopłacać. Zapłaciłem dodatkowo coś ok 30 zł więcej za ten jeden miesiąc i to było wszystko. Zaznaczam, że miałem coś strasznie namieszane w u nich w systemie po wymianie Esi-88 na Echostara 7400 a dla własnego spokoju nie drążyłem tematu czemu nie chcą więcej pieniędzy. W każdym razie dekoder odesłałem i jest cisza od roku. Były też gdzieś wyliczenia ile kosztuje wcześniejsze rozwiązanie umowy w czasie trwania tego 12 miesięcznego okresu i nie były to jakieś straszne sumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zadzwoniłem i okazało się że umowa została automatycznie przedłużona i jest ważna do listopada 2014 roku, a jeśli ją zerwę do tego czasu, będę musiał zapłacić karę. A nie ma jeszcze innej możliwości alby tą umowę rozwiązać ? Czy w najbliższym czasie nie zostanie z oferty CP usunięty jakiś kanał, i wówczas klienci będą mogli bez przeszkód rezygnować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ceberebek

Oczywiście że jest zgodne z Polskim prawem:

W myśl art. 10 ust. 3 jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach:

 

- świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem wymienionego terminu,

 

tu jest jest jeszcze jeden myk napisany pod warunkiem, że konsultant nie wypowie magicznej formuły :

http://forumprawne.org/prawa-konsumenta ... tem-2.html

@kibic229 pytałeś się o wysokość kary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=7&t=238&start=1455

tu masz napisane jak się liczy kary.

Kara zależy o wysokości ulgi w okresie podstawowym. Jeżeli wynosi ona tak jak pisze 24 zł, to za każdy miesiąc zerwanej umowy płaci sie 2 zł kary. To znaczy, że jeżeli zerwie się umowę na przykład na 4 miesiące przed upływem okresu podstawowego, to płaci się 8 zł kary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ceberebek

Oczywiście że jest zgodne z Polskim prawem:

W myśl art. 10 ust. 3 jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach:

 

- świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem wymienionego terminu,

 

tu jest jest jeszcze jeden myk napisany pod warunkiem, że konsultant nie wypowie magicznej formuły :

http://forumprawne.org/prawa-konsumenta ... tem-2.html

Ok-to niezgodność z polskim prawem paragrafu z regulaminu CP legła w gruzach ;-) :

EDIT:

Rozdział 3.

Zawarcie Umowy

§ 3

8. W przypadku zawierania Umowy poza lokalem lub na odległość, Klient ma prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 10

(dziesięciu) dni od daty zawarcia Umowy, składając osobiście lub listownie w Centrum Obsługi Klienta stosowne oświadczenie na piśmie. Do zachowania

tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Odstąpienie przez Klienta od Umowy w powyższym trybie wywołuje taki skutek, jakby

Umowa nie została zawarta. Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku, gdy rozpoczęto świadczenie Usług

przed upływem powyższego terminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się dowiedziałem, że CP oraz N nie podlegają pod prawo telekomunikacyjne a tam jest właśnie fajny zapis:

Prawo telekomunikacyjne

Art. 56. 8. W razie braku potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 6, termin, w którym abonent może odstąpić od dokonanej zmiany warunków umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy. Jeżeli jednak abonent po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do 10 dni od dnia otrzymania tego potwierdzenia.

 

oraz

 

6. Dostawca usług może umożliwić abonentowi będącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej lub elektronicznej zmianę warunków umowy, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 4-7, za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie lub przy użyciu poczty elektronicznej lub faksu. Dostawca usług obowiązany jest jednak utrwalić oświadczenie abonenta złożone w sposób określony w zdaniu pierwszym i przechowywać je do końca obowiązywania umowy na zmienionych warunkach i udostępniać jego treść abonentowi na jego żądanie, zgłoszone w szczególności w trakcie postępowania reklamacyjnego. W przypadku zmiany warunków umowy dokonanej telefonicznie powinna być utrwalona cała rozmowa. Jednocześnie dostawca usług obowiązany jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian w terminie ustalonym z abonentem, ale nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia zlecenia zmiany. Abonentowi przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni od dnia otrzymania potwierdzenia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie podlegaja, bo przeciez usługa telewizji satelitarnej nie ma się nijak do ustawy telekomunikacyjnej. Gdyby zapis o natychmiastowym wejściu w życiu umowy i rezygnacji z prawa do odstąpienia w ciągu 10 dni był niezgodny z prawem to firmy nie stosowałyby już dawno tego zapisu a stosują. I to nie jest tak, że po cichu jest to wszystko ustalane. Konsultant czyta formułkę, że jak chce Pan od razu mieć kanały to zgodnie z takim i takim paragrafem a takim nie przysługuje wtedy prawo do odstąpienia umowy i klient albo się zgadza albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w sytuacji, gdy decydujemy się przedłużyć umowę z wymianą dekodera i po otrzymaniu dekodera i podpisaniu nowej umowy rezygnujemy w ciągu 10 dni(mamy wtedy do tego prawo). Wracamy wtedy do poprzedniej umowy(nowy dekoder oddajemy i oddają nam stary), czy jednak rozwiązuje się i wówczas nie obowiązuje żadna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 grudnia 2013 przez telefon z DUK zawarłam nową umowę. Dziś jest 12.12.2013 a ja nie mam umowy papierowej, która miała przyjśc pocztą.

Czekac, czy dzwonic na infolinię? Głównie chodzi mi o sprawdzenie czy to co było przez telefon, będzie potwierdzone na papierze, czy mi CP jakiegoś numeru nie zrobi.

Zrobiłam błąd, ponieważ na pytanie konsultantki czy chcę umowę na e-maila czy pocztą powiedziałam, żeby przysłali mi pocztą. Jest 10 dni na odstąpienie od umowy? - roboczych czy kalendarzowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to możesz korzystać z niego w pre-paid.Z podpisaniem umowy też nie powinno być problemu.Mam moduł zakupiony kiedyś w pre-paid,co jakiś czas korzystam z niego a z podpisaniem umowy tez nie ma problemu.W APS-ach są często zieloni w tych sprawach,szczególnie jeśli są to punkty połączone z telefonią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. 23-01-2013 zawarłem umowę na 15 miesięcy, w tym 3 miesiące gratis. Umowę muszę rozwiązać z 3 miesięcznym wypowiedzeniem, więc przed 23-01-2014 roku. Umowę mogę rozwiązać w APS co podpisywałem czy muszę słać pismo do CP? Dodam że nie chcę rezygnować z CP tylko uzyskać jeszcze lepsze warunki. Jak to najlepiej zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysyłasz wypowiedzenie do CP do Warszawy na Łubinową.

 

Możesz teraz wysłac wypowiedzenie umowy z powodu usunięcia kanału Love dawny Wedding TV. Chyba go masz jako kanał gwarantowany, ale sprawdź w swojej umowie. Wyślij poleconym za potwierdzeniem odbioru, priorytetem i od 23 grudnia załapiesz się na nową umowę. Jak wyślesz wypowiedzenie to zadzwonią z Działu Utrzymania Klienta i zaproponują nową fajną umowę z gratisami. Fajna umowa to: umowa na 12 miesięcy, 5 miesięcy gratis. Jak się umiesz targowac to może ugrasz jeszcze coś więcej.

Wszystko jest na tym forum. DUK może więcej niż zwykła infolinia czy APS.

wzór:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/927 ... y%20CP.jpg

 

Możesz też wysłac wypowiedzenie z powodu kończącej się umowy.

wzór:

http://dokumenty.nf.pl/Dokument/482/Rez ... wiedzenie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...