Skocz do zawartości

BOX+ (Sagemcom DSI83/DSI87)


frantic85
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie jeszcze jedno pytanko. Czy nowe oprogramowanie/ zmiany softów dokonywane są automatycznie, czy trzeba podłączać do komputera i mieć jakieś specjalne oprogramowanie.

 

Z tym USB to mam podwójnego pecha.

W dekoderze nie działa i w telewizorze, który wygrałem od C+ (LD 23") też trzeba odblokowywać.

 

Jednak wolałbym aby to działało w dekoderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dr.Aqla, a co sądzisz o tym, że to tylko Tobie się przytrafia taka rzecz, że tylko Ty musisz odłączać z prądu dekoder, nikt inny nie raportował tutaj takich problemów.

Ja na Twoim miejscu szukałbym przyczyny gdzie indziej, podłączył dekoder innym typem połączenia do TV czy jak tam masz, lub spróbował na innym telewizorze.

Fakt, że Tobie akurat dwa dekodery nie działają, a wszystkim innym działają, oznacza że problem jest gdzie indziej, nie w dekoderze, nie sądzisz?

 

Dziś dostałem podobne 'zadanie' z działu pomocy technicznej Cyfry (=sprawdzić inne złącza).

Co prawda pisałem już o tym wcześniej, ale teraz mam sprawdzone już 4, a nie 2 identyczne dekodery i na wszelki wypadek zrobiłem to na kilku kablach.

Jedyna różnica między połaczeniem HDMI a EURO, to zamiast 'niebieskiego ekranu', poprzez Euro występuje 'zamrożenie obrazu', a dekoderki 'wiszą' równie skutecznie do czasu chwilowego wyłączenia z gniazdka.

To że 'inni' nie zgłaszają identycznego problemu nie oznacza, że problem nie istnieje - pewnie część jest skutecznie 'spławiana' do serwisu,a tam wszystko działa OK (np. z innym modelem TV) - w końcu FUNAI nie jest u nas bardzo popularną marką TV. Nie mam pojęcia co jest nie tak z softem tego dekodera, że lubi się z jednymi, a wariuje z innymi odbiornikami TV. Ale skoro serwis i producent nadal tego nie wiedzą... jakoś nie czuje się osamotniony w tej swojej niewiedzy :) Ale jest nadzieja, że coś wreszcie z tym zaczną robić, a nie tylko 'spławiać' głupimi odpowiedziami w stylu 'proszę sprawdzić wersję softu'.

 

Przypominam, że inne podłączane dekodery (np. Ferguson Ariva) na tych samych kablach z tym samym TV działają 100% OK, więc nie mam podstaw zakładać, że to wina mojego FUNAIa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jako iż jestem chyba jedyny z tym "problemem", postanowiłem Wam go pokazać.

Jak wchodzę w EPG, to przez pierwszą sekundę ekran jest zielony, a następnie zmienia się na różowy.

Podejrzewam, że ma to coś wspólnego ze wzmacniaczem kina domowego, bo dekoder idzie przez właśnie AVR.

Zobaczcie, że obraz przez dekoder zmienia się na Auto z 1080i, i wydaje mi się że to ma coś z tym wspólnego.

Ciekawi mnie jaka jest rozdzielczość EPG gdy dekoder jest ustawiony na 1080i?

 

Czy ktoś z Was ma podobne zjawisko poprzez AVR (HDMI)?

 

Przed:

2wfj0qb.jpg

 

Po:

214w0er.jpg

 

Chyba jestem jakiś specjalny coś mi się wydaje :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Jak wchodzę w EPG, to przez pierwszą sekundę ekran jest zielony, a następnie zmienia się na różowy.

Podejrzewam, że ma to coś wspólnego ze wzmacniaczem kina domowego, bo dekoder idzie przez właśnie AVR...

:crazy:

 

:brawo: Sprawdzałeś czy bezpośrednie podłączenie dekodera do TV daje taki sam malowniczy efekt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwal się jak sobie poradziłeś z zanikaniem głosu ? Ja nadal walczę z tym problemem, w tej chwili podłączyliśmy na krótko tzn. wyjąłem gniazdko bo podobno zabierało kilka % sygnału, niestety nadal zanik dźwięku jest :( Kolejnym krokiem będzie wymiana conwertera :o

 

U mnie problem zaników dźwięku nie istnieje od czasu ostatniej aktualizacji oprogramowania. To była ewidentna wina softu, siła sygnału nie miała na to wpływu.

 

U mnie wyszła kolejna ciekawostka, mianowicie mój TV nie posiada czy tam nie jest w standardzie HDCP, bo niby jakieś siły wyższe go zablokowały w celach mi nie znanych . Z tego powodu podłączenie go do dekodera HD przez kabel HDMI ma wpływ na zaniki dźwięku. Zgłosiłem problem do producent TV i mam czekać na nowy soft TV-ka (około 2 tyg.). Co jest ciekawostką ja kupując ten TV dzwoniłem do producenta w celu upewnienia się, czy TV nadaję się i będzie współgrał z połączenie C+. Otrzymałem zadowalającą mnie odp i dlatego TV zakupiłem :( Padło też kilka propozycji w rozwiązaniu mojego problemu ze strony producenta, jedną z nich jest podłączenie TV przez kabel component video YPBPR , niestety sagemcom nie posiada takowego wejścia :( Masakra też dlatego, że to dość nowy model TV (philips46pfl5605 - cena 3700zł :read: ) i żeby takie cuda się działy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:brawo: Sprawdzałeś czy bezpośrednie podłączenie dekodera do TV daje taki sam malowniczy efekt ?

Nie, bo aż tak mi to nie przeszkadza i nie chce mi się przełączać, ale możę kiedyś sprawdzę :P

 

Otrzymałem zadowalającą mnie odp i dlatego TV zakupiłem :( Padło też kilka propozycji w rozwiązaniu mojego problemu ze strony producenta, jedną z nich jest podłączenie TV przez kabel component video YPBPR , niestety sagemcom nie posiada takowego wejścia :( Masakra też dlatego, że to dość nowy model TV (philips46pfl5605 - cena 3700zł :read: ) i żeby takie cuda się działy!!!

Ja bym tam zmienił TV, za te pieniądze, możesz mieć poważny sprzęt, nie firmy od żarówek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że z kartą "Cameleon" mój dekoder uruchamia się 61s, natomiast z kartą od multiroom (moduł zbliżeniowy - dodatkowy) 28s, ktoś też ma taki problem? Pomoc techniczna twierdzi, ze rodzaj karty nie ma znaczenia, moje doświadczenia są inne - sprawdzałem wielokrotnie, reguła potwierdziła się za każdym razem. Test wykonywałem po starcie dekodera ze stanu czuwania, jak również, po odłączeniu zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jako PIERWSZY mam SagemCom DSI87 w wersji z połączeniem TELEPATYCZNYM :jupi:

A może do oglądania TV z Cyfry nie są już teraz potrzebne telewizory i kable :?:

W takim razie Polsat, N i co tam jeszcze mamy - zostały dalekoooo w tyle...

CH2.jpg

 

Co prawda doskonale rozumiem sens techniczny takiego testu, ale ... :> czasem bywam trochę wredny:

 

CH3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie nie dziwi pytanie CYFRY+. Napisałeś, że dekoder się wiesza, gdy wyłączasz TV, a Sagemcom jest podłączony do telewizora tylko kablem Euro. To jakim sposobem telewizor ma zawiesić dekoder, przecież kabel Euro przesyła informacje (zresztą analogowe) do telewizora, nie z telewizora do dekodera. Zatem być może zakłócenia wchodzą przez kabel sieci energetycznej lub czujnik podczerwieni (np. matryca TV coś wysyła gdy wyłączasz ją). Zrozumiałe jest, że problem może wystąpić gdy masz podłączony kabel HDMI (komunikacja dwukierunkowa), ale skoro jest odłączony...

 

Test z odłączonymi wszystkimi kablami sygnałowymi potwierdzi, że zakłócenie wchodzi z zewnątrz inną drogą. Inna sprawa jak go wykonać. Myślę, że musisz wyłączyć tv, następnie włączyć i po kilkunastu sekundach podłączyć Sagemcom jednym kablem sygnałowym. I odpowiedzieć panu z CYFRY+ czy jest zawieszony czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko pozornie udaję przysłowiową blondynkę, bo irytuje mnie już trochę ta nietypowa reklamacja.

Zegarek czy numer kanału - i tak widać czy coś się zmienia czy już wisi.

Droga podczerwieni raczej odpada, bo TV wyłączam w tych testach przyciskiem (pilot TV miał chwilowo wolne, by nie przeszkadzał). Pytanie jest raczej innego rodzaju...

Czy (jeśli) dekoder jednak zawiśnie bez podłączenia kabli HDMI/EURO do TV, jest to spowodowane:

A. Jakimś impulsem elektromagnetycznym 'przenoszonym przez powietrze' np. z inwertera matrycy lub zasilacza, czy

B. Chwilowym skokiem napięcia w sieci energetycznej przy włączeniu TV

i CO Z TEGO WYNIKA ?? (bo TV posiada jakieś papiery dopuszczenia do obrotu w/g odpowiednich norm):

ad A. Słabe ekranowanie elektroniki (lub jego brak) wewnątrz SagemComa = łapie jakieć śmieci, czy

ad B. Kiepsko dobrany (oszczędny) układ zasilacza SagemComa = słaba stabilizacja zasilania dalszych układów.

Tak czy inaczej - nie widzę tutaj nadal winy swojego TV, bo działające bezproblemowo Ferguson lub OptiCom stoją dokładnie w tym samym miejscu i są zasilane z tego samego gniazdka co nieszczęsny SagemCom.

Ciekawe do jakich wniosków (i kiedy) dojdzie pomoc techniczna Cyferki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dr.Aqla a masz "dobrze" włożoną wtyczkę od napięcia. Kumpel podobnie chciał wymieniać ten tunek a okazało się, że za lekko włożył wtyczkę kabla do zasilacza. Powodowało to ciągłe restarty dekodera, a jak się już uruchomił to bardzo dziwnie pracował i w końcu się zawiesił i powtórka z rozrywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko, uprzejmie i fachowo, ale nie do końca takiej (częściowej) odpowiedzi oczekiwałem:

 

CH5.jpg

 

Dodam tylko, że sprzęt faktycznie 'wisi' po restarcie telewizora, mimo BRAKU kabli łączących go z TV :(

Czary, czy nie... ale nadal nie mam jak wymienić (=pozbyć się) tej 'nowości' od Cyferki. Odbijania piłeczki ciąg dalszy :

 

CH6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam lcd thomson i od paru dni sagemcoma i mam taki problem po uruchomieniu dekodera wszystko działa ale po np podgłośnieniu pilotem telewizora dekoder się wiesza i nic nie pomaga jak tylko restart czy ktoś coś wie? Po próbach stwierdziłem że to pilot od LCD zawiesza dekoder ,jeśli podgłaśniam na panelu to jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko pozornie udaję przysłowiową blondynkę, bo irytuje mnie już trochę ta nietypowa reklamacja.

Zegarek czy numer kanału - i tak widać czy coś się zmienia czy już wisi.

Droga podczerwieni raczej odpada, bo TV wyłączam w tych testach przyciskiem (pilot TV miał chwilowo wolne, by nie przeszkadzał).

Droga podczerwieni wcale nie odpada. Z dekoderami Philips PVR był (i pewnie nadal jest) taki problem, że po wejściu na kanał, do którego nie masz uprawnień dekoder się "blokował". Przyczyna leżała w matrycach niektórych TV LCD, które siały zakłócenia i zagłuszały sygnały z pilota CYFRY+. Dekoder wcale się nie blokował, tylko nie docierały do niego poprawne komendy z pilota. A zakłócenia występowały tylko na kanałach bez uprawnień, bo wtedy włączała się w telewizorze automatyka ograniczająca jasność podświetlenia.

 

Więc może zrób ten test i opisz wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Ciekawostka a propos tego tematu,przypadkowe dotknięcie obudowy tego cudu francuskiej techniki spowodowało dość mocne kopnięcie dotykającego oraz zwiechę w pozycji wyłączonej.Pomogło dopiero odpięcie zasilacza na chwilę.PYTANIE-czy ten sprzęt spełnia normy ? ( wszystkie połączenia i gniazdka są z certyfikatami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ! (?) To było tak na przebudzenie. Pewnie jakiś ładunek elektrostatyczny. Może trzeba było kopnąć dekoder dwa razy, jak w txt z pewnej durnej reklamy :) Kiedyś by pracować przy kompie, kazali zdejmować sygnety, zegarki i zmieniać buty przy wejściu do pracowni... Może SagemCom wymaga oglądania na golasa :idea::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę o opinię.

Dekoder Sagemcom DSI87 (HD) posiadam od ok. 2 tygodni, szczerze powiedziawszy mało oglądam tv, także mało zwracałem uwagę na jego funkcjonowanie póki działał.

Jednak dziś zaczęło mnie coś denerwować. Cały czas mam komunikat:

"Brak sygnału. Sprawdź Instalację Antenową (HotBird)".

Ostatnio miałem taki komunikat i przełączyłem na kanał 57.. wyszedłem z domu i po ok 2h wszystko działało. Dziś nic nie daje przestawienie kanału na 3 bądź 57 (coś mi się obiło o uszy, że na tym kanale pobiera ustawienia). Antenę ustawiałem sam za pomocą miernika. Ogólnie sygnał wskazywało jako dobry, na poziomie 84%. Antena 80' z promocji Cyfry+.Mocno dokręcona.

Doradzcie czy może być to problem z ustawieniem anteny czy raczej dekoder szwankuje :|. Pokazuje jakość sygnału niewystarczającą, 0%. Co ciekawe zmienie kanał na np TVN, TVN7, TVN24, Polsat, Polsat2 i działa, C+film HD, C+Sport HD też działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Najsampierw chciałbym serdecznie powitać wszystkich forumowiczów. Mam nadzieję, że będę mógł posłużyć pomocą w kilku sprawach.

(...)

 

Dr.Agla,

jeśli chodzi o wymianę Sagemcoma DSI87 na Philipsa DSR 6201/91...to bywa różnie :wink:

Tak samo jest ze sprowadzeniem owego do nowej umowy. Faktycznie, nie są już produkowane, ale w magazynach Cyfry pozostało kilka sztuk.

6201/91 są osiągalne w Łodzi.

 

Co do samego Sagemcoma - ten dekoder w założeniu ma nie działać ze splitterami. Ale wszyscy dobrze wiemy, że będzie - prędzej czy później. Jest to trochę strzał we własną stopę ze strony Cyfry (wielu niezadowolonych klientów, reklamacji etc. - i nie dziwię się, skoro dekoder leży w szafie nieużywany) i chociaż z regulaminami jest wszystko zgodne to wydaję mi się, że ważniejszym winno być zadowolenie klienta.

Ale przyznam szczerze, że jest niewielu klientów (nie używających splitterów) niezadowolonych z jego działania. Same dekodery rzadko są wymieniane (z ostatniego miesiąca mniej niż 2% ogólnych wymian) - a sprzedawane są w wielkich ilościach.

 

Fakt faktem, na samym początku (przełom listopada i grudnia?) problemy były wielkie - samo to, że czasem trzeba było czekać i 2 godziny aż dekoder będzie gotowy do prawidłowego użytku uważam już nawet nie za śmieszne, acz żałosne. Aktualnie aktualizacja i pierwsze uruchomienie przebiega bezproblemowo (właściwie do 10 minut), choć był przypadek, w którym niecierpliwy klient wolał zostawić dekoder na noc i przyjść po odbiór następnego dnia.

Nie mniej jednak styczność z nim mam właściwie od samego początku jego dystrybucji i widzę, że jest z nim coraz lepiej.

Osobiście mi, jako elektronikowi-amatorowi podoba się idea konstrukcji (SMD + impulsowy zasilacz zewnętrzny, mniejsze grzanie, pasywne chłodzenie), natomiast problem wystającej karty w każdym dekoderze uważam za pomyłkę. Choć z drugiej strony w Strongach (6860, 6880) karta umieszczana jest tak, że przy moich wielkich paluchach ciężko w ogóle ją wyjąć ;)

 

Jeśli chodzi o rezygnację z Sagemcoma kupionego na własność - istnieje w polskim prawie coś takiego jak prawo rękojmi, natomiast i tu jest mały problem (kruczki w regulaminach, interpretacja prawa etc.). Zdarzały się reklamacje z tego tytułu (brak możliwości sprawnego działania tego modelu terminalu z obecną konfiguracją sprzętową abonenta - i mowa tu nie tylko o splitterach, bo ich jako oficjalny powód oczywiście nikt nie poda) - jednakże nie doczekałem jeszcze żadnej decyzji w sprawie tych reklamacji (sprawy raptem sprzed ok. tygodnia, Cyfra ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji), jak ktoś coś będzie wiedział to będę wdzięczny.

 

(...)

Źle ustawiona antena lub też uszkodzony konwerter (niestety dość częsta sprawa, szczególnie przy ostatniej zimie). Ponowne ustawienie anteny (jeśli wystarczy) będzie Cię kosztowało ok. 60zł.

 

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jeśli chodzi o wymianę Sagemcoma DSI87 na Philipsa DSR 6201/91...to bywa różnie :wink:

Tak samo jest ze sprowadzeniem owego do nowej umowy. Faktycznie, nie są już produkowane, ale w magazynach Cyfry pozostało kilka sztuk.

6201/91 są osiągalne w Łodzi.

...

 

 

Witam Serdecznie.

Gdybym nie bawił się wcześniej trochę elektroniką i nie skończył informatyki, pewnie pomocy Cyfry dawno udało by się doprowadzić do mojej rezygnacji z wysyłania kolejnych reklamacji - a tak - czepiam się i nie odpuszczam :twisted:

 

Czy Kolega ma możliwość wymiany dla mnie tego sprzętu w ramach reklamacji na podstawie opisywanych objawów (załączonego filmu itp), bo mam już serdecznie dosyć pisania do Cyfry w tej sprawie. Ostatni post daje mi do zrozumienia, że mogę sobie testować do woli, a oni i tak mają to... głęboko i mogą ewentualnie wymienić na taki sam model :censored:

 

Zrobiłem kolejny test w/g zaleceń pomocy technicznej (a nawet wybiegając nieco dalej).

Zamiast stawiać dekoder obok TV (jak na filmiku), umieściłem go ok 70 cm przed ekranem i BEZ podłączenia kablami HDMI/Euro, po wyłączeniu + włączeniu (bez pomocy pilota) odbiornikaTV... zegar (=dekoder) niestety 'WISI' :(

Więc zostaje nadal ten sam nierozwiązany problem = czy wynika to z jakiś szumów przenoszonych po kablu zasilającym, drogą bezprzewodową jakiegoś impulsu nieokreślonej częstotliwości, lub ewentualnie jest wywołane... czarami :>

Pozdrawiam i życzę wyłącznie samych sympatycznych postów + jedynie rozwiązanych (i banalnych) problemów technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...