Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem w tym, że przy podpisywaniu umowy nie dostałem żadnego cennika ani listy programów gwarantowanych w pakiecie. Dlatego nie wiem czy usunięcie TVN HD+1 (czy jakiegokolwiek innego programu) w moim przypadku upoważnia mnie do przedwczesnego wypowiedzenia.

Ale podpisałeś dokument, że dostałeś PWU, zapoznałeś się z nim i akceptujesz. Teraz możesz mieć pretensję tylko do siebie, że nic nie wiesz :)

Można będzie wypowiadać umowy podpisane po 5 maja, wtedy ten kanał pojawił się w PWU, wcześniej nie było, więc podstawy do wypowiedzenia nie ma i nie ma sensu drążyć tematu, to jest logiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed 5 maja 2011 roku klient podpisał umowę na pewien zestaw kanałów i zgodnie z prawem telekomunikacyjnym (przecudna lektura - polecam) muszą one być świadczone przez cały okres umowny. Jeśli w między czasie operator dołączy kolejne kanały (rozszerzy ofertę programową) obecnym abonentom równie dobrze mógłby te (nowe) kanały świadczyć za dodatkową odpłatnością lub po podpisaniu przez klienta stosownego aneksu do umowy. Dołączając dotychczasowym abonentom kanał lub kanały operator nie pogorszył warunków umowy a nawet świadczy usługę w pewnym sensie na swoją niekorzyść. Wyłączając kanały, które zostały dodane już po podpisaniu umowy nie został zmieniony umowny zakres usługi.

 

Abonenci, którzy podpisali umowy przed 5.05.2011 oraz po 5.05.2011 podpisali aneks do umowy będą mieli prawo do rozwiązania umowy, ponieważ do aneksu dołączony jest aktualny zestaw kanałów gwarantowanych umową.

 

Niektórzy się nie muszą ze mną zgadzać, bo przecież jestem tylko głupim pracownikiem APS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swojadroga, nikt nie twierdzi, że jesteś głupim pracownikiem APS-u. Jednak prawda jest taka, że z oferty CP po 4.11.2011 znika jeden kanał HD, co sprawi, że oferta się pogorszy. Także siłą rzeczy mamy prawo bezkarnie wypowiedzieć umowę. Sądzę, że UOKiK przyzna nam racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty chłopie opowiadasz, jaka prawda, tłumaczymy ze @swojadroga tak, że już jaśniej się nie da, a Ty dalej swoje i wprowadzasz w błąd ludzi. Powiedz, której częsci nie rozumiesz? Wytłumaczę ostatni raz na przykładzie takim zupełnie z [beep].... ale jak po tym nie rozumiesz to odpuszczam. Od jutra CP dodaje HBO do Familijnego. Ty podpisujesz umowę dzisiaj, więc w PWU nie masz HBO, ja jutro i już mam ten kanał w PWU, po tygodniu CP usuwa HBO z Familijnego i z PWU. Obaj oglądaliśmy HBO przez tydzień, ja mogę wypowiedzieć umowę, bo mi zminiły się warunki (gwarantowane kanały - PWU) Ty nie, bo nie masz tego kanału w PWU, to nic że przez tydzień się przyzwyczaiłeś, CP świadczy Ci dalej usługę na warunkach które podpisałeś. Czujesz to? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dziabolek7, to przykładowo gdyby teraz w CP wyłączono 4-5 kanałów, a ktoś tkwiłby na umowej podpisanej dajmy na to 3-4 lata temu, to nie miałby prawa do wypowiedzenia umowy z powodu usunięcia tychże kanałów tylko dlatego, że nie miałby ich w umowe?. Przecież do niedorzeczne. Wiadomo, że CP nie będzie wraz z nowododanym kanałem rozsyłał każdemu abonentowi aneksów do umowy. Jednak na stronie CP są wyszczególnione pakiety oraz ich zawartość, więc chyba wszystko mówi samo za siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się wykazujesz niewiedzą związaną z obowiązującym prawem (telekomunikacyjnym i cywilnym) oraz regulaminem i podpisaną umową. Na pierwszej stronie regulaminu masz definicje:

 

16. Usługi – Pakiet Programów lub inne usługi świadczone przez Cyfrowy Polsat, określone

w Umowie Abonenckiej, Regulaminie, Promocyjnych Warunkach Umowy bądź w Cenniku;

17. Pakiet Programów – Pakiety Mini, Pakiety Podstawowe, Pakiety Dodatkowe lub inna

grupa programów telewizyjnych lub telewizyjnych i radiowych określona w Cenniku i/lub Umowie

Abonenckiej bądź w Promocyjnych Warunkach Umowy, objęta jedną Opłatą Abonamentową;

18. Promocyjne Warunki Umowy – zasady promocyjnego świadczenia Usług lub sprzedaży/

udostępnienia Sprzętu przez Cyfrowy Polsat;

 

20. Umowa – Umowa Abonencka lub umowa w zakresie zapewnienia dostępu do programów

telewizyjnych i/lub radiowych, zawarta z Cyfrowym Polsatem przez Użytkownika;

21. Umowa Abonencka – umowa w zakresie zapewnienia dostępu do programów telewizyjnych i/lub radiowych zawarta na piśmie, stanowiąca podstawę do świadczenia Usług przez

Cyfrowy Polsat, której integralną część stanowią niniejszy Regulamin i Cennik

 

W dniu, kiedy podpisujesz umowę z operatorem telekomunikacyjnym ustalasz między innymi zakres świadczenia usług. Skoro podpisałeś umowę przed 5 maja 2011 (zanim dołączono TVN+1 HD do oferty) to po 4 listopada 2011 (po wyłączeniu TVN+1 HD) Twoje ustalenia z operatorem dotyczące zakresu usług jakie mają być Tobie świadczone nie ulegną zmianie (Ciebie ciągle obowiązuje PWU z dnia podpisania umowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest na stronie, nie stanowi oferty handlowej, ważne jest jakie kanały miałeś zagwarantowane w momencie podpisywania umowy aneksowania jej. Traktujcie sobie to jak chcecie, ja i drugi kolega z APS mówimy jak jest ludziom zainteresowanym, żeby potem z[beep]a nie było. Skoro nie jesteś w stanie zrozumieć tak prostej rzeczy to Amen :)

 

@swojadroga, nie ma sensu kopać się z koniem, on wie lepiej i już, no bo przecież jest na stronie TVN HD+1, jest w ulotkach, jest w TV, znaczy należy się, a jak zabiorą to mogę im wypowiedzenie wysłać. Najgorzej, że miesza innym w głowie i wątek rośnie, a tu nie ma o czym dyskutować, wystarczyłby jeden post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest na stronie, nie stanowi oferty handlowej

 

To wszystko zależy jak firma do tego podchodzi. Podam Ci świeży przykład. Jeszcze kilka tygodni temu n-ka miała na swojej stronie drobny błąd - zamiast logo MTV Polska umieścili logo MTV Music. Drobnostka, ale nie do końca, bo tego drugiego kanału nie było w ofercie. I co? Otóż n-ka uznawała reklamacje wysłane z tego tytułu i pozwalała na rozwiązanie umowy. Sam z tego skorzystałem, tyle że nie rozwiązałem umowy ale coś wytargowałem dla siebie. Nie twierdzę, że i w CP tak będzie, ale pokazuję że i to co jest na stronie może być dla platformy wiążące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/sklep/flat-index.cp - wyraźna informacja u dołu strony:

 

"Wszystkie warunki współpracy określają Umowa, Regulaminy świadczenia usług, Regulaminy promocji i Cenniki

dostępne w punktach sprzedaży oraz na http://www.cyfrowypolsat.pl.

Informacje zawarte na niniejszej stronie internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego."

 

Na stronie http://www.n.pl brak tej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu, kiedy podpisujesz umowę z operatorem telekomunikacyjnym ustalasz między innymi zakres świadczenia usług. Skoro podpisałeś umowę przed 5 maja 2011 (zanim dołączono TVN+1 HD do oferty) to po 4 listopada 2011 (po wyłączeniu TVN+1 HD) Twoje ustalenia z operatorem dotyczące zakresu usług jakie mają być Tobie świadczone nie ulegną zmianie (Ciebie ciągle obowiązuje PWU z dnia podpisania umowy).

 

Hehehehehehehe.

Co wy chrzanicie?

Idąc tym tokiem myślenia, wszystkie nowe kanały powinny być dostepne tylko dla klientów, którzy podpisuja nowe umowy :D

 

Nie mylcie pojęć.

 

Podpiując umowę w styczniu, operator nie wie jakie programy wprowadzi za dwa miesiące. Dlatego też KAŻDE POWIĘKSZENIE OFERTY PROGRAMOWEJ PODCZAS TRWANIA UMOWY AUTOMATYCZNIE JEST WIĄŻĄCE DLA WSZYSTKICH OBECNYCH KLIENTÓW, a to oznacza, że jeśli 5 lat temu nie było TVN HD+1, ale pojawił się kilka miesięcy temu w Waszym pakiecie, to autoamtycznie Wasza umowa została powiększona o ten kanał. W innym przypadku: 1) operator nie powinien Wam go włączyć; 2) pobierac opłat za jego odbiór na rzecz nadawcy. Jeśli Wam włączył to oznacza, że zmienił warunki umowy.

 

Gdyby coś - rzecznicy praw kosnumenta chętnie pomoga, a Cyfrowy Polsat otrzyma karę. Zreszta straszenie UOKiK pomaga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziabolek, z tym drugim z APS, żeby było jasne: wy nie mówicie zainteresowanym, jak jest, tylko jak myślicie, ze jest, a to spora różnica moze być :> Jak jest naprawdę, okaże sie niedługo. Oczywiście zdajecie sobie sprawę, ze jesli nie macie racji, a dużo przesłanek na to wskazuje, wasza jakaś tam wiarygodność poleci? Nawiasem mówiąc, Polsat i każda inna firma moze sobie zapisywać w regulaminie, co jej sie zywnie podoba, tyle ze nie zawsze to obowiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że ja i Dziobalek używamy argumentów (udowadniamy tezę), a Wy skręcacie w pyskówkę. Nie używamy (ja i Dziobalek) zwrotów "wydaje mi się", "myślę, ze", "podejrzewam, że". Używamy argumentów opierających się na regulaminie, promocyjnych warunkach umowy oraz co najważniejsze na obowiązującym prawie w Polsce.

Żadna firma nie może zapisać sobie w regulaminie co się jej tylko podoba. UOKiK ma nawet na swojej stronie bazę klauzul niedozwolonych. Żaden regulamin Cyfrowego Polsatu (i nie tylko Cyfrowego Polsatu) nie przewidywał i nie przewiduje zmiany warunków umowy poprzez dołączenie nowych kanałów do oferty.

Chcecie dyskutować to proponuję najpierw przeczytać cały regulamin, promocyjne warunki umowy oraz prawo telekomunikacyjne oraz kodeks cywilny w zakresie zawierania umów i ich zakresu. Jeśli rozumienie tych tekstów jest zbyt trudne to można skorzystać z usług radcy prawnego (w Rybniku mogę nawet pewną polecić, moja żona chętnie wystawi rachunek za taką poradę) lub prawnika.

Na przyszłość proponuję czytać ze zrozumieniem co napisałem (muza_tv). I wyłączę jeszcze jedną grupę klientów, którzy nie będą mogli wypowiedzieć umowy - abonenci pakietów Mini HD, Familijny, Familijny HD, oraz Familijny z pakietami dodatkowymi (stara pakietyzacja) z dekoderami SD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się wdawać w pyskówki, ale jak wytłumaczycie fakt, że przy okazji wycofania z oferty kanałów BBC Cyfrowy Polsat przyjmował wypowiedzenia także tych, którzy nie mieli wymienionych tych kanałów w umowie?

A co do dekoderów SD to się nie zgodzę z twierdzeniem, że nie będzie można wypowiadać umowy. Bo niby dlaczego? Jeśli mam dekoder SD, a w umowie mam wymieniony TVN HD+1 to mam prawo wypowiedzieć umowę, bo CP gwarantował mi ten kanał umową tak samo jak TVN czy Polsat. No, chyba, że jest jakiś dodatkowy zapis dla tych co do pakietów HD biorą dekodery SD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak było z wyłączeniem kanałów BBC? Trudno mi określić formułę, ale znajomy b. starą umowę (z czasów , gdy nie było takich kanałow w ofercie) rozwiązał w lutym 2011 w trybie natychmiastowym (tj. na koniec bieżącego okresu rozliczeniowego).

PS. w tym samym czasie o tym samym....oj, @swojadroga, coś tu nie gra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod rozwagę (ale nie przesądzam): Regulamin mówi, że CP nie jest zobowiązany powiadamiać o powiększeniu zakresu usług (np. o dołaczeniu TVN HD+1) , ale nie zmienia to faktu zmiany ZAKRESU Umowy. Moim zdaniem o ofercie umownej decyduje obecność kanału w BIEŻĄCYM cenniku (a nie tym z czasów podpisania Umowy). Oczywiście w odniesieniu do posiadanego pakietu, nie wiem czy w CP funkcjonują jakieś STARE pakiety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ja i @swojadroga pracujemy w APSiienei znaczy, że chcemy abyście zostali w CP, mi na tym nie zależy, ale jak tłumaczymy Wam, kto będzie mógł wypowiedzieć umowę i dlaczego to nie rozumiecie. Nam się nie wydaje, kolega przytacza nawet stosowne zapisy, są one zgodne z prawem więc żadek UOKiK nie ma nic do gadania. Jeżeli chodzi o BBC to sytacja była identyczna, tyle, że BBC było bardzo długo w CP i w zasadzie każdy kto podpisał umowę przed dodanim BBC do CP miał ją już w momencie usunięcia tych kanałów zaneksowaną, przedłużoną (nawet automatycznie) i dzięki temu kanały te weszły mu do tych gwarantowanych i umożliwiło to wypowiedzenie umowy. Miałem jeden przypadek umowy na czas nieoznaczony w APSie i CP nie przyjął wypowiedzenia z powodu wycofania BBC, klient był z odpowiedzią odmowną i kazałem mu wysłać normalne z 3 miesięcznym okresem.

 

W całej tej dyskusji dziwi mnie jednak brak logiki i umiejętności czytania ze zrozumieniem co niektórych, nie myślałem że tu na forum jest z tym aż tak źle.

A tak przy okazji, to jak wycofają Religia.tv albo TVN CNBS to nikt nie będzie mógł wypowiedzieć umowy :) Dlaczego bo kanały te są dostępne dla klientów danego Pakietu ale nie są jego częścią i na takiej samem zasadzie TVN HD+1 oglądają klienci którzy podpisali umowę przed 5 maja, kanał ten nie jest częśćią ich Pakietu, mają tylko dostęp do niego, więc UMOWY NIE MOGĄ WYPOWIEDZIEĆ bezkarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wejść na stronę cyfrowypolsat.pl i sprawdzić czy w pakiecie z którego korzystasz kanał tvnHD+1 jest zapisany jako gwarantowany. Jeśli tak to bez względu na to czy masz go w swoim regulaminie czy też nie możesz zerwać umowę bez ponoszenia kary umownej. Problem w Cyfrowym Polsacie jest taki że ktoś zapomniał o aktualizowaniu umów abonenckich. Każda zmiana oferty tj. włączenie nowych kanałów albo ich wyłączenie powinno wiązać się z wysłaniem informacji listownej z nowym regulaminem i ofertą oraz prawami abonenta. Polsat tego nie robi łamiąc tym samym podstawowe obowiązujące prawa abonenta do informacji i ich praw. A takie informacje powinny być rozsyłane do abonentów na ok 14 dni przed zmianą oferty.

Każdy kto miał do czynienia z innymi operatorami tv płatnych powinien o tym wiedzieć ponieważ jest to standard regulowany prawem.

Podsumowując. Jeśli rzeczywiście w dniu 04.11.2011r z oferty Cyfrowego Polsatu i Telewizji N zniknie kanał TVN HD +1 każdy abonent nie zadowolony z świadczonych usług swojego operatora ma prawo do rozwiązania z nim umowy o świadczenie usług bez ponoszenia kary umownej.

Chcąc podpisać nową umowę warto przejrzeć wszystkie oferty operatorów dostępnych na polskim rynku i wybrać z głową ponieważ nie wiadomo kiedy znowu pojawi się furtka do ucieczki od swojego operatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po co piszesz [beep]oły, właśnie o to chodzi że CP jak dodaje jakiś kanał (N i C+ też) to nie dodaje do Pakietu dotychczasowym klientom, tylko umożliwia im oglądanie. Czujesz tą różnicę? Mam umowy w N i C+ i nic nie rozsyłają jak dodają kanał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...