Skocz do zawartości

Utwory w stacjach radiowych


Mati2oo3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! Tworzę ten wątek ponieważ muzyka w stacjach radiowych zasługuję na osobny temat. Temat muzyki jest poruszany często w (off-topicu) i uważam, że jest to bardzo interesujące. Jak dobrze wiecie polski rynek radiowy jest dość specyficzny, mimo wszystko czasami zaskakuje ciekawym nowościami, jednak wiele nówek polskim stacjom ucieka np. Doja Cat - Paint The Town Red było dużym hitem w Europie oraz Polskim streamingu, jednak na ESCE i MAXXie się nie pojawił, a takich przypadków jest niestety coraz więcej. Zapraszam do udziału w dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie to ma mieć znaczenie że jakieś radio nie puszcza piosenki której chcesz słuchać @Mati2oo3 . Tak to może sobie każdy narzekać że jakiegoś utworu co lubi mu puszczają w radiu.  

Jak uważasz że powinna tam być to zwracaj sie do nadawcy albo prowadzącego odpowiedni blok programowy. 

 

Red Hot Chili Peppers są na tyle popularnym zespołem w rozgłośniach radiowych że średnio w rozgłośniach polskich są puszczane ich utwory przynajmniej od 3-5 na  godzinę albo częściej. np. dziś pomiędzy godziną 18 a 21 RHCP był puszczony 20 raz w różnych rozgłośniach w Polsce. :D

 

@Trusek72  było na 

- RMF Rock  dziś o 20:06 , 

- Open FM Praca Rock o  19:41

 

@wardabydzia  W podanym okresie 3h był ten utwór grany 3x w :RMF Cafe, Open FM Ladies Cafe i Open FM Rock Ballady, jak widać jest dość popularny , jedno odtworzenie na godzinę :) 

 

@Mati2oo3 jak szukasz czegoś co lubisz to naucz się korzystać z zasobów Internetu by dowiedzieć sie jaka stacja najczęściej odtwarza  danego wykonawcę czy utwór. 

 

https://radiospis.pl/wykonawca/red-hot-chili-peppers

Doja Cat jak widać nie jest żadną nowością w Polsce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Ktosiu napisał(a):

Doja Cat jak widać nie jest żadną nowością w Polsce

To fakt, bo w streamingu radzi sobie dobrze, ale mimo wszystko jest to dziwne, że tak duży hit nie był grany przez największe stacje radiowe w Polsce, zwłaszcza że Zachodnie stacje bardzo często sięgały po ten kawałek. A takich przykładów jest coraz więcej. Wystarczy włączyć sobie brytyskie lub niemieckie KISS FM czy holenderskie SLAM!, co prawda sporo kawałków które lecą na tych stacjach grają również polskie stacje radiowe, ale jest dużo hitów które Polskie stację "nie chcą grać". Dużo w tym winy tego, że młodzież od radia jest odzwyczajana od lat, po likwidacji Planety czy przeniesieniu Czwórki do DAB+ jest równia pochyła, bo MAXX i ESKA stają się kopiami ZETki i RMF FM... Muzyka w Polskim radiu to tylko niewielki dodatek, liczą się tylko zyski z reklam i konkursów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy waszym zdaniem granie piosenek typowo ZETkowych na CHRach typu ESKA czy MAXX powinno mieć miejsce? Ostatnio MAXX do swojej playlisty dodał "Och i Ach" od Sylwii Grzeszczak, ESKA też to gra, nawet częściej niż na MAXXie. Dziwi mnie unikanie typowo młodzieżowych utworów typu "Przester" od Young Leosi i Bambi czy "Gasolina" od ReTo. Czy waszym zdaniem "młodzieżówki" powinny się mocniej odróżniać od stacji ogólnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mati2oo3 napisał(a):

Czy waszym zdaniem granie piosenek typowo ZETkowych na CHRach typu ESKA czy MAXX powinno mieć miejsce?

Tak.

2 minuty temu, Mati2oo3 napisał(a):

Czy waszym zdaniem "młodzieżówki" powinny się mocniej odróżniać od stacji ogólnych?

Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Playlisty w stacjach komercyjnych (szczególnie tych dużych) powstają na podstawie szczegółowych badań sympatii muzycznych słuchaczy, a nie widzimisię Dyrektora Muzycznego. Dlatego nie widzę sensu dyskusji nad tym jak powinna grać dana stacja. Jak Ci się nie podoba, bo Twój gust odstaje od ogółu, to przełącz stacje. Przysięgam, że w ciągu kilku dni widzę 5ty raz informacje o tym, że Maxx zaczął grać "Och i Ach". I co z tego? Jakie to ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pos765 napisał(a):

powstają na podstawie szczegółowych badań sympatii muzycznych słuchaczy,

I przy pomocy promocji wielkich wytwórni (Sony Music, Warner Music, Universal Music).

6 godzin temu, Mati2oo3 napisał(a):

Czy waszym zdaniem granie piosenek typowo ZETkowych na CHRach typu ESKA czy MAXX powinno mieć miejsce?

Na Esce tak, a na MAXXie kawałki typowo RMF-owe mogą być, ale niektóre w żywszych remiksach (np. SNAP w remiksie Luki Schreinera czy Stitches w remiksie Seeba).
 

 

6 godzin temu, Mati2oo3 napisał(a):

Czy waszym zdaniem "młodzieżówki" powinny się mocniej odróżniać od stacji ogólnych?

W ogóle Eska powinna grać więcej idoli młodzieży (5SOS, Olivia Rodrigo, Taylor Swift, Billie Eillish), mniej EDM i elektroniki, a MAXX powinien być Rhytmic CHR z EDM, elektroniczną, optymistycznym, żywym popem, r&b, hip-hopem ibez konieczności grania popu w średnim/wolnym tempie czy rocka i alternatywy itd.
 

2 godziny temu, pos765 napisał(a):

Dlatego nie widzę sensu dyskusji nad tym jak powinna grać dana stacja. Jak Ci się nie podoba, bo Twój gust odstaje od ogółu, to przełącz stacje.

I raczej - mimo wymieniania takich zmian to tylko moja wizja, która nigdy się nie spełni. Słuchacze starsi po prostu wproadzili się na MAXXa i Eskę i musieli zmienić styl na taki jak na innych stacjach lokalnych. Mają z tego zyski i jest lepiej. Po prostu - MAXX i Eska powoli zastępują VOX, RMF I Zetkę jako radio przy budowie.

Edytowane przez NippyToadster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwać różnorodnej i ambitniejszej muzyki od korpostacji nastawionych na zysk, to tak jakby iść do McDonald’sa i oczekiwać dań obiadowych z ziemniakami i z kotletem schabowym.

Te stacje sieciowe grają dla reklamodawców i akcjonariuszy, a słuchacze są coraz mniej istotni. Dobrze wiedzą, że radia słucha się gdzieś w tle w pracy, aby coś brzęczało. Dlatego te wszystkie Maxxy, Eski czy Voxy brzmią jak radiowęzeł w supermarkecie. 
Jeśli chcesz mieć więcej nowości czy młodzieżówki, znajdź sobie stację w internecie, np. Newonce. Tam grają dużo hip-hopu z Young Leosią na czele. Problemem może być dużo wulgaryzmów lub ich sugerowanie w tekstach utworów, czy zachęcanie do brania środków odurzających. Naziemne stacje unikają kontrowersyjnych treści w ciągu dnia, aby nie narazić się na karę od KRRiTV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, pos765 napisał(a):

Przysięgam, że w ciągu kilku dni widzę 5ty raz informacje o tym, że Maxx zaczął grać "Och i Ach". I co z tego? Jakie to ma znaczenie?

Jako, że to jest stacja niby "młodzieżowa" to ma dosyć duże znaczenie. Serio polecam się zapoznać z zachodnim eterem, tam w przeciwieństwie do Polski dbają o młodzież. Owszem istnieje młodzież która słucha Sylwii Grzeszczak ale w większości młodzi ludzie słuchają rapu, hip-hopu, r&b, czy typowo klubowych kawałków, a playlisty polskich stacji "młodzieżowych" bazują głównie na utworach sprzed lat.

13 godzin temu, swordfish napisał(a):

Oczekiwać różnorodnej i ambitniejszej muzyki od korpostacji nastawionych na zysk, to tak jakby iść do McDonald’sa i oczekiwać dań obiadowych z ziemniakami i z kotletem schabowym.

Myślisz, że zagraniczne stacje radiowe nie są nastawione na zysk? Oczywiście, że są, ale w przeciwieństwie do polskich radiostacji starają się urozmaicać playlistę o różne gatunki a nie tylko Pop i Pop-Rock oraz Popowy EDM.

 

13 godzin temu, swordfish napisał(a):

Problemem może być dużo wulgaryzmów lub ich sugerowanie w tekstach utworów, czy zachęcanie do brania środków odurzających. Naziemne stacje unikają kontrowersyjnych treści w ciągu dnia, aby nie narazić się na karę od KRRiTV.

Dosyć często nawiązuje do zagranicznego eteru, ale w takiej Francji czy UK istnieją stacje które emitują tylko Hip-Hop, R&B i inne uliczne klimaty, zawsze istnieje coś takiego jak cenzura i uważam, że polskie stacje radiowe powinny grać te gatunki żeby ponownie zachęcić młodzież do słuchania radia, chociażby w samochodzie.

20 godzin temu, NippyToadster napisał(a):

Na Esce tak, a na MAXXie kawałki typowo RMF-owe mogą być

Nie powiedziałem żeby kompletnie zrezygnować z RMFowych kawałków na MAXXie, ale żeby je ograniczyć na bardziej MAXXowe granie czyli więcej muzyki z innych gatunków niż tylko Pop. Taki Hozier czy Teddy Swims nawet pasują do MAXXa.

20 godzin temu, NippyToadster napisał(a):

Po prostu - MAXX i Eska powoli zastępują VOX, RMF I Zetkę jako radio przy budowie.

Polski eter przez to staje się nie różnorodny, jakbym chciał posłuchać Sanah, Cymsa czy Dawida Podsiadło to włączył bym sobie RMF FM albo Radio ZET. VOX FM akurat robi dobrą robotę, mimo tego, że czasem poleci coś spokojnieszego np. utwory z Dirty Dancing. Zwłaszcza mixy DJskie na VOXie w piątki i soboty przebijają to co jest na MAXXie.

 

Edytowane przez Mati2oo3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mati2oo3 napisał(a):

Jako, że to jest stacja niby "młodzieżowa" to ma dosyć duże znaczenie. Serio polecam się zapoznać z zachodnim eterem, tam w przeciwieństwie do Polski dbają o młodzież. Owszem istnieje młodzież która słucha Sylwii Grzeszczak ale w większości młodzi ludzie słuchają rapu, hip-hopu, r&b, czy typowo klubowych kawałków, a playlisty polskich stacji "młodzieżowych" bazują głównie na utworach sprzed lat.

Nie ma znaczenia. Słucham różnych zagranicznych stacji, także tych zachodnich i każda z nich gra to, czego oczekują od niej słuchacze. Stacja ma zarabiać pieniądze, a zarobi więcej gdy będzie mieć większą "słuchalność". Dlatego gra tak, aby podobało się jak największej liczbie osób.

 

Skoro masz swoje ulubione "zachodnie" stacje, to dajże już spokój tym biednym polskim stacjom CHR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.06.2024 o 09:35, Mati2oo3 napisał(a):

Owszem istnieje młodzież która słucha Sylwii Grzeszczak 

Oj i to duża grupa. Głównie oczywiście damska, ale zobacz, kto jest na jej koncertach. Dla mnie było oczywiste, że MAXX będzie to grać, podobnie jak kilka lat temu utwór "Tamta dziewczyna". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2024 o 12:17, pos765 napisał(a):

Playlisty w stacjach komercyjnych (szczególnie tych dużych) powstają na podstawie szczegółowych badań sympatii muzycznych słuchaczy, a nie widzimisię Dyrektora Muzycznego. Dlatego nie widzę sensu dyskusji nad tym jak powinna grać dana stacja. Jak Ci się nie podoba, bo Twój gust odstaje od ogółu, to przełącz stacje. Przysięgam, że w ciągu kilku dni widzę 5ty raz informacje o tym, że Maxx zaczął grać "Och i Ach". I co z tego? Jakie to ma znaczenie?

Dzisiaj Onet wstawił dosyć ciekawy artykuł w którym to chociażby Adam Czerwiński z RMF FM wyjaśnia jakim kryterium stacja kieruje się wybierając piosenki na playlistę: https://plejada.pl/newsy/kto-wybiera-piosenki-grane-przez-radia-czesc-artystow-ma-zal/nkmq0hc

Co ciekawe sporo pretensji do rozgłośni radiowych mają chociażby Antek Smykiewicz czy Krzysztof Zalewski którzy są grani przez stacje radiowe. Ten pierwszy artysta jest zły na rozgłośnie za to że nie są grane jego inne piosenki niż „Pomimo burz" zaś prowadzący audycji „Zelig" w Radiu 357 krytykuje zrobienie z utworu „Sound of Silence" w wersji od zespołu Disturb dance'owej tłuczby. 

Jeżeli chodzi o wspomniane przez ciebie badania to mogę potwierdzić że takowe istnieją gdyż sam biorę udział w tych dla Radia Eska a kiedyś miałem też ankietę od RMF Maxx. Głównie te badania polegają na tym że obok pytań statystycznych pojawiają się te dotyczące piosenek. Wtedy na podstawie fragmentów trzeba wskazać na podstawie kilku wariantów odpowiedzi jak podoba się nam dany utwór. 

W dniu 9.07.2024 o 09:01, radiofan napisał(a):

Oj i to duża grupa. Głównie oczywiście damska, ale zobacz, kto jest na jej koncertach. Dla mnie było oczywiste, że MAXX będzie to grać, podobnie jak kilka lat temu utwór "Tamta dziewczyna". 

Ostatnio Sylwia Grzeszczak wypuszcza najczęściej po jednej piosence na rok (czasami dwie ale to jest rzadkość) więc nie ma szans by rozgłośnie się nią przejadły. W moim odczuciu najgorzej jest gdy dajmy na to RMF FM promuje jakąś artystkę ale potem po jakimś czasie przerywa granie jej piosenek mimo iż jej utwory są fajne. Tak było na przykład z Kasią Popowską o której to słuch urwał się po kilku piosenkach. 

Edytowane przez Poland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artysta sam musi coś nagrać i wydać, aby było co promować na antenie. Gabriel Fleszar czy Feel - kiedy opublikowali nową piosenkę? 

Czasem jest tak, że dany artysta przestaje pasować do profilu stacji i mimo nowych płyt nie jest grany. Takim przykładem może być Anita Lipnicka. W latach 90. grana po kilka razy dziennie w RMF FM, teraz nieobecna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Poland napisał(a):

„Zelig" w Radiu 357 krytykuje zrobienie z utworu „Sound of Silence" w wersji od zespołu Disturb dance'owej tłuczby.

To jest akurat jego widzimisię, nawet zagraniczne stacje radiowe grają ten remix. Zresztą nie widzę powodu dla którego polskie CHRy miałyby grać oryginał, jest więcej powodów żeby brać przykład od zagranicznych stacji CHR, czyli grać faktycznie młodzieżowe hity z z innych gatunków niż Pop i Rock. Zresztą Antyradio czy ESKA Rock grają oryginał.

 

3 godziny temu, Poland napisał(a):

Jeżeli chodzi o wspomniane przez ciebie badania to mogę potwierdzić że takowe istnieją gdyż sam biorę udział w tych dla Radia Eska a kiedyś miałem też ankietę od RMF Maxx.

Na stronie RMF MAXX często pojawiają się linki do ankiet, aczkolwiek ankiety ESKI są o tyle lepsze, że można zaproponować własne utwory, które chętnie usłyszeli byście na antenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Mati2oo3 napisał(a):

Zresztą Antyradio czy ESKA Rock grają oryginał.

oryginał to wersja Simona i Garfunkela. Wersja Distrubed to cover.

Mogliby w końcu zagrać Please Please Please Sabriny Carpenter, np. Capital puszcza 3 utwory Sabriny na rotacji (feather, Espresso, wspominane Please Please Please). Tak samo Good Luck, Babe! Chappell Roan

A Taylor czy Beyonce łatwiej usłyszę na zachodzie. W USA większość stacji radiowych należy do iHeartMedia, które kontroluje powerplaye i nową muzykę.

Dla mnie złym przykładem jest Capital XTRA - który - jak z nazwy - powinien być rozszerzeniem Capitalu o rap i r&b, ale nie ma wielu nowych kawałków artystów z USA.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mati2oo3 napisał(a):

To jest akurat jego widzimisię, nawet zagraniczne stacje radiowe grają ten remix. Zresztą nie widzę powodu dla którego polskie CHRy miałyby grać oryginał, jest więcej powodów żeby brać przykład od zagranicznych stacji CHR, czyli grać faktycznie młodzieżowe hity z z innych gatunków niż Pop i Rock. 

A moim zdaniem jest co krytykować. Piosenka bardzo krzykliwa, absurdalnie mocno denerwując, możliwe że stworzona w celu gnębienia psychicznego.

Edytowane przez Kirk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, NippyToadster napisał(a):

oryginał to wersja Simona i Garfunkela. Wersja Distrubed to cover.

Dochodzimy do sytuacji, że pierwotna piosenka nagrana 50-70 lat temu przestaje być znana młodym odbiorcom. 

Podobna sytuacja do "Fast Car" Tracey Chapman z bolesnym tekstem o przemocy rodzinnej i alkoholiźmie staje się dyskotekową "tłuczbą" w wykonaniu Jonas Brothers. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swordfish napisał(a):

Podobna sytuacja do "Fast Car" Tracey Chapman z bolesnym tekstem o przemocy rodzinnej i alkoholiźmie staje się dyskotekową "tłuczbą" w wykonaniu Jonas Brothers

A i jeszcze przy tym jest cover Luke'a Combsa, który robi z tego typowe country. Tutaj przynajmniej Jonas Blue moim zdaniem wykonali dobrą robotę, nie psując klimatu oryginału (to chill house)

Edytowane przez NippyToadster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sporą furorę zrobił dzięki TikTokowi utwór "Pedro", który jest grany m.in. w PR1, Radiu ZET czy VOX FM, choć za granicą (np. w krajach skandynawskich) "Pedro" nie jest puszczane.

 

Zresztą słuchając polskich stacji radiowych odnoszę wrażenie, że bardziej są promowani artyści pokroju Sanah czy Kwiatu Jabłoni niż ci, którzy np. pojawiają się w 357/PR3/RNŚ bądź w talent show typu "The Voice of Poland", gdzie nawet Wojciech Mann zwrócił na to uwagę.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy za włoskim zespołem The Kolors stoi jakaś polska wytwórnia płytowa typu Magic Records, skoro ich "Italo Disco" jest często grane w polskich stacjach radiowych?

 

Wiem że podobnie jest z rumuńską wokalistką Olivią Addams, której utwory muzyczne są puszczane w polskich stacjach radiowych dzięki MR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...