Skocz do zawartości
  • 0

Dobór anteny wspólnej dla dwóch domów - TV naziemna, 4 gniazdka


PiotrB
 Udostępnij

Pytanie

Dzień dobry,

Na wstępie wspomnę, że jestem laikiem w tych sprawach. Mieszkam w domku jednorodzinnym w zabudowie szeregowej. Okablowanie zostało przygotowane przez dewelopera. Zainteresowany jestem montażem anteny celem uruchomienia tv naziemnej.

Po wstępnym rozeznaniu postanowiłem wspólnie z sąsiadem zamontować jedną antenę celem obsługi 2/4 gniazdek tv/radio (po dwa na dom). Kable mamy wyprowadzone przez komin przylegle do siebie (zdjęcie poniżej).

 

Proszę o pomoc jaki zestaw będzie odpowiedni do odbioru naziemnej TV. Chcielibyśmy aby jedną anteną umożliwić oglądanie telewizji w dwóch domach po dwa pokoje (łącznie 4 gniazdka  jak na zdjęciu).  W każdym pokoju wszystko oparte jest o jeden kabel, a rozdział jest na RADIO i SAT/TV na gniazdku. Nie zamierzamy podłączać dekoderów satelitarnych żadnego operatora, a jedynie wykorzystać tuner wbudowany w telewizor. Obecnie użytkujemy TV OLED LG - wszystkie TV nie starsze niż 3 lata.

 

Proszę o informacje co potrzebuje zakupić aby to zrealizować.

 

Trochę poczytałem i nadal nie wiem wiem czy antena powinna być aktywna czy pasywna.

 

 Czy taki rozgałęziacz wystarczy, jak z linka poniżej - z mniejszą ilością wejść?

https://dvbsklep.pl/pl/p/Rozgaleznik-antenowy-R-8-Signal/126

 

Czy przy takiej odległości od nadajników , ich siły i wewnętrznej instalacji kablowej do odbiorników potrzebuje jakiegoś wzmacniacza lub wzmacniaczy?

 W skrzynce teletechnicznej też musimy dokonać połączenia kabli z pokoi z tym prowadzonymi na dach. Czym je muszę połączyć (rozgałęźnik/rozdzielacz) aby ograniczyć zakłócenia? Dziękuje za wszystkie porady, typy i wskazówki.  Poszukuje rozwiązań budżetowych gdyż TV oglądamy sporadycznie (informacje wieczorne), a w większości treści oglądane zapewniają serwisy VOD.