Skocz do zawartości

Renta


Nowak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Mam pytanie może ktoś wie. Ile wynosi najniższa krajowa 2022 netto przy rencie? Ponieważ pracodawca wypłacić 2084.83 zł za luty. Myślę kto jest za mało tylko nie znam się i nie chce od razu zdzwonić do pracodawcy. Od tego chciałem zapytać was o zdanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sobie orientacyjnie samemu przeliczyć 

https://www.podatki.gov.pl/polski-lad/kwota-wolna-polski-lad/kalkulator-wynagrodzen-polski-lad/

Ale pamiętaj że to tylko symulacja, bo w Polskim Ładzie jest wiele zmiennych, choćby wspomniany już PIT-2. Jeśli nie został złożony, to Polski Ład powoduje że większy podatek się płaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się dobrze rozumiemy, w przypadku zaliczki na PDOF, ZUS ma pierwszeństwo w pomniejszaniu tej zaliczki, pracodawca w takim przypadku już nie może tego zrobić i powinieneś móc to uczynić dopiero przy rozliczeniu rocznym w 2023 roku. 

Niemniej bez paska wynagrodzenia to trochę gdybanie z mojej strony. Najprościej będzie zadzwonić i zapytać, bo po "genialnych" zmianach rządzących to nie jest takie oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś zatrudniony na stanowisku, na którym pracujesz przy komputerze powyżej 4 godzin to możesz się ubiegać o zwrot poniesionych kosztów. Musisz mieć, jeśli dobrze kojarzę zaświadczenie o tym wystawione podczas badania lekarskiego, na które skierował Cię aktualny pracodawca, nie może to być zaświadczenie od prywatnego okulisty.

Co do kwoty to już chyba polityka wewnętrzna firmy, w przypadku mojego pracodawcy jest to 350 zł. I jest to zwrot poniesionych kosztów a więc najpierw kupujesz za swoje, po dostarczeniu faktury dostajesz pieniądze a nie dofinansowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach