Skocz do zawartości

Viaplay - pytania, problemy, komentarze


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tv mam połączony kablem do routera 300 Mb/s Światłowód i na początku transmisji 14:30 do podsumowania wyścigu ok. 19:00 naprawdę żadnych zacięć obrazu, buforowania czy zjazdu na niższy profil obrazu. Jedynie życzyłbym sobie wyższy bitrate min. 8 Mb/s FHD , o 4K nie wspominając.

Edytowane przez lucas2go
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marek2009 napisał(a):

Gole 2-4 oglądałem z odtworzenia. Przed każdym wywalało mnie z aplikacji a spadki jakości zauważyłem przez cały dzień (również na darcie)

Czyli było to nie tylko u mnie. Ja ogladałem w sobotę i było to samo na PL o 13.30 o 16 było ok. W niedziele to samo na meczu o 17.30. Nie przekonuje mnie podłączenie z kablem czy bez kjabla bo inne aplikacje działają poprawnie. Sprawdzam też często mecze w 4K na C+ i tez jest ok. A chyba ta transmisja wymaga jeszcze lepszego internetu?

Godzinę temu, Sajmoncfc napisał(a):

U mnie to nawet wczoraj dwa razy ścięło transmisje, mimo że od października nie miałem żadnych problemów z transmisjami Premier League czy KSW. Internet mam poprawdzony kablem do TV jak i komputera(1GB/s).

Na ostatnim KSW to miałem 7-8 zerwań transmisji gdzie pojawiło się kółko ale były to sekundowe sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo Kodi nie przełącza na profil niżej jak aplikacja, która to potrafi czynić dość agresywnie, jak również przeskakiwać w trakcie miedzy różnymi CDN. W Kodi, gdy łącze, czy CDN sprawia kłopoty, zacznie buforować, przycinać. Można to podejrzeć w czasie rzeczywistym wywołując opcję podglądu paramentów. Mnie w Kodi nie tnie, mam TV połączony kablem, ale też nie oglądam transmisji na żywo w całości także w tym wypadku nie wypowiem się kategorycznie. Natomiast jak jest dużo popularnych live,  zdarza się problem z oglądaniem filmów i seriali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czerstwy napisał(a):

Nie przekonuje mnie podłączenie z kablem czy bez kjabla bo inne aplikacje działają poprawnie.

Taki ekspert, a nie wie, że jak coś stoi w jednym miejscu, to dla gwarancji stabilności łączy się kablem Ethernet. Każdy dostawca internetu Ci to powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daruj sobie te mądrości bo  kabel jest wypięty z tydzień🤣 Wcześniej długo kabel był podpięty a na początku jak podłączyłem światłowód też oglądałem poprzez Wi-fi. Korzystam  z różnych usług przez internet i tylko z tą takie cuda🤣 W sumie to miałem kiedyś dwa trzy razy i na C+4K ale to były jakieś hitowe spotkania Ekstrakasy. Wiec możliwe że było bardzo dużo obciążenie. A żeby cię pogrążyć znafco i dodam że póżniej włączyłem transmisję na laptopie bo na tv oglądałem w międzyczasie  co innego. I na laptopie nie było takich spadków. Cuda czy niewidzialny kabel miałem? Teraz jeszcze jak będzie podobnie przetestuje transmisję  na telefonie.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mieć Twój TV słabą kartę sieciową, podaj jej parametry, a tak na serio zapytaj się każdego dostawcy internetu co jest stabilniejsze.

Do tego Twój dostawca internetu może mieć słaby routing z usługą Viaplay i dlatego jedna aplikacja może nie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kisiel95 napisał(a):

Do tego Twój dostawca internetu może mieć słaby routing z usługą Viaplay i dlatego jedna aplikacja może nie działać.

Tak i co jeszcze trzeba mieć żeby oglądać ten nowoczesny streaming? Czy ty czytasz co wypisujesz za brednie próbując jednocześnie bronić tego nieudolnego dostawcę. Wymyślacie kolejne głupoty gdzie taka usługa standardowo powinna działać na zasadzie podłącz urządzenie i oglądaj. W takim razie napisz do Viaplay żeby dopisali do swoich wymagań że trzeba jeszcze mieć odpowiedniego dostawcę internetu którego najpierw należy zapytać o routing żeby korzystać z usług Viaplay oraz odpowiedni model karty sieciowej. Przecież to już nawet śmieszne nie jest.

Edytowane przez opensource
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież VP nie stoi w Polsce tylko na CDN Amazona po drugiej stronie oceanu, Polscy operatorzy muszą doinwestować w infrastrukturę.

a kto przy zdrowych zmysłach będzie odpowiadał za łącza międzynarodowe nad którymi nie ma kontroli, wystarczy napisać regulamin odpowiednio aby mieć zawsze rację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usługa jest świadczona w PL i zwykłego klienta to nie obchodzi. Po wykupieniu dostępu ma działać, a co, jak i gdzie dostawca ma źródło nadawania to nikogo to nie interesuje. Masz rację - odpowiedni regulamin załatwił był sprawę tylko nie chcą tego napisać wiadomo dlaczego.

Edytowane przez opensource
  • Popieram 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, opensource napisał(a):

Po wykupieniu dostępu ma działać, a co, jak i gdzie dostawca ma źródło nadawania to nikogo to nie interesuje.

Dokładnie. Jeśli streaming na ten moment nie jest w stanie zapewnić awaryjności na poziomie telewizji satelitarnej to powinien powstać kanał linearny. 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lakiman

Żeby tylko Viaplay, przy jakichkolwiek problemach technicznych Canal+,Sky.., HBO Max, Netflix  można tak wymieniać od razu w pierwszej kolejności usługodawcy wskazuje na "winę" operatora internetowego, każą resetować router itp. Dopiero na końcu szukają rozwiązania w aktualizacjach swoich apek..to cena nowoczesności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, opensource napisał(a):

Usługa jest świadczona w PL i zwykłego klienta to nie obchodzi. Po wykupieniu dostępu ma działać, a co, jak i gdzie dostawca ma źródło nadawania to nikogo to nie interesuje. Masz rację - odpowiedni regulamin załatwił był sprawę tylko nie chcą tego napisać wiadomo dlaczego.

Usługa jest świadczona ramach UE z terytorium Szewcji, na podstawie swobody przepływu kapitału i usług, wg prawa obowiązującego w Szwecji.

Kupuli polska domenę i jadą, nawet nie muszą mieć człowieka zatrudnionego w PL.

Polski oddział nie świadczy usługi tylko wykonuje zlecenia firmy matki, nie wiem czemu tak wszyscy liczą na UKOiK skoro kontrolować i nakładać kar na spółki zagraniczne nie może. Może jedynie postępowanie przesunąć do swojego odpowiednika w danym kraju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, opensource napisał(a):

Tak i co jeszcze trzeba mieć żeby oglądać ten nowoczesny streaming? Czy ty czytasz co wypisujesz za brednie próbując jednocześnie bronić tego nieudolnego dostawcę. Wymyślacie kolejne głupoty gdzie taka usługa standardowo powinna działać na zasadzie podłącz urządzenie i oglądaj. W takim razie napisz do Viaplay żeby dopisali do swoich wymagań że trzeba jeszcze mieć odpowiedniego dostawcę internetu którego najpierw należy zapytać o routing żeby korzystać z usług Viaplay oraz odpowiedni model karty sieciowej. Przecież to już nawet śmieszne nie jest.

Pisałem kiedyś, że streaming nie jest nowoczesny. Nowoczesnością jest światłowód, czy standardy typu 5G Broadcast łączone z centralą EPIX. Na to poczekamy.

 

Pisałem tylko do @czerstwy że usługi TV przez streaming działają lepiej, jak TV się połączy kablem, czego nie chce zrobić. Fakt, że Viaplay jest byle jaki, ale w Polsce każdy chce mieć byle taniej, w Play mam Viaplay za 15 zł, to niewygórowana cena. A inni mają taniej.

 

CANAL+ też miał problemy z siecią Orange kiedyś https://nasz.orange.pl/t5/Telewizja/Problem-z-dostępem-do-aplikacji-Canal-online/td-p/282723/page/2, albo obecnie ma z aplikacją na Apple TV, co nie raz było tu pisane. A satelita to przeżytek, nie dość, że trzeba montować talerz, to kanały są w niezadowalającym bitrate, bo są wiecznie obcinane, do tego jest ciut większe opóźnienie niż po światłowodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak kanały z satelity sa z niewystarczajacym bitrate a viaplay już ma wystarczajacy czyli 5 mega. Gdzie bardzo dużo kanałow na satelicie pokazujacych sport ma większe😂 To ma uzasadnienie przy Amazonie,Netlixie czy HBO Max tam faktycznie dobrze to działa i jest w dobrej jakości ale nie w Viaplay. Bo tu nie dość że nie działa to dobrze to i jakości brak.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5Mbit wystarczy jeśli będzie to hevc albo AV1,

Przy masowym użytkowaniu i polskich łączach po taniości niema szans na takiej infrastrukturze na więcej, sport live generuje w jednej chwili ogromne transfery, niema co porównywać z serwisami filmowymi, to nie ta skala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, utede napisał(a):

Wirtualne Media również podjęły temat: https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/formula-1-wyscig-transmisja-viaplay-usterki-jak-zlozyc-reklamacje

 

Czyli coś było na rzeczy, chyba jednak nawet tych 5 Mbps nie są w stanie obsłużyć, nie na darmo dodali niedawno asekuracyjne zapisy w regulaminie. Już wcześniej zastanawiało mnie, czemu polscy, czy holenderscy użytkownicy Viaplay, wykupują F1TV mimo, że tam nie ma UHD. Jest za to lepsze HD niż w Viaplay, po dwa źródła na główne live, mnogość ficzerów, ale przede wszystkim możliwość oglądania wielu transmisji równocześnie i serwis daje radę, działa to płynnie nawet w Polsce.

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kisiel95 napisał(a):

A satelita to przeżytek, nie dość, że trzeba montować talerz, to kanały są w niezadowalającym bitrate, bo są wiecznie obcinane, do tego jest ciut większe opóźnienie niż po światłowodzie.

 

Jak opóźnienia większe? Też mam światłowód 600Mb i w necie zawsze mam opóźnienie o 20 sek większe jak w TV. Na telefonie przez operatora jeszcze większe z 40 sek.

 

Mówię o aplikacji teraz canal +

 

Co do bitrate to nie wiem jak teraz ale pamiętam, że mecze na C+4k były po 23-24 Mb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się zjazd jakościowy również w ofercie filmowej i to dla pozycji, które wcześniej miały wyższe parametry. Przykład pierwszy z brzegu, film obecny od startu serwisu, który notabene nie doczekał się do dziś polskiego tłumaczenia. Zaczynał z ~5 Mbps, a dziś ma tylko 3,8 Mbps. Ponadto ostatnio wiele tytułów jest ostatnio dodawanych z tak niską przepływnością.

 

aniara.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LorDx napisał(a):

5Mbit wystarczy jeśli będzie to hevc albo AV1,

Przy masowym użytkowaniu i polskich łączach po taniości niema szans na takiej infrastrukturze na więcej, sport live generuje w jednej chwili ogromne transfery, niema co porównywać z serwisami filmowymi, to nie ta skala.

Niech sobie będzie w czym chce byle by to wyglądało. Przynajmniej jak w C+online jeśli chodzi o sport. Niedługo to nawet filmów nie będzie w uczciwej jakości z tego co @Zuzia pisze. Ale z drugiej strony jak i tak dużo nie tłumacza wcale to niech będą i w SD😂 Od tego serwisu nie ma już czego za dużo oczekiwać była dziadowska jakość i raczej w najbliższym czasie będzie.

 

55 minut temu, Faxe_86 napisał(a):

 

 

 

Co do bitrate to nie wiem jak teraz ale pamiętam, że mecze na C+4k były po 23-24 Mb

Teraz to chyba z tego co pamiętam jest ok.19-20 jak się ostatnio nic nie zmieniło.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasa misiu kasa, trzeba kroci płacić na dodatkowe klastry czy też sloty amazonowi. niektórzy wierzą ze serwis dany za 1/10 można utrzymać w rynkowych realiach.

na czymś trzeba zaoszczędzić i zrobić tandetę po polsku.

Tak jakbyś przeciekający pion miał naprawiać za 10 zł z funduszu i cie nie obchodzi że nie starcza, a wspólnota rozkłada ręce, w takim razie będzie zalewać wszystkich, polskie realia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...