Skocz do zawartości

Viaplay - pytania, problemy, komentarze


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@kisiel95 A na świecie nie powinno być głodnych piesków i kotków. Fakty są takie, że jedyną w miarę bezproblemową platformą jest Tizen. A na pozostałych zawsze jest problem z czymśtam - czy to z Prime, czy to z Youtube itd (chociażby @Pawop opisywał tutaj przygody z bardzo wieloma sprzętami i z czym miał problemy na Apple TV, z czym na Chromecaście z czym na Mi boxie...). Mamy też pewnego kolegę, któremu nawet Netflix klatkuje i dlatego kupił sobie trzy budżetowe sprzęty na tym samym chipsecie praktycznie i dalej narzeka ;). Dużo jest przypadków różnych.

Edytowane przez Kiler
Usunięto odniesienie do usuniętego postu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę chodził po domach i sprawdzał czy ktoś kłamie, ale skoro różne osoby w różnych miejscach (satkurier to nie jedyne miejsce w necie :D) piszą że dźwięk im się rozjeżdża to czemu im nie wierzyć skoro u mnie też się to zdarza? Może to problem z apką webos, może z czymś innym ale sugerowanie problemów ze sprzętem oglądających jest niepoważne. Tym bardziej że problem raz jest, raz nie ma- raz minimalny, a raz spory. Mam inaczej apkę webos odpalać czy jak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli płacę za to, żeby piesek X i kotek X nie był głodny w schronisku, to tak powinno być. Platforma streamingowa (nie tylko Viaplay) wypuszczając aplikację po testach deweloperskich powinna jasno określać, co może się stać na sprzęcie X.

Edytowane przez kisiel95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kisiel95 Jedno i drugie to jest utopia. Nie nakarmisz wszystkich piesków i kotków za dotację dla jednego schroniska, jak i nie kupisz dziś uniwersalnego sprzętu do każdej aplikacji, a żaden developer nie zrobi takiej, żeby wszędzie identycznie działała.

To myśle, że naprawde nie jest dla kogoś kto myśli logicznie i nie żyje od wczoraj trudne do zrozumienia.

I przez wiele lat tutaj na forum nie było to problemem, że żeby obejrzeć jakiś kanał na satelicie wymagany jest specyficzny moduł i współpracujący z nim tuner/oprogramowanie, na inny 2 metrowa miska, a na jeszcze inny tuner odbierający niski SR. Zresztą nikogo nie dziwiło też, że na jednym sprzęcie Netflix działa tak, na drugim inaczej, że HBO GO na dekoderach Polsatu ma gorszy dźwięk niż na Androidzie, a Samsung ma lepszy obraz niż przez przegladarkę.

Aż do momentu gdy pojawił się Viaplay a wraz z nim tacy ludzie jak @utede ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie. Jak to jest, że w C+ Online na Android TV kanały live mogą nie klatkować (jest jakiś minimalny przeskok klatki co kilkanaście sekund, praktycznie niezauważalny) a Viaplay jak szarpał obrazem tak szarpie cały czas? W C+ odkryli jakiś sekretny przepis?

 

Swoją drogą, właśnie przez problemy takie jak wspomniane wcześniej tradycyjna TV na razie jest lepsza niż streaming. W przypadku np. TV SAT biorę dekoder od operatora, lepszy bądź gorszy, niemniej nie mający problemu z prostą transmisją obrazu i dźwięku. Tutaj trzeba się zastanawiać, czy zadziała, jak będzie działać, kiedy przestanie działać? ;) 

Edytowane przez mingo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mingo napisał:

Swoją drogą, właśnie przez problemy takie jak wspomniane wcześniej tradycyjna TV na razie jest lepsza niż streaming.

Dla mnie prawdziwe IPTV (nie tzw. streaming) z podłączeniem do centrali plików EPIX z wydzielonym pasmem internetu na routerze jest najlepsze, najmniejsze opóźnienia, stabilność też duża (choć prawdopodobnie trochę mniejsza niż SAT), dlatego czasem wybieram TV.

 

Potem pod względem opóźnień jest satelita, jeżeli chodzi o montaż i talerz na zewnątrz nie jest to obecnie wygodne np. w takim bloku, czy ustawianie azymutu.

 

Nie wiem, jak jest z DVB-T2, ale ograniczona oferta programowa to duży minus.

 

Streaming na końcu, to pod paroma względami przestarzała technologia wbrew pozorom (jeżeli chodzi o kodeki itp.). Mają powstać standardy typu 5G Broadcast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem internet i wszystko działało, właśnie dlatego napisałem o "prostej" transmisji. Wiadome, że wiele dekoderów jak już chcesz od nich czegoś więcej niż tylko TV to się buntuje. 

 

Inna sprawa, że problem był ale C+ w ciągu 2-3 tygodni go rozwiązał. Viaplay przez ponad rok nie poprawiło nic w kwestii aplikacji na Android TV. 

Edytowane przez mingo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mingo napisał:

Jak to jest, że w C+ Online na Android TV kanały live mogą nie klatkować (jest jakiś minimalny przeskok klatki co kilkanaście sekund, praktycznie niezauważalny) a Viaplay jak szarpał obrazem tak szarpie cały czas? W C+ odkryli jakiś sekretny przepis?

 

Nie ma sekretnego przepisu, tylko w Viaplay "rzną głupa" przeważnie twierdząc, że co złego to nie oni.

 

38 minut temu, mingo napisał:

Swoją drogą, właśnie przez problemy takie jak wspomniane wcześniej tradycyjna TV na razie jest lepsza niż streaming. W przypadku np. TV SAT biorę dekoder od operatora, lepszy bądź gorszy, niemniej nie mający problemu z prostą transmisją obrazu i dźwięku. Tutaj trzeba się zastanawiać, czy zadziała, jak będzie działać, kiedy przestanie działać?

 

To prawda. Na dzień dzisiejszy nie da się stworzyć uniwersalnego rozwiązania dla streamingu, wolnego od poważniejszych błędów/awarii. Różnorodność urządzeń, wersji systemów oper. itd. powodują, że u jednych będzie wszystko działało na piątkę, a u innych będą ujawniać irytujące problemy. Streaming nie jest w stanie zastąpić tradycyjnej TV - co najwyżej może być jej substytutem lub uzupełnieniem oferty. A z Viaplay jest jeszcze gorzej, gdyż nie wykonali ciągle należycie pracy od podstaw (wiele problemów można byłoby uniknąć, gdyby odpowiednio mocno zainwestowali w infrastrukturę techniczną).

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się stworzyć uniwersalnego rozwiązania, zwłaszcza jak się nie podejmuje takich prób. Europejskie Sky pokusiło się o wprowadzenie do oferty własnego sticka między innymi w odpowiedzi na problemy klientów z UHD HDR, które nie zawsze prawidłowo działało na różnych urządzeniach (co jawnie zastrzegają w spisie wspieranego sprzętu). Rozwiązanie może nie jest idealne, ale przynajmniej jakieś jest oferowane.

 

Problem w Viaplay z aplikacją Android jest znany od wielu lat, bo dotyczy również rynków skandynawskich, między innymi dlatego tak długo wspierana jest wtyczka do Kodi, która go w pewnym zakresie niweluje. A że Android jest dość popularnym systemem na TV i przystawki także co rusz temat wypływa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mingo napisał:

Jedno pytanie. Jak to jest, że w C+ Online na Android TV kanały live mogą nie klatkować (jest jakiś minimalny przeskok klatki co kilkanaście sekund, praktycznie niezauważalny) a Viaplay jak szarpał obrazem tak szarpie cały czas? W C+ odkryli jakiś sekretny przepis?

No tak... Znany jestes z tego, nie przywiązujesz specjalnej wagi to przycięć co kilka-kilkanaście sekund, ale można je całkowicie wyeliminować w C+ Online

 

Sekretny przepis C+ na przystawke:

- ustawiasz odświeżanie na 50 Hz i nie ma żadnych przeskoków co kilkanaście sekund.

 

Sekretny przepis C+ na telewizorze z Android TV:

- w ustawieniach Canal+ aktywujesz Tunelowanie Audio i wszystko chodzi bez jakichkolwiek przycięć. Minus taki ze na ATV 9 może dochodzić do rozjazdu obrazu i dźwięku. Na wersji 11 działa bez problemów. Dziesiątka też powinna być ok.

 

Ogólnie ogarnięcie tematu klatkowania dla ogarniętego dewelopera nie powininno być większym problemem. No ale cóż... 

 

Dziś pisałem do Viaplay. Chcieli żeby nagrać i przesłać filmiki ukazujące problem. Czaicie... Tamtejsi deweloperzy nawet nie mają telewizora/przystawki do sprawdzania "owoców swojej pracy".

Edytowane przez Emilio1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Emilio1985 napisał:

Sekretny przepis C+ na przystawke:

- ustawiasz odświeżanie na 50 Hz i nie ma żadnych przeskoków co kilkanaście sekund.

Bzdury piszesz, nie pierwszy raz zresztą. U Ciebie wszystko działa inaczej niż u reszty ludzi.

 

Na 60Hz jest widoczne mocne klatkowanie, na 50Hz jest tak jak napisałem wyżej, czyli zgubiona klatka raz na kilkadziesiąt sekund. @lakimanteż o tym pisał. 

Edytowane przez mingo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mingo napisał:

 Viaplay przez ponad rok nie poprawiło nic w kwestii aplikacji na Android TV. 

U Ciebie nie poprawiło , a mnie tak.

Pod względem płynności- nie ma żadnego szarpania,  jestem zadowolony z Androida TV i z Apple TV 4K. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lakiman Dziś odpalałem Viaplay nieogarniętemu technicznie znajomemu na tv Hitachi (bodajże 50HAQ6360) z Anroidem 9.0 i też Viaplay nie przycina.

Jedynie same transmisje długo się ładują - kilka sekund czarnego ekranu i kółeczka, potem pojawia się obraz, jeszcze pokręci kolejne 5 sek i dopiero można ogladać.

Ale potem jest ok. Ma też boxa 4K od UPC więc ogólnie wygodnie byłoby jakby Viaplay to po prostu był kanał-apka jak w przypadku YT i Netflixa, ale pewnie szybko się to nie stanie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bgmnt transmisja live, czy jakiś mecz z odtworzenia?

 

Jeśli długo się ładuje, to może to być problem z prędkością internetu. Miałem to przerabiane

5 minut temu, mingo napisał:

@Emilio1985jeśli Ty łączysz klatkowanie z certyfikatami to nie mamy o czym rozmawiać. Początkowa myślałem że żartujesz ale widzę, że naprawdę tak uważasz. Wiesz w ogóle czym jest certyfikacja i za co odpowiada?

To źle widzisz. Idź do okulisty czy coś. Cały czas zartuje, ale widze ze Ty jesteś sztywny jakbyś w zadku miał kij.

 

W kazdym bądź razie: na C+ Box nie ma żadnych problemów z przycinkami na C+ Online. Tu jestem akurat śmiertelnie poważny

Edytowane przez Emilio1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...