Skocz do zawartości

Viaplay - pytania, problemy, komentarze


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Subskrybent Viaplay jest definiowany w raporcie NENT Group jako "klient, który ma dostęp do Viaplay i dla którego udostępniona została metoda płatności. NENT Group raportuje tylko opłacone subskrypcje, w przypadku których płatność została otrzymana bezpośrednio od klienta końcowego lub od organizacji partnerskiej".

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bgmnt napisał:

@grreg2084 hm.. no chyba 313 tysięcy odjąć 286? ;)

Była przeciez wersja islandzka od kwietnia 2020, wcześniej fińska itd.

Ale nie są to szczególnie wielkie rynki.

 

Masz rację, na koniec drugiego kwartału 2021 r. Viaplay miał 27 tys. tysięcy międzynarodowych płacących subskrybentów (Viaplay paying subscribers wtedy był na poziomie 140 tys.). Pełny raport tutaj: https://www.nentgroup.com/news/news-releases/q2-2021-interim-report-january-june-1934585

 

Czyli w 3 miesiące liczba międzynarodowych płacących subskrybentów wzrosła o 286 tys. zł (co do tego nie ma większych wątpliwości, że większość z nich stanowili Polacy). Jest to wynik fenomenalny, zwłaszcza, że Polacy realnie zaczęli dopiero płacić za subskrypcję we wrześniu 2021 r. (i to w zasadzie bez wielu fanów Legii Warszawa, których Viaplay mógł mocno zainteresować dopiero we wrześniu w kontekście meczu Spartak Moskwa - Legia).

 

Jak widać, te wielomiesięczne "wieszanie psów" na Viaplay nie miało żadnego znaczenia. Viaplay wszedł bardzo mocno na polski rynek. Wygląda na to, że tutejsze narzekania nie mają żadnego sensu. Tak wielu płacących subskrybentów przy jeszcze niezbyt bogatej ofercie to naprawdę fantastyczny wynik. Aż strach pomyśleć co to będzie, aż pojawi się Premier League i F1. A gdyby skutecznie zawalczyli o Ekstraklasę, to będą mieć kapitalne wyniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Anita Kaźmierska napisał:

Subskrybent Viaplay jest definiowany w raporcie NENT Group jako "klient, który ma dostęp do Viaplay i dla którego udostępniona została metoda płatności. NENT Group raportuje tylko opłacone subskrypcje, w przypadku których płatność została otrzymana bezpośrednio od klienta końcowego lub od organizacji partnerskiej".

Wlicza się w to subskrypcje uzyskane poprzez operatorów (Vectra, UPC, Play), dobrze rozumiem?

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, andrzejgratis napisał:

Trzeba przyznać, że wynik na Nasz kraj nie powala w liczbie subskrybentów. ;)

Co dla ciebie oznacza powala? Milion subskrypcji? To u nas w kraju jest mało realne. 

Nawet Disney+, HBO MAX , SkyShowtime nie zbliżą się do miliona , taki już urok ;) naszej kochanej Polski. 

Jestem przekonany , ze będzie super jakość , oferta to cena będzie za duża. 

Viaplay zrobił dobrą robotę , wskoczył do sieci kablowych i jego dostępność jest ogromna. 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, andrzejgratis napisał:

Trzeba przyznać, że wynik na Nasz kraj nie powala w liczbie subskrybentów. ;)

 

Jak nie powala? Przecież Viaplay w Polsce wystartował online dopiero 3 sierpnia. Na początku każdy korzystał z 30-dniowej bezpłatnej subskrypcji. A więc płatne subskrypcje pojawiły się dopiero na początku września. A trzeci kwartał 2021 r. skończył się 30 września.

 

Jak na prawie jeden kompletny miesiąc, ok. 250 tys. płatnych subskrypcji to bardzo dobry wynik. W następnym kwartale ujawnią się dopiero fani Legii Warszawa, którzy masowo konta na Viaplay zakładali we wrześniu (wtedy nie płacili, bo też korzystali z 30-dniowej bezpłatnej wersji).

 

Oczywiście, do tego dochodzą subskrypcje pozyskane przez partnerów biznesowych. Co nie nie zmienia faktu, że wynik jest kapitalny. Pozostaje tylko współczuć zmarnowanej energii tutejszym użytkownikom, którzy od miesięcy robili wszystko, aby zniechęcić do Viaplay. Jak widać, nawet przy jakości pozostawiającej niemało do życzenia, można w krótkim czasie pozyskać sporo płacących klientów (a nie tylko "płaczących").

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, grreg2084 napisał:

Jak widać, nawet przy jakości pozostawiającej niemało do życzenia, można w krótkim czasie pozyskać sporo płacących klientów (a nie tylko "płaczących").

Samo UPC i Vectra ma kilka milionów abonentów więc kanał sprzedaży spory.

Ciekawe ile od partnerów biznesowych, którzy dodają Viaplay do oferty utrzymaniowej i dla nowych klientów, jako składnik oferty albo za 10 zł (UPC).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, cidik napisał:

Co tam 250 tyś w 2 miesiące, jak Canal+ za paczkę premium u siebie i w kablówkach "uzbierał" 1 mln w 25 lat emoji23.png
 

Taki efekt wyłączności premium 4K i cenników ok. 50 zł za paczkę C+ w wersji linearnej w dużych kablówkach jak UPC.

Brak PL jeszcze bardziej zmniejszy ilość klientów C+ na korzyść Viaplay.

 

Ciekawe ilu subskrybentów Viaplay będzie w Play gdy skończy się promocja...

 

Edytowane przez lakiman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniała mi się pewna niepisana zasady biznesowa. Są dwie grupy klientów: płacący i płaczący. Wielką kasę zarabia się na tych pierwszych, na tych drugich nie warto zwracać uwagi (nigdy im nie dogodzisz, głównie z powodu ich wybujałego ego; nigdy na nich nie zarobisz).

 

Z tego wszystkiego wynika, że Viaplay po mistrzowsku skoncentrował się na dotarciu do tych właściwych klientów. Nie potrafię doczekać, aż się pojawi raport na koniec roku 2021.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze warto dodać, że mają tyle płacących abo mimo liberalnego podejścia do testów, gdzie niektórzy zakładali kolejne konta bezpłatne po pierwszych darmowych 30 dniach i możliwości oglądania treści przez dwie osoby równocześnie na jednym koncie. Naprawdę to robi wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bardzo dobry wynik Viaplay, osiągnięty w wyjątkowo krótkim czasie może świadczyć też o jednym: Polacy chętnie wyłożą kasę, ale tylko w ramach umów krótkoterminowych. Owszem, inni też teoretycznie na to pozwalają, ale jednak C+ i inni bardziej skupiają się ciągle na "dbaniu" o długoterminowe umowy.

Edytowane przez grreg2084
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ofercie nie ma jeszcze F1 i PL. Z drugiej strony nie sądzę, że zakończyli zakup i/lub rozszerzanie praw sportowych na Polskę. Wiele osób w sieci dopytuje np. o NFL. 

Oferta filmowo - serialowa też pewnie będzie się zmieniać, zakładam, że jakieś nowe umowy z dystrybutorami mogą wejść np. od nowego roku. Niewykluczone jest też przecież wejście do oferty C+ online (jak Netflix). Krótko mówiąc : dużo zostało zrobione, ale jest mnóstwo możliwości pozyskania klientów, do tego większe wpływy mogą wpłynąć na decyzję o podniesieniu jakości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bgmnt napisał:

@CashBackPlease Ile razy trzeba napisać, że 250 tysięcy to PŁACĄCY ABONENCI?

 

Po prostu trzeba takie osoby zaakceptować. Za nic w świecie nie chcą przyjąć do wiadomości oczywistych faktów. Wielomiesięczna dyskusja na tym forum i "krzyki" i "mądrości" takich osób pokazały, że są oderwane od rzeczywistości (mają prawo być "zdenerwowani").

 

Osobiście różnie wypowiadałem się nt. Viaplay, widziałem ich wady i zalety, wiedziałem, że streaming to przyszłość, ale nie przypuszczałem, że tak szybko to w Polsce się przyjmie (mowa o transmisjach sportowych, za które tak chętnie będzie się płaciło).

3 minuty temu, Toma441 napisał:

A w ofercie nie ma jeszcze F1 i PL. Z drugiej strony nie sądzę, że zakończyli zakup i/lub rozszerzanie praw sportowych na Polskę. Wiele osób w sieci dopytuje np. o NFL. 

Oferta filmowo - serialowa też pewnie będzie się zmieniać, zakładam, że jakieś nowe umowy z dystrybutorami mogą wejść np. od nowego roku. Niewykluczone jest też przecież wejście do oferty C+ online (jak Netflix). Krótko mówiąc : dużo zostało zrobione, ale jest mnóstwo możliwości pozyskania klientów, do tego większe wpływy mogą wpłynąć na decyzję o podniesieniu jakości. 

 

Przypuszczam, że jakość transmisji pójdzie w górę najpóźniej wraz z rozpoczęciem pokazywania meczów Premier League. Viaplay niesamowicie przetarło szlak. Okazuje się, że nawet ta jeszcze niezbyt bogata oferta przyciągnęła wielu płacących subskrybentów. I wychodzi na to, że narzekania na jakość transmisji i inne sprawy, jest mimo wszystko sprawo drugorzędną (ludzie chcieli oglądać piłkę, może seriale itd., to wystarczyło - 34 zł miesięcznie nie jest zaporową ceną).

 

Jeśli na początku tak mocno pozyskali widzów, to nie zdziwię się, jeśli Viaplay powalczy o polską Ekstraklasę. Zobaczymy, jakie wyniki wyjdą na koniec 2021 roku (tam wtedy w sporej części ujawnią się fani Legii Warszawa, którzy masowo - na początku bezpłatnie - zaczęli dołączać we wrześniu).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgoryczenie niektórych kibiców jestem w stanie zrozumieć, natomiast wielokrotnie spotkałem się w komentarzach w sieci z masą bzdur i celowych kłamstw na temat jakości czy oferty. Oczywiście ona nie przypadnie do gustu każdemu, ale tak jest ze wszystkim. Jednemu się podoba, innemu nie i jak widać znalazło się całkiem sporo zainteresowanych odbiorców, mimo tak zmasowanego ataku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...