Skocz do zawartości

Kodi


Bartosz10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę, że poszła poprawka więc nie trzeba już ręcznie instalować zależności, przy instalacji TVP_VOD z repozytorium pociągnie automatycznie. Polecam tę wersję do transmisji z TVP Sport nie bez powodu. Różnica między wtyczkami TVP_VOD, a TVP Libka jest taka, że ta pierwsza prawidłowo pobiera profile w wyższej jakości.

 

TVP_VOD.

TVP-VOD.jpg

 

TVP (Libka).

TVP-Libka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zuzia czy mogłabyś pomóc w takiej kwestii?

 

Od zeszłej soboty, sporadycznie przy niektórych transmisjach sportowych na Viaplay zaczęły dziać się cuda.

 

Dziś, po aktualizacji Kodi do wersji Nexus i zainstalowania najnowszego inputstream adaptive, problem nie ustąpił.

 

Korzystam z Chromecast 4k.

 

Poniżej zdjęcia z problemem oraz logi

 

https://drive.google.com/file/d/1UwaerMbJeiRw_IE6eKiTVAcfCoy3mkm6/view

 

https://drive.google.com/file/d/1UwcgzE12OSJZ3W2t8BtunKIvl7lSlxuM/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/1UnvR-k5QJiaOULwSGtKI7_I5tO4TfOii/view

 

Co może być przyczyną?

Edytowane przez Emilio1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Emilio1985 wygląda na problem z licencją/DRM, zgłoszenia tego typu błędów wrzucajcie proszę na Github wraz z linkami transmisji, których to dotyczy i pełnymi logami, najlepiej wygenerowanymi wtyczką Kodi Log File Uploader (z repozytorium macierzystego Kodi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast od jakiegoś czasu nie da się oglądać żadnej bardziej obciążonej transmisji. Przy tych "niszowych" jest ok, a np. na obecnie trwajacym meczu Polaków buforowanie co kilka sekund. Tak się dzieje na każdej budzącej większe zainteresowanie transmisji. 

Na tej samej przystawce w aplikacji buforowania brak. 

 

Wygląda to na jakiś problem z odtwarzaniem bo bufor jest na ponad 30 sekund do przodu. 

Pozostałe dwie transmisje tak samo buforują w Kodi. 

W aplikacji działa bez zarzutu (poza klatkowaniem)

Edytowane przez mingo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z szukaniem przyczyn buforowania, bo wystarczy sprawdzić w nocy, że wina nie leży po stronie sprzętu. Nie prędkość internetu, a stabilność jest najważniejsza. Po prostu Kodi jest bardzo wrażliwe na wahnięcia transferu. Poza tym, bierz pod uwagę, że korzystasz z nieformalnych wtyczek, często przetestowanych na kolanie. Jedna działa lepiej, druga gorzej itd. Zobacz jaki jest np bałagan z wtyczkami do TVP Sport. Jedne gubią plan transmisji, inne mają problemy z wysokimi profilami. 

TVP GO z dwóch różnych repozytoriów ma dwa zupełnie różne czasy cofania i różne najwyższe profile. Przykłady można mnożyć. 

W C+online wyskakuje mi cały czas błąd danych logowania, mimo że działają kanały na żywo i vod. Jednak jak się wyloguje, to już się nie zaloguje, bo tak się stało na jednym urządzeniu. Dane logowania na pewno poprawne ponieważ przechodzą przy logowaniu w oficjalnej aplikacji. 

To jest wszystko "hałupnicza" robota więc nie wymagaj mega stabilności i powtarzalności. 

Edytowane przez salva
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@salva co do Canal+ problem znany i wynika z dość skomplikowanych zmian po ich stronie, na które na razie nie ma łatki, o ile w ogóle będzie, także jak wylogujesz się na reszcie urządzeń rozstaniesz się z tą wtyczką na dobre i już nie będzie więcej irytować błąd danych logowania. Do TVP podana wyżej wtyczka, która nie ma problemów z najwyższymi profilami, a i w tej drugiej da się to poprawić. Lepiej zgłaszać błędy, gdzie trzeba, a jeśli nie chce się nic konstruktywnego od siebie wnosić proponuję odinstalować Kodi i wrócić do aplikacji, przecież nikt nie przymusza do używania i poszerzania wiedzy w tym zakresie.

 

@mingo próbuj zoptymalizować pamięć podręczną wg. poradnika dostosowując do swojego typu urządzenia. Natomiast co do czyszczenia da się zautomatyzować przez wspomniane narzędzie Open Wizard Kodi Addon. Nada się też EZ Maintenance+ w tej wersji jest opcja nie tylko czyszczenia przy starcie, ale również cyklicznego: https://github.com/peno64/script.ezmaintenanceplus/files/10428259/script.ezmaintenanceplus-2023.01.09.0.zip

Jednak zacznij od kasacji profilu i instalacji Kodi 20.

 

 

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zuzia napisał(a):

@mingo próbuj zoptymalizować pamięć podręczną wg. poradnika dostosowując do swojego typu urządzenia. Natomiast co do czyszczenia da się zautomatyzować przez wspomniane narzędzie Open Wizard Kodi Addon. Nada się też EZ Maintenance+ w tej wersji jest opcja nie tylko czyszczenia przy starcie, ale również cyklicznego: https://github.com/peno64/script.ezmaintenanceplus/files/10428259/script.ezmaintenanceplus-2023.01.09.0.zip

Jednak zacznij od kasacji profilu i instalacji Kodi 20.

 

Dzięki @Zuzia, na razie odinstalowałem KODI i zainstalowałem na czysto, zwolniłem też trochę miejsca w pamięci urządzenia. Sprawdzę podczas kolejnego meczu Polaków w ręczną co będzie z transmisją, bo do tej pory na każdym meczu naszej kadry miałem te zacinki. Jak problem będzie występował dalej to będę wprowadzał Twoje rady w życie ;) Jeszcze raz dzięki za chęć pomocy :) 

 

5 godzin temu, salva napisał(a):

Daj sobie spokój z szukaniem przyczyn buforowania, bo wystarczy sprawdzić w nocy, że wina nie leży po stronie sprzętu. Nie prędkość internetu, a stabilność jest najważniejsza. Po prostu Kodi jest bardzo wrażliwe na wahnięcia transferu.

Też szedłemm w tym kierunku, bo te zacinki zdarzają się tylko na transmisjach, które jak obstawiam mają największą oglądalność w Viaplay. Mecze Polaków w ręczną, bodaj ze dwa tygodnie temu były derby Manchesteru i tam był podobny problem. Jednak sam bufor w transmisjach mam ciągle na ponad 30 sekund do przodu, więc trochę mi się to nie spina.

Posprawdzam rady Zuzi, zobaczymy, może to jednak nie jest problem transferu i uda się to rozwiązać.

 

Tak jak wspominałem, ta sama transmisja włączona w aplikacji działa bez buforowania, korzystam też z C+ Online i tam podobnie, nie ma żadnych problemów. Na tym samym łączu (1 Gbps) korzystałem ze Stadii jeszcze przedwczoraj, gram też poprzez xCloud i nie ma żadnych problemów, a myślę, że są to usługi o wiele bardziej wymagające niż transmisje na żywo. Oczywiście, wszystko zależy też z jakimi i gdzie umieszczonymi serwerami dany program się łączy, niemniej do początku stycznia nie miałem żadnych problemów z buforowaniem w KODI więc dziwne, że zmieniło się to z dnia na dzień tak naprawdę. 

Edytowane przez mingo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mingo napisał(a):

do początku stycznia nie miałem żadnych problemów z buforowaniem w KODI więc dziwne, że zmieniło się to z dnia na dzień tak naprawdę. 

Tym bardziej, że w samej wtyczce nie zmieniło się nic co miałoby wpływ na buforowanie. W najgorszym razie wrócisz do aplikacji, w której jak pisałeś nie masz z tym kłopotu. Ale mam nadzieję, że w czystym Kodi 20 będzie lepiej, w końcu te 5 Mbps+zapas to są stosunkowo niewielkie wartości dla streamingu live i nawet przy wymuszonym najwyższym profilu nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Zuzia napisał(a):

W najgorszym razie wrócisz do aplikacji, w której jak pisałeś nie masz z tym kłopotu.

Z buforowaniem kłopotu nie mam ale za to jest problem z klatkowaniem obrazu. Stąd jestem zmuszony do korzystania z KODI.

 

Temat poruszany wielokrotnie w temacie Viaplay+Android TV. Długo by dyskutować no i temat nie o tym ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet idzie płynnie pod Kodi 20, tyle, że całe 5 min. dałam radę oglądać więc nie wiem jak dalej.

 

PL-Viaplay.jpg

 

Podaję moje ustawienia, bo z automatu nie chciało wchodzić na najwyższy profil, może komuś się przyda.

Input-Stream-Adaptive-Kodi-20.jpg

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączyłem mecz City-Tottenham i znowu to samo. To chyba będzie kwestia łącza, wczoraj po reinstalacji, kiedy testowałem różne transmisje ok. 23 było ok. 

Co prawda mam 1Gbps(wszystkie serwisy streamingowe działają bez zarzutu, tak samo xCloud) ale tak jak ktoś już wspominał, prędkość to to tylko jedna ze składowych. Być może w "godzinach szczytu" czyli po 20-21 laczy mnie z jakimś innym serwerem i stąd problem. 

Poczekam do 23 i sprawdzę. Jak wtedy będzie ok to będzie pewne że to nie kwestia programu czy sprzętu. 

Tak jak myślałem, wlaczylem końcówkę meczu City-Tottenham w Kodi i jest ok. Ewidentnie obciążenie łączą przez innych użytkowników sieci w godzinach wieczornych powoduje minimalnie mniejsza stabilność na moim łączu przez co Kodi buforuje. Musi być na to mocno wrażliwe bo tak jak już wspominałem, wszystkie inne aplikacje działają bez zarzutu bez względu na porę dnia. 

Prawie cały mecz obejrzałem na laptopie podpiętym pod tv i ani jednej zacinki, wszystko działa bardzo dobrze.

No trudno, póki viaplay nie ogarnie swojej aplikacji tak, żeby dało się oglądać transmisje bez szarpania obrazu będę musiał w godzinach największego ruchu sieciowego wspomagać się laptopem a w pozostałych porach mogę korzystać z Kodi. 

Swoją drogą, ciekawe czasy przyszły że trzeba kombinować jak tu komfortowo oglądać mecz, kiedy jeszcze niedawno po prostu włączało się dekoder na odpowiednim kanale i tyle. No ale operatorzy też swoje za uszami mają, dekodery zamiast być coraz lepsze to są coraz słabsze. Generalnie wszystko zmierza w kierunku partactwa. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mingo a masz możliwość sprawdzenia u siebie Kodi i wtyczki Viaplay na innym urządzeniu Android TV?

 

Ja mam internet 300 Mb/s z UPC, który w dodatku udostępniam sąsiadce i od kiedy korzystam z Chromecasta to takiego problemu jak Twój nie miałem. Na C+ Box zdarzyło się może dwa razy, ale na aplikacji Viaplay było to samo, kub nawet stream sie nie uruchamiał, więc to był problem po ich stronie.

 

Nie wiem czy odczytałeś prywatną wiadomość, ale pisałem tam, ze u mnie na Chromecascie w Kodi buforowanie mam ustawione na 60 sekund, a maksymalne na 120 sek. Tak było domyślnie po instalacji Kodi Nexus. Nic tam nie ruszałem. Ty z tego co mówiłeś masz tam 30 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...