Skocz do zawartości

Wpadka czy metoda?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pozyskiwanie nowych abonentów oraz rozszerzanie umów na kolejne pakiety oferowane przez operatora jest celem podstawowym każdej satelitarnej platformy telewizyjnej. Jest to oczywiste gdyż stanowi podstawę bytu tych platform.

Nie są więc zaskakujące nawet bardzo agresywne zachęty o charakterze technicznym, programowym i finansowym oferowane potencjalnym i dotychczasowym odbiorcom nawet wtedy, gdy są one o wątpliwej atrakcyjności.

Chodzi jednak o to, aby były w miarę rzetelne nie zaś pozorne, dobrze przygotowane pod względem organizacyjnym, a przede wszystkim korzystne dla abonenta.

Doświadczenia abonentów z innymi niż platforma n oferentami programów telewizji satelitarnej były zbyt często przykre i stresujące gdyż odbiorca otrzymywał w rzeczywistości gorszy produkt od oferowanego, na niego były przerzucane wszystkie skutki braków organizacyjnych i kompetencyjnych służb obsługi klienta, a atrakcyjność finansowa oferty znikała wkrótce po podpisaniu umowy abonenckiej.

 

Platforma n – jako nadzieja na nowoczesność techniczną i marketingową.

Na atrakcyjny program i szacunek dla klienta (abonenta).

Taką wizję platformy n uzasadniały zarówno solidna pozycja właściciela firmy jak i doświadczenia odbiorców programów telewizji TVN. Oferta programowa była i jest dość atrakcyjna. Iluzja czy rzeczywistość? Dowiemy się gdy przekonamy się na własnej skórze.

Stałem się więc abonentem platformy n rezygnując z usług platformy Cyfra+.

 

Platforma n – pułapka finansowa. Zdradliwa promocja, czy niekompetencja służb obsługi klienta?

Skorzystałem z promocji "Oglądaj Wszystko" podpisując 20 października 2007 umowę abonencką na 24 miesiące. Promocja polegała na bezpłatnym korzystaniu z dwóch pakietów tematycznych przez pierwsze 6 miesięcy.

Na początku stycznia 2008 chciałem skorzystać z kolejnej promocji platformy n HBO 3 miesiące gratis dla abonentów opłacających za co najmniej 3 pakiety tematyczne.

Wtedy poinformowano mnie, że moja pierwsza promocja "Oglądaj Wszystko" wygasa z dniem 21 stycznia, czyli po trzech, zamiast sześciu miesiącach.

Próby telefonicznego wyjaśnienia i przywrócenia odbieranej mi 3 miesięcznej promocji spełzły na niczym. Za połączenia telefoniczne przedłużane niepomiernie z winy BOK płaciłem po kilkanaście złotych uzyskując ostatecznie jedynie informację, że mogę pisemnie listem poleconym domagać się wyjaśnienia sprawy. Paradoksem jest to, że abonentom opłacającym za więcej niż 3 pakiety sugerowano czasową rezygnację z "nadliczbowych" pakietów warunkując to aktywacją promocji HBO.

 

Platforma n – naciąganie klienta na straty: zarówno pieniędzy i czasu jak i zdrowia (stres).

Stratą najtrudniejszą do odzyskania jest jednak utrata zaufania do kontrahenta. Strata finansowa to nie tylko utrata usługi lecz także koszt połączeń telefonicznych przeciągających się w czasie z powodu braku kompetencji i niefachowości konsultantów z BOK.

Znamienne jest to, że za połączenia telefoniczne w tej sprawie zapłaciłem więcej niż wynosi koszt bezpodstawnie odebranej mi promocji. Narażenie na stres jest zazwyczaj bardziej bolesne niż strata finansowa. Nikt nie lubi być lekceważony i oszukiwany i to za własne pieniądze.

Zaufanie do firmy i jej solidności to kapitał, którego nie powinno się tak lekko pozbywać w wyniku niedouczenia służb obsługi klienta. Platforma n nie powinna w żadnym przypadku pozwolić sobie na stosowanie metod pokątnego sprzedawcy, który wyłudzi pieniądze i znika lub udaje że mu nie zapłacono.

 

Platforma n – niezamierzona wpadka czy strategia.

Ja, po incydencie ze skróconą mi promocją nie utraciłem jeszcze zaufania do solidności platformy n. Chcę wierzyć, że jest to niezamierzona wpadka wynikająca z braku umiejętności pracowników, nie zaś metoda działania firmy. Nie będę w tej sprawie korespondował z Telewizją Nowej Generacji n w Krakowie gdyż na fakturze ITI w dalszym ciągu otrzymuję potwierdzenie opłaty za "abonament w promocji Oglądaj Wszystko", oprócz tego nie mam ochoty na korespondencję oraz dalszą stratę czasu i pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre dobre... :) wiedziałem że tak będzie... ale początek wypowiedzi jak bym słyszał samego siebie przed startem N'ki...

Liczyłem na to że N'ka na cudzych błędach stworzy coś super... no i to ITI... co ma TVN i Multikino... a tu taki ZONK :lol2:

Tuner niedopracowany (oprogramowanie), oferta niezbyt ciekawa... i ta cena nie adekwatne do jakości kanałów... Wystarczyła by astra zamiast hotbird'a... forum N'ki wcześniej z uwagami przyszłych nabywców i może było by coś z tego... a tak to mamy Nothing Special :brawo::brawo::brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzcie sobie n-ke,dajecie sie nabrac na strategie platfformy ktora wrzeczywistosci nie daje niczego wiecej niz pozostale platformy, mam nadzieje ze kiedys wrocicie do Cyfry bo nie jest taka najgorsza. Nie ma co wierzyc w cudowne promocje, znacie zapewne powiedzenie ze jak cos jest za darmo to jest do d... Cyfra powita z otwartymi ramionami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wrócę, w czasie tego 1 roku z Nką jestem bardziej zadowolony niż z bodaj 8 lat z Cyfrą+. Ani razu nie czekałem dłużej na połączenie z BOK niż 1-2 minuty. Co jakiś czas jestem rozpieszczany i naciągany promocjami (Rok Cinemaxa za darmo, pół roku dziecięcego gratis, darmowy grudzień z Filmboxem, 2 tygodnie ze sportem, tydzień z Filmboxem). W Cyfrze+ nie miałem tego komfortu, raz tylko udało mi się skorzystać z programu Złotych Plusów.

 

Bez wątpienia nie jest to idealna platforma, bo idealnych firm nie ma. Zawsze można lepiej, szybciej, bezpieczniej, ale w N problemem jest to, że nie dotrzymują wszystkich terminów nowości. Problemem w Cyfrze+ był brak zapowiedzi. I w sumie niewiele się zmieniło. Najpierw się kitowało ludzi, że w Polsce nie ma miejsca na kilka platform, potem, że się nie jest gotowym na HD, PVR i VOD. Przecież nawet jakieś zakulisowe plotki mówią o tym, że jednym z powodów startu Nki był brak zgody na kanały HD spod znaku ITI u konkurencji. A jednak można było stworzyć porządną konkurencję z nowoczesną technologią.

 

Nie powiem, że zostałem oszukany przez Cyfre+ - oj nie, tego powiedzieć nie mogę. Nie traktowali mnie źle i pod względem obsługi klienta raczej nie mam im nic do zarzucenia. Ale mam też wrażenie, że w N jest bardziej wykorzystywany (w pozytywnym tego słowa znaczeniu). Niby np. forum to niewielka rzecz, ale jednak inne podmioty nie zdecydowały się na ów krok.

 

Mogę jasno powiedzieć - jestem zwolennikiem N. Z każdym miesiącem widać, że rosną i dojrzewają. Pamiętam jak na początku psioczono na CP. Czasy się trochę zmieniły, ale jednak N wystratowała z lepszym wrażeniem i często za tym wrażenie idą wymierne skutki. Należy się tylko cieszyć, że mamy coraz dojrzalszy rynek i jeden z najbardziej dynamicznych - bez N (czy też innej konkurencji tego typu) nie byłoby tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wykluczam ani Cyfry,ani N-ki.Nigdy natomiast nie wezme CP.Na razie jestem w Cyfrze i na dzien dzisiejszy nie zamienilbym na N-ke,gdyz jest duzo slabsza.Jednak czasy sie zmieniaja i moze byc roznie z oferta,wiec nie wykluczam i powrotu do N-ki.Duze znaczenie ma tez czas trwania umowy.Jesli mam krotka umowe,to nie zamienie na dwa razy dluzsza w innej platformie przy podobnej ofercie.Dla mnie w miare krotka umowa to podstawa.Przy dlugiej umowie moze sie okazac,ze wdepnelismy w szambo i na bardzo dlugo nie mozna sie wykaraskac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mimo organizacyjnych wpadek, swoje zadanie platforma N spełnia...zrobili kocioł na rynku tv cyfrowej i nikt tego nie zmieni, co by nie powiedzieć, to Nka ruszyła tyłki konkurencji i utarła nosa cyfrze plus i bardzo dobrze...osobiście jestem bardzo zadowolony z ich oferty, paru kanałów tematycznych mi brakuje tj:NGC,Disney Ch.,itp, ale też wiem że Nka jest w fazie rozwoju i jeszcze nieraz nas zaskoczy, więc cierpliwie czekam do wrześniowej konferencji...pozdro dla Nkowiczów...moc jest z Nami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zmuszenia pozostałych do ruszenia tyłków - zgadzam się w 100%, n-ka zrobiła to wspaniale. Ale parafrazując znane na Dolnym Śląsku powiedzenie o pewnym polityku, który "potrafi sp.... wszystko czego się dotknie" , w stosunku do n-ki mogę powiedzieć, że zrobili wszystko, żeby schrzanić całkiem niezły projekt. Od dystrybucji, przez zawartość programową (nsport - sport w HD wypełniony w 90% programami ze studia :lol2: ) po obsługę klienta - wszędzie porażka. Nie oceniam platformy jako takiej, każdy ma swoje zdanie, ale wyniki (oficjalne) mówią same za siebie - przyrost w tym roku dla CP 220tys. C+ 50tys (szacunki ,ale nie kwestionowane przez C+), n-ka od 26 do 52.2 tys. Ta ostatnia pozycja jest najlepsza - porównując raport kwartalny ITI po 6 miesiącach 2008 z danymi n-ki z grudnia 2007 wychodzi 26tys, i tyle podał Cyfrowy Polsat w swoim raporcie. A n-ka sprostowała , że 52,2 tys :D Ubaw po pachy w firmie z taką kulturą korporacyjną, że oficjalne dokumenty różnia się w cyfrach o 100%, bo jedne i drugie mówią na koniec września o 326tys abonentów. Kto tu kogo robi w konia? Dodajcie do tego kupienie n-ki od ITI przez TVN za pieniądze akcjonariuszy tego ostatniego (giełda wyceniła ten "numer" na ok. -20% dla TVN), mamy komplet. Ktoś w tej firmie nie trzyma ciśnienia i nie chce się przyznać do własnych błędów. Jeśli to się nie skończy "taktyczną zmianą akjonariatu, czyt. właściciela, to się bardzo zdziwię.

Reasumując - cześć i chwała za pomysł, jedynka z minusem za wykonanie. Wielka szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...