Skocz do zawartości

4K UltraBox+ |G9| (ADB NCP-3670SF, JADA)


g0nz0s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy 2023 rok, a tu ludzie cudują z dekoderem, odłączają dyski, odłączają anteny, wyłączają z prądu na godzinę, szukają partii dekoderów których problem dotyczy a których nie, za chwilę będziemy sprawdzać czy jak siedzę w białej czy czarnej koszulce to pikseloza jest czy nie ma. To jest wielka KOMPROMITACJA autorów tego oprogramowania. Gdy półtora roku temu wziąłem ten dek to wszystko było super, byłem niemal zachwycony szybkością działania. Pierwsza duża aktualizacja dała mu niestety w [beep] a ta ostania dobiła. I uruchomienie deka po 5 sekundach od naciśnięcia pilota to jego najmniejszy problem, właściwie żaden. Nawet ta pojawiającą się od czasu do czasu pikseloza mnie tak nie doprowadza do szału, jak kilkusekundowe opóźnienia w reakcji na pilota. Zmiana kanałów, kiedyś ekspresowa, teraz jest udręką. Oczywiście, wyłączenie z prądu pomaga. Na jakieś 3 dni. Potem znowu to samo. Znowu reset. I tak do .... Szlag mnie już na nich trafia do tego stopnia, że chyba zrezygnowałbym w ogóle z tv-sat, ale niedawno zmodernizowałem całą instalację: nowy talerz, konwerter i kable więc trochę tego szkoda. Ech....

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rafal761 napisał(a):

Pierwsza duża aktualizacja dała mu niestety w [beep] a ta ostania dobiła.

Nie wszystkim, bo u mnie się nic nie zmieniło w działaniu. 

 

2 minuty temu, rafal761 napisał(a):

kilkusekundowe opóźnienia w reakcji na pilota.

U mnie tego brak. 

 

 

Dalej nie wiemy dlaczego jednym działa bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PawelTSW, jak to nie wiesz czemu u Ciebie działa?

 

Przeczytaj ten mój post: 

 

 

Ty masz instalację z jednym kablem, a problem z pikselozą wynika z jakiegoś błędu programisty w obsłudze drugiego kabla antenowego. Ci co korzystają z instalacji jednokablowej nie są dotknięci tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dział techniczny canal + odpowiedział cytuje 

Cytat

 Problem tkwi w konwerterze. Antena być może  jest prawidłowo u pana ustawiona . Po wymianie konwertera problem może zniknąć związku z pikselozą. Sugeruję więc zacząć od konwertera.

Spróbowałem przetestować kilka dni polsatowski dekoder na tej instalacji. Żadnej pikselozy. Wciskają kit  ze złym konwerterem?

 

inny technik z Canal+  odpowiedział mi 

Cytat

Większość problemów to instalacja ludzie uparcie sugerują sie miernikiem w dekoderze ale to tak naprawdę nic nam nie mówi Niestety bez profesjonalnego miernika nigdy nie będziemy pewni ze instalacja jest prawidłowo wykonana. A trzeba pamiętać o tym że wszystko sie zużywa efki kable i konwerter. Ja u siebie też dopiero wymieniłem konwerter i wszystkie problemy zniknęły a paski na dekoderze też były na zielono.

 

Skoro sugerują wymianę instalacji to dlaczego ja nie miałem takich problemów z pikselozą przed ostatnią aktualizacją (pod koniec stycznia)? Dlaczego polsatowski dekoder na tej samej instalacji  działa bez zarzutów, a mój ultrabox z "drobną" ale uciążliwą  pikselozą" Przypadek? Czy chcą się wykręcić od odpowiedzialności związku z spierniczoną aktualizacją? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, mam tego nieszczęsnego Ultrabox-a ADB, od 4 lat, ale tak źle z jego firmware to jeszcze nie było.

Zaktualizował się 1 Lutego 2023r. tragediaaaa, wnerwia na max. u mnie jakaś pikseloza co kilka minut na każdym kanale SD-HD-4K z Astry i HB, ponad to restartuje się gdy zrobię pałze w timeshift, strach zatrzymać bo przepadnie cały przekaz.

W poprzednim oprogramowaniu takie artefakty zdarzały się dosłownie raz na tydzień. 

Napisałem długą skargę z żądaniem natychmiastowego rozwiązania umowy.

TV SAt mam od ponad 30 lat, antenę LAMINAS 160 z siłownikiem. dziś po kolejnej rozmowie z niekumatym TECHNIKIEM przysłał mi na email instrukcje obsługi. 

 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jacek3 napisał(a):

PawelTSW, jak to nie wiesz czemu u Ciebie działa?

 

Przeczytaj ten mój post: 

 

 

Ty masz instalację z jednym kablem, a problem z pikselozą wynika z jakiegoś błędu programisty w obsłudze drugiego kabla antenowego. Ci co korzystają z instalacji jednokablowej nie są dotknięci tym problemem.

Nieprawda. Mam jeden kabel. Problem jest cały czas.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jacek3 napisał(a):

Ty masz instalację z jednym kablem, a problem z pikselozą wynika z jakiegoś błędu programisty w obsłudze drugiego kabla antenowego. Ci co korzystają z instalacji jednokablowej nie są dotknięci tym problemem.

@Jacek3 to też nie to, ja mam instalację jednokablową z konwenterem Unicable i też mam pikselozę.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał z konwertera typu Unicable jest w tym wypadku równoważny instalacji dwukablowej.

 

Podejrzewam, że problem polega na tym, że dekoder w czasie wyświetlania programu z jakiegoś transpondera próbuje wykorzystać drugą antenę do połączenia się z jakimś innym transponderem (podstawowym), na którym są przesyłane przez operatora jakieś informacje techniczne. Programista coś skopał w odbiorze tych informacji i stąd program wchodzi w pętlę, która powoduje taką zajętość, że nie starcza czasu na dekodowanie strumienia wizji.


Jak odkręci się drugą antenę zwykłej instalacji (nie unicable), to dekoder nie ma dostępu do transpondera z danymi technicznymi i problem znika. 

Edytowane przez Jacek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakich kanałach pojawia Ci się ta pikseloza?
Może są to kanały, których nigdy nie korzystam i dlatego u mnie wypięcie anteny usunęło pikselozę.
 
Być może masz ją na takich kanałach, które są w tej samej ćwiartce pasma, w której jest ten transponder z informacjami technicznymi, przy dostępie do którego dekoder ma problem z dekodowaniem obrazu.
 

 

Edytowane przez Jacek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie. Przestańcie snuć te teorie spiskowe. Robi się tu wielki syf w tym wątku. Problem jest, występuje. Czekajmy cierpliwie aż to naprawią. A jak już tak bardzo chcecie pisać na ten temat do piszcie do c+ tam ich nękajcie bo tu waszych [beep]n nikt nie czyta.

Wysłane z mojego IN2025 przy użyciu Tapatalka

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, _Artek_ napisał(a):

To jest wina softu i rozwiązania są dwa albo próbować wymieniać na itca albo poczekać....

Albo kombinować, bo na aktualizację bym nie liczył. Jak byłem w CP to przy zawalonej aktualizacji po dwóch tygodniach ją wycofano. A tu minął już miesiąc. Nie dziw się każdy próbuje coś  zrobić bo konsule utrzymują, że to problem lokalny.

Edytowane przez kocik89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...