Skocz do zawartości

Usługi strumieniowe w Polsce i na świecie – dyskusja ogólna


enski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądalność serwisów streamingowych w kwietniu 2023. W sumie nie ma co komentować, bo pod względem zmian niewiele się dzieje. Skyshowtime - na 8-mym miejscu wyprzedzając Polsat Box Go. Natomiast pierwszą 10-tkę zamyka Viaplay. 

https://press.pl/tresc/76634,top-10-serwisow-vod_-w-kwietniu-wiecej-internautow-odwiedzilo-tylko-skyshowtime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Netflixie UK spory zastrzyk filmów z WB, w tym seria "Harry Potter".

 

Dodali też nowego "Asterixa", którego Netflix współprodukował.

U nas pewnie będzie pierwszy w kolejce C+, bo też są jedynymi z producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pół żartem pół serio napisałem, że w cenie NF można przy dzieleniu mieć 4 platformy (przy ok 30zł nawet 5 łącznie z AppleTV+) a dzisiaj artykuł ;)

 

https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/netflix-koniec-dzielenie-konto-udostepnianie-hasel-jaka-oplata-amazon-prime-video-disney-player-hbo-max-viaplay-canal-online-piractwo-limit-urzadzen

 

 

Cytat

- Nie ulega wątpliwości, że po wprowadzeniu dodatkowej opłaty za współdzielenie konta Netflix będzie musiał liczyć się z utratą części subskrybentów, ale wpłynie to przede wszystkim na widzów, którzy z platformy korzystali głównie z przyzwyczajenia i decydowali się na jej subskrybowanie właśnie ze względu na możliwość opłacania niższego abonamentu. Nowe zasady sprawią, że część z nich będzie wracała do serwisu raz czy dwa razy w roku, aby nadrobić wybrane zaległości, niektórzy ponownie zwrócą swój wzrok w kierunku pirackich stron, a inni zaczną z większym zainteresowaniem spoglądać na pozostałe platformy. Mimo wszystko uważam, że masowe rezygnacje Netfliksowi nie grożą. Na krótką metę globalna liczba użytkowników się skurczy, ale w dłuższej perspektywie spora część z nich prędzej czy później wróci, stając się pełnoprawnymi subskrybentami. Finansowo Netfliksowi decyzja ta się opłaci, co pokazują zresztą wyniki z Kanady, gdzie opłata za współdzielenie konta działa od kilku miesięcy - ocenia w rozmowie z wirtualnemedia_pl Mateusz Zaczyk, redaktor naczelny portalu Filmozercy.com.
 

Jak pisałem w temacie NF ;]

 

Cytat

- Polacy wciąż jeszcze są przyzwyczajeni, że Netflix to ten jeden, jedyny serwis VoD, który po prostu trzeba mieć. I mam wrażenie, że nic nie jest tego w stanie zmienić - 49 zł za rok korzystania z Prime Video, promocje platform Viaplay, Disney+, HBO Max, SkyShowtime, nic. Nie za bardzo jestem w stanie sobie wyobrazić masowe przejścia do konkurencji, podobnie z masowym powrotem do piractwa. Prędzej różnego rodzaju kombinowanie, branie jednego serwisu na miesiąc, drugiego na kolejny etc. Myślę więc, że pomimo głośnych deklaracji o odejściach tak naprawdę wiele się nie zmieni. Przy tej szalonej inflacji, którą mamy, dodatkowe 9,99 zł za Netfliksa wiele pewnie nie zmieni, zwłaszcza że akurat w Polsce serwis długo utrzymywał tę samą cenę, podczas gdy w innych krajach ona rosła

To co również piszę już od dawna. Jedyna słuszna, w sieci pełnio o ich tytułach, działa znakomicie poczta pantoflowa (wymiana tytułów) oraz największe ze wszystkich nakłady marketingowe. To działa i dlatego taka popularność.

Chyba zacznę wysyłać im mojej teksty :D, gdzie po czasie jakbym czytał siebie :D

 

A na poważnie. NF jest w sytuacji, gdzie od lat siedzi w sVOD i jako jedyny tak naprawdę zarabia. Cała konkurencja dopiero masowo weszła w sVOD, chciała szybko ogarnąć rynek (chociażby D+) ale sytuacja rynkowa, to co się dzieje, powoduje, ze wszyscy na razie jadą na minusie. Ich platformy nie są rentowne. HBO jako pierwszy zaczął reanimację. Teraz to robi D+. A z zagranicy dochodzą słuchy, że Paramount Global "tonie" i zaraz też albo zaczną akcję naprawczą albo platformę SkyShowtime odpiszą od podatku ;) (Peacock też słabo)

Żadna platforma konkurencyjna nie wykorzystuje na ten moment swojego potencjału. Mamy Amazon za 49zł ale bardzo cicho o tej platformie w sieci, na portalach i w komentarzach. Mało tego, najczęściej tylko słychać, że poza serialem The Boys oraz Invincible na tej platformie nic nie ma*

Jeśli chcą wojować rynek w Polsce, potrzebny jak marketing i dobre strzały. Bez tego nie ma o Amazon hałasu.

Apple, które przez wielu uważane jest za małą kopię HBO (mało ale większość to bardzo udane projekty) póki nie zacznie patrzeć, że w Polsce trzeba lektora bo inaczej masowy widz nie jest zainteresowany, to nie mają szans u nas na coś więcej.

D+ tego, kogo miał przyciągnąć to przyciągnął. To samo Skyshowtime. Pierwsza praktycznie to kojarzona z rodziną i dzieciarnią (Marvel, bajki, SW) a druga - zrobiła szum ceną ale za mało nowego ciekawego kontentu (poza Sheridana serialami ze świata Yellowstone w sumie brak głośnych premier). D+ musi zainwestować w marketing i zmienic hasło przewodnie, aby przyciągać widza, który ma więcej niż 25 lat i nie jest tylko fanem Marvela i Star Wars. SkyShowtime musi dopiero się napędzić ale czekają ich jeszcze reanimacje sytuacji finansowej

HBO - to już w ogóle potencjał niewykorzystany. Ale to jedyni mogą zagrozić w Polsce pozycji Netflixa. Najlepsze seriale, Originalse. Teraz jako nowa platforma MAX, lepsza jakość obrazu i więcej w 4K. Do tego dorzucą Discovery z całą masą szajsu dla masowego widza (czyli to co na NF ma na pęczki) i są w stanie tego masowego widza przyciągnąć. A jakby jeszcze Playera z polskimi produkcjami wciągnęli pod skrzydła to mamy wszystko - szajs, polskie produkcje i świetne produkcje. Do tego nakłady marketingowe i hasło "najlepsze produkcje w najlepszej jakości" (ich kontent w bardzo dobrej apce z 4K itd) i mogą iść śmiało walczyć o klienta w Polsce i bić się o nr 1. Tylko zasadnicze pytanie - czy oni to ogarną bo na razie to słabo wygląda.

Żadna platforma nie wykorzystała jeszcze własnego potencjału i są tam, gdzie są tylko na własne życzenie. Przy obecnej sytuacji na świecie rok 2023 na pewno nic nie zmieni. A jeszcze teraz strajk scenarzystów co może być tylko kolejną szansą NF na ugruntowanie swojej pozycji na rynku**

 

 

*jak się czyta w sieci, że ludzie dopiero odkrywają tytuły (nawet te bardzo znane) na innych platformach to widać, że mają mało pojęcia co inne platformy mają w ofercie. Niestety, to też świadczy, ze kręca się wokół jednej cały czas i dlatego Netflix to ten jeden, jedyny serwis VoD, który po prostu trzeba mieć (patrz wyżej - marketing, głośno w sieci itd)

 

**produkowanie w takiej ilości szajsu na dłuższą metę również może być powodem tracenia na rzecz konkurencji, która z reguły ma lepszy kontent. Tylko inni nie mają takiej reklamy, siły przebicia (jeszcze) w sieci i brak odpowiednich nakładów finansowych na marketing. Ale to wina innych platform, które śpią a NF zgarnia to garściami (jeszcze). Dopóki inni nie ogarną się i nie wezmą 4 liter w troki, to sytuacja w Polsce się nie zmieni. A może się zmienić.

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spotify napisał(a):

Mamy Amazon za 49zł ale bardzo cicho o tej platformie w sieci, na portalach i w komentarzach.

Ja mam inną teorie, Amazon jest po prostu w cenie akceptowalnej dla zwykłego Kowalskiego który nie zarabia europejsko tylko 4x mniej i dla tego ta platforma jest praktycznie pomijana przez medium dziennikarzy, blogerów i osoby zajmujące się mediami. Za 4zł meś. ma się dostęp do naprawdę dużej ilości pozycji ... bez "rodziny" i nie ma co wymagać wysypu nowości co tydzień.

Inne serwisy są po prostu drogie i muszą płacić tzw. dziennikarzom prowadzącym portale, blogerom itd. Za pisanie artykułów. Dla tego jest o tych serwisach głośno.

Godzinę temu, spotify napisał(a):

D+ musi zainwestować w marketing i zmienic hasło przewodnie, aby przyciągać widza, który ma więcej niż 25 lat i nie jest tylko fanem Marvela i Star Wars.

Za bardzo poszli w bajeczki, efekt rezygnacji u nas dopiero będzie po 14 czerwca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal będę bronił Disneya, mimo że niestety dawno temu skończyłem 25 lat  i nie jestem fanem Star Wars oraz Marvela. Dla mnie pod kątem oferty drugi najlepszy serwis w Polsce za HBO Max. Oczywiście jak zwykle podkreślam, że to tylko moja subiektywna opinia.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2023 o 18:44, Woocash napisał(a):

Ja mam inną teorie, Amazon jest po prostu w cenie akceptowalnej dla zwykłego Kowalskiego który nie zarabia europejsko tylko 4x mniej i dla tego ta platforma jest praktycznie pomijana przez medium dziennikarzy, blogerów i osoby zajmujące się mediami. Za 4zł meś. ma się dostęp do naprawdę dużej ilości pozycji ... bez "rodziny" i nie ma co wymagać wysypu nowości co tydzień.

Nie o to mi chodziło. Wysyp nowości ma wystarczający i dla niektórych nawet jest tylko jedną platforma. Są ludzie którzy oglądają coś od czasu do czasu i zazwyczaj wieczorami w weekend i nawet nowości na Amazon to za dużo, aby ogarnąć

Zmierzałem do tego, że mało reklamy, mało ludzi w ogóle wie co na tej platformie jest. Podane przeze mnie tytuły, które się przewijają w komentarzach w sieci (cytuje)

Cytat

Mało tego, najczęściej tylko słychać, że poza serialem The Boys oraz Invincible na tej platformie nic nie ma

świadczą o tym, że ludzie nie znają oferty. A na czym się opierają? Na komentarzach i opiniach w sieci. Koło się zamyka

 

W dniu 25.05.2023 o 23:28, Arkon napisał(a):

Ja nadal będę bronił Disneya, mimo że niestety dawno temu skończyłem 25 lat  i nie jestem fanem Star Wars oraz Marvela. Dla mnie pod kątem oferty drugi najlepszy serwis w Polsce za HBO Max. Oczywiście jak zwykle podkreślam, że to tylko moja subiektywna opinia.

Czytaj między wierszami ;)

Co z platformy D+ jest promowane i nagłaśniane? Produkcje dla dorosłych czy serial/filmy ze świata Marvel oraz Star Wars? Chyba to drugie. Nieświadomy klient dostaje z sieci informacje, że poza w/w "gatunkami" nic dla siebie nie znajdzie. Dlatego napisałem, że muszą zmienić hasło przewodnie i "informować" ludzi, że produkcje dla dorosłych i to nie gorsze (jak nie lepsze od NF) też są.

Wystarczy spojrzeć na HBO i ostatnie ich głośne tytuły, których trochą mają co chwile. Z tym, że HBO nie jest kojarzony z kontentem do młodych, którzy mają najwięcej czasu na oglądania oraz na siedzenie w sieci. Stąd popularność/oglądalność pomimo głośnych tytułów (zwłaszcza dla dorosłych) jest HBO podobna do Disney+, gdzie więcej młodych oblega D+ (i też dzieci, dla których Myszka Miki to klasyka bajek).

Zresztą Warner też to widzi i ostatnio Variety o tym napisał: Kids Content Strategy Will Be Key to Success of WBD’s Max (jako że juz wklejałem z VIP artykuły i nie każdy je widzi, więc wklejam)

Cytat

Warner Bros. Discovery’s newly christened streaming service “Max” launches Tuesday with a new mandate: to establish itself as a general entertainment platform for the whole family — children included. 

As JB Perrette, WBD president and CEO of global streaming and games, explained during the new service’s grand unveiling in April, the HBO brand targeted adults with edgy fare. “It’s not exactly where parents would most eagerly drop off their kids,” he said. “And yet Warner Bros. Discovery has some of the best-known kids characters, animation and brands in the industry. Not surprisingly, the category has not met its true potential on HBO Max.”

He’s not wrong. Max is home to iconic WBD-owned properties like “Looney Tunes”; DC superheroes and Hanna-Barbera characters, including Scooby-Doo; the company’s flagship kids cable channel Cartoon Network; and “Sesame Street,” which moved its first-run programming to HBO Max in 2020, as well as several spinoffs of the classic preschool program.

And yet the service’s share of the kids streaming audience has trailed far behind Netflix and Disney+, as well as less ostensibly family-friendly services like Hulu and Amazon Prime Video. A survey by media agency KidsKnowBest revealed last year that only 18% of parents with children 16 and under said their kids watched content on HBO Max.

That share was even lower among kids 2-11; HBO Max claimed no higher than 16% of any segment of that audience in KidsKnowBest’s survey.

Meanwhile, no kids show on HBO Max has ever cracked Nielsen’s streaming top 10 (either on the overall chart or the “acquired” series chart), while “Bluey” on Disney+ and “CoComelon” on Netflix appear on the chart week after week — not even “Sesame Street,” with its hundreds of available episodes (even after around 200 were removed from HBO Max during the Great WBD Content Purge last year).

This all stands in stark contrast to the popularity of WBD’s Cartoon Network among children: In the same KidsKnowBest survey, 48% of parents said their kids watched the channel, including nearly 60% of parents of kids aged 8-11. Other kid-targeted linear networks besides Cartoon have been in freefall for years as streaming has stolen market share, according to a VIP+ ratings analysis earlier this year.

In short, as Perrette noted, kids’ content has indeed not lived up to its potential on HBO Max, and it’s frankly among the service’s biggest failures that it hasn’t been able to appreciably rival Disney+ as a go-to viewing destination for families. So what’s the problem?

The name was part of it, obviously. As we’ve long argued, “HBO Max” was never the best branding for a platform that hoped to serve a much wider audience than the typical HBO demographic.

But the problem runs deeper than that. As an L.A. Times article pointed out last month, HBO Max’s user interface didn’t put kids content front and center, with the service’s layout usually doing more to hide family-friendly programming than promote it.

Perrette told the Times the redesigned Max interface will “make it much more pronounced — much more explicit and overt — that there’s great kids content here.”

But if WBD execs are honest with themselves, the real root here is more straightforward, so much so that pointing it out feels almost churlish: To win more of the kids streaming audience, Max will have to win more of the streaming audience, period.

While HBO Max’s subscriber numbers have been respectable — WBD does not break out subs for the service, but analyst estimates have put its domestic total around 40 million, not too far behind Disney+ — the platform has struggled to secure a substantial share of viewing time.

In Nielsen’s monthly “The Gauge,” HBO Max regularly accounted for less than 1.5% of total U.S. TV viewing time for the given month, behind Disney+ (while no viewing-time powerhouse itself, usually closer to 2%) and not far ahead of NBCUniversal’s Peacock and FAST service Tubi.

As a would-be premium SVOD destination, that was a significant issue for HBO Max — and no doubt a major reason WBD has reinvented the service as an all-things-to-all-people general entertainment platform. Many aspects of this strategy are questionable, to be sure, but pushing its familiar kid-friendly properties is a key opportunity for the rebranded Max to capitalize on its potential.

 

Warner Discovery ma teraz twardy orzech do zgryzienia aby najpierw opracować strategię, przemyśleć i zadziałać z treściami dla młodych. Obecnie nastawili się na zyski (jak zresztą wszyscy bo giełda wymaga) ale w dłuższej perspektywie czasu mając taki kontent dla dzieci i młodzieży, że mają z czym walczyć i jak zyskiwać rynek.

W Polsce maja szansę być nr 1 ale muszą wiele zmienić. Czym im się uda i czy wykorzystają w końcu potencjał, okaże się za kilka lat.

 

W innym temacie napisałem

Cytat

Można patrzeć inaczej. Dostajesz NF na jedno urządzenie z ograniczeniami. Kowalski zniesmaczony sytuacją rzuca się na inne VOD i masz (cena/ilość jednoczesnych urządzeń)

Disney+ 28,99/4=7,25

HBO Max 29,99/3 = 9,99

SkyShowtime 24,99/3=8,33

Amazon 4,08/3= 1,36

Łącznie za 4 platformy = 7,25+9,99+8,33+1,36 = 26,93

Czyli w cenie Netflixa legalnie masz 4 platformy, które przymykają oko (tak jak robił to NF) na dzielenie się. I klient wkurzony bo czuje się oszukany (a nie dlatego, że 10zł musi dopłacić) może iść drogą taką samą jak to robił w przypadku NF

Z ciekawości przejrzałem ustawiając ostatnie 30dni i ile premier na danej platformie (za Uplix) -  powroty (bo która nie ma), nowe tytuły w filmach czy serialach (raczej nie uwzględnia nowych sezonów trwających seriali)

Disney+  30 premier

HBO Max  68 premier

SkyShowtime  30 premier

Amazon (jakiś błąd na stronie Uplix) ale załóżmy 20

Netflix 81

 

4 platformy vs Netflix (zakładając +-10 tytułów na każdej platformie). Wnioski można sobie samemu wyciągnąć jaki pakiet oferuje nie tylko więcej samych tytułów ale również tych ciekawych tytułów ;)

Niestety jak wyżej, siła marki, reklamy, życie w sieci (jeszcze napędzane clickbajtami przez portale) robią swoje. Inne platformy nie mają tak silnej marki i reklamy, napędzanej jeszcze pocztą pantfoflową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawop Sorry, ale to między innymi Ty podałeś argument, że tak wysoka cena Netflixa wynika z dużo większej ilości produkcji, więc kolega Cię wypunktował. Proste. Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie. :) Najlepszy przykład to produkcje Apple TV- nawet ludzie interesujący się tematem nie kojarzą choćby znakomitego serialu "Ted Lasso". O innej znakomitości z Amazona "Mozart in the jungle" też niemal nikt nie słyszał. Ciągle, pewnie naiwnie, mam nadzieję że ludzie odkryją te bardziej niszowe serwisy. Liczę na fajną akcję marketingową w związku z działaniami Netflixa. Jeśli nie teraz, to już chyba nigdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierz wszystkich swoją miarą, te seriale były wielokrotnie polecane na forum i są znane co widać chociazby po ilości ocen na Filmwebie.

"Ted Lasso" ma więcej ocen niż chociżby polskie "The Office".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawop Sorry, ale to między innymi Ty podałeś argument, że tak wysoka cena Netflixa wynika z dużo większej ilości produkcji, więc kolega Cię wypunktował. Proste. Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie. Najlepszy przykład to produkcje Apple TV- nawet ludzie interesujący się tematem nie kojarzą choćby znakomitego serialu "Ted Lasso". O innej znakomitości z Amazona "Mozart in the jungle" też niemal nikt nie słyszał. Ciągle, pewnie naiwnie, mam nadzieję że ludzie odkryją te bardziej niszowe serwisy. Liczę na fajną akcję marketingową w związku z działaniami Netflixa. Jeśli nie teraz, to już chyba nigdy. 
Nie żartuj. Zapytałeś z czego wynika wyższa cena Netflixa, to Ci odpowiedziałem. Odpowiedź Ci się nie spodobała, ale to już nie mój problem. Nie rozumiem co tak bardzo zależy Ci, żeby ludzie porzucili Netflixa na rzecz innych serwisów? Oglądaj co chcesz i daj innym prawo wyboru.
Spotify podzielił wszystkie serwisy na 3-4 osoby i zadowolony, że cena wyszla podobna
Znajdź tylko tylu chętnych do podziału na te wszystkie serwisy. Powodzenia...


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lakiman
2 godziny temu, spotify napisał(a):

Disney+, gdzie więcej młodych oblega D+ (i też dzieci, dla których Myszka Miki to klasyka bajek).

 

Dzieci częściej wybierają nowe bajki. Bardziej to wolą od klasyki z Myszką Miki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawop napisał(a):

Niedawno pisałeś, ze nie liczy się ilość, tylko jakość. Jak to się zmienia w zależności od potrzeb emoji38.png

A co napisałem?

Cytat

Wnioski można sobie samemu wyciągnąć jaki pakiet oferuje nie tylko więcej samych tytułów ale również tych ciekawych tytułów

HBO jakościowymi produkcjami zamiata Netflixem podłogę. Nie biorę pod uwagę ogólnej oglądalności na świecie bo to nie ta skala (HBO+Discovery ok 95mln vs Netflix około 230 (chyba))

Do tego dorzuć sobie coś ze Skyshowtime i Disney+ w skali miesiąca - wartościowego. Tutaj piszę o ogóle.

Jeśli chodzi o mnie to dużo ciekawszymi są Amazon i Apple niż SkyShowtime i D+.

A ogółu ilość produkcji na innych kontra Netflix - podobna. Jeśli ktoś patrzy tylko na ilość premier.

2 godziny temu, Pawop napisał(a):

Serio? emoji38.png

A mało jest takich ludzi? :D

27 minut temu, lakiman napisał(a):

Dzieci częściej wybierają nowe bajki. Bardziej to wolą od klasyki z Myszką Miki. 

Tu bardziej chodzi o rodziców i ich dzieci, którzy mają okazję pokazać klasyki bajek swoim pociechom na których się wychowali. 

Znam wielu znajomych, gdzie ich dzieci się wychowują/wychowywali na Cartoon. A pokolenie lat 90tych na Polonii 1 ;)

35 minut temu, Pawop napisał(a):

Spotify podzielił wszystkie serwisy na 3-4 osoby i zadowolony, że cena wyszla podobna emoji38.png
Znajdź tylko tylu chętnych do podziału na te wszystkie serwisy. Powodzenia...

Co za problem? Wśród znajomych już widzę ruch w tej sprawie. Te same 3-4 osoby rezygnują z Netflixa i przerzucają się na pakiet innych. Żaden problem. Nawet 3 platformy D+ HBO SkyShow na 3 osoby to już opłacalny biznes. Tak są ceny zbliżone, że każda jedna osoba bierze po jednym serwisie i dzieli z innymi. I wymiana idzie jak po maśle.

A Amazon przy cenie 49zł za rok to kazdy może sam. Co nie oznacza, że ludzie nawet tego nie dzielą ;)

 

18 minut temu, lakiman napisał(a):

Tutaj Netflix jest serwisem 1 wyboru..potem Disney+.

Chyba u Ciebie. Co kraj to obyczaj ;) czyli co rodzina to inaczej.

Edytowane przez spotify
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Pawop napisał(a):

Nie żartuj. Zapytałeś z czego wynika wyższa cena Netflixa, to Ci odpowiedziałem. Odpowiedź Ci się nie spodobała, ale to już nie mój problem. Nie rozumiem co tak bardzo zależy Ci, żeby ludzie porzucili Netflixa na rzecz innych serwisów? Oglądaj co chcesz i daj innym prawo wyboru.
Spotify podzielił wszystkie serwisy na 3-4 osoby i zadowolony, że cena wyszla podobna emoji38.png
Znajdź tylko tylu chętnych do podziału na te wszystkie serwisy. Powodzenia...

 

Mam w nosie co ludzie oglądają, do niczego nie zamierzam nikogo zachęcać, nie wkładaj mi słów, których nie napisałem. Dziwi mnie tylko, że wielu moich znajomych albo ludzi na różnych forach nawet nie ma pojęcia o istnieniu innych serwisów. Tak z punktu widzenia marketingu teraz jest moim zdaniem znakomita okazja dla innych, żeby podebrać abonentów Netflixowi, bo wielu ludzi będzie prawdopodobnie z niego rezygnować. Nie żartuj, że ciężko znaleźć 3 czy 4 osoby do podziału opłat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tylko tak zostawię..

 

"Kilka przykładów rzeczy, których nie wolno robić: [...] Udostępnienie swoich danych logowania innym osobom poza gospodarstwem domowym" - SkyShowtime

 

"Upoważnionymi Użytkownikami mogą być tylko członkowie najbliższej rodziny albo gospodarstwa domowego. " - HBO Max

 

"Utworzone w serwisie konto Użytkownika jest kontem osobistym i nie może być udostępniane osobom niebędącym członkami gospodarstwa domowego [...] Każda osoba niebędąca członkiem gospodarstwa domowego Użytkownika, która korzysta z konta, będzie traktowana jako użytkownik nieuprawniony." - Viaplay

 

"Tylko osoby, które zarejestrują się w celu założenia konta Usługi Disney+, podadzą określone informacje wymagane w sekcji rejestracji (np. prawidłowy adres e-mail) i zaakceptują Umowę subskrypcji Disney+, są uprawnione do korzystania z Usługi Disney+ [...] Ponosisz odpowiedzialność za zachowanie poufności i bezpieczeństwa swojej nazwy użytkownika i hasła oraz za wszelkie działania podejmowane na koncie Usługi Disney+ lub za jej pośrednictwem. Jeśli jednak zezwolisz innym osobom ze swojego gospodarstwa domowego na dostęp do swojego konta Usługi Disney+, niniejsza Umowa, a także wszelkie udzielone przez Ciebie zgody będą również miały zastosowanie do ich dostępu" - Disney+

 

I oczywiście WCALE te wszystkie mniejsze serwisy nie będą z czasem szły drogą ograniczania dostępu przetartą przez Netflixa, bo przecież tak bardzo lubią tracić kasę... :))

No ale ważne, że dywagacje tutejszych ekspertów mają się w najlepsze. 😆

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kogo tu podbierać? Kombinatorzy z Netflixa, już od dawna pewnie są w innych serwisach (DIsney+, HBO Max, SkyShowtime itd.), gdzie dzielą się dostępem z tymi samymi, z którymi piracili Netflixa 🤣

 

Tak swoją drogą, w ostatnim czasie porozmawiałem z moimi znajomymi, i jakoś nie widzę ich oburzenia ostatnimi działaniami Netflixa. Spodziewali się od dawna, bo w necie co chwila były newsy, że wprowadzą. Raczej przestraszyli się, że nie będą mogli oglądać poza siecią domową, np. w podróży czy w delegacji, niż faktu, że odetną jednego czy dwóch znajomych. Jednak wszyscy przyznają ogólnie, że pakietyzacja Netflixa jest to czterech liter, szczególnie gdy komuś zależy na 4K. Woleli by tańszy full abonament, ale np. na jedno urządzenie lub dwa urządzenia.

 

@bgmnt, mnie to zawsze bawi nadzieja, że inni nie pójdą drogą Netflixa. Od dawna wiadomo, że konkurencja obserwuje Netflixa, i jak im się uda, to Disney+ czy HBO też będą bardziej restrykcyjni w tej kwestii, by łapać uciekającą kasę. Zresztą, my tak na serio nie wiemy dużo o działaniach w tej kwestii u konkurencji, a zapewne testują różne rozwiązania. A po drugie, udostępnianie dostępu do konta obcym, a później zdzwiko, że konto przejęta, zablokowane czy jakieś dziwne płatności na koncie. Tragedia.

Edytowane przez muza_tv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - wystarczy spojrzeć na ostatnie ruchy HBO. Często niektórzy twierdzili jaka to super zaleta, że nie robi ono różnych planów ze względu na jakość, liczbę urządzen itd tylko jest stała cena.

No i w nowej usłudze Max jest już jak w Netflixie - jest plan FHD na 2 urządzenia, jest plan 4K (w takiej samej cenie jak ten Netflixa i też dziwnym trafem na cztery urządzenia ;)) i przy okazji nagle sie okazało, że też kilkaset tytułów 4K dodatkowo znalazło za te parę dolarów więcej. Brakuje tylko planu HD Ready, ale to może jeszcze przed nami ;).

 

Gdyby było tak, że jest dwóch hegemenów i jakiś serwis jest rzeczywiście blisko Netflixa jeśli chodzi o liczbę abo (230 milionów) to moglibyśmy być świadkami wojny na noże, ale tutaj jest Netflix i długo długo nic. Więc raczej spodziewam się, że i z czasem inne serwisy uszczelnią dzielenie się kontem (choć też nie uważam, żeby to co zrobił teraz Netflix było jakoś szczególnie restrykcyjne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne, że są dywagacje. Netflix od samego początku miał w regulaminie

Cytat

4.2. Serwis Netflix oraz wszelkie treści, do których dostęp następuje przy jego użyciu, są przeznaczone wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego i nie mogą być udostępniane osobom, które nie mieszkają z użytkownikiem w gospodarstwie domowym

I przymykał oko. Mało tego, zachęcał nawet (wiadome znane hasełko co lata po Twicie do dzisiaj)

 

Disney+

Disney will tolerate password sharing on Disney+ — for now

https://www.theverge.com/2019/11/12/20960332/disney-plus-password-sharing-streaming-accounts

 

To samo przymyka oko Skyshowtime czy HBO. Już nie wspomnę o Amazon, który na dniach zrobił sobie dowcip o NF.

Oczywiście w ramach rozsądku np po rodzinie a nie po całej Polsce komukolwiek.

Jeśli inne platformy przymykają oko, jak to robił Netflix, to ludziom to nie przeszkadza. Będą się zastanawiać dopiero wtedy, gdy inni pójdą drogą Netflixa.

A nawet dzisiaj, gdy pod jednym dachem ktoś ma wziąć NF, bo tata swoje, mama swoje i dzieci swoje, to D+ (za rok z góry), HBO (za rok z góry)  i Amazon (za rok z góry) wychodzą prawie tyle co sam Netflix za 60zł.

 

Pisałem w innym temacie. 10zł więcej za NF na nowych zasadach to nie dramat. Więcej hałasu niż to warte. Tu raczej chodzi o fakt zmian narracji. Najpierw zachęcał do dzielenie się kontem, ludzie brali paczkę 4 osób. A teraz uważa, że to nielegalne, wywala z tej paczki jedna osobę i utrudnia życie regulaminem oraz zasadami. Jedni wezmą to na klatę a inni odwrócą się okoniem, zwłaszcza ci co mieli bo tylko 15zł. Już nie wspomnę, że gdy kosztował TYLKO 15zł to był najlepszą platformą na świecie. Teraz przy zbliżonej cenie do konkurencji, już nie. Widać to w sieci w komentarzach (zresztą ludziom zaczyna się kończyć rok z D+ i też widać poruszenie, że chyba niemało ludzi z tego zrezygnuje)

Nie mniej - alternatywę userzy mają i to nie jedną. A wybór jest każdego indywidualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bgmnt, jest szansa, że plan HD Ready odejdzie w przeszłość także w Netflixie. Przy okazji publikacji ostatnich wyników finansowych, pojawiły się informacje, że na pierwszych rynkach wprowadzają Full HD do planu z reklamami. Pytanie czy po zmianach na tamtych rynkach, także w podstawowej opcji utrzymują HD Ready. Nie wiem jak teraz "po nowemu" tam wygląda pakietyzacja.

 

15 minut temu, spotify napisał(a):

Tu raczej chodzi o fakt zmian narracji. Najpierw zachęcał do dzielenie się kontem, ludzie brali paczkę 4 osób.

 

Na litość patyka, gdzie Netflix zachęcał do piractwa z obcymi osobami? Jedyny argument, to wpis na twitterze, tak mocno przywoływany. Ale nawet  w nim Netflix nie wspomina o dzieleniu się z połową kraju. Każdy hasła interpretuje jak mu wygodnie :)

Ogólnie to ciekawe, że hasło po angielsku sprzed lat, tak bardzo zapadło w pamięć Polakom 🤣

Edytowane przez muza_tv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, muza_tv napisał(a):

Na litość patyka, gdzie Netflix zachęcał do piractwa z obcymi osobami? Jedyny argument, to wpis na twitterze, tak mocno przywoływany. Ale nawet  w nim Netflix nie wspomina o dzieleniu się z połową kraju. Każdy hasła interpretuje jak mu wygodnie :)

 

https://businessinsider.com.pl/biznes/media/dzielenie-konta-na-netfliksie-firma-ignoruje-proceder/vcb13mn

 

A że natura ludzka jest taka, że daj palec a wezmą rękę,  to sprzedawali i kombinowali. Nie znam osobiście żadnego przypadku (ale na sieci nierzadkie zjawisko) aby ktoś dzielił się jakąś obcą osobą. Dzielenie było wśród członków rodziny, znajomych czy przyjaciół. I do tego zachęcał i na tym rozlał się na świat. Teraz wybielanie nic nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...