Skocz do zawartości

Umowa z Cyfrą - pytania, problemy


Koran
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przedstawie wam moją przygodę z cyfrą plus i od razu poprosze was o pomoc.

Na przełomie listopada i grudnia podpisałem przedłuzenie umowy z cyfrą +. Pani konsultantka zadzwoniła i przedstawiła mi rewelacyjną umowę. Do abonamentu który miałem (~40zł) dołoży mi kilka programów z droższego abonamentu i rachunek obnizy o ok 10 zł. Suma sumarum płaciłem 30 zł z groszami. Tydzien temu miałem telefon, ze umowa nie może przejsc w takiej postaci. Albo bede płacił wczesniejsza stawke ~40 zł, albo anulują mi umowe i przełączą na pakiet wczesniejszy, który miałem przed podpisaniem umowy. Nie wiem teraz co zrobic. Powiem szczerze, zdenerwowałem sie, bo własnie najlepsze promocje były w swieta, wiec mogłem zmienić na równie atrakcyjna u innego operatora. Nie dzwoni do mnie żadna konsultantka, tylko jakaś Pani guru :]

Czy wszystko odbywa sie zgodnie z prawem?

Czy postawić jasno sprawe: podpisałem, wiec wymagam świadczenia usług w takiej postaci do konca umowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki kolego. Bede próbował, chociaż nie wiem czy to wypali. Szkoda, ze nie mam umowy w dłoni, ale podobno jest tam zapis, ze Cyfra moze zmienić umowe w czasie jej trwania, w wyniki czego mogę poprzestac na narzucone warunki, albo zrezygnowac.

Całkowicie jestem w tym zielony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kogoś to zainteresowało.

 

Dotyczy udawanej promocji świątecznej.

 

Szanowny Panie,

 

Dziękujemy uprzejmie za kontakt z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Niniejsze wystąpienie potraktowane zostanie jako sygnał zauważonych nieprawidłowości i szczegółowo przeanalizowane pod kątem kompetencji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W przypadku stwierdzenia w przedstawionej sprawie podstaw do podjęcia działań przez Prezesa UOKiK, podjęte będą stosowane kroki zgodnie

z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów lub kodeksem postępowania cywilnego.

Uprzejmie informujemy, iż Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji Konsumentów jest właściwy w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów podejmowanej jedynie w interesie publicznym (art. 1 ustawy), a zatem nie podejmuje działań w sprawach indywidualnych, mających charakter cywilnoprawny, jak również nie prowadzi działalności w zakresie poradnictwa ani na rzecz konsumentów ani na rzecz przedsiębiorców.

 

Udzielaniem porad prawnych i pomocy prawnej konsumentom w sporach z przedsiębiorcami zajmują się organizacje konsumenckie oraz powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów wykonujący zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony konsumentów. Lista oraz dane teleadresowe organizacji konsumenckich i powiatowych rzeczników konsumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu (http://www.uokik.gov.pl).

 

Natomiast Prezes UOKiK realizuje cele ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, zgodnie z którą do jego zadań należy w szczególności sprawowanie kontroli przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów ustawy. I tak, Prezes UOKiK wydaje, w przypadkach określonych ustawą, decyzje w sprawach przeciwdziałania praktykom ograniczającym konkurencję, w sprawach koncentracji lub podziału przedsiębiorców oraz przeciwdziałania praktykom naruszającym zbiorowe interesy konsumentów, a także decyzji w sprawach kar (art. 31 pkt 1 i 2 ww. ustawy).

 

Jednocześnie wyjaśniamy, że Prezes UOKiK informację na piśmie o sposobie załatwienia zgłoszonej sprawy wraz z uzasadnieniem przekazuje w odpowiedzi na formalne zawiadomienie (art. 86 ust. 4 ustawy). Zawiadomienie takie zgłasza się na piśmie wraz z uzasadnieniem (art. 86 ust. 1 i art. 100 ust. 1 ustawy), może ono w szczególności zawierać: wskazanie przedsiębiorcy, któremu jest zarzucane naruszenie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, opis stanu faktycznego, uprawdopodobnienie naruszenia przepisów ustawy a także dane identyfikujące zgłaszającego zawiadomienie. Do zawiadomienia dołącza się wszelkie dokumenty, które mogą stanowić dowód naruszenia przepisów ustawy(art. 86 ust. 2 i 3).

 

Pragnę wskazać, że Prezes Urzędu rozważa wszczęcie postępowania wyjaśniającego wobec Canal+ Cyfrowy sp. z o.o. w opisanej przez Pana sprawie.

 

Z poważaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mc.Art jaką sprawę zgłaszałeś? Pytam bo ja zawarłem umowę na pakiet CANAL+ KOMPAKT (z dodatkowymi opcjami) w promocji na 15 m-cy z czego 3 m-ce za 0zł, a 12 m-cy w cenie 62 zł ledwo aktywowałem Cyfre+, a już w ICA widzę, że mam płacić więcej! Po rozmowach z konsultantami dowiedziałem się, że podpisałem jakiś aneks i wyraziłem niby na to zgodę. Tyle tylko, że czytam ten aneks i tam nie ma nic wspomniane o podwyżce, a jedynie o przyznanych rabatach na wybrane pakiety/usługi zgodnie z regulaminem, a w regulaminie czytam, że mój pakiet wynosi 76 zł czyli odliczając ulgę przyznaną z promocji i zawartą w tym właśnie aneksie ma być 62 zł jak byk!

Chciałbym zgłosić to nie wiem jako skargę czy zapytanie do UOKiKu tylko nie wiem gdzie to się składa jest jakiś formularz? Na koniec dodam, że nie chodzi mi tylko 6 zł na m-c bo łącznie ze wszystkimi opcjami mam na dzień dobry płacić już 11 zł więcej, a tego nie chciałem bo wyliczyłem sobie tyle jestem w stanie zagospodarować miesięcznie biorąc pod uwagę, że nie korzystam tylko z Cyfry+ jeżeli chodzi o platformy tv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to dość skomplikowane i prowadzę już rozwiniętą dyskusję z Rzecznikiem Praw Konsumenta. Do UOKiK możesz zgłosić zażalenie, musisz to jednak zrobić formalnie - w piśmie (może być email) musisz zawrzeć swoje dane i dane Canal+ Cyfrowy sp. z o.o. Oni nie zajmą się twoją podwyżką gdyż w ich kompetencji leży jakby całość zagadnienia. O podwyżce musisz rozmawiać z Rzecznikiem w swoim miejscu zamieszkania. Mogę Ci tylko powiedzieć że według Rzecznika Aneks wysyłany listem zwykłym uważa się za niebyły i po okresie darmowym jak przyślą rachunek z podwyżką to należy złożyć reklamację i wpłacić kwotę bezsporną (tą z umowy). Co potem trudno powiedzieć, umówiłem się na wizytę u Rzecznika to dopytam, prawdopodobne są dwie wersje - Cyfra obniży cenę, zaproponuje jakiś rabat albo sąd więc czasochłonne. Moim zdaniem jednak nie można dawać się nabijać w butelkę, trzeba z tym walczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...