Skocz do zawartości

PVR BOX+ (Philips DSR 7201/91)


lucius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@ klebus

Ja też nigdy nie mialem zadnych problemow. Pojecie o dvb-sie troszke mam. Wszystko jest skonfigurowane dobrze- wczesniej dzialalo super. Po prostu wypuszczono błąd i tyle. Jesli nie wszyscy uzytkownicy, ktorzy zaktualizowali oprogramowanie maja ten problem to nalezy pojsc do salonu i dokonac wymiany dekodera. Jedynie szkoda tracic, pomimo wadliwego oprogramowania dobrego dekodera, z którym nigdy nie bylo problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Abonencie,

 

na satelicie dostępne jest już najnowsze oprogramowanie do dekoderów Philips PVR HD, które - między innymi - umożliwia odbiór kanałów naziemnej telewizji cyfrowej.

 

Nowe oprogramowanie o numerze 90/DTT, będziemy nadawać całodobowo do poniedziałku 6 lipca.

Po 6 lipca możesz je zaktualizować w piątki, soboty i niedziele. W pozostałe dni nadawane będzie bowiem oprogramowanie do innych typów dekoderów CYFRY+.

 

Jak zaktualizować oprogramowanie?

Używając pilota do dekodera wybierz MENU 8 - "AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA DEKODERA" i zatwierdź "OK."

Aktualizacja trwa około pięciu minut.

 

W przypadku aktualizacji ze znacznie wcześniejszych wersji oprogramowania nie wykluczony jest zanik obrazu. Powodem może być zmiana ustawień konwertera w menu dekodera Philips PVR HD.

Gdy po aktualizacji oprogramowania pojawi się komunikat "BRAK SYGNAŁU SPRAWDŹ ANTENĘ", zastosuj poniższe rozwiązanie:

Używając pilota do dekodera wybierz MENU 7 - "PARAMETRY TECHNICZNE" następnie 1 - "USTAWIENIA ANTENY" i B - "PARAMETRY ODBIORU". Strzałką w dół wybierz opcję "TYP KONWERTERA", po czym za pomocą strzałki w prawo zmień ustawienie z "TWIN" na "POJEDYNCZY".

 

Jeśli telewizor nie przełącza się na właściwy tryb AV:

Opcja 1: dekoder połączony z telewizorem tylko za pomocą eurozłącza.

Używając pilota do dekodera wybierz MENU 4 - "USTAWIENIA TERMINALA", 2 - "PARAMETRY TV I MAGNETOWIDU" i za pomocą strzałki w prawo, w polu "TYP TELEWIZORA" ustaw "HD 720p" albo "HD1080i".

 

Opcja 2: dekoder połączony z telewizorem zarówno za pomocą eurozłącza, jak i HDMI.

Używając pilota do dekodera wybierz MENU 4 - "USTAWIENIA TERMINALA", 2 - "PARAMETRY TV I MAGNETOWIDU" i za pomocą strzałki w prawo, w polu "TYP TELEWIZORA" ustaw "SD".

 

Pozdrawiamy,

Pion Obsługi Abonentów

 

Taki e-mail otrzymałem 2 lipca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzieś to inteligentni inaczej z Cyfry+ napisali w tym swoim mailu?

Podobnie jak nie napisali, że przestawienie na HD720 w przypadku eurozłącza spowoduje przejście na sygnał composite zamiast RGB.

To sa wszystko takie porady typu: Zrobilismy kaszanę w nowym sofcie, znaleźliśmy jakieś objście, aby to jakoś zadziałało, więc aby ludzie w ogóle mogli cokolwiek oglądać doradźmy im, aby: wyłączyć kowerter twin, przejść na sygnał composite video itp..

Dobrze, że nie doradzają przejścia na telewizory czarno białe. Coś w stylu:

Najnowsza wersja oprogramowania wprowadziła udoskonalenia w prezentacji kolorów. Jesli nie podoba się Państwu, że zamiast koloru czerwonego wyświetla się zielony, a zamiast żółtego buraczkowy, radzimy zastosować telewizor czarno biały. :twisted:

 

Z innej beczki. Niechcący dzieciaki wykonały mi upgrade do tej nieszczęsnej nowej wersji. Same są sobie winne. Wygląda na to, że od 3 dni nie odblokowuje się samoczynnie blokada rodzicielska. Czyli, że po roku wreszcie chyba działa tak jak powinna. Tfu, tfu, żeby nie zapeszyć.

Młodsze dziecko zresztą i tak jest odcięte od bajek, bo nie potrafi sobie przełączyć samodzielnie telewozora na AV (po euro) i wybrać odbpowiedniego wejścia w TV. A było słuchac taty, jak mówił nie naciskać OK, tylko A :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie mogę dodać, że tak naprawdę nie wiem co wy macie za problemy z tymi dwoma kablami. U mnie wszystko chodzi pięknie konwerter twin i wszystko idzie po dwóch kablach bez żadnych problemów oczywiscie na nowym sofcie. Mam wrażenie że tv macie podłaczony kablem euro a tunerek jest HD i optymalne

( najlepsze ) złacza dla niego to kabel HDMI. Być może w tym tkwi cały problem.

Po za tym myslę że faktycznie nowy soft mógłby być trochę lepiej dopracowany a o grafice to lepiej przemilczeć. Szkoda słów. Mamy XXI wiek.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.... euro w filu jest na pewno po to żeby móc np poczytać telegazete co do innych to nie mam zielonego pojęcia-może jako wejście rezerwowe na wypadek uszkodzenie łacza HDMI. Componentu w nim nie ma czyli może po to. Radzę połączyc cołość po HDMI i wszystko sprawdzić może będzie oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja się cieszę :brawo:

Ale w takim razie nasuwa sie pytanie co jest grane. Jeżeli u mnie jest wszystko oki a u wielu do bani to w takim razie problem chyba nie leży po stronie nowego czy innych softów???? Spece z cyfry powinni sie w tym temacie wypowiedzieć. Problem jest i do nich nalezy wyjaśnienie użytkownikom o co chodzi i dlaczego nie działa u wszystkich tak jak powinno :!:

Ale takiego wyjaśnienia to chyba nikt nie doczeka. Pewnie jest to sprawa absolutnie poufna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się z własnymi doświadczeniami.

 

Mam zaktualizowane oprogramowanie, konwerter pojedynczy (nie jest mi zazwyczaj potrzebny twin, wezmę się za to kiedyś jak czas pozwoli). Od początku użytkowania Philipsa (2 miesiące), nie mam żadnych problemów. Czasem włącza się przez kilkanaście sekund, ale dla mnie to akurat nie stanowi problemu. Nagrywanie chodzi super. Nigdy nic się nie wiesza, ani nie występują jak do tej pory żadne inne usterki. W związku z tym także mam wątpliwości co do tego czy u osób, które mają rózne problemy wina leży po stronie softu.

 

Ale aby nie było tak kolorowo wymienię co mi się nie podoba:

- archaiczna grafika,

- brak możliwości ustawiania własnych list kanałów,

- reakcja na pilota (tylko gdy celuję w ścianę obok chodzi ok),

- długi czas ładowania przeglądania programu oraz opisów,

- wygląd i funkcjonowanie EPG, tutaj N-ka a i Polsat są daleko w przodzie,

- brak możliwości jednoczesnego oglądania telewizji i przeglądania EPG czy modyfikowania ustawień.

 

Generalnie szkoda że software jest daleko daleko w tyle za hardware'm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sobie wziąć C+, ale czytając posty, ten ich "HD PVR" mnie przeraża. Chyba ciężko będzie się przesiąść z recordera na HD PVR, żeby nie być zawiedzionym. Szkoda, bo chciałem mieć Canal+, a tak trzeba się porządnie zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja notomiast uważam, że co niektórzy przesadzają, aktualizowałem dwa PVR-y i jakoś nie mam na nich żadnych anomalii, a lubię sobie sprzęt potestować, dlaczego tak inni piszą nie wiem może to konkurencja. Jest teraz promocja po miesiącu można zrezygnować i najlepiej przekonać się samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przesiadłem się z N box recordera na PVR Cyfry i nie żałuję.

Obydwa dekodery mają swoje zalety ale i wady. Do wszystkiego można się przyzwyczaić.

Nadmienię, iż w przeciągu 1,5 roku posiadania N 3 razy wymieniałem recorder, a PVR cyfry nie wymieniałem ani razu. A użytkuję go już ponad rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swoim dekoderze mam w zasadzie tylko jeden problem od momentu zmiany oprogramowania.

Przyglądałem mu sie bliżej czytając o problemach innych abonentów i u mnie występuje w zasadzie tylko jeden problem i jest on dość męczący...

Mianowicie chodzi o zanik sygnału na niektórych kanałach gdzie by rozwiązać ten problem jest konieczne ponowne wyszukanie kanałów.

Dzisiaj odwiedziłem Centrum Cyfra+ i porozmawiałem z gościem o co lata.

Niestety jak zwykle proponowane rozwiązanie to wymiana dekodera. Zastanawiam się jaki jest sens takiej wymiany a zauważyłem ze chyba tylko to by robili niezależnie od rodzaju występowanych problemów. To bez sensu! Mój dekoder jest dobrym egzemplarzem, nie wiesza się, nie usuwa sam zapisanych moich plików w bibliotece, jak każdy inny PVR - uruchamianie zajmuje ok 30 sek.

Tłumaczyłem gościowi co i jak a on swoje ze proponuje wymiane sprzętu ale ja nie chcę. Mam dobry dekoder i nie mam zamiaru tym bardziej ze wiem gdzie leży wina problemów takich czy innych. Oczywiście oprogramowanie a to ze różni abonenci mają różne problemy spowodowane jest tym ze niektóre PVRy są od Pace a inne od Pioneera i w tym problem.

Dekodery Pioneera są wadliwe i sie psują, zawieszają. Jak sprawdzić od kogo posiadamy swój dekoder? Z tyłu terminala jest naklejka która informuje nas od kogo jest sprzęt.

Ja mam od Pace i dlatego nie mam zamiaru ryzykować wymiany jednak tym co mają od Pioneera polecam wymienić dekoder.

Niestety tak naprawdę jesteśmy bezsilni i musimy czekać na nowe oprogramowanie do PVRów, które poprawi działanie dekoderów które same w sobie są dobre.

Niestety, jak koleś stwierdził z C+, tak szybko nie ma co liczyć na kolejne oprogramowanie mimo występujących problemów.

Następne ma być za około 6 miesięcy dopiero. Jest jednak jedna możliwość. Mianowicie można poprosić o przysłanie dekodera z wgranym programem 85/FT1ready.

Jest to jakieś rozwiązanie ale ryzykowne. Trzeba będzie uważać w takim przypadku by omyłkowo nie zaktualizować włączając dekoder no i oczywiście trzebaby wówczas oddać dotychczasowy dekoder...

Niestety Canal+Cyfrowy nie wysyła starszych wersji oprogramowania drogą satelitarną tak więc jeżeli komuś bardzo zależy na poprzednim programie (85/FT1ready) to jest tylko takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przesiadłem się z N box recordera na PVR Cyfry i nie żałuję.

Obydwa dekodery mają swoje zalety ale i wady. Do wszystkiego można się przyzwyczaić.

Nadmienię, iż w przeciągu 1,5 roku posiadania N 3 razy wymieniałem recorder, a PVR cyfry nie wymieniałem ani razu. A użytkuję go już ponad rok.

 

O masz!

Myślałem, że już tylko ja jestem jedynym człowiekiem na tym globie, któremu sprawnie działa Philips PVR :roll::wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak zwykle proponowane rozwiązanie to wymiana dekodera.

Nie daj się nabrać na wymiane dekodera, jeśli działał Ci OK przed wymianą softu.

Mnie już 3x namawiano do wymiany dekodera w związku z niedziałającą blokada rodzicielską (wygląda na to, że najnowszą wersja softu ten problem rozwiązała). Dzięki wyjątkowej uperdliwości przebijałem się na jekieś wyższe poziomy wsparcia, które w końcu przyznawały, że to problem z softem.

 

W przypadku zaś przeciętnie uperdliwych abonentów "konsultanci" z Cyfrty+ stosują następujący algorytm:

Krok 1. Dzwoni abonent z trudnym pytaniem, szczególnie takim, które dotyczy wadliwej pracy oprogramowania.

Krok 2. Wiemy, że nasze oprogramowanie jest do chrzanu, ale nie mamy bladego pojęcia jakie są w nim błędy bo nikt nam nie udostępnia bazy danych z listą znanych błędów (jakby wyciekła do publiki byłby mały skandal).

Krok 3. Wiemy, że nie ma kasy na zatrudnienie programistów, żeby poprawili błędy. Jest zakontraktowane ileś godzin ich pracy na pół roku, więc może w pół roku coś tam poprawią, psując przy okazji coś innego.

Krok 4. Możemy to powiedzieć abonentowi, ale szefostwo czyta naszą pocztę i wywalili by nas z pracy.

Krok 5. Możemy nic nie odpowiadać abonentowi, ale ta menda pewnie zapyta znowu.

Krok 6. Wyślijmy [beep]a, żeby wymienił dekoder. Straci kupę czasu, straci wszystkie nagrania z dysku. Jeśli [beep] mieszka na wsi to będzie musiał z 50 km przejechać. Może jakimś cudem problem mu się nie ujawni od razu w nowym dekoderze (bo się baran nie kapnie, że ma starszą wersję oprogramowania i nie zrobi upgrade). W każdym razie będzie wiedział, że następnym razem lepiej nam już d... nie zawracać, bo znowu go odeślemy po wymianę dekodera.

 

W badań marketingowych za grube miliony wykonanych przez firmę szwagra prezesa wyszło nam, że przeciętny abonent to 63-letnia żona kolejarza z Wąbrzeźna (pozadrawiam mieszkańców tego uroczego miasta) i do jej wymagań i oczekiwań w zakresie percepcji telenoweli dopasowujemy nasz produkt i poziom informacji technicznych. W lewym oku ma początki zaćmy i nie powinna odróżnić sygnału RGB od composite. A marudy z wykształceniem technicznym niech sobie Dreamboxa kupią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...