Skocz do zawartości

Piłka nożna: Euro 2012


arielinho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Na pewno będzie w Pruszkowie. A patrząc, że to niedaleko Warszawy będzie to idealne miejsce dla jakiejś reprezentacji. Dobre wyposażenie, dobra insfrastruktura, basen, 2 hale sportowe, sołownia, odnowa do tego 2 boiska + pobliskie sztuczne i oczywiście hotel pod samym stadionem. Tym bardziej, że wszystko jest budowane a nie jak w innych bliskich Wawy miejscowościach dopiero planowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też coś to już lepiej zrobić stadion na EURO 2012 w kilku fajnych miejscach Roztocza i Wyżyny Lubelskiej:

 

Zamość

Lublin

Puławy

 

 

 

Chociaż co w tym złego, że Zamość będzie gościł reprezentacje piłkarzy, którzy będą grali w Polsce lub na Ukrainie. 90 km od Lwowa przez 17 i E372.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Od 16 listopada 2007 r. do chwili obecnej podpisano umowy na budowę 540 km dróg krajowych, w tym na 220 km autostrad oraz 320 km dróg ekspresowych i obwodnic.

 

Podpisano umowy na budowę ponad 50 km autostrad w systemie tradycyjnym (m.in. budowa autostradowej obwodnicy Wrocławia ASpoko oraz 170 km w systemie Partnerstwa Publiczno – Prywatnego (A2 Nowy Tomyśl – Świecko i A1 Nowe Marzy – Toruń).

 

Wśród podpisanych umów na budowę dróg ekspresowych znalazły się m.in.S8 od węzła Konotopa do węzła Prymasa Tysiąclecia w Warszawie oraz S3 Szczecin - Gorzów Wlkp. węzeł Klucz - węzeł Pyrzyce. Podpisano również umowy na budowę obwodnic m.in. Słupska, Kędzierzyna – Koźla, Stargardu Szczecińskiego i Ostrowa Wielkopolskiego.

 

W 2008 roku podpisano łącznie ponad 180 umów, w tym rozstrzygnięto 30 postępowań przetargowych na budowę największych inwestycji: autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic oraz ponad 150 kontraktów na odnowy ok. 600 km dróg krajowych.

 

W chwili obecnej w trakcie procedury przetargowej jest ok. 11 postępowań na duże inwestycje.

 

Do końca 2008 roku zostanie jeszcze ogłoszonych ponad 20 postępowań przetargowych na duże inwestycje (budowa autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic). W pierwszym półroczu 2009 ogłoszonych zostanie kolejnych 30 przetargów na autostrady, drogi ekspresowe i obwodnice.

 

W chwili obecnej trwają zaawansowane negocjacje na budowę 270 km autostrad w ramach PPP (A1 Stryków – Pyrzowice ok. 180 km, A2 Stryków – Konotopa ok. 90 km).

 

W ciągu ostatniego roku oddano do ruchu ponad 230 km dróg, w tym 90 km autostrad (A1 Rusocin – Nowe Marzy)oraz 145 km dróg ekspresowych i obwodnic (m.in. S7 Białobrzegi – Jedlińsk, S22 Elbląg - Grzechotki, obwodnica Grójca, obwodnica Nowej Soli, obwodnica Wyszkowa – oddanie do ruchu 14.11 ).

 

Obecnie w budowie jest 500 km nowych dróg, w tym 200 km autostrad, 170 km dróg ekspresowych oraz 125 km obwodnic.

 

Budowanych jest 11 odcinków autostrad (m.in. A1 Nowe Marzy – Toruń; A1 węzeł Sośnica, A1 Bełk - Świerklany, A4 Zgorzelec – Wykroty – Krzyżowa, A4 Kraków – Szarów), 11 odcinków dróg ekspresowych (m.in. S3 - Szczecin (Klucz) – Pyrzyce, S7 Grójec – Białobrzegi) oraz 14 obwodnic (m.in. Płońsk, Lubień, Biała Podlaska, Słupsk).

 

Szczegółowe informacje o inwestycjach:

 

1. Podpisano umowy na 540 km autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic

 

Autostrady – 220 km:

- w systemie tradycyjnym – 51,7 km

1. Budowa autostrady płatnej A1 na odcinku od węzła Bełk (bez węzła) do węzła Świerklany (14,1 km)

2. Budowa węzła Sośnica na skrzyżowaniu autostrad A1 i A4 (2,2 km)

3. Budowa obwodnicy Wrocławia A8 od autostrady A4 wraz z łącznikiem Kobierzyce do DK 8 węzeł Lotnisko (14,3 km)

4. Budowa obwodnicy Wrocławia A8 odcinek most przez Odrę (1,7 km)

5. Budowa obwodnicy Wrocławia A8 odcinek węzeł Lotnisko – węzeł Pawłowice (19,4 km)

- w systemie Partnerstwa Publiczno - Prywatnego – 168,3 km

1. Umowa na budowę i eksploatację autostrady A2 na odcinku Nowy Tomyśl - Świecko z Autostradą Wielkopolską(105,9 km)

2. Umowa na budowę odcinka autostrady A1 Nowe Marzy – Toruń (62,4 km)

 

Drogi ekspresowe i obwodnice – 319 km:

1. Budowa drogi S-7 Bieżanów - Christo Botewa (2,7 km) (jako część projektu budowy autostrady A-4 Wielicka – Szarów)

2. Budowa drogi ekspresowej S-8 trasa Armii Krajowej od węzła Konotopa do węzła Prymasa Tysiąclecia (10,1 km)

3. Budowa drogi ekspresowej S3 Szczecin - Gorzów Wlkp. odcinek I węzeł "Klucz" - węzeł "Pyrzyce" (28,2 km)

4. Budowa drogi ekspresowej S3 Szczecin - Gorzów Wlkp. odcinek w. Myślibórz –

w. Gorzów Północ bez węzła (26,7 km) – umowa podpisana 13.12.2007 r.

5. Budowa drogi S7 Elbląg – Olsztynek odcinek Elbląg (w. Kazimierzowo) – Pasłęk (w. Raczki z węzłem) (14,6 km)

6. Budowa drogi ekspresowej S5 i S10 na odcinku węzeł Stryszek–węzeł Białe Błota (10,5km)

7. Budowa drogi S-69 Żywiec – Zwardoń, odcinek Przybędza – Milówka (8,5 km)

8. Budowa drogi S-69 Bielsko-Biała – Żywiec, odc. Rosta – węzeł Krakowska (3,8 km)

9. Budowa drogi S-69 Bielsko-Biała – Żywiec, odc. w. Krakowska – w. Mikuszowie (5,3 km)

10. Budowa drogi S-1 Bielsko-Biała - Cieszyn, odcinek w. Komorowie – w. Rosta (2,8 km)

11. Budowa północnej obwodnicy m. Krzepic w ciągu DK 43 (5,7 km)

12. Budowa obwodnicy Słupska (16,3 km)

13. Budowa obwodnicy Gołdapi w ciągu DK 65 (5,6 km)

14. Budowa obwodnicy Kędzierzyn –Koźle w ciągu DK 40 (odcinek od ul. Głubczyńskiej do ul. Gliwickiej) (3,5 km)

15. Budowa obwodnicy m. Wyrzyska w ciągu DK 10 (7,8 km)

16. Budowa obwodnicy Ropczyc w ciągu DK 4 (4,1 km)

17. Budowa obwodnicy Lublińca na DK nr 46 (5,6 km)

18. Budowa obwodnicy Siewierza na DK 78 (7 km)

19. Budowa obwodnicy Gostynina w ciągu DK 60 (8,8 km)

20. Budowa południowej obwodnicy m. Stargard Szczeciński w ciągu DK 10 (13,5 km)

21. Budowa obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu S-11 (6,1 km)

22. Budowa obwodnicy Raciąża na drodze 60 (5 km)

23. Budowa obwodnicy Okopy na drodze nr 12 (urządzenia ochrony środowiska) (3,7 km)

24. Przebudowa drogi krajowej nr 2 na odcinku obwodnicy Białej Podlaskiej (11 km)

25. Rozbudowa drogi nr 2 odcinek Kutno – Łowicz (22,4 km)

26. Przebudowa drogi 16 Olsztyn – Augustów wraz z obwodnicą Olsztyna odcinek Barczewo – Biskupiec (18,4 km)

27. Przebudowa DK nr 4 na odcinku Machowa – Łańcut (4 przetargi) (54,9 km)

28. Przebudowa DK nr 8 na odcinku Białystok – Katrynka (6,4 km)

 

2. Do ruchu oddano ponad 230 km autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic

 

Autostrady: 90 km

· A1 Rusocin – Swarożyn (25 km)

· A1 Swarożyn – Nowe Marzy (65 km)

 

Drogi ekspresowe i obwodnice: 145,3 km

· S7 Białobrzegi – Jedlińsk (15,7 km)

· S1 Bielsko – Biała - Cieszyn na odcinku obwodnicy m. Skoczów (5,4 km)

· Obwodnica Międzyzdrojów na drodze S3 (2,9 km)

· S7 Myślenice – Lubień z obwodnicą Lubnia na odc. Myślenice – Pcim (12,2 km)

· S5 / S10 Bydgoszcz Stryszek i Białe Błota na odcinku węzeł Stryszek (0,9 km)

· S-22 Elbląg- Grzechotki (50,6 km)

· Obwodnica Puław z mostem na rzece Wiśle (I etap) (12,7 km)

· Obwodnica m. Hrebenne (2 km)

· Obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego (6,3 km)

· Obwodnica Konina (1,8 km)

· Obwodnica Grójca S-7 (8,3 km)

· Obwodnica Nowej Soli S-3 (14,9 km)

· Obwodnica Biecza na DK 28 (5 km)

· Obwodnica Kowala (4,3 km)

· Rozbudowa drogi S11 Poznań – Kórnik (2,5 km)

 

3. W budowie jest 500 km nowych dróg:

· 200 km autostrad

· 170 km dróg ekspresowych

· 125 km obwodnic

 

AUTOSTRADY w budowie – 199,7 km (11 zadań)

1. A1 - Nowe Marzy – Toruń – 62,4 km

2. A1 – Sośnica – Bełk – 15,4 km

3. A1 – węzeł Sośnica – 2,2 km

4. A1 – Bełk – Świerklany – 14,1 km

5. A1 – Świerklany – Gorzyczki – 18,3 km

6. A2 – Stryków I – Stryków II – 1,7 km

7. A4 – Zgorzelec – Wykroty – 20,3 km

8. A4 – Wykroty – Krzyżowa – 29,4 km

9. A4 – Kraków – Szarów – 19,9 km

10. A8 – most na obwodnicy Wrocławia – 1,7 km

11. A8 – łącznik Kobierzyce – węzeł Lotnisko – 14,3 km

 

DROGI EKSPRESOWE w budowie – 169,7 km (11 zadań)+ 59,3 km obwodnic na parametrach drogi ekspresowej

1. S3 - Szczecin (Klucz) – Pyrzyce - 28,2 km

2. S3 - Pyrzyce – Myślibórz – Renice - 26,7 km

3. S3 - Myślibórz - Gorzów Wlkp.- 26,7 km

4. S5 / S10 – Stryszek – Białe Błota – 10,5 km

5. S7 - Grójec – Białobrzegi - 17,8 km

6. S7 - Występa-Kielce - 7,3 km

7. S7 - Elbląg – Pasłęk – 14,6 km (podpisana umowa)

8. S8 - Radzymin - Wyszków - 17,3 km

9. S11 - Poznań - Kórnik - 14,1 km

10. S69 - Szare - Laliki – 4,7 km (z tunelem ok. 700 m)

11. S69 - Laliki - Zwardoń - 1,8 km

 

OBWODNICE w budowie – 125,1 km (14 zadań), w tym 59,3 km na parametrach drogi ekspresowej

1. S7 Płońsk - 4,7 km

2. S7 Lubień - 4 km

3. S8 Warszawa Konotopa – Prymasa Tysiąclecia - 10,4 km

4. S8 Wyszków - 12,8 km – oddanie do ruchu 14.11

5. S10 Stargard Szczeciński - 13,5 km

6. S10 Wyrzysk - 7,8 km

7. S11 Ostrów Wielkopolski - 6,1 km

8. Biała Podlaska na DK 2 – 11 km

9. Ropczyce na DK 4 – 4,5 km

10. Słupsk na DK6 – 16,3

11. Chojnice na DK 22 – 14,2 km

12. Nowe Skalmierzyce na DK 25 – 7,5 km

13. Kędzierzyn Koźle na DK 40 – 3,5 km (I etap)

14. Gostynin na DK 60 – 8,8 km

 

Działania podjęte w celu usprawnienia procesów inwestycyjnych na drogach

 

W celu skrócenia procesu realizacji inwestycji drogowych znowelizowano specustawę drogową, która obowiązuje od 10 września br.Przygotowany w Ministerstwie Infrastruktury projekt ustawy z dnia 25 lipca 2008 r. o zmianie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2008 r. nr 154, poz. 958) kompleksowo reguluje proces przygotowania i realizacji inwestycji drogowych.

Ustawa likwiduje dwie decyzje - decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi i decyzję o pozwoleniu na budowę – zastępując je jedną decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji. Reguluje również kwestię tzw. „słusznego odszkodowania” – nowe rozwiązanie jest jednocześnie „zachętą”dla dotychczasowego właściciela bądź użytkownika wieczystego do wcześniejszego wydania nieruchomości lub opróżnienia lokali i innych pomieszczeń poprzez powiększanie odszkodowania o kwotę równą 5% wartości nieruchomości, gdy zostanie ona wydana zarządcy drogi w terminie 30 dni od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna. Dodatkowo właściciele budynków lub lokali mieszkalnych otrzymają 10 000 zł na pokrycie dodatkowych wydatków np. związanych z poszukiwaniem nowej nieruchomości, podatkami i opłatami związanymi z jej nabyciem czy przeprowadzką. Ustawa wprowadza również sankcje dla organu, który nie wyda decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w terminie 90 dni od dnia złożenia wniosku.

 

W celu zmniejszenia ilości unieważnianych postępowań przetargowych na budowę dróg zostało znowelizowane Prawo zamówień publicznych. Zaproponowane przez resort zapisy umożliwią m.in. dokonywanie korekt w treści ogłoszenia w pełnym zakresie, co wyeliminuje możliwość zaskarżania korzystnych ofert ze względu na drobne pomyłki pisarskie. Nowelizacja została przygotowana przez Urząd Zamówień Publicznych przy współpracy z Ministerstwem Infrastruktury.

 

15 listopada br. wchodzą w życie zmiany w przepisach dotyczących ochrony środowiska przygotowane przez Ministerstwo Środowiska. Dzięki przyjętym ustawom o uprawnieniach społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, a także zmianie ustawy o ochronie przyrody wszystkie realizowane inwestycje infrastrukturalne będą spełniały wymagania UE w zakresie ochrony środowiska, co likwiduje ryzyko utraty środków unijnych na drogi.

 

Po raz pierwszy przygotowywana jest kompleksowa Prognoza oddziaływania na środowisko dla Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012. Minister Infrastruktury podpisał umowę na przygotowanie Prognozy w kwietniu br.

Jej opracowanie pozwoli nam wcześniej poznać miejsca potencjalnych konfliktów zarówno przyrodniczych, jak i społecznych, które mogą mieć wpływ na termin realizacji inwestycji. Dzięki temu będziemy mogli pogodzić interesy użytkowników dróg z wymogami ekologii. Jest to przełom w traktowaniu zagadnień ochrony środowiska.

 

Zmiany organizacyjne w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

 

W maju br. powołano nowe kierownictwo GDDKiA.

Dla zapewnienia sprawnej realizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012 opracowano wdrażaną obecnie reformę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jej zasadniczym elementem jest decentralizacja instytucji, która polega na przekazaniu 16 oddziałom terenowym pełni kompetencji dotyczących planowania, przygotowania i realizacji inwestycji drogowych. Usprawni to proces przygotowania i realizacji inwestycji oraz radykalnie zmniejszy biurokrację na linii Centrala-Oddziały.

Do zadań Centrali przypisany został zaś skuteczny monitoring prowadzonych działań, w tym celu wyodrębniono:

o Wydział monitorowania realizowanych projektów – aby gromadzić pełną wiedzę o tym co, gdzie i kiedy powinno być realizowane;

o Departament Projektów Unijnych – w celu pełnego wykorzystania środków unijnych;

o Departament Środowiska – aby zwiększyć nadzór nad wykonywaniem raportów środowiskowych, niezbędnych do rozpoczęcia inwestycji;

o Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli

o Departament Technologii – w celu zwiększenia nadzoru nad jakością wykonywanych prac.

 

Dla zwiększenia konkurencyjności ofert oraz poszerzenia rynku wykonawców, GDDKiA zracjonalizowała wymagania zawarte w SIWZ wobec firm startujących w przetargach drogowych.

 

Wymagania zostały zracjonalizowane w następującym zakresie:

o potencjału finansowego, czyli średniego rocznego przychodu

o potencjału kadrowego, gdzie wymagania będą dotyczyły Dyrektora Kontraktu

o doświadczenia zawodowego firmy - warunek ten będzie określany w myśl zasady, że wykonawca powinien mieć doświadczenie jako wykonawca lub podwykonawca w realizacji kontraktu o wielkości odpowiadającej 50-80% objętego zamówienia

o zniesiono wymaganie posiadania przez wykonawcę własnego laboratorium drogowego.

 

Ładnie ładnie, widać że coś ruszyło z tymi drogami w Polsce, oby tak dalej do 2012 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, takie pytanko... z ciekawości... :) Otóż jeśli od 2012 roku Stadion Narodowy będzie w Warszawie to dlaczego Stadion Śląski w Chorzowie nie będzie wówczas używany przez klub np. Ruch Chorzów? (Przynajmniej póki co nie widać by się zanosiło na coś takiego)... Będzie raz stał bezużytecznie a niekiedy tylko jakieś imprezy będą i pojedyncze mecze, a przecież mógłby miejscowy klub regularnie rozgrywać mecze ligowe... Wie ktoś coś, może ktoś coś słyszał na ten temat...? :):wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiadomo o co choadzi to chodzi oczywiści o pieniądze.Koszy wynajęcia stadionu śląskiego są bardzo duże w porównaniu z liczba widzów jaka chodzi na Ruch.Jeśliby na każdym meczu było po 20-30 tys ludzi to mysle że opłaciłoby się to ,ale jak wiadomo do tej liczby jest bardzo daleko i cięzko uzbierac nawet 10 tys.Ruch wynajmuje tylko Śląski jak przychodzi zima(wtedy musi bo stadion na Cichej nie ma podgrzewanej murawy a przepisy mówią ze musi być) no i oczywiście wynajmuje też na mecze z bardzo atrakcyjnymi rywalami(gornik,legia,wisła,lech,choć nie w każdym przypadku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm swoją drogą trochę to dziwne... W takim razie np. Lechia Gdańsk z kosztami wynajmowania stadionu Arena Bałtycka sobie poradzi? Tzn. opłaci im się to? Skoro można przypuszczać, że różnica w statystykach kibiców na większości jej meczach w porównaniu z Ruchem Chorzów nie jest aż tak wielka chyba...? A jednak Arena Bałtycka będzie użytkowana przez Lechię Gdańsk, podobnie będzie we Wrocławiu.... A w Chorzowie inaczej...

 

P.S. Jestem ciekawy co będzie od 2012 roku z obecnymi stadionami np. Lechii Gdańsk i Śląska Wrocław... Skoro owe kluby będą wówczas korzystać z nowych stadionów to co będzie ze starymi? Służyć będą jako treningowe?

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sajmon .Z ta dzierżawą to jes tak że wszystko zalezy od miasta np Lech Poznań za dzierżawe stadionu płaci symboliczną złotówkę .Legia jak wybuduja stadion bedzie płacić ok 3.5 mln zl rocznie(dużo ale miasto dalo z własnego budżetu 500mln zł na budowe ,tak więc musza jakoś to odzyskać),korona płaciła (jak keszcze był kolkporter) miastu Kielce 500 tys.Tak więc wszystko zależy od miasta.Generalnie jest tak że miasta bogate(Gdańsk,Wrocław,Warszawa,Poznań)

moga sobie pozwoić aby dokładac do stadionu,natomiast miasta biedne,takie jak chociażby Kielceaż takiego luksusu nie mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sajmon .Z ta dzierżawą to jes tak że wszystko zalezy od miasta np Lech Poznań za dzierżawe stadionu płaci symboliczną złotówkę .Legia jak wybuduja stadion bedzie płacić ok 3.5 mln zl rocznie(dużo ale miasto dalo z własnego budżetu 500mln zł na budowe ,tak więc musza jakoś to odzyskać),korona płaciła (jak keszcze był kolkporter) miastu Kielce 500 tys.Tak więc wszystko zależy od miasta.Generalnie jest tak że miasta bogate(Gdańsk,Wrocław,Warszawa,Poznań)

moga sobie pozwoić aby dokładac do stadionu,natomiast miasta biedne,takie jak chociażby Kielceaż takiego luksusu nie mają

 

Teraz Korona nie płaci za wynajem obiektów ani złotówki. Powód jest prosty - właścicielem Korony jest miasto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bliżej Euro, takie stadiony będą rosły jak grzyby po deszczu :wink: Wyraźnie pisze Zagłębie, więc jak tu pomylić z Lublinem. Jakby pisało Motor...

 

 

.. a są takie okazy co mówią i piszą Zagłębie Lublin ;) Z resztą przez jakiś czas na ich oficjalnej stronie klubowej tak było napisane..... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TVP i Polsat zainteresowane nabyciem praw do Euro 2012

 

Telewizja Polska i Polsat stanęły do wyścigu o prawa medialne do piłkarskich mistrzostw Europy, które w 2012 roku wspólnie zorganizują Polska i Ukraina.

 

Europejska Unia Piłkarska (UEFA) proces sprzedaży praw medialnych do Euro 2012 rozpoczęła przed miesiącem. 20 stycznia minął termin zgłoszeń wszystkich zainteresowanych stacji telewizyjnych z poszczególnych krajów.

 

- W wyznaczonym terminie zarejestrowaliśmy się jako zainteresowani nabyciem praw do mistrzostw Europy w 2012 roku - poinformował dyrektor TVP Sport Robert Korzeniowski.

 

Zgłoszenie potwierdził również rzecznik grupy Polsat Tomasz Matwiejczuk. - UEFA oczekiwała na razie wyrażenia wstępnego zainteresowania tymi prawami i Polsat takie złożył. W najbliższym czasie chętni mają otrzymać więcej szczegółowych informacji na temat przetargu - powiedział Matwiejczuk.

 

Pokazywaniem ME 2012 nie jest zainteresowany TVN. - To decyzja zgodna z przyjętą wiele lat temu linią stacji. Sport nie jest elementem, na którym opiera się nasz program - powiedział rzecznik stacji Karol Smoląg.

 

UEFA jest przekonana, że mimo kryzysu ekonomicznego uda się uzyskać cenę nie niższą niż za tegoroczne mistrzostwa w Austrii i Szwajcarii. Za sprzedaż praw medialnych do tej imprezy na konto UEFA wpłynęło ok. 800 milionów euro. Zapłaciła za nie firma Sportfive, która później odsprzedała je poszczególnym nadawcom. Taki system dystrybucji sprawił, że po raz pierwszy prawa mogły nabyć stacje prywatne, choć określona liczba spotkań musiała być pokazana w kanałach otwartych, np. w Polsce imprezę relacjonował Polsat.

 

- Jesteśmy pewni, że po zakończonych sukcesem mistrzostwach w 2008 roku, kolejne przyniosą co najmniej taki sam dochód - powiedział rzecznik UEFA Rob Faulkner.

 

W przypadku Euro-2004 w Portugalii UEFA zawarła umowę z Europejską Unią Nadawców (EBU), która skupia 75 publicznych stacji z 56 krajów. 31 meczów tego turnieju zobaczyło w telewizji około ośmiu miliardów ludzi.

 

Według szacunków ekspertów, cena praw medialnych w przypadku ME w Polsce i na Ukrainie może przekroczyć miliard euro.

 

- Mimo kryzysu osiągnięcie takiej sumy jest możliwe. Biorąc pod uwagę ile kosztowały prawa do Euro-2008 i fakt, że ich cena systematycznie rośnie, miliard euro może "pęknąć" - powiedział szef polskiego oddziału Sportfive Andrzej Placzyński.

 

W celu uzyskania maksymalnych zysków, UEFA planuje sprzedaż praw do ME 2012 oddzielnie na rynki o największym potencjale, m.in. angielski, francuski, niemiecki czy włoski.

 

Piłkarskie mistrzostwa Europy są trzecią najchętniej oglądaną imprezą sportową - po mistrzostwach świata oraz letnich igrzyskach olimpijskich.

 

Czyli bez niespodzianek TVP i Polsat :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...