Skocz do zawartości

UPC Polska (Grupa Play)


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.04.2023 o 22:49, marian_w napisał(a):

Przeczytaj na hdtvpolska.com jak ludzie opisują ten telewizor i przekonaj usera pmcomp że się nie zna bo jego 

Samsung jednak nagrywa.

Już jest wytłumaczone jak włączyć nagrywanie na S95B. Więc...

Edytowane przez MAVERIC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2023 o 20:44, Maxx@ napisał(a):

Wystarczy dodać takie wpisy do pliku encoding.conf .  ( lokalizacja pliku usr\share\enigma2\ )
I czcionka będzie już normalna .
 

2 1537 ISO6937 # UPCPL
3 1537 ISO6937 # UPCPL
4 1537 ISO6937 # UPCPL
5 1537 ISO6937 # UPCPL
6 1537 ISO6937 # UPCPL
7 1537 ISO6937 # UPCPL
8 1537 ISO6937 # UPCPL
9 1537 ISO6937 # UPCPL
10 1537 ISO6937 # UPCPL
11 1537 ISO6937 # UPCPL
12 1537 ISO6937 # UPCPL
13 1537 ISO6937 # UPCPL
14 1537 ISO6937 # UPCPL
15 1537 ISO6937 # UPCPL
16 1537 ISO6937 # UPCPL
17 1537 ISO6937 # UPCPL
18 1537 ISO6937 # UPCPL
19 1537 ISO6937 # UPCPL
20 1537 ISO6937 # UPCPL
21 1537 ISO6937 # UPCPL
22 1537 ISO6937 # UPCPL
23 1537 ISO6937 # UPCPL
24 1537 ISO6937 # UPCPL
25 1537 ISO6937 # UPCPL
26 1537 ISO6937 # UPCPL
27 1537 ISO6937 # UPCPL
28 1537 ISO6937 # UPCPL
29 1537 ISO6937 # UPCPL
30 1537 ISO6937 # UPCPL
31 1537 ISO6937 # UPCPL
32 1537 ISO6937 # UPCPL
33 1537 ISO6937 # UPCPL
34 1537 ISO6937 # UPCPL
35 1537 ISO6937 # UPCPL
36 1537 ISO6937 # UPCPL
37 1537 ISO6937 # UPCPL
38 1537 ISO6937 # UPCPL
39 1537 ISO6937 # UPCPL
40 1537 ISO6937 # UPCPL
51 1537 ISO6937 # UPCPL

Okazało się że u mnie na jednej częstotliwości; 186, EPG nie zmienia znaków. Dopisałem kilka linijek, ale to nic nie dało. Więc żeby nie zgadywać pod jakim numerem jest ta częstotliwość zrobiłem całą numerację od 1 do 99 i tak dopisałem do encoding.conf. Teraz na 186 już jest ok.

 

1 1537 ISO6937 # UPCPL
2 1537 ISO6937 # UPCPL
3 1537 ISO6937 # UPCPL
4 1537 ISO6937 # UPCPL
5 1537 ISO6937 # UPCPL
6 1537 ISO6937 # UPCPL
7 1537 ISO6937 # UPCPL
8 1537 ISO6937 # UPCPL
9 1537 ISO6937 # UPCPL
10 1537 ISO6937 # UPCPL
11 1537 ISO6937 # UPCPL
12 1537 ISO6937 # UPCPL
13 1537 ISO6937 # UPCPL
14 1537 ISO6937 # UPCPL
15 1537 ISO6937 # UPCPL
16 1537 ISO6937 # UPCPL
17 1537 ISO6937 # UPCPL
18 1537 ISO6937 # UPCPL
19 1537 ISO6937 # UPCPL
20 1537 ISO6937 # UPCPL
21 1537 ISO6937 # UPCPL
22 1537 ISO6937 # UPCPL
23 1537 ISO6937 # UPCPL
24 1537 ISO6937 # UPCPL
25 1537 ISO6937 # UPCPL
26 1537 ISO6937 # UPCPL
27 1537 ISO6937 # UPCPL
28 1537 ISO6937 # UPCPL
29 1537 ISO6937 # UPCPL
30 1537 ISO6937 # UPCPL
31 1537 ISO6937 # UPCPL
32 1537 ISO6937 # UPCPL
33 1537 ISO6937 # UPCPL
34 1537 ISO6937 # UPCPL
35 1537 ISO6937 # UPCPL
36 1537 ISO6937 # UPCPL
37 1537 ISO6937 # UPCPL
38 1537 ISO6937 # UPCPL
39 1537 ISO6937 # UPCPL
40 1537 ISO6937 # UPCPL
41 1537 ISO6937 # UPCPL
42 1537 ISO6937 # UPCPL
43 1537 ISO6937 # UPCPL
44 1537 ISO6937 # UPCPL
45 1537 ISO6937 # UPCPL
46 1537 ISO6937 # UPCPL
47 1537 ISO6937 # UPCPL
48 1537 ISO6937 # UPCPL
49 1537 ISO6937 # UPCPL
50 1537 ISO6937 # UPCPL
51 1537 ISO6937 # UPCPL
52 1537 ISO6937 # UPCPL
53 1537 ISO6937 # UPCPL
54 1537 ISO6937 # UPCPL
55 1537 ISO6937 # UPCPL
56 1537 ISO6937 # UPCPL
57 1537 ISO6937 # UPCPL
58 1537 ISO6937 # UPCPL
59 1537 ISO6937 # UPCPL
60 1537 ISO6937 # UPCPL
61 1537 ISO6937 # UPCPL
62 1537 ISO6937 # UPCPL
63 1537 ISO6937 # UPCPL
64 1537 ISO6937 # UPCPL
65 1537 ISO6937 # UPCPL
66 1537 ISO6937 # UPCPL
67 1537 ISO6937 # UPCPL
68 1537 ISO6937 # UPCPL
69 1537 ISO6937 # UPCPL
70 1537 ISO6937 # UPCPL
71 1537 ISO6937 # UPCPL
72 1537 ISO6937 # UPCPL
73 1537 ISO6937 # UPCPL
74 1537 ISO6937 # UPCPL
75 1537 ISO6937 # UPCPL
76 1537 ISO6937 # UPCPL
77 1537 ISO6937 # UPCPL
78 1537 ISO6937 # UPCPL
79 1537 ISO6937 # UPCPL
80 1537 ISO6937 # UPCPL
81 1537 ISO6937 # UPCPL
82 1537 ISO6937 # UPCPL
83 1537 ISO6937 # UPCPL
84 1537 ISO6937 # UPCPL
85 1537 ISO6937 # UPCPL
86 1537 ISO6937 # UPCPL
87 1537 ISO6937 # UPCPL
88 1537 ISO6937 # UPCPL
89 1537 ISO6937 # UPCPL
90 1537 ISO6937 # UPCPL
91 1537 ISO6937 # UPCPL
92 1537 ISO6937 # UPCPL
93 1537 ISO6937 # UPCPL
94 1537 ISO6937 # UPCPL
95 1537 ISO6937 # UPCPL
96 1537 ISO6937 # UPCPL
97 1537 ISO6937 # UPCPL
98 1537 ISO6937 # UPCPL
99 1537 ISO6937 # UPCPL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lakiman

Pierwszy zonk od kiedy przedłużyłem umowę 1, 5 r temu. Już opisywałem problemy z Netflixem na Android TV i ultraboxie.

Ostatnio doszedł Amazon. Jakość czasami faluje na Androdzie.

Włączyłem przystawkę 4K od UPC ..I to samo. Tym razem ostrzej przedstawiłem sprawę.

Pani obiecała przestawić połączenia na mniej obciążoną sieć, cokolwiek to znaczy i dokonała manualnie twardy reset routera. Zobaczymy..

Coraz częściej myślę o powrocie do Orange IPTV.

* co ciekawe na Apple TV 4K działało  wszystko bez zarzutu.

Edytowane przez lakiman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lakiman

Właśnie ja to widzę, że problem jest w zbyt obciążonej sieci.

 

Jedne urządzenia reagują na to lepiej inne sobie z tym gorzej radzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apple może mądrzej buforuje, albo korzysta z innych CDN.

Że sieć UPC nie wyrabia w niektórych miejscach pisałem już dawno, dziwi mnie, że oni tak te boxy 4k z tv streamingową przy tym promują, bo to tylko jeszcze pogarsza wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka. Na majowych rachunkach od UPC pojawia się już logo Play oraz inna czcionka.

Operator informuj to tym w ten sposób: "Zauważyłeś inne kolory na rachunku? Nie przejmuj się, to tylko zmiana wizualna. Poza kolorami nic się nie zmieniło. Numer rachunku i sposób płatności dalej są takie same"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od samego początku mam problemy z telewizją światłowodową, a dokładniej z dekoderem UPC TV 4K BOX.

 

Problemem jest przerażająca jakość obrazu na wszystkich trzech telewizorach. Bardzo rzadko zdarza się, że przez długi czas najwyższa jakość obrazu jest niezmienna (jakość obrazu mam ustawioną na sztywno 1080p, a na jednym telewizorze 4K. Nie jest na auto). Jakość spada nawet do jakiegoś 360p, czasami pojawia się buforowanie, obraz nie jest płynny, tak jak byłby wyświetlany w 30 klatkach/s. Najlepiej widać to podczas oglądania sportu. Postaram się opisać jak najbardziej szczegółowo jak to wygląda. Przykłady:

- Piłka nożna - po zbliżeniu na jakiegoś piłkarza wokół jego ciała pojawia się zniekształcony obraz odpowiadający jego sylwetce. Piłka się zacina i wygląda jakby się teleportowała.
- Siatkówka - przy mocniejszym uderzeniu piłki lub przy serwisie piłki nawet nie widać.
- Żużel - Podczas jazdy zawodników obok ich kasków pojawiają się kolorowe elementy odpowiadające ich kolorom ich kasków.

Sprzęt jaki posiadam i jak to wszystko jest podłączone:
Modem: Nokia G-010G-Q od UPC
Router: Giga Connect Box od UPC
Switch: TP-LINK TL-SG1005D
Dekodery: 3x UPC TV 4K BOX

Wszystkie dekodery są podłączone przez kabel, które wychodzą bezpośrednio z routera. Do tego modelu dekodera kabel od internetu podłącza się do kostki (nie wiem jak to inaczej nazwać), która jest włożona do gniazdka, a z niej wychodzi kabel USB A – USB Micro-A , przez który jest podłączony dekoder, czyli de facto dekoder nie jest bezpośrednio podłączony przez kabel od internetu. I pytanie. Czy ten kabel USB w pełni wykorzystuję przepustowość internetu?

Na umowie internet 1Gb/s. Dodam wyniki trzech speed testów:

PING: 14ms
Dwonload: 472.49 Mb/s
Upload: 910.77 Mb/s

PING: 14ms
Dwonload: 926.85 Mb/s
Upload: 927.30 Mb/s

PING: 14ms
Dwonload: 737.65 Mb/s
Upload: 817.13 Mb/s

 

Diagnostyka w dekoderach pokazuje wysoką prędkości internetu i możliwość odbierania 4K.

Dodam jeszcze, że przed UPC miałem umowę w INEA. Obraz był jak żyleta, zero problemów, a na umowie miałem internet 300Mb/s. Wszystko było podłączone tak samo przez switcha, teraz doszedł tylko modem i zmienił się router na ten od UPC.

Miał ktoś podobny problem i sobie z tym poradził albo wie ktoś co mogę z tym zrobić?

Edytowane przez KaaEmm
Brak dodatkowej informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KaaEmm Jesteś kolejnym przykładem jak UPC nie wyrabia... Dekoder nie jest w stanie utrzymać sensownego profilu jakościowego i dlatego widzisz kaszankę na ekranie.

Reklamuj u nich i tyle, sam nic nie zdziałasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, escapers napisał(a):

A na czym to oglądasz? Jaki streaming/serwis (jakie aplikacje), czy bezpośrednio na TV (jeśli tak jakie) czy na dekoderach? 

Toshiba 43UL4B63DG, Panasonic TX-40CS630E i jakaś starsza Toshiba. Wszystkie dekodery (UPC TV 4K BOX) są podłączone pod te telewizory, problem pojawia się tylko podczas oglądania kanałów dostępnych na dekoderze. Podczas korzystania z aplikacji (Viaplay, Amazon Prime, Netflix, YouTube) nie występują żadne problemy, obraz jest idealny i nie zacina się. Zastanawia mnie fakt podłączenia dekodera i przesyłania interneru przez USB czy to jakoś nie spowalnia internetu. Internet na komputerach śmiga aż miło.

50 minut temu, bgmnt napisał(a):

@KaaEmm Jesteś kolejnym przykładem jak UPC nie wyrabia... Dekoder nie jest w stanie utrzymać sensownego profilu jakościowego i dlatego widzisz kaszankę na ekranie.

Reklamuj u nich i tyle, sam nic nie zdziałasz.

Rozmawiałem już z nimi, oni żadnego problemu nie widzą, mogą wysłać serwisanta, ale jeśli nic nie znajdzie (a pewnie tak będzie) to skasują 50zł. Według mnie ofertę mają na prawdę dobrą, ale ta jakość. Gdybym nie miał starszych osób w domu, które są już nauczone kolejności programów możliwe, że szukałbym czegoś innego. Spróbuję jeszcze raz się do nich odezwać, ale wątpię że coś działam.

Edytowane przez KaaEmm
Brak dodatkowej informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KaaEmm Jeśli obraz schodzi Ci do 360p a sprzęt jest podłączony po kablu itd to nie ma szans, żeby UPC się wykpiło. Dla pewności nagraj film gdy występują problemy komórką, gdyby akurat zaczęło dobrze działać jak przyjdzie technik.

 

Po wyniku jednego ze speedtestów widać wyraźnie, że masz download o połowę mniejszy niż upload, czyli sytuacja niczym na obciążonym LTE ;). Co prawda 400 Mbps powinno starczyć z bardzo dużym zapasem, żeby telewizja działała poprawnie, ale całkiem możliwe, ze to wygląda tak, że chwilę np. idzie kilka mega i ping rośnie (co już starczy, żeby tv się wywaliła), a potem nagle skacze na pełną prędkość.

 

Obciążone może być też lokalne proxy/CDN (nie wiem ogólnie jak to UPC rozwiązuje, ale jeśli planują sprzedać więcej tv przy obecnej infrastrukturze to chyba będą musieli stawiać proxy pod to w piwnicach co większych bloków i wpinać lokalnie do sieci ;)).

 

@escapers Oczywiście, że to wina netu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest takie proste jak się wydaje ;). Co innego oglądać Netflixa czy YT, a co innego telewizję z Boxa 4K, która buforuje raptem kilka sekund do przodu bo więcej nie może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wina box'a, który nie jest w stanie sobie poradzić.. jak się robi buble to potem tak to wygląda.. w ostateczności serwery UPC nie wyrabiają u niego.. ale raczej nie objawiałoby się to tak często..  niech odpali aplikacje UPC na innym sprzęcie i będzie wiedzieć więcej.. dodatkowo niech się przepnie na innego neta i będzie wiedział jak dekoder radzi sobie na innej sieci.. nie wiem z jakiego rejonu jest, ale akurat UPC ma bardzo dobry szkielet sieci.. w czołówce jeśli chodzi o Polskę.. 

 

Speedtest dużo też nie wyjaśni, by musiał sobie monitorować trochę dłużej sieć do serwów z których ma streaming, tak aby zarejestrować momenty problemów, które pojawia się na dekoderze, wtedy będzie wiedział czy problem jest z netem.. czy serwerami.. czy po prostu z boxem.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lakiman

Zamiast wprowadzić normalny Box 4K działający na dvb- C to UPC  wprowadziła taki gadżecik, na którego większość narzeka.

 

Gdyby to jeszcze było oparte o Android TV i miało większą pamięć i miejsce na apki..

Guzik z zamkniętego systemu skoro i tak są licencje i wykastrowana nagrywarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, escapers said:

Czyli wina box'a, który nie jest w stanie sobie poradzić.. jak się robi buble to potem tak to wygląda.. w ostateczności serwery UPC nie wyrabiają u niego.. ale raczej nie objawiałoby się to tak często..  niech odpali aplikacje UPC na innym sprzęcie i będzie wiedzieć więcej.. dodatkowo niech się przepnie na innego neta i będzie wiedział jak dekoder radzi sobie na innej sieci.. nie wiem z jakiego rejonu jest, ale akurat UPC ma bardzo dobry szkielet sieci.. w czołówce jeśli chodzi o Polskę.. 

 

Szkielet jest niezły jeśli chodzi o zagranicę, ale ostatnio zaczynają się oszczędności i zapewne docelowo zamiast Aorty będzie to co w Playu, bo po co mają płacić za dostęp Liberty Global, skoro P4 ma swoją sieć.

 

W kraju zawsze było bez specjalnego szału - sporo rzeczy idzie np. przez Amsterdam, a już czysto lokalnie to wciskają ludziom na instalacjach pamiętających późne lata 90 i pakiety 256 Kbps w Aster City opcje po 600 mega, które jest nieosiągalne. 

 

 

Boxa 4K na innej sieci nie sprawdzi, bo wymaga IP z UPC. To jest zupełnie inna rzecz niż aplikacja.

 

A buforowanie na 20 sekund nie jest rozwiązaniem, zwłaszcza w sytuacji gdy często w jednym mieszkaniu są wymieszane sprzęty DVB-C ze streamem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...