Skocz do zawartości

UPC Polska (Grupa Play)


Rekomendowane odpowiedzi

@Wodnik Szuwarek

Reklama dźwignią handlu - ładnie to napisane ale w rzeczywistości praktycznie nie da się tego wykorzystać.

Jak i tak max internet 1 Gbit/s jest dostarczany.

Więc port LAN / WAN 2.5 Gbit/s pozostaje nie wykorzystany 🤣

Sieć Wifi 6 to transfer niby do 10 Gbit/s ale dostawca oferuje internet więcej niż 1 Gbit/s.

Do tego w praktyce karty wifi 6 w komputerach - laptopach to i tak max do 1 Gbit/s.

 

Gdyby to jeszcze był router z 4 portami LAN 2.5 Gbit/s to można postawić sieć w domu pomiędzy komputerami z wykorzystaniem kart LAN 2.5 Gbit/s albo zrobić dysk sieciowy z portem 2.5 Gbit/s LAN w domu.

 

Pozostaje także kwestia jak taki router poradzi sobie z transferami pomiędzy urządzeniami do niego podpiętymi.

 

 

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wodnik Szuwarek

Poprzednia gigabestia ma już 5 lat, więc nowa gigabestia jest na kolejne 5 lat, a przez ten czas dużo się zmieni w WiFi 6. Będą lepsze moduły WiFi 6 i większe prędkości w ofercie Play/UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przeciętnego "Kowalskiego - Nowaka" nic się nie zmieni - tym bardziej że i tak internet rzędu 80 - 200 Mbit/s download w zupełności wystarcza.

Nie wspominając o upload - z domu w świat - gdzie mało komu jest potrzebne więcej niż 10 - 50 Mbit/s to i tak na wyrost jest.

Co do firm - korporacji to i tak 99 procent korzysta tylko i wyłącznie z sieci LAN z wiadomych powodów - więc wifi zbędne.

 

PS. Wciskanie na siłę pakietów z internetem o coraz większej prędkości to wg. mnie "chore" podejście dostawców. Zamiast zrobić tanie stabilne łącze o prędkości powiedzmy 100 / 20 Mbit/s ( download / upload ) dostępne dla każdego i za kilkanaście złotych - max 30 zł to by więcej chętnych przyciągnęli do siebie.

 

 

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większa ilość klientów = większy zysk.

 

Wczoraj próbowałem przedłużyć umowę u znajomej internet + TV w UPC - 300 / 30 Mbit/s + pakiet podstawowy TV.

Pierwsza oferta konsultanta z DUK - szybszy internet - większy abonament oraz to co jest w z pakietem TV.

Konsultant na moje pytanie po co szybszy internet - naciąganie na kasę - jak ten co jest w zupełności wystarcza się rozłączył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wodnik Szuwarek na przykładzie mojej znajomej. 25 lat w UPC. Do tej pory brała co popadło bo się nie znała. Aktualnie płaci 109 zł.

Rozmowa z konsultantem z DUK - Gdyby zaczął od rozmowy na temat większego pakietu TV w tej samej cenie. Internet został by ten sam. To by inna rozmowa była.

 

Drugie podejście było jeszcze lepsze. Ten sam internet - ten sam pakiet podstawowy - ta sama cena.
Przy przedłużaniu mogli by zwiększyć opłatę o 30 zł - dodatkowo dodali by paczkę Cinemax i Filmbox.

Gdzie paczka Cinemax + Filmbox bez łaski można dobrać samemu za 21 zł albo za 25 zł w opcji z pakietem Extra.

 

Gdzie dla nowych klientów - internet + TV jest za 80 zł. Ona za to samo płaci teraz 109 zł.

 

Więc koszenie - łupienie stałego klienta w najlepsze.

 

Więc będzie trzeba zmienić dostawcę.

 

.

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wodnik Szuwarek

U mnie jest UPC/Play, Vectra, Netia/Plus, T-Mobile i Orange. Wszyscy mają podobne ceny za internet. Żaden operator nie oferuje go za kilkanaście złotych, bu musiałby dokładać do interesu, a musi zarabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, tweed77 napisał:

tym bardziej że i tak internet rzędu 80 - 200 Mbit/s download w zupełności wystarcza.

 

Jak oglądasz Netflixa czy innego YT - zgoda.

Jeśli ściągasz rzeczy - chociażby gry - to każde zwiększenie prędkości jest mile widziane.

 

44 minuty temu, tweed77 napisał:

Co do firm - korporacji to i tak 99 procent korzysta tylko i wyłącznie z sieci LAN z wiadomych powodów - więc wifi zbędne.

 

Od kiedy korporacja używa konsumenckiego CPE do łączenia się z internetem? 

A to, że firmy czy korporacje nie używają wifi to chyba jakieś dane instytutu badań z d...

Przy okazji chętnie się dowiem jakie są "wiadome powody" ;)

 

47 minut temu, tweed77 napisał:

Zamiast zrobić tanie stabilne łącze o prędkości powiedzmy 100 / 20 Mbit/s ( download / upload ) dostępne dla każdego i za kilkanaście złotych - max 30 zł to by więcej chętnych przyciągnęli do siebie.

 

Chyba nie zdajesz sobie sprawy, że największym kosztem ISP nie jest zwiększanie przepływności, a utrzymanie i rozbudowa sieci.

Za kilkanaście złotych nie da się tego zrobić, więc trzeba zwiększać przychody wyższymi taryfami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Wodnik Szuwarek napisał:

U mnie jest UPC/Play, Vectra, Netia/Plus, T-Mobile i Orange. Wszyscy mają podobne ceny za internet. Żaden operator nie oferuje go za kilkanaście złotych, bu musiałby dokładać do interesu, a musi zarabiać.

 

 

Łącze Netia VDSL2+ za 17,5 zł - umowa na dwa lata - jeszcze półtora roku. Za półtora roku w innej cenie nie przedłużę. Chyba że zaproponują przejście na światłowód w tej samej cenie :).

Gdzie w Orange za to samo musiałbym płacić około 60 zł.

 

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tweed77 konsultanci jak w każdym korpo czy to telekom czy tv-sat/kabel kłamią i oszukują w celu uzyskania korzyści majątkowej (prowizja) Trzeba przyjąć ich tok rozmowy/myślenia, klient indywidualny ma pełne prawo robić to samo kłamać i oszukiwać w celu osiągnięcia korzystnej oferty. Trzeba dać im taki argument (nie musi to być prawda) żeby nakłonić konsultanta do przedstawienia korzystnej oferty. Nigdy nie operuję nazwą promocji ale praktycznie zawsze opieram się na cenie jaką oferuje konkurencja (wiadomo że takiej oferty nie ma na której opieram swoją rezygnację ale to wiem tylko ja) Mówię totalne bajki że to oferta lokalna itd. że oferują taką cenę bo spółdzielnia podpisała dwie nowe umowy i będą wchodzić następni operatorzy itd. kłamie tak że aż sam się później śmieje z tego he.

Cały czas jest dostępna oferta : TWÓJ HAPPY HOME XVI (2021-4)   SELECT HD 39,- / FIBER 150 11,- / HORIZON GO 0,- / suma 50,-   

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2022 o 15:18, lakiman napisał:

@Kontaktowy nie lepiej poczekać do grudnia, odpowiednio wcześniej składając wypowiedzenie.?

Jest pewna szansa na pojawienie się dobrej, może lepszej oferty od obecnej.

 

Myślisz, że będzie coś lepszego niż teraz oferują nowym :)? To oferta na miarę Hitu Mikołaja a chyba to ciężko będzie przebić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, muza_tv napisał:

Po wysłaniu wypowiedzenia często proponują lepsze warunki.

W tym roku pierwszy raz od wielu lat w moim wypadku tak się nie stało. Żadna nowa proponowana mi oferta nie była lepsza od starej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek11:)
34 minuty temu, aandin napisał:

W tym roku pierwszy raz od wielu lat w moim wypadku tak się nie stało. Żadna nowa proponowana mi oferta nie była lepsza od starej.

Niestety nastały takie czasy, że stało się to dla operatorów nieopłacalne, by oferować co roku więcej za mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wodnik Szuwarek

Promocje mają dobre, ale dla klientów Play i odwrotnie, bo jest rabat 30 zł. Wtedy pełny pakiet kosztuje 96 zł zamiast 126 zł.

https://www.upc.pl/pakiety/telewizja-internet-play/

https://www.play.pl/nowy/oferta/play-internet/internet-z-telewizja-od-upc

Edytowane przez Wodnik Szuwarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wodnik Szuwarek

Trochę wszystko psuje ten miesięczny okres karencji po rozwiązaniu umowy. Gdyby go nie było, to od razu można by zawrzeć kolejną umowę na nowych i lepszych warunkach. Ewentualnie ten miesiąc przemęczyć na mobilnym internecie.

Edytowane przez Wodnik Szuwarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aandin napisał:

W tym roku pierwszy raz od wielu lat w moim wypadku tak się nie stało. Żadna nowa proponowana mi oferta nie była lepsza od starej.

 

Ja też od kilku miesięcy lęcę na starej umowie UPC, bo propozycje przedłużeniowe są bardzo słabe. Z drugiej strony też obserwuje co dalej z usługami UPC pod szyldem Play. Nowy właściciel jeszcze nie wie, w którą stronę podążać jeśli chodzi o usługi telewizyjne. Bo światłowód będą promować z UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadejszła wiekopomna chwila...

Po przeszło miesiącu negocjacji przedłużyłem dziś umowę.

 

Warunki będę miał teraz takie:

 

2-letnia umowa:

  • TV MAX Premium
  • Internet 750
  • ViaPlay
  • Moduł CI+

a na rok to:

  • C+ Prestige
  • Eleven
  • PSP

Przez pierwszy rok płacę 106,00 a później 105,00 PLN.

Edytowane przez horas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2022 o 10:47, kwiatol napisał:

Cześć,

 

Potrzebuję porady. Obecnie posiadam umowę na czas nieokreślony: internet 120 Mb/s za 43 zł/msc.

Otrzymałem ofertę na internet 150 Mb/s za 44,99 zł/msc.

Złożyłem wypowiedzenie.

Jaką teraz mogę dostać najlepszą ofertę na internet? (zależy mi jak najniższej cenie)

 

Dzięki!

 

Umowa przedłużona na 24 miesiące:

 

Internet 150Mb/s + Pakiet Start TV za 34,99 zł/msc (w tym 35 programów TV naziemnej).

 

Wymiana modemu oraz instalacja z aktywacją gratis!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...