fan tv Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Zapraszam do dyskusji w temacie oglądalności stacji i programów telewizyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietryga511 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Osobiście zastanawia mnie dlaczego zniknęły szczegółowe dane co do większości stacji. Od paru miesięcy publikowane jest tylko top 20 oraz stacje informacyjne. Do tej pory parę konkurencyjnych serwisów publikowało wyniki wszystkich stacji objętych pomiarem. Nielsenowi coś się odwidziało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan tv Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Mnie osobiście zastanawia jak oni liczą oglądalność i ją podają, że np. mecz oglądalo 5 milionów osób, a przecież znaczną część osób oglądających nie da się określić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 No no, to będzie temat rzeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietryga511 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Mnie osobiście zastanawia jak oni liczą oglądalność i ją podają, że np. mecz oglądalo 5 milionów osób, a przecież znaczną część osób oglądających nie da się określić. Na to pytanie akurat odpowiadaliśmy już ze 100 razy we wszystkich możliwych wątkach tego forum (głównie STARS.TV ) i nie tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Mnie osobiście zastanawia jak oni liczą oglądalność i ją podają, że np. mecz oglądalo 5 milionów osób, a przecież znaczną część osób oglądających nie da się określić. Statystyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bat Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Najzabawniejsze, ze wielu tu komentujących robi minę, ze wie jak to się robi (technicznie to sie domyslamy), ale nikt szczegółów nie napisał...robi tylko "oko" że to jasna rzecz. A może znajdzie się osoba co WIE bo to robi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Ja wiem bo mi wszystko ładnie pokazano i opowiedziano ale nie powiem bo nie jestem upoważniony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentorio Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 W niemieckich ARD i ZDF w ich telegazecie pokazana oglądalność wszystkich emitowanych programów. Z kolei w tv RAI pokazywana jest (też w telegazecie) TOP3 danego dnia z RAI 1 RAI 2 RAI 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Jeśli się nie mylę to urządzenie do pomiaru "nasłu[beep]e" to co ktoś tam ogląda. Tylko skąd to urządzenie wie ilu gapi się na dany telewizor? Jeśli się nie mylę po raz drugi to w poprzedniej generacji było to rozwiązane za pomocą pilotów. Jeśli dany program oglądał ojciec to coś tam naciskał na pilocie. Przychodziło dziecko popatrzeć naciskało swój przycisk itd. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi SK mógłby zrobić o tym artykuł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 I dalej na pilocie się naciska kto ogląda telemetr może sobie sprawdzać audio ale skąd ma wiedzieć kto ogląda? Musiałby mieć jakieś rozpoznawanie twarzy wbudowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Ale dawniej gdzieś tam do centrali szła informacja jaki numer kanału jest oglądany a teraz chyba jest to załatwiane właśnie przez "nasłuch" dźwięku. I pewnie teraz to jakieś tajemnicze urządzenie jest podłączone non stop a dawniej łączyło się co jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swordfish Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 I ponoć nadal przyciska się na pilocie. Ponoć do 10 osób można zarejestrować na pilocie. Czyli jak przyjdą znajomi, to również oni mogą zaznaczyć, że telewizję oglądają. Zastanawia mnie to "nasłuchiwanie". Ponoć wyłapuje dźwięk z telewizora i na tej podstawie, wie jaki jest ustawiony kanał. A co z widzem, który ogląda telewizję z MUTE lub na słuchawkach? Ja bardzo często oglądam telewizję w nocy i aby nie przeszkadzać innym domownikom oglądam właśnie na słuchawkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Ciekawi mnie jak to jest podliczane Mecz transmitowany 13 lipca w szczytowym momencie przyciągnął przed ekrany telewizorów TVP1 aż 11 mln 322 tys. widzów w grupie 4+, średnio śledziło go 10 mln 56 tys. osób, zaś udziały w rynku w czasie jego emisji wyniosły aż 63,43 proc! Te 11 mln. to osoby które przez choćby chwile oglądały mecz? Ile ta chwila musi trwać by ich zaliczyć do widzów? Jak jest liczona średnia? max.+min./2? Myślę że w wielu domach, jeśli nie wszystkich powszechne jest przełączanie podczas reklam. Jeśli widz ogląda Polsat i trafi na bloczek reklamowy połączony z autopromocją trwając 7-10 min. to w tym czasie zdąży "nabić" oglądalność jeszcze kilku innym kanałom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Na szczęście osoby z telemetrem są dość stabilne, oczywiście czasem się trafi, że piosenka - oglądalność, reklama - zero, piosenka - oglądalność ale na ogół jak już kogoś złapię i ogląda godzinę to w tym czasie nie zmienia kanału nawet podczas reklam Jeśli mecz średnio śledziło 10 milionów ludzi tzn. że w każdej minucie tego meczu widziało go tyle osób a nie przez chwilę. AMR oznacza średnią w każdej minucie danego programu. Krótkotrwałe kontakty z kanałem to RCH. Dla przykładu, w niedzielę AMR dla TVP1 za całą dobę wyniósł średnio 652.000 ale RCH to już 15 milionów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wislok Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Ja wiem bo mi wszystko ładnie pokazano i opowiedziano ale nie powiem bo nie jestem upoważniony To paranoja bez urazy. Jak mamy się czegoś dowiedzieć o mediach skoro ludzie co coś wiedzą trzymają to wiedzę dla sobie. Nie sądzę by to była tajemnica jak to się odbywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Wg. tych pomiarów to ilu ludzi ogląda tv, włącza telewizor w sobotę, niedzielę? Pewnie zależy to od pogody czy pory roku ale tak orientacyjnie jaki to rząd wielkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bat Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Nie ważne kto ogląda....ważne kto ma takie urzadzenie. Przygotowanie próbki respondentów to najwazniejsza sprawa. Inżynier z dużego miasta może mieć preferencje zupełnie inne niż jego sasiad inzynier (z duzego miasta). A respondentów jest raptem niecałe 3 tysiace w Polsce.. (za Nielsenem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 1,7 tys. gospodarstw, 3 tysiące jest telemetrów, za to jeden telemetr może przypadać więcej niż 1 osoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Garść informacji: 1. W Polsce dane zbiera już jedna firma (kiedyś były dwie) - to Nielsen (d. AGB). 2. Badanie rzeczywiście polega na tym, że w wybranych gospodarstwach domowych znajduje się specjalna skrzyneczka zbierająca dane - z pilotem. Pilot służy do zbierania danych o włączeniu/wyłączeniu telewizji. Są też specjalne przyciski w przypadku wizyty gości w domu. Każdy członek rodziny ma swój przycisk na pilocie i w ten sposób liczy się współoglądanie. 3. Co ciekawe respondenci nie otrzymują wynagrodzenia za to, że w ich domu znajduje się takie urządzenie. Mniej więcej raz mogą otrzymać "prezent" ze specjalnej gazetki - sprzęt AGD itp. Co roku baza respondentów jest aktualizowana (wymienia się gospodarstwa domowe). 4. Dobrane gospodarstwa domowe odzwierciedlają przekrój społeczeństwa - grupy wiekowe, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie. Dzięki temu możliwa jest tzw. ekstrapolacja z próbki na całe społeczeństwo. Błąd pomiaru może dochodzić do 2%. 5. Próba to istotnie ok. 1,7 gosp. dom. Czy badana grupa jest duża? I tak i nie. To już kwestia statystyki, ale jest na pewno granica zwiększania próby, po której wyniki nie są dużo dokładniejsze (więc nie opłaca się inwestować w większą grupę). Polska grupa jest mniejsza niż w wielu krajach europejskich, ale nie jest też najmniejszą. Głównym problemem w zwiększaniu próby są firmy medialne, które nie bardzo chcą płacić więcej za to badanie. 6. Dane z urządzenia są zbierane raz dziennie - między 2 a 3 w nocy migrują do centrali Nielsena. Nielsen zaczyna je wtedy opracowywać i wyliczać oglądalność. Dzieje się tak od poniedziałku do piątku (dane za niedzielę opracowywane są w nocy z niedzieli na poniedziałek). 7. Jak już dane są opracowane to ok. 10 rano lądują w systemie o wdzięcznej nazwie Arianna. To specjalny program statystyczny, który zainstalowany jest w stacjach telewizyjnych, domach mediowych i wszystkich innych firmach, które wykupują dostęp do danych. Stąd np. różna praktyka w publikowaniu danych dostępnych w Internecie - za dostęp do danych o oglądalności firmy płacą, więc tylko ogólne informacje są "powszechne". 8. Arianna potrafi wiele. Na bieżąco można wyciągać z niej dane o oglądalności konkretnych programów, reklam, kanałów w wybranych datach, grupach celowych, wg płci, wielkości gospodarstwa i wielu innych kryteriów, które zbiera się w badaniu. Wiadomo - w zależności od tego, co nam potrzebne i czy przygotowujemy nową kampanię reklamową, wprowadzamy nowy program czy interesuje nas tylko oglądalność danego kanału w danym dniu. Ciekawostki: 1. Błąd pomiaru to 2%. Nielsen robi/robił też badanie na 5 tys. odbiorników UPC (dane zbierane w tle, jak kiedyś w dekoderach N) dla AtMediów i ponoć wyniki małych stacji się pokrywają, co skłaniałoby do wniosku, że badania są wiarygodne. 2. Ale znam też dwie zabawne historie: a) w pewnym tygodniu w Polsce oglądalność jednej ze stacji obcojęzycznych wyraźnie się zwiększyła (a nie było wyraźnego ku temu powodu) kosztem jednego z kanałów tematycznych. Krótkie śledztwo wykazało, że respondent biorący udział w badaniu namiętne oglądanie kanału tematycznego zamienił na wielogodzinne oglądanie kanału obcojęzycznego, bo ... wybierał się właśnie do pracy do Wielkiej Brytanii i ... zaczął szlifować język mniej zabawna - przynajmniej dla CNBC - jest historia z USA. Reklamodawcy zamieszczają swoje reklamy w konkretnych stacjach wg pewnych kryteriów - tego, kto ogląda stację. Amerykańskie CNBC miało przez lata bardzo dobrą oglądalność w grupie menadżerów w wieku 40-50 - bardzo poszukiwanej przez reklamodawców. Ale nagle stacja straciła oglądalność w tej grupie bez wyraźnego powodu. Po śledztwie okazało się, że oglądalność CNBC przez lata nabijał namiętny widz z panelu respondentów. Problem w tym, że ... skończył 50 lat i trafił do starszej grupy wiekowej CNBC miało więc od tamtego czasu lepszą oglądalność właśnie w tej grupie wiekowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Panel w upc na 5.000 telemetrów nazywa się Spotlight i jest to wspólny panel Atmedia i UPC Polska. Czy wyniki się pokrywają? W przypadku STARS.TV całkowicie nie, gdy w wynikach z Nielsena w zeszłym roku ledwo zipaliśmy w panelu Spotlight byliśmy stacją muzyczną numer dwa w grupie 4+ i numer jeden w grupie 16-49 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 AtMedia, ale z tego co się orientuję to i tak obsługuje to technologicznie Nielsen Ciekawa informacja z tymi rozjazdami - pewnie co innego "generalne porównanie", a co innego rozjazdy na poszczególnych stacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bat Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Nielsen przedstawił co nieco o planach i dlatego napisałem o 3 tys. bo do takiego pułapu ma dążyć próbka. Nie przekona nas zapewne, że mając taka skrzynkę w domu zachowujemy się 100% NATURALNIE. Pamiętamy, ze wiele telewizorów właczonych o 17. nikt nie oglada (pracują ot, tak dla towarzystwa) i nikt nie szuka po pilocie nowości. I najwazniejsze: próbka słuzy celowi komercyjnemu i tak SUBIEKTYWNIE jest dobierana. Czy można określić jaka cząstka aparatu pomiarowego winna znaleźć się u babci , na wsi z pakietem np. Comfort tv Orange???? A logika apodpowiada, ze babcia robi potężny % dla 2-3 stacji i to całodziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan tv Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 No ale ciągle nie rozumiem skąd bierze sie oglądalność na poziomie np. 12 milionów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 O rany.... na prosty chłopski rozum: jeżeli mamy w badaniu np. 3000 telemetrów zgromadzonych w 1700 gospodarstwach domowych to przyjmujemy, że jeden telemetr odpowiada za 12000 oglądających (jeśli przyjąć, że Polaków jest 38 milionów). Tak więc jeśli dany program ogląda się na 100 telemetrach to 100x12000 = 1.200.000 widzów, statystyka po prostu. Kumasz już? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.