SATKurier.pl Forum SATKurier.pl Digi-TV.pl Hollex.pl SAT Krak Instalacje optyczne Karty erotyczne SolarKurier.pl BochniaiSol.pl Prezentacje360.pl

Usługa multiroom

Pytania i problemy związane z ofertą platformy n

Usługa multiroom

Postprzez peen » 16 gru 2010, o 19:19

JUSTKA777 napisał(a):A więc musi być Eternet ( 3 metry kabla) + kabel do anteny (20 metrów) aby mieć pełną funkcjonalność


No i? MR nie jest obowiązkowy. Zapoznajesz się z regulaminem i bierzesz MR, albo nie. Wolny wybór!
A, że w nce potrzebujesz kilka/dziesiąt metrów kabla ethernet. O tym też jest jasno napisane w regulaminie MR więc co za zdziwienie?

Po 2 to hazy cytował regulamin multiroomu więc mnie peen nie poprawiaj bo nie masz racji:
...
Czyli od dnia kliknięcia na stronie Kupuje, bo wtedy korzystasz z Promocji. Tak jak pisał peen jedynie można się czepiać "co najmniej", reszta to bicie piany.


Co nie mam racji? Ty piszesz w poprzednim poście "W regulaminie napisali że "drugi dekoder do usługi multiroom wysyłany jest w terminie do 14 dni"
A w regulaminie stoi jak wół: "Dekoder Uzupełniający będzie wysłany do Klienta osobną przesyłką kurierską w terminie co najmniej 14 dni od skorzystania z Promocji przez Klienta".
A z promocji zaczynasz korzystać w momencie UAKTYWNIENIA NKI, a nie w momencie zamówienia, czy nawet podpisania umowy!
Nie mam kont na pejsbuku, gady-gady, nasza-kasa, jutub, myspejs, fotka, dzimejl, gógle itp.itd. i jestem z tego dumny!
peen
Forum to mój drugi dom
Forum to mój drugi dom
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 22 sty 2010, o 21:05

Usługa multiroom

Postprzez JUSTKA777 » 16 gru 2010, o 19:56

Po 1
Jak pisałam że dostarczenia Multiroomu może trwać nawet do 30 dni albo i dłużej to Protestowałeś że to bezsensu razem z hazym:

hazy napisał(a):Po co mam pytać konsultanta jak mam przed oczyma regulamin, który on zna i na podstawie którego udziela informacji?
Z wyłudzeniem właśnie o to chodzi. Z matematyki: 14 dni > 10 dni. Jeżeli zamawiasz np. przez www i podpisujesz umowę u kuriera, masz 10 dni na jej rozwiązanie od podpisania. Zakładając czas od zamówienia do dostarczenia Tobie (czyli podpisania) + 10 dni na rezygnację, wychodzi ok 14 dni i to jest własnie ten czas bezpieczeństwa.
Kurier nie może wieźć przesyłki pół roku. Firmy kurierskie mają swój regulamin dostarczania paczek i jeżeli nie dostarczą jej w określonym terminie (najczęściej 24-48h roboczych) to płaca karę. Poza tym jest coś takiego jak numer listu przewozowego, który jeżeli na infolinii poprosisz zostanie Ci podany i wiesz dokładnie czy paczka jest wysłana i gdzie jest aktualnie. Znam to z autopsji w n (w zeszłym roku tak dostarczali TNK SD gratisowe - też co najmniej 14 dni) i tak to wygląda. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale jeżeli do Ciebie kurier pół roku jedzie, a ty uważasz to za normalne to współczucia....


Teraz się okazyje że " dostarczenie multiroomu dla pierwszych ab trwało 17 dni"
Ale oczywiście to jest dla was wszystko super i jest poprawne i zgodne z regulaminem.
Tak więc jeżeli dostarczą ten multiroom za dwa miesiące to też to będzie zgodne z regulaminem. Co najmniej 14. 60 dni to jest też " conajmniej 14"
:shock:

Po 2
To wprowadzasz ludzi w błąd twierdząc że wystarczy połączyć drugi dekoder przez eternet bez podł z anteną bez informacji że wtedy nie będą mieli pełnej funkcjonalności

Po 3 To ty i hazy jesteście dziwnie zaangażowani na forum dotyczącym telewizji N. Więc nie jesteście dla mnie wiarygodni, bo to tak jakby handlowiec N wypowiadał się na ten temat na forum i zachęcał klientów.
JUSTKA777
Czasami wpadam
Czasami wpadam
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 gru 2010, o 12:25

Usługa multiroom

Postprzez peen » 16 gru 2010, o 20:16

JUSTKA777 napisał(a):Teraz się okazyje że " dostarczenie multiroomu dla pierwszych ab trwało 17 dni"
...
Tak więc jeżeli dostarczą ten multiroom za dwa miesiące to też to będzie zgodne z regulaminem. Co najmniej 14. 60 dni to jest też " conajmniej 14"


Ale NIE dostarczą za 2 m-ce, a niech tylko spróbują, bo oczywiście mogą teoretycznie.

To wprowadzasz ludzi w błąd twierdząc że wystarczy połączyć drugi dekoder przez eternet bez podł z anteną bez informacji że wtedy nie będą mieli pełnej funkcjonalności


O tym jest w regulaminie.
To pisałem ja, peen, który C+ miał 9 lat.
Nie mam kont na pejsbuku, gady-gady, nasza-kasa, jutub, myspejs, fotka, dzimejl, gógle itp.itd. i jestem z tego dumny!
peen
Forum to mój drugi dom
Forum to mój drugi dom
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 22 sty 2010, o 21:05

Usługa multiroom

Postprzez wini_007 » 19 gru 2010, o 16:05

Jestem ciekaw kiedy multiroom będzie dostępny dla obecnych abonentów i jakie będą jego koszta.
Obrazek Nbox Recorder Turbo 500GB Opcja Full


docendo discimus - ucząc innych, sami się uczymy
Avatar użytkownika
wini_007
Zaglądam regularnie
Zaglądam regularnie
 
Posty: 263
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 15:04
Lokalizacja: Olsztyn/Szczytno

Usługa multiroom

Postprzez marta.malt » 21 gru 2010, o 12:40

Otrzymaliśmy wczoraj pierwszą przesyłkę z multiroom - pierwszą czyli antenę i turborecorder , drugą mam otrzymać w ciągu 14 dni.

Ponieważ przed świętami i sylwestrem nie mamy poprostu czasu aby zainstalować antenę zrobimy to dopiero w styczniu (mam nadzieję, że do tego czasu otrzymamy drugi dekoder)

Czy jeśli zainstaluje i zrobię aktywację w styczniu to czy styczeń będzie liczony jako miesiąc promocyjny aktywacji i abonament będę miał dopiero liczony od lutego ? Czy tylko grudzień jako miesiąc w którym podpisałam umowę ?
marta.malt
Jestem tu nowy
Jestem tu nowy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 15:07

Usługa multiroom

Postprzez juniorow » 21 gru 2010, o 12:48

W moim przypadku promocją objęty jest miesiąc podpisania umowy oraz kolejny miesiąc (czyli styczeń).
Mowa tu oczywiście o promocji na HBO, Cinemax itd.

Idąc tą logiką, pewnie z multiroom jest tak samo. Liczy się miesiąc aktywacji.
Dla pewności zobacz w umowie albo zapytaj w BOK.
juniorow
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18 lut 2010, o 14:58

Usługa multiroom

Postprzez mlemanczyk » 4 sty 2011, o 00:38

Otrzymaliśmy komplet dekoderów i muszę powiedzieć, że konfiguracja multiroom była drogą przez mękę. Cała aktywacja MR trwała około tygodnia. Wydzwoniłem ok. 100 (jeśli nie więcej) minut na infolinię.

Słowniczek:
MR = multiroom
DB = dekoder biały
DC = dekoder czarny

1) Do żadnego z dekoderów nie dołączono instrukcji na temat multiroom. Zwykłe instrukcje do dekoderów.
2) Pierwsze uruchomienie dekodera białego (DB). Jeśli dobrze pamiętam, MR był w menu. Skonfigurowałem, nie działa. Pierwszy telefon => trzeba zaczekać do 2-óch dni na menu multiroom w dekoderze czarnym (DC). "Niech pan sprawdzi pudełko, bo powinna być instrukcja". Sprawdziłem ponownie, nie ma. I jeszcze "proszę podłączyć DB do anteny, zaczekać na pobranie nowego oprogramowania i MR już będzie. ok
3) Następny dzień - pojawiły się nowe opcje w DC. Ustawienia sieci MR. Konfiguruję, sprawdzam, nie działa. Infolinia => musi być osobne menu w dekoderze MR. Czyli czekam.
4) Kolejny dzień - jest menu MR w obu dekoderach. Konfiguruję. DB wisi na oczekiwaniu na kartę lub aktywacji. Po godzinie => infolinia => "wiszenie" na aktywacji może potrwać do 2 dni. A ja, głupi, po godzinie już dzwonię. No więc czekam. W międzyczasie na DC nie ma obrazu, tylko wisi na brak audio/video lub oczekiwanie na kartę
5) 2 dni później. DB nadal wisi na aktywacji => infolinia. Reset 3 przyciskami DC i "wyślemy ponownie pakiet aktywacyjny. Pewnie coś poszło nie tak". Czas aktywacji do 2 godzin, jeśli dobrze pamiętam. Nie poszło. Zaczekam dłużej.
6) kolejny dzień => infolinia. Mam wrażenie, że po raz pierwszy spotkałem się z pracownikiem, który wiedział, o czym mówi => biały dekoder ma problemy z aktywacją karty po kablu ethernetowym. Najlepiej na czas aktywacji podłączyć do anteny, cały czas przy połączeniu kablem ethernetowym w trybie MR. W ciągu godziny wszystko było

Pomiędzy rozmowami często próbowałem skonfigurować samodzielnie i wg instrukcji na stronach n-ki, które znalazłem po którymś telefonie. W trakcie przewinęła się wigilia i święta, kiedy dodzwonienie było trudniejsze i czasem po prostu odpuszczałem i czekałem dzień, czy dwa.

Od tej pory MR działa, a raczej stara się działać:
1) dekodery potrafią się brzydko zawiesić po utracie połączenia sieciowego. Np. po wyłączeniu routera lub zmianie konfiguracji sieci. W takim przypadku najczęściej trzeba oba odłączyć od zasilania, żeby móc ponownie skonfigurować sieć do MR. Inaczej często nie potrafi przeprowadzić konfiguracji
2) na ekranie potrafi się pojawić brak audio/video lub oczekiwanie na kartę
3) VOD na DB praktycznie nie działa. Podczas oglądania pojedynczego filmu nawet 10x dźwięk potrafi się rozjechać z audio. W takim przypadku trzeba przerwać oglądanie, wrócić do VOD i wznowić film. Czasem po minucie potrafi ponownie się rozjechać.
4) na kanałach HD dźwięk co chwila się przycina (co kilka minut)
5) diagnostyka jakości połączenia MR:
a) wykonana na DB, podczas oglądania kanału HD: do 40 Mb i częsty błąd jakości
b) wykonana na DB, podczas oglądania zwykłego kanału: 80 Mb, brak błędów jakości
c) wykonana na DC, podczas oglądania kanałów HD na obu dekoderach: 0 Kb i same błędy jakości

Oczywiście powyższe problemy próbowaliśmy rozwiązać z pracownikami infolinii - kolejne minuty. Wykonane czynności obejmowały m.in.:
1) odłączanie dekoderów od prądu
2) resetowanie dekoderów
3) restartowanie dekoderów
4) przywracanie ustawień fabrycznych na obu dekoderach
5) podłączanie dekoderów bezpośrednio, a nie przez router. O dziwo parametry były do 25% gorsze niż z routerem. Kabel "bezpośredni" ok. 1m
6) podłączenie DB z telewizorem przez SCART zamiast HDMI. Zgoda na wykonanie tego testu diagnostycznego obejmowała wytłumaczenie pani z infolinii, że ze SCARTem i tak nie będzie mógł pozostać ze względu na jakość obrazu oraz że DB nie ma złącza z 3-ma gniazdami.
7) wyłączenie MR i ponowna konfiguracja od prawie 0
8 ) z własnej inicjatywy wymieniliśmy również router na inny model

Dzisiejsza pani z infolinii zaproponowała wysłanie dekodera białego do serwisu, ale rozmawiałem później z innym pracownikiem i uzgodniliśmy, że wykonam jeszcze fizyczne usunięcie MR z DB i ponowne pobranie oprogramowania. Jeśli to nie pomoże to mam podjechać z oboma dekoderami do ich serwisu dla DC, bo panowie/-ie będą mieli możliwość sprawdzenia obu. W końcu nie wiadomo, co działa nie tak i możliwe, że winny jest czarny dekoder, oba lub po prostu oprogramowanie lub źle dobrany sprzęt do usługi.

Moim faworytem jest źle dobrany sprzęt. Soft zgłasza nawet 0 pasmo przy oglądaniu kanałów HD co IMHO oznacza, że działa na pograniczu możliwości i jakiekolwiek dodatkowe opóźnienia powodują problemy. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego w dekoderach są karty 100 Mb, podczas gdy standardem właściwie już jest 1 Gb. Przynajmniej u mnie już taka jest i nie jest to luksus.

Dodatkowo myślę, że problem jest z softem, który np. często nie potrafi ponownie skonfigurować sieci po utracie połączenia i potrzebny jest restart. Zbył mały bufor na przesyłane dane również może być powodem.

Obecnie na infolinię wydzwoniłem grubo ponad 100 minut, co ma oczywiście określoną wartość abonamentową. Poświęciłem również dużo czasu na rozwiązanie problemu. Nie mówiąc o nerwach i takich "banalnych" rzeczach, jak obiecana obsługa wifi w dekoderach, której nie ma i musiałem prowadzić w mieszkaniu kabel ethernetowy.

Generalnie zalecam ostrożność, chociaż mój ostatni rozmówca z infolinii powiedział, że jeszcze nie było takiego przypadku, jak mój i zgłosi ten problem do obsługi technicznej. Po wielu rozmowach była to 2-ga osoba, która sprawiała wrażenie kompetentnej.

Specjalnie zdecydowałem się na n-kę, żeby nie musieć prowadzić kabli antenowych w mieszkaniu i DB jest tym głównym. Mam nadzieję, że w ciągu miesiąca uda się rozwiązać problem i n-ka zaproponuje jakieś rozwiązanie, żeby zrekompensować koszta i wynagrodzić problemy, bo nie chciałbym wypowiadać umowy.

P.S. YouTube w ogóle nie działa. Nie działał ani w trybie MR, ani gdy był tylko DC. Lista filmów jest widoczna, ale przy włączeniu każdego filmu zgłasza, że nie może odtworzyć. Tego już kompletnie nie rozumiem, ponieważ internet działa bez zarzutu.

P.S.2 Wykonałem dzisiaj usunięcie MR z DB magiczną kombinacją przycisków na pilocie i ponowną instalację. Problem nadal występuje. Sprawdziłem również, że jedyna funkcja, która działa prawidłowo to odtwarzanie nagrania na DB z DC. Wygląda to dla mnie raczej na problem z softem, niż z samymi dekoderami. Po godzinie oglądania TVN HD pojawił się napis brak audio/video. Po przełączeniu kanałów wszystko z powrotem jest ok.
Ostatnio edytowano 4 sty 2011, o 23:39 przez mlemanczyk, łącznie edytowano 1 raz
mlemanczyk
Jestem tu nowy
Jestem tu nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 sty 2011, o 18:19

Usługa multiroom

Postprzez peen » 4 sty 2011, o 07:00

YT padł wszystkim jakieś 2-3 tygodnie temu i nie może się od tego czasu poddźwignąć. I nie jest to YT bezpośrednio ze strony, a aplikacja w nboxie.
Nie mam kont na pejsbuku, gady-gady, nasza-kasa, jutub, myspejs, fotka, dzimejl, gógle itp.itd. i jestem z tego dumny!
peen
Forum to mój drugi dom
Forum to mój drugi dom
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 22 sty 2010, o 21:05

Usługa multiroom

Postprzez mlemanczyk » 4 sty 2011, o 10:45

To akurat wtedy, gdy przyszedł pierwszy dekoder :D
mlemanczyk
Jestem tu nowy
Jestem tu nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 sty 2011, o 18:19

Usługa multiroom

Postprzez ANDPOL » 4 sty 2011, o 18:26

Przy połaczeniu bezpośrednim między dekoderami powinien być prosty kabel ethernetowy, czy cross, bo różnie piszą?
Avatar użytkownika
ANDPOL
Forum to mój drugi dom
Forum to mój drugi dom
 
Posty: 981
Dołączył(a): 4 cze 2007, o 12:00

Usługa multiroom

Postprzez mlemanczyk » 4 sty 2011, o 19:34

Ja raczej używałem zwykłego. Rzadko spotykam się z crossowanymi, jeśli dobrze się orientuję.
mlemanczyk
Jestem tu nowy
Jestem tu nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 sty 2011, o 18:19

Usługa multiroom

Postprzez ANDPOL » 4 sty 2011, o 19:45

W FAQ multiroom na stronie N-ki jest coś takiego"Na ilustracji kabel (tzw. skrętka UTP kategorii 5) łączy gniazdka ETHERNET w dekoderach (może to być standardowy kabel, czyli bez "skrosowania")." Nie wiem jak rozumieć słowo: "może"
Avatar użytkownika
ANDPOL
Forum to mój drugi dom
Forum to mój drugi dom
 
Posty: 981
Dołączył(a): 4 cze 2007, o 12:00

Usługa multiroom

Postprzez mlemanczyk » 4 sty 2011, o 21:44

Generalnie w przypadku komputerów było tak, że żeby je bezpośrednio połączyć kablem ethernetowym potrzebny był kabel skrosowany. W tej chwili jest to coraz rzadziej stosowane i duża część kart sieciowych (większość?) automatycznie potrafi rozpoznać rodzaj zastosowanego kabla i działa z oboma. Tak też musi być w przypadku dekoderów n-ki - potrafią obsłużyć oba rodzaje kabla. Dlatego pewnie napisali, że może być standardowy.
mlemanczyk
Jestem tu nowy
Jestem tu nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 sty 2011, o 18:19

Usługa multiroom

Postprzez xtek » 14 sty 2011, o 20:53

Czy jesli zdecydowalbym sie na multiroom za te 54zl + 2x199zl, to po 2 latach moglbym uzywac tego dekodera, ktory zostaje na wlasnosc do odbierania np. TNK?
xtek
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 56
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 23:22
Lokalizacja: Kraków

Usługa multiroom

Postprzez peen » 14 sty 2011, o 21:28

Tak. Jest to pełnowartościowy (prawie) odbiornik HD z opcją PVR.
Nie mam kont na pejsbuku, gady-gady, nasza-kasa, jutub, myspejs, fotka, dzimejl, gógle itp.itd. i jestem z tego dumny!
peen
Forum to mój drugi dom
Forum to mój drugi dom
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 22 sty 2010, o 21:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do n - platforma Grupy ITI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości