Skocz do zawartości

Czy pracownicy Cyfry mówią prawdę ..??


godunow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj rozgorzała dyskusja czy nowa umowa zawarta i umowa przedłużeniowa Cyfra prze telefon podlega pod umowę zakup zawarty na odległość..

 

Ustawa

2 marca 2000r

dokładnie to reguluje

LINK do tej ustwy

 

W rozumieniu przytoczonej ustawy

umowa na usługi przykładowo operatora Cyfry innych podobnych jest normalnym zakupem .. Nabywając np. umowę przedłużeniową na 20 miesięcy zakupujemy abonament na 20 miesięcy zakupujemy go jako zakup na odległość z wszelkimi konsekwencjami prawnymi wynikającymi z tego tytułu. Dziwi mnie.. stanowisko ludzi którzy piszą na forum i mienią się pracownikami Cyfry.. Skoro sami konsultanci twierdzą co innego..

Ustawa z 2 marca 2002 roku nie pozostawia żadnych złudzeń..

 

Kilka dni temu byłem świadkiem rozmowy telefonicznej właśnie jednego klienta cyfry rozmowa przez telefon ( opcja na głośnik - ba nawet jest zapis tej rozmowy).. Konsultant Cyfry pouczał klienta uczciwie ,że prawnie istnieje możliwość zrezygnowania do 10 dni z podpisanej umowy przedłużeniowej przez telefon....

 

W tym temacie pragnę by poruszano aspekty prawne związane z zawieraniem umów wszelakich ..z Cyfrą i podobnymi podmiotami ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku w grudniu zawarłem umowę z N przez telefon. Kurier wszystko dostarczył, ale po 5 dniach się rozmyśliłem. Zadzwoniłem do CTA i powiedziałem, że chcę zrezygnować. Pani bez żadnych problemów podała mi adres punktu gdzie mam oddać sprzęt i jak go zwrócę oni oddzadzą mi opłatę aktywacyjną 49pln. Nie było żadnych problemów. Opcja 10 dni zwrotu dotyczy wszystkich transakcji zawartych na odległość tzn. tych, w których klient nie dokonał zakupu w siedzibie firmy lub w punkcie pośredniczącym (reprezentującym) sprzedającego i oczywiście jeżeli towar nie został uszkodzony i nie nosi śladów użytkowania. Nie dotyczy to tylko chyba żywności i towarów z datą przydatności krótszą niż 14 dni. Miłego dnia. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie jednak przedłużenie umowy (aneks, zmiana umowy - jak to zostanie nazwane nie ma znaczenia), przez telefon (a więc za pomocą środków komunikowania się na odległość) upoważnia konsumenta do odstąpienia od tak zawartej umowy (aneksu) w terminie dziesięciu dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

udib6, tylko różnica taka, że w N kurier przynosi umowę, a w C+ samemu się udajesz do konkretnego punktu i w tym przypadku przestaje obowiązywać termin 10 dniowy

Nie jest to zgodne z duchem ustawy przytoczonej na wstępie.. tego tematu

1. jeżeli zawrzemy umowę telefonicznie . konsultant cyfry powiadomi nas.Że sprzęt karta jest do odebrania np. na drugi dzień u wskazanego dilera.

2. Udajemy się do wskazanego punktu i dopełniamy formalności zawartej umowy przez telefon.. Identycznie czynimy jak przychodzi kurier ze sprzętem..

3. Tak zawarta umowa jest umową w świetle polskiego prawa zwarta na odległość ze wszelkimi tego konsekwencjami..

Ze nam wmawiają że białe jest czarne to już inny temat.

Zapoznamy sie z prawem zanim zaczniemy negocjacje z operatorami..

Pamiętać należy zawsze konsultant czy pracownik danej platformy , telefonii komórkowej on informuje zazwyczaj o tych aspektach prawnych które są wygodne dla operatora którego.

Te wygodne zazwyczaj wygodne dla klienta a nie wygodne dla operatorów zazwyczaj zbywane są milczeniem , i pomijane,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@godunow zgadza się wszystko, co piszesz i dlatego ja też wyraźnie napisałem, że poza punktem dystrybucyjnym i poza siedzibą firmy sprzedającej czy to towar, czy usługi w naszym przypadku telekomunikacyjne. Tak więc jeszcze raz: Wszystko, co podpisywane i zawierane na odległość jest z możliwością odstąpienia od tej umowy w ciągu 10 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawarcie umowy to podpisanie umowy/aneksu, jeśli dobywa się to poza siedzibą/placówką danej firmy to w tenczas przysługuje prawo konsumenckie! Natomiast ustalenie warunków no ni jak się ma do zawarcia umowy! Konsultant Cyfry nie zawiera umowy z abonentem tylko ustala warunki, a sfinalizowanie następuje w punkcie gdzie prawo konsumenckie 10 dniowe już nie obowiązuje!! Nawet w ustawie masz jak wół napisane: "Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa"!

 

Ostatni raz piszę ustalenie warunków a podpisanie to dwie zupełnie inne rzeczy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

tylko ustala warunki, a sfinalizowanie następuje w punkcie gdzie prawo konsumenckie 10 dniowe już nie obowiązuje!!

 

Sfinalizowanie umowy w rozumieniu prawa to jest etap końcowy zawartej umowy ..przez telefon

!! Nie mylić z podpisaniem.. umowy..

 

Ja zawarłem telefonicznie umowę z cyfrą że taki sprzęt nabywam w posiadanie dzierżawę etc. i wyznaczonym dniu u wyznaczonego dystrybutora go odbieram finalizuęj umowę..

Czyli umawiam się

Cyfra ma mi go dostarczyć albo kurierem lub powiadomić mnie o odebranie stosownego sprzętu karty u wyznaczonego dystrybutora..

 

Dla mnie jako klienta nie ma znaczenia czy jest kurier czy dystrybutor .. I od daty tej finalizacji to jest dostarczenia towaru , karty faktur etc i usługi.. To zgodnie z ustawą z 2002 roku mam czas 10 dni na wypowiedzenie umowy bez podania przyczyny..

Umowa zawarta na odległość..

 

Zawarcie umowy u dystrybutora następuje w tedy wchodzę do siedziby dystrybutora w tym przykładzie punktu CYFRY podpisuje nie wydzwaniam po żadnych konsultantach.. biorę kartę i sprzęt do domu.. I nie mam prawa do 10 dni..

Proste..?? I Chyba jasne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to idź z tym do UOKiK jak twierdzisz, że wiesz lepiej, albo nawet do sądu. Daj znać jak coś wygrasz, UOKiK nałoży karę na C+. Więcej na takie tematy nie będę się wypowiadał, szkoda nerwów, bo niektóry są zacietrzewieni w swoich poglądach i nie potrafią przyjąć do wiadomości to, co inni im piszą i wyjaśniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest oświadczenie przy umowie, że nie ma 10 dni na odstąpienie od umowy, przy podpisywaniu umowy w punkcie :D 15 lat sprzedaję C+ i było kilka spraw naszych klientów w UOKiK i u Rzecznika Konsumentów , którzy chcieli zerwać umowę z telesprzedaży w ciągu 10 dni :-)

 

W 1 przypadku, gdzie klient miał dostawę z montażem urząd stanął po stronie klienta, że należy się rozwiązanie umowy ale bez zwrotu kosztów anteny i montażu, w 3 przypadkach gdzie umowa była podpisana w punkcie a wcześniej zamówienie było składane telefonicznie, że nie ma takiej możliwości :D

 

Co do przedłużenia to nie wiem, bo w tym nie siedzę i zajmuję się tylko sprawami, które mnie dotyczą czyli samej sprzedaży więc mądrego nie będe udawał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi to tak:

Niniejszym przyjmuję do wiadomości że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny ("Ustawa"), konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie w ciągu 10 dni od jej zawarcia.

1. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w wypadkach:

a) świadczenia usług rozpoczętych, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 Ustawy,

B) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,

c) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,

d) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

e) świadczeń, które z uwagi na na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

f) dostarczaniu prasy,

g) usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych.

 

(...)

 

OŚWIADCZENIE:

Niniejszym wyrażam zgodę na rozpoczęcie z dniem ...(tutaj data podpisania).... tj. przed upływem 10-dniowego terminu uprawniającego do odstąpienia od umowy, świadczenia usług przez CANAL+Cyfrowy Sp.zo.o. z siedzibą w Warszawie Al. Gen. W. Sikorskiego 9, w zakresie określonym w umowie o abonament CYFRY +.

 

I to sprawę załatwia dla nowych umów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to idź z tym do UOKiK jak twierdzisz, że wiesz lepiej, albo nawet do sądu.
Wie Pan pomogłewm klientowi w podobnej sprawie wygrać klientowi w 2008 roku facet zawarł umowę przez telefon.. a sprzęt odebrał u dystrybutora.. Po rozmowie telefonicznej i odebraniu sprzętu zorientował się że jednak za duży pakiet zamówił ( cenowo ) i chciał się wycofać w opisanym trybie Cyfra uznała to jako zerwanie umowy z przyczyn klienta podał go do sądu sprawę przegrała..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest oświadczenie przy umowie, że nie ma 10 dni na odstąpienie od umowy, przy podpisywaniu umowy w punkcie :D 15 lat sprzedaję C+ i było kilka spraw naszych klientów w UOKiK i u Rzecznika Konsumentów , którzy chcieli zerwać umowę z telesprzedaży w ciągu 10 dni :-)

 

W 1 przypadku, gdzie klient miał dostawę z montażem urząd stanął po stronie klienta, że należy się rozwiązanie umowy ale bez zwrotu kosztów anteny i montażu, w 3 przypadkach gdzie umowa była podpisana w punkcie a wcześniej zamówienie było składane telefonicznie, że nie ma takiej możliwości :D

 

Co do przedłużenia to nie wiem, bo w tym nie siedzę i zajmuję się tylko sprawami, które mnie dotyczą czyli samej sprzedaży więc mądrego nie będe udawał :D

 

- jeżeli jest to oświadczenie klienta ,że jest podpisana umowa w trybie umowy nie na odległość. to siła rzeczy nikt nie może mieć z tego tytułu roszczeń.

 

- Ja się jasno wyraziłem w postach wcześniej zawarcie umowy w punkcie dystrybutora Cyfry nie podlega pod punkty ustawy z 2002 dotyczącej zwrotu towaru w ciagu 10 dni ..

- Widze Pan mądrze opowiadasz .. To Pana zapytam ..

Czy jeżeli ja telefonicznie zamówię cyfre sprzęt i Cyfra wskaże mi pana punkt gdzie mam odebrać ten konkretny zamówiony sprzęt i dokończy finalizację umowy u Pana...

T

Przychodzę do Pana na drugi dzień i mowie panu co i jak. Pan się loguje na strony Internetowy cyfry ( a zazwyczaj jak wymienię nazwisko to Pan by już wiedział o wydaniu sprzętu) Pan już wie , ( bo tak to technicznie wgląda ) wydaje mi zamówiony sprzęt telefonicznie kartę etci dopełnia wszelkich formalności identycznie gdy by mi do mieszkania ten sprzęt przyniósł kurier..

Ja pisze o takim przypadku.

To czy Pana zdanie podany przykład nie jest zakupem na odległość ??

Moim zdaniem jak najbardziej jest takim zakupem.. I o tym pisze.

I nie ma żadnych podstaw by sądzić inaczej..

 

- przedłożenie umowy przez telefon sprawa bezdyskusyjna klasyczne sprzedaż abonamentu cyfry na odległość..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze że koledzy się wypowiedzieli, ja nie miałem takiej siły persfazji ;) !! Chwila satysfakcji... I co teraz powiesz godunow?? I doradzam zmienić nazwę wątku bo trochę podburza pozycję konsulatanta cyfry jak i samej firmy!

Ale bardzo niedobrze ,że kolega nie rozumiesz tego co koledzy napisali..

Kilku Panów napisało z sensem i chwała im za to ale ci panowie prowadzą dystrybucje.. i warto u nich sprzęt nabywać.. Bo przynajmniej po przez internet wykazują profesjonalne podejście..

 

Ale niestety jest kilku takich którzy się mienią pracownikami cyfry a opowiadają ludziom bajki i ja o tym .. I to nawet tu na forum..

Także żadnej satysfakcji i zmiany tematu nie będzie..

Temat dotyka istotne problemy .. Przy zawieraniu umów..

A gdy bym tak opisał co konsultanci platform ( rzecz nie tylko cyfry dotyczy) klientom opowiadają To na prawdę...... AL to może na inna okazję zostawimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem, że właśnie w 3 przypadkach taka sytuacja miała miejsce, tj. klient zamówił telefonicznie, następnie przyszedł do punktu, podpisał umowę, otrzymał sprzęt a kilka dni później chciał tą umowę rozwiązać powołując sie na okres 10 dni, Canal+ odmówił, klient złożył skargę do urzędu i urząd mu odpowiedział, że nie ma takiego prawa do odstąpienia umowy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednoznacznie wynika z tego że dokąd nie podpisze umowy może sie wycofac z ustaleń telefonicznych w ciągu 10 dni.

Mowa tu o nowym abonencie, a w przypadku Aneksu podpisuje sie aneks w punkcie c+ po ustaleniach telefonicznych?

 

W przypadku aneksu nie podpisuje sie niczego tylko konsultant uprzedza po ustaleniu wszystkich rzeczy, ze nastąpi teraz potwierdzenie aneksu (nie pamietam jak to dloslownie nazywa), czyta rozne postanowienia a my mowimy "zgadzam się". Dla mnie to aneks sporzadzony na odległość a wiec powinno byc prawo 10 dni. Pózniej przychodzi do domu aneks ale nie musze niczego podpisywac i odsyłac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...