Poland Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Metamorfoza kiosków Ruchu: samoobsługa, duże witryny, płatności, przesyłki i kawa Ruch wprowadza w swoich kioskach nową identyfikację wizualną i system obsługi klientów. Punkty będą częściowo samoobsługowe, a realizować w nich będzie można także płatności masowe i przesyłki kurierskie. Przede wszystkim w kioskach Ruchu zostanie w najbliższym czasie wprowadzona nowa identyfikacja wizualna firmy. Oprawa ta jest oparta na neutralnej kolorystyce, która ma sprawić, że produkty w kioskach będą automatycznie eksponowane i promowane. Natomiast u góry każdego punktu pojawi się nowe logo Ruchu - złożone z nazwy sieci w jaskrawym kolorze i niebieskiej kropki, która ma być znakiem rozpoznawczych kiosków. Jednocześnie w kioskach zostanie wprowadzony nowy system obsługi klienta. Sprzedaż i ekspozycja produktów będą mieć charakter otwarty, częściowo samoobsługowy, natomiast dotychczasowe małe okienko w każdym kiosku zastąpi duża witryna, która umożliwia lepszy kontakt klientów ze sprzedawcami. Ponadto będzie można zlecić płatności masowe i nadać przesyłki kurierskie oraz kupić świeżo parzoną kawę z ekspresu. - Po zakończonej w ub.r. prywatyzacji Ruchu kolejne miesiące były czasem wytężonej pracy nad stworzeniem strategii rozwoju, która zapewni odbudowę silnej pozycji na rynku oraz umożliwi pełne wykorzystanie ogromnego potencjału naszej spółki - opisuje Wojciech Heydel, prezes Ruch SA. - Zapewnienie atrakcyjnej i uporządkowanej ekspozycji prasy i produktów sprzedawanych w kiosku przyczyni się do wzrostu biznesu dla nas i naszych partnerów. Naszym celem jest bycie liderem małego formatu w Polsce - deklaruje. Swoje nowe logo i wizualizację Ruch wybrał w konkursie, w którym zgłoszono ok. 200 prac. Ostatecznie postawiono na projekt przygotowany przez zespół pod kierownictwem plastyka Macieja Plewińskiego z Krakowa, w skład którego weszły też Małgorzata Niemojewska i Maria Cecylia Niemojewski. Natomiast w drugim konkursie - dotyczącym architektury bryły - zwyciężyła Magdalena Masełkowska z firmy Kontrapunkt. Nową koncepcję aranżacji kiosków oraz system obsługi ich klientów opracował natomiast zespół specjalnie do tego powołany w Ruchu. - Zmiana logo nie jest celem samym w sobie. Rozpoczynamy bowiem obejmujący zasięgiem całą Polskę proces wymiany kiosków na nowoczesne punkty sprzedaży - opisuje Anna Walczowska, członek zarządu Ruchu ds. marketingu i sprzedaży detalicznej. - Docelowo planujemy wydać 160 mln zł na inwestycje w sektor detaliczny. Wprowadzamy również zintegrowany system informatyczny monitorujący sprzedaż, który pozwoli na lepsze zarządzanie produktami i cenami. Koszt jego zakupu i wdrożenia do końca br. wyniesie 55 mln zł - dodaje. Ruch liczy, że wprowadzane obecnie zmiany spowodują ugruntowanie jego pozycji rynkowej i zbudowanie zoptymalizowanej kosztowo sieci przygotowanej do podejmowania nowych wyzwań w świetle tendencji w branży prasy drukowanej czy wyrobów tytoniowych. - Bardzo dużo uwagi poświęcamy na wzmacnianie naszych największych atutów, którymi są niewątpliwie baza klientów i dostawców, logistyczne know-how kolportażu prasy, największa w Polsce sieć sprzedaży pod powszechnie znaną marką oraz aktywa nieruchomościowe - mówi Wojciech Heydel. - Koncentracja na rentownej sieci sprzedaży, zmiana struktury sprzedaży FMCG pod kątem zyskowności oraz rozwój sieci partnerskiej stworzą podstawy stabilnej przyszłości - przekonuje. A w sumie nawet ładnie wygląda to tak: Mnie natomiast ciekawi jak wyglądać będzie nowa wersja dla tzw. domków (do których można wejść i kupić prasę co na przykład jest w mojej miejscowości) oraz saloników prasowych. Plus wszystkiego jest taki że wreszcie nie trzeba będzie się schylać by kupić prasę. Oby wszystkie RUCHy powiększyły przy okazji asortyment o pisma o tematyce satelitarnej z Satkurierem na czele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andi12 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Jak na razie to w Rzeszowie nie zauważyłem, aby pojawiły się te nowe kioski RUCHu, może na razie tylko w tych większych miastach będą wprowadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poland Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Myślę że będą wprowadzać nowe kioski krok po kroku tak jak napisano w newsie na obszarze całego kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Rzeczywistość jest jednak zgoła odmienna. Kioski Ruchu to przeszłość. Kiosk Ruchu kojarzy mi się z czasami słusznie minionymi. Jako świetność i realizm owej epoki. Metamorfoza przypudrowanego kiosku Ruchu?! Po co nowa identyfikacja wizualna firmy, co ona wniesie. Tu nie jest potrzebny nowy baner a treść w niej, która da impuls taki, jak dawnej do kameralnego kiosku Ruchu, w którym na owe czasy było można kupić dosłownie wszystko. Rzeczy podzielne i niepodzielne. Papierosy na sztuki – Mazury, Sporty, Żeglarze, Grunwaldy, Płaskie, Belwedery i prawdziwą niedzielną gazetę – Panoramę Północy, Panoramę Śląską, Dookoła świata, Młody Technik, Szpilki, Świerszczyk a nawet Misia oraz zawsze ważne zapałki. I lufkę i rzeczy drogeryjne. Pastylkę z krzyżykiem, drobną zabawkę drewnianą i szmacianą, wiatraczek z celuloidu na druciku. Rajstopy i szminkę. Zawsze potrzebną watę kosmetyczną. Perfumy "Być może…" i Panią Walewską prawdziwą ikonę damskich kosmetyków. Czas ten miał swego ducha. Kiosk Ruchu był wszechobecny. Był uosobieniem nie tylko kiosku ale i sklepu otwartego na dworcach i ważniejszych arteriach, kiedy wszystko inne było już zamknięte. Był i trwał w potrzebie nagłych potrzebujących i dla spóźnionego przechodnia. Był namiastką życia nocnego obok zadymionego baru, knajpy, czy innego lokalu z dancingiem. Po prostu trwał jak "tawerna" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andi12 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Tak, ale może zaczną od wprowadzania tej reformy w metropoliach czyli tych największych miastach takich jak Warszawa czy Kraków. Jak na razie w Rzeszowie nie ma tych nowych kiosków, ostatnio zauważyłem, że sporo starych kiosków RUCHu w moim mieście zostało zamkniętych i stoją puste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poland Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Ostatnio zauważyłem że już zaczynają wprowadzać te kiosku w mniejszych miastach a nawet miejscowościach - dla przykładu w miniony piątek zauważyłem w "stolicy" mojego powiatu czyli Bochni. Nie wygląda to nawet brzydko choć sam kiosk jest sporego rozmiaru. Szkoda tylko że w mojej miejscowości coś takiego raczej się nie pojawi ponieważ raz prasę dostarcza do kiosku Kolporter (pomimo obecności loga Ruchu na zabudowaniu) a dwa kiosk jest nieco inny a mianowicie przypomina nie budkę a domek do którego klient może wejść a nie jak na przykładach powyżej stać na polu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andi12 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 W Rzeszowie jak na razie jest tylko jeden kiosk nowego typu na ulicy Hetmańskiej, poza tym zauważyłem, ze sporo kiosków jest w ostatnim czasie zamykanych i są do wynajęcia pewnie nie są opłacalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katon Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Metamorfoza kiosków RUCHu odbywa się stopniowo i sukcesywnie. Już duża część jest odnowiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.