Skocz do zawartości

Metamorfoza Kiosków RUCHu


Poland
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Metamorfoza kiosków Ruchu: samoobsługa, duże witryny, płatności, przesyłki i kawa

 

Ruch wprowadza w swoich kioskach nową identyfikację wizualną i system obsługi klientów. Punkty będą częściowo samoobsługowe, a realizować w nich będzie można także płatności masowe i przesyłki kurierskie.

 

Przede wszystkim w kioskach Ruchu zostanie w najbliższym czasie wprowadzona nowa identyfikacja wizualna firmy. Oprawa ta jest oparta na neutralnej kolorystyce, która ma sprawić, że produkty w kioskach będą automatycznie eksponowane i promowane. Natomiast u góry każdego punktu pojawi się nowe logo Ruchu - złożone z nazwy sieci w jaskrawym kolorze i niebieskiej kropki, która ma być znakiem rozpoznawczych kiosków.

 

Jednocześnie w kioskach zostanie wprowadzony nowy system obsługi klienta. Sprzedaż i ekspozycja produktów będą mieć charakter otwarty, częściowo samoobsługowy, natomiast dotychczasowe małe okienko w każdym kiosku zastąpi duża witryna, która umożliwia lepszy kontakt klientów ze sprzedawcami. Ponadto będzie można zlecić płatności masowe i nadać przesyłki kurierskie oraz kupić świeżo parzoną kawę z ekspresu.

 

- Po zakończonej w ub.r. prywatyzacji Ruchu kolejne miesiące były czasem wytężonej pracy nad stworzeniem strategii rozwoju, która zapewni odbudowę silnej pozycji na rynku oraz umożliwi pełne wykorzystanie ogromnego potencjału naszej spółki - opisuje Wojciech Heydel, prezes Ruch SA. - Zapewnienie atrakcyjnej i uporządkowanej ekspozycji prasy i produktów sprzedawanych w kiosku przyczyni się do wzrostu biznesu dla nas i naszych partnerów. Naszym celem jest bycie liderem małego formatu w Polsce - deklaruje.

 

Swoje nowe logo i wizualizację Ruch wybrał w konkursie, w którym zgłoszono ok. 200 prac. Ostatecznie postawiono na projekt przygotowany przez zespół pod kierownictwem plastyka Macieja Plewińskiego z Krakowa, w skład którego weszły też Małgorzata Niemojewska i Maria Cecylia Niemojewski. Natomiast w drugim konkursie - dotyczącym architektury bryły - zwyciężyła Magdalena Masełkowska z firmy Kontrapunkt. Nową koncepcję aranżacji kiosków oraz system obsługi ich klientów opracował natomiast zespół specjalnie do tego powołany w Ruchu.

 

- Zmiana logo nie jest celem samym w sobie. Rozpoczynamy bowiem obejmujący zasięgiem całą Polskę proces wymiany kiosków na nowoczesne punkty sprzedaży - opisuje Anna Walczowska, członek zarządu Ruchu ds. marketingu i sprzedaży detalicznej. - Docelowo planujemy wydać 160 mln zł na inwestycje w sektor detaliczny. Wprowadzamy również zintegrowany system informatyczny monitorujący sprzedaż, który pozwoli na lepsze zarządzanie produktami i cenami. Koszt jego zakupu i wdrożenia do końca br. wyniesie 55 mln zł - dodaje.

 

Ruch liczy, że wprowadzane obecnie zmiany spowodują ugruntowanie jego pozycji rynkowej i zbudowanie zoptymalizowanej kosztowo sieci przygotowanej do podejmowania nowych wyzwań w świetle tendencji w branży prasy drukowanej czy wyrobów tytoniowych. - Bardzo dużo uwagi poświęcamy na wzmacnianie naszych największych atutów, którymi są niewątpliwie baza klientów i dostawców, logistyczne know-how kolportażu prasy, największa w Polsce sieć sprzedaży pod powszechnie znaną marką oraz aktywa nieruchomościowe - mówi Wojciech Heydel. - Koncentracja na rentownej sieci sprzedaży, zmiana struktury sprzedaży FMCG pod kątem zyskowności oraz rozwój sieci partnerskiej stworzą podstawy stabilnej przyszłości - przekonuje.

A w sumie nawet ładnie wygląda to tak:

nowy_kiosk_2.jpg

kiosk1.jpg

kiosk2.jpg

Mnie natomiast ciekawi jak wyglądać będzie nowa wersja dla tzw. domków (do których można wejść i kupić prasę co na przykład jest w mojej miejscowości) oraz saloników prasowych. Plus wszystkiego jest taki że wreszcie nie trzeba będzie się schylać by kupić prasę.

Oby wszystkie RUCHy powiększyły przy okazji asortyment o pisma o tematyce satelitarnej z Satkurierem na czele :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywistość jest jednak zgoła odmienna. Kioski Ruchu to przeszłość.

Kiosk Ruchu kojarzy mi się z czasami słusznie minionymi. Jako świetność i realizm owej epoki.

Metamorfoza przypudrowanego kiosku Ruchu?! Po co nowa identyfikacja wizualna firmy, co ona wniesie. Tu nie jest potrzebny nowy baner a treść w niej, która da impuls taki, jak dawnej do kameralnego kiosku Ruchu, w którym na owe czasy było można kupić dosłownie wszystko. Rzeczy podzielne i niepodzielne. Papierosy na sztuki – Mazury, Sporty, Żeglarze, Grunwaldy, Płaskie, Belwedery i prawdziwą niedzielną gazetę – Panoramę Północy, Panoramę Śląską, Dookoła świata, Młody Technik, Szpilki, Świerszczyk a nawet Misia oraz zawsze ważne zapałki. I lufkę i rzeczy drogeryjne. Pastylkę z krzyżykiem, drobną zabawkę drewnianą i szmacianą, wiatraczek z celuloidu na druciku. Rajstopy i szminkę. Zawsze potrzebną watę kosmetyczną. Perfumy "Być może…" i Panią Walewską prawdziwą ikonę damskich kosmetyków. Czas ten miał swego ducha. Kiosk Ruchu był wszechobecny.

Był uosobieniem nie tylko kiosku ale i sklepu otwartego na dworcach i ważniejszych arteriach, kiedy wszystko inne było już zamknięte.

Był i trwał w potrzebie nagłych potrzebujących i dla spóźnionego przechodnia. Był namiastką życia nocnego obok zadymionego baru, knajpy, czy innego lokalu z dancingiem. Po prostu trwał jak "tawerna"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale może zaczną od wprowadzania tej reformy w metropoliach czyli tych największych miastach takich jak Warszawa czy Kraków. Jak na razie w Rzeszowie nie ma tych nowych kiosków, ostatnio zauważyłem, że sporo starych kiosków RUCHu w moim mieście zostało zamkniętych i stoją puste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ostatnio zauważyłem że już zaczynają wprowadzać te kiosku w mniejszych miastach a nawet miejscowościach - dla przykładu w miniony piątek zauważyłem w "stolicy" mojego powiatu czyli Bochni. Nie wygląda to nawet brzydko choć sam kiosk jest sporego rozmiaru. Szkoda tylko że w mojej miejscowości coś takiego raczej się nie pojawi ponieważ raz prasę dostarcza do kiosku Kolporter (pomimo obecności loga Ruchu na zabudowaniu) a dwa kiosk jest nieco inny a mianowicie przypomina nie budkę a domek do którego klient może wejść a nie jak na przykładach powyżej stać na polu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...