Skocz do zawartości

Reklamacja do Cyfry+


PiotrekJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedstawie tutaj mój problem i prosze o rady co i jak mam zrobic.

 

W kwietniu miałem ostatni miesiąc darmowego Canal+, więc dzwonie w marcu, że chce go wyłączyc, powiedziano mi, że on będzie wyłączony, ale jeszcze przez cały kwiecień mam za darmo więc mam zadzwonic pod koniec kwietnia. Kilka dni przed końcem kwietnia dzwoni do mnie konsultant cyfry+ i mówi, że ma dla mnie promocje 50% znizki jak zostawie ten canal+ powiedzialm, że nie chce i ma mi wyłączyc i mówił, że tak zrobi.

 

Dzisiaj dostaję rachunek zamiast 21,45zł , 51,35zł. Dzwoniłem babka mówiła, żebym na maila informacja@cyfraplus.com.pl pisał reklamację.

 

I tu moja prośba co mam napisac mówiła, że prosbe odsłuchu rozmowy i wyksiegowanie tej kwoty za canal+, ale jak nie znam dokładnych dat tych rozmów telefonicznych to będzie cos z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, ja napisałbym reklamację w formie listu poleconego. E-mail to tak samo jak twoje załatwienie sprawy przez telefon na odległość: a to znowu jakieś niedopowiedzenie itp. W reklamacji opisz swój problem i podaj jego przyczynę - zwal winę na konsultanta, niech oni martwią się kiedy? co? i jak? Powinni to sprawdzić i odpowiedzieć. Muszą przecież podać jakąś przyczynę, odnieść się do zaistniałej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł 14. REKLAMACJE

§ 1. Abonent ma prawo zgłoszenia swoich uwag i zastrzeżeń (reklamacji) dotyczących niewłaściwego jego

zdaniem realizowania Umowy w drodze telefonicznej (Centrum Telefoniczne Abonentów) lub pisemnej w formie

listów (Dział Obsługi Abonentów).

§ 2. Reklamacje mogą być wnoszone w terminie 12 miesięcy, licząc od miesiąca wykonania (niewykonania)

kwestionowanej usługi, z wyłączeniem reklamacji związanych z dostępnością do Opcji Dodatkowej HBO DIGITAL

oraz do Opcji Dodatkowej CYFRA+ VOD, które można zgłaszać w terminie 7 dni od daty wykonania

(niewykonania) usługi.

§ 3. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać imię i nazwisko Abonenta (nazwę w przypadku osoby prawnej),

numer Abonenta, opisany przedmiot reklamacji. Zgłoszenie reklamacji przez Abonenta nie zwalnia go od

obowiązku uiszczenia wymagalnych na podstawie Umowy należności.

§ 4. W terminie 30 dni od daty zgłoszenia przez Abonenta reklamacji Dział Obsługi Abonentów przedstawi

Abonentowi listownie (w przypadku zgłoszenia przez Abonenta takiego żądania) lub telefonicznie swoje stanowisko

w sprawie przyczyn nieuwzględnienia reklamacji, zaś w przypadku jej uwzględnienia przedstawi Abonentowi sposób

8

i zasady jej uwzględnienia. Rozmowy telefoniczne opisane w niniejszym artykule są nagrywane zgodnie z art. 15 § 4

Regulaminu. Operator CYFRY+ prześle Abonentowi na jego żądanie pisemny stenogram tych rozmów lub nośnik

z utrwalonym przebiegiem rozmów telefonicznych w powyższym zakresie

 

TO JEST WYCIĄG Z AKTUALNEGO REGULAMINU UMOWY NA TEMAT METOD ZŁOŻENIA REKLAMACJI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Orientuje się ktoś co się stanie gdy Cyfra+ w ciągu 30 dni nie określi swojego stanowiska w sprawie złożonej reklamacji ? Mi się wydaje że wówczas taka reklamacja jest uznana na korzyść abonenta, ale nie jestem pewien. Może ktoś z Was oreintuje się w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety sytuacja opisana w pierwszym poście nagminna - tak to jest, gdy do 'sprzedaży' zatrudnia się firmy zewnętrzne.

 

Co do sposobu złożenia reklamacji lepiej telefonicznie - rozmowy nagrywane, a zgłoszenie nie pałęta się na poczcie. Tak czy inaczej sprowadza się to do odsłuchania rozmowy sprzedażowej i wysłanie stenogramu czy kopii na płycie wraz ze stanowiskiem firmy w formie pisemnej.

 

Trzeba pamietać, że dopóki reklamacja jest nierozpatrzona, c+ traktuje kwestionowane naliczenie jako 'aktualne' do czasu rozpatrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy reklamacja jest napisana mailem, faxem, listem zwykłym, czy poleconym. Co do telefonicznych, to ilość znaków jest ograniczona, poza tym lepiej żeby abonent zredagował o co dokładnie chodzi. Chociaż tu akurat sprawa jest prosta więc możesz też telefonicznie. A sytuacja niestety nagminna w tych firmach zewnętrznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do telefonicznych, to ilość znaków jest ograniczona

 

padłem ! wklej jeszcze zdjęcia 'systemu'. Reklamacja to reklamacja, niezależnie od wielkości treści - kogo interesuje ile masz miejsca na zapisanie zgłoszenia.

 

poza tym lepiej żeby abonent zredagował o co dokładnie chodzi.

 

zapisać nie umiesz ?! tłumaczenia bezradnego dziecka tj. pracownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nikt nie wie jaka jest procedura w przypadku gdy Cyfra+ nie przedstawi w ciągu 30 dni swojego stanowiska w sprawie reklamacji ? Może ma ktoś z Was "doświadczenia" związane ze składanymi reklamacjami, po jakim czasie dostaliście odpowiedź, czy była pozytywna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z regulaminem w ciągu 30 dni powinni udzielić Tobie odpowiedzi na Twoją reklamację, albo telefonicznie, albo pisemnie w zależności od tego którą formę wybrałeś lub którą formę Ci zaproponowali. Mi mija termin odpowiedzi w najbliższym tygodniu dlatego zastanawia mnie co zrobić gdy Cyfra+ nie wyrobi się w ciągu tych 30 dni, bo oczywiście w regulaminie C+ nie ma nic na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padłem ! wklej jeszcze zdjęcia 'systemu'. Reklamacja to reklamacja, niezależnie od wielkości treści - kogo interesuje ile masz miejsca na zapisanie zgłoszenia.

 

Po co Ci zdjecia systemu? Naprawdę nie rozumiesz, że dokładniej opisana sprawa, w przypadku spraw zawiłych, ma większe szanse na rozpatrzenie po Twojej myśli?

 

zapisać nie umiesz ?! tłumaczenia bezradnego dziecka tj. pracownika

 

I po co tyle agresji? Ja tylko przedstawiam wam jaka jest rzeczywistość. Nie wiem ile znaków się mieści, ale naprawdę dużo tego nie jest. A spróbuj np w 200znakach przekazać o co Ci chodzi jak sprawa jest skomplikowana. Zresztą nie mój dział, nie moja działka, nie mój problem, chciałem tylko wam dobrze doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem co się dzieje gdy Cyfra+ nie odpowie na złożoną reklamację w ciągu 30 dni. Oto odpowiedź na powyższy problem, jaką otrzymałem z Federacji konsumentów:

"Zgodnie z art. 106 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z dnia 3 sierpnia 2004 r.) Dziennik Ustaw z 2004 r. Nr 171 poz. 1800

 

Art. 106. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.

 

2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została uwzględniona.

 

3. W przypadku uwzględnienia reklamacji usługi telekomunikacyjnej opłata, o której mowa w art. 80 ust. 2, podlega zwrotowi.

 

4. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia, tryb postępowania reklamacyjnego oraz warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej za:

 

1) niedotrzymanie z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 ust. 5,

 

2) niedotrzymanie z winy dostawcy usług określonego w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług,

 

3) niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej,

 

4) nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej

 

- mając na uwadze niezbędną ochronę interesu użytkownika końcowego."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wszystko by było cacy ale C+ nie jest dostwcą usług telekomunikacyjnych :( Już 3 razy na tym forum wklejałem odpowiedź UKE w tym temacie, że C+ jest dostawcą treści a sama korzysta z usługi telekomunikacyjnej pośrednio w celu dostarczenia zmówionej treści :( Umowa między abonentem a C+ jest zwyklą umową konsumencką prawa cywilnego, ot tak w skrócie :-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i odpowiedzieli na moją reklamację.

Oto jak mnie wrobili - post z dnia 5. 06

 

Jestem totalnie wkurzony :evil: wczoraj dzwonił konsultant odnośnie podłączenia HBO, wyraźnie powiedziałem że nie zgadzam się na włączenie paczki HBO. Dzisiaj patrzę a kanały są odkodowane, wchodzę do ICA a tam w mojej ofercie znajduje się opcja HBO, zaglądam do symulacji i kwota do zapłaty jest powiększona o 29,90 :read: oczywiście zadzwoniłem do cyfry i złożyłem reklamację, mają przysłać odpowiedź pisemnie, po odsłuchaniu rozmowy. Nie spodziewałem się po wydaje się poważnej firmie jaką jest Cyfra + takich numerów. Napisałem że jestem wkurzony- nie nie jestem wkurzony jestem wściekły na tą Cyfrę :censored::censored:

 

Dzisiaj przysłali mi e-mail ''Odpowiadając na zgłoszenie, informuję, że opcje premium HBO i HBO HD zostały odłączone. Opłata abonamentowa za 07.2010 r. nie ulegnie zmianie'' bez słowa przepraszam, ale co tam, ważne że uznali moją reklamację i nie będę musiał płacić za coś czego nie zamówiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeśli zostaliście oszukani na infolini to składajcie reklamację. Ja zostałem oszukany przez konsultanta podczas przedłużania umowy i też złożyłem reklamację, która po ponad miesiącu została rozpatrzona pozytywnie dla mnie, chociaż nie obyło się bez problemów. Dzoniłem do nich około 20 razy, wysłałem kilka kilku e-maili, ale było warto.

Hasło Cyfry+ "CYFRA+ TECHNOLOGIA+EMOCJE" sprawdza się idealnie, technologię aby dostać to trzeba się nieźle namęczyć i na stresować , a emocje (niestety te negatywne) są aż za duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadanie ....

 

Jezeli coś tam się stało, to składasz reklamacje - 20 telefonów zupełnie niepotrzebne - prawie codziennie dzwoniłes i nekałeś biednych konsulantów którzy i tak Ci nic nie powiedzieli - wystarczy złożyc reklamacje [ tel nr.1 ], poczekać 30 dni [ bez telefonów, bo i po co ... ] i po tym okresie przekręcic i dowiedzieć się jaki efekt [ telefon nr.2 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co 20 telefonów! Ja po stwierdzeniu faktu, zadzwoniłam na infolinie i złożyłem reklamacje, dla pewności jeszcze napisałem e-maila, i to wszystko. Po niecałym miesiącu dostałem odpowiedź tak jak napisałem wyżej. Wczoraj wieczorem jak zwykle przeglądałem THE Bata i zauważyłem od nich jeszcze jednego e-maila o następującej treści -

''Pragnę Pana przeprosić w imieniu CYFRY+ jeśli poczuł się Pan wprowadzony w błąd przez naszego konsultanta. Zapewniam, że wszelkie wnioski i uwagi naszych Abonentów podlegają dokładnej analizie. Zawsze przykładamy dużą wagę do przekazywanych opinii. Uprzejmie informuję, iż Pana spostrzeżenia zostały przekazane do odpowiedniego działu''

Niby nic, zwykła formuła, ale miło że chociaż przeprosili. Co prawda z opóźnieniem, ale zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku złożyłem reklamację telefonicznie i czekałem regulaminowe 30 dni na rozpatrzenie reklamacji.

Około 20 telefonów wykonałem po upływie 30 dni od złożenia reklamacji, gdy na infolini byłem informowany że Multiroom, którego dotyczyła reklamacja jest dla mnie zarezerwowany w punkcie dystrybycyjnym i że w systemie znajduje się informacja wyjaśniająca dlaczego mam otrzymać ten multiroom, a dystrybutor mnie informował że on w systemie nie ma informacji na temat tego że mam otrzymać multiroom. Ta ilość wykonanych telefonów była też spowodowana tym że bardzo trudno trafić na infolinii na kompetentną osobę (niestety Panie na które ja trafiłem nie bardzo były w stanie zrobić cokolwiek, oprócz propozycji złożenia ponownej reklamacji w tej samej sprawie). W końcu moją sprawą zajął się jakiś konkretny facet, który sprawę załatwił bardzo profesjonalnie i po 1,5 miesiąca od dnia złożenia reklamacji otrzymałem Multiroom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hejka. Mam pytanie, otóż 28 czerwca moja reklamacja została rozpatrzona pomyślnie. Zadzwoniłem do BOK-u i poznałem jej treść. Zapytałem Pana czy otrzymam odpowiedz także w formie pisemnej On odpowiedział "oczywiście, dziś ( tj. 28 czerwca ) powinna być wysłana". Dziś jest już piątek a listu w mojej skrzynce dalej nie ma. Moje pytania brzmią więc nastepująco:

 

1. Czy długi czas oczekiwania na pisemną odpowiedz jest rzeczą normalną?

2. Czy chęć otrzymania odpowiedzi drogą pisemną powinienem zgłosić podczas składania reklamacji?

Zaznaczyłem taką chęć, ale w treści reklamacji jej nie było, wszyscy konsultanci, bo dzwoniłem w czasie tych 30 dni wielokrotnie, ( bo początkowo Pani zasugerowała że reklamacja może zostać rozpatrzona nawet w ciągu 7 dni ) mówili mi że na pewno odpowiedz pisemną dostanę.

3. No i najważniejsze: Czekać jeszcze, czy znowu dzwonić i prosić o listowną odpowiedz?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matowe :

 

1. Tak, jest normalną, gdyz Poczta Polska działa jak działa - korespondencje dostaniesz do dwóch tygodni od daty 28.06

2. Możesz zaznaczyć, ale na reklamacje c+ odpowiada głównie pisemnie - niezmiernie rzadko zdarza się by odpowiedz była telefonicznie.

3. Telefon sobie wg. mnie podaruj - nic to nie zmieni - konsultant i tak zapewni Cie, że korespondencja wyszła, że niebawem poczta ją doręczy

 

Ważne jest to, że uzyskałeś telefoniczne zapewnienie, że reklamacja uznana - możesz spać spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...