moreblack Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Z czystej ciekawości poszukałem na stronach CP i n informacji którą SatKurier zamieścił tutaj: https://satkurier.pl/news/81993/cyfrowy- ... -umow.html Cyfrowy Polsat podał, że zmiana nazwy kanału Discovery HD nie narusza warunków umów zawartych pomiędzy Cyfrowym Polsatem a klientami, w związku z tym nie ma podstawy do ich wypowiadania. Nigdzie nie ma znalazłem takiej informacji. Skąd wyście to wzięli? Nie pisze kto podał, gdzie, kiedy. Ostatnie komunikaty Pani Zomer to MuzoGo, TV Mobilna, PPV i zmiany w Ipla. Pewnie Solorz osobiście zadzwonił do redakcji Moim zdaniem chyba nie ma takiego tematu, kto chce wypowiedzieć wypowie umowę a kto nie, nawet zmiany nie zauważy. Na pewno posiadacze dekoderów SD nie będą wiedzieć że cokolwiek się zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziabolek7 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Ta wiadomość nie jest z informacji prasowych tylko z informacji z kanału dla dystrybutorów CP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moreblack Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 A czyli już wiadomo co to jest. Akcja w stylu może nie zauważą, kierowana na dezinformację. Prawdopodobnie w wyniku wycofania kanału kilkadziesiąt, góra kilkaset klientów napisze wypowiedzenie. CP pewnie wszystko przyjmie, zadzwoni ktoś z działu utrzymania klienta i przestawi propozycję nowego abonamentu z powiedzmy 3 miesiacami HBO gratis, pewnie jeden może dwóch klientów nie przystanie na warunki. Ale olać ich. I tak problem wycofania Showcase zniknie. Reszta abonentów, jak pisałem nie zauważy zmiany a nawet jak zauważy to oleje sprawę. Telewizja n nawet nie zmieniła nazw kanałów w ofercie na swojej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziabolek7 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Nie, to jest oficjalny kanał informacyjny dla dystrybutorów, więc to jest oficjalne stanowisko CP w tej sprawie, wypowiedzenia z powodu zmiany DHDS w DHD nie będą przyjmowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moreblack Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 W ogóle dziwna sprawa z tym Discovery HD Showcase, w telefonie pokazuje mi że idzie program Samochody Klasyka Gatunku, a idzie Oprah Winfrey. Co więcej ten kanał w wersji polskiej jest dostępny w mniej legalny sposób sieci. I idzie tam dokładnie Samochody Klasyka Gatunku. Wygląda na to że HD Showcase wcale nie przestał nadawać. Nie ma komunikatów, do których mógłby się odnieść UOKiK, tylko w systemie dla dystrybutorów, kanał nadaje, nie wiadomo co się dzieje. Bardzo łatwo znaleźć jednak taką informację. "Uruchomienie wersji simulcast Discovery Channel HD jest zmianą programową w naszym portfolio. Polscy widzowie mają obecnie możliwość oglądania swoich ulubionych programów z lokalnej, polskiej ramówki Discovery Channel w jakość High Definition. To oznacza, że ramówka Discovery HD Showcase nie będzie już dostępna na polskim rynku Olgierd Dobrzyński, Country Manager Central Europe, Discovery Networks CEEMEA" Chyba po lekturze regulaminu CP wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Chyba podobny problem był już poruszany: http://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=2844 ...W wydanej decyzji Prezes UOKiK uznała, że jeden z warunków regulaminu, mówiący o tym, że w przypadku zaistnienia zdarzeń niezależnych od Cyfrowego Polsatu, uznawanych za siłę wyższą, w szczególności o charakterze prawnym, technicznym lub ekonomicznym, Cyfrowy Polsat zastrzegał sobie prawo do wprowadzania zmian w zakresie liczby lub rodzajów programów telewizyjnych lub radiowych. Zadaniem operatora nie stanowiło to zmiany umowy, jak również regulaminu. W opinii Urzędu takie postanowienie było niedozwolone, dawało bowiem operatorowi możliwość zmiany istotnych warunków odbioru programów - bez konieczności zmiany umowy z abonentem. Jednocześnie pozbawiało konsumenta prawa do odstąpienia od kontraktu. Zdaniem Urzędu, każda istotna zmiana warunków świadczenia usługi powinna powodować zmianę umowy, tym samym stwarzać konsumentom możliwość odstąpienia od niej.... I jeszcze jeden "artykulik"-trochę się nazbierało CP... http://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=1842 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonik79 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 W ogóle dziwna sprawa z tym Discovery HD Showcase (...) Co więcej ten kanał w wersji polskiej jest dostępny w mniej legalny sposób sieci. Możesz podać gdzie jest ten kanał dostępny ? Może być na priv. Miałem w planach do obejrzenia parę audycji które normalnie były w EPG na kolejny tydzień, zanim nadawcy uskutecznili swoje wątpliwe manewry mylące przeciwnika (którym niestety jest klient). Co do legalności to myślę że płacąc abonament za pakiet w którym jest on wymieniony mam chyba prawo go oglądać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moreblack Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 w**b.tv - taki projekt żeby emitować do sieci aktualnie oglądane kanały, trzech użytkowników ma Showcase ale z racji strumieniowania do sieci nie jest to już HD, chyba że ktoś uważa za HD każdy kanał ze znaczkiem HD to w takim przypadku jest. Nie wiem jaka jest sytuacja prawna strony, moim zdaniem wykracza to poza dozwolony użytek w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Jednak z racji że zarówno Ty jak i użytkownik w**b.tv z tytułu umowy z operatorem posiadacie prawa do odbioru tej audycji, można uznać że do jakiegoś rażącego naruszenia prawa nie dochodzi. Jeśli chodzi Ci o Samochody Klasyka Gatunku, to chodzi też na Discovery Science, niestety w TnK HD tego kanału nie ma, poza tym to już nie ta jakość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 W polskim necie portali i portalików o mediach jest od groma ale wyjaśnić z UOKiK, prawnikiem czy jakąś inną instytucją sprawę Discovery to nie ma komu. Wszyscy czekają na gotowe komunikaty prasowe. Potem tylko ctrl+c, ctrl+v. Codziennie po kilkanaście razy, natrzaskamy tak newsów i już jesteśmy poważnym portalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
assurbanipal Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Właśnie wysłałem w tej sprawie maila do UOKiK. Jak dostanę odpowiedź to obiecuję, że go tutaj wkleję bezzwłocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zulus_JG Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Na FB Cyfrowy Polsat przyznał, że program znika z Polski. Nie ma mowy o zmianie nazwy kanału. Jeśli znika program z oferty, to wszystko jasne. Ja się nie rozwodziłem tu zbytnio. Dla mnie jest jasne, że prawo jest po mojej stronie. Wypowiedzenie wysłane! Czekam na odpowiedź. Wypowiedzenie swoje zakończyłem tymi słowami: Proszę o pisemne potwierdzenie rozwiązania umowy z zachowaniem terminu ustawowego,który Cyfrowy Polsat obowiązuje na podstawie obowiązującego prawa w Polsce. Brak w ustawowym terminie pisemnej odpowiedzi na moje wypowiedzenie Umowy Abonenckiej z winy Cyfrowego Polsatu będę traktował jak przyjęcie mojego wypowiedzenia i uznanie wypowiedzenia za zasadne. Ostatnie swoje wypowiedzenie wysłałem 06.12.2012 w związku z wyłączeniem Club TV i włączeniem do oferty CBS Drama. Do dnia dzisiejszego nie dostałem pisemnej odpowiedzi na wypowiedzenie, choć termin ustawowy minął już dawno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Na fanpejdzu CP pracuje człowiek, który nie zna się na swojej robocie, który przy braku sygnału mówi klientowi, że ma ponowić uprawnienia, więc raczej jego słów nie brałbym na poważnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolinskim Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 no to jak myślicie?? można pisać wypowiedzenie czy nie ma sensu?? - nie ukrywam że byłbym bardzo zainteresowany bo mam deczko dosyć już posatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonik79 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 trzech użytkowników ma Showcase Znam tą stronkę ale tak wczoraj jak dzisiaj nie widziałem tam tego kanału (jest jeden w kategorii "nie nadaje" co mnie nie urządza ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
=Adrian= Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 @kolinskim Cyfrowy Polsat zawsze powtarzał, że wersja HD to ten sam kanał co SD, tylko inny standard nadawania, więc nie trzeba mieć koncesji.W znaczeniu dorozumianym sam stwierdził, że w takiej sytuacji nie może odrzucić wypowiedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Przed chwilą wróciłem z APS-u i obsługująca kobitka potwierdziła,że jeśli mam kanał(Discovery Showcase HD) w wykazie/pakietach w PWU, a fizycznie został usunięty to jak najbardziej mam prawo wypowiedzieć umowę bez kosztów dodatkowych. Zastanawia mnie tylko fakt,że muszę zarówno wypowiedzenie,jak i dekoder wysłać do siedziby CP... Czy faktycznie tak jest z oddaniem dekodera po rozwiązaniu umowy,że trzeba go odesłać?Nie można zwrócić w APS-ie gdzie była podpisana umowa i odebrany był dekoder??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Nie można, a szczegóły są w regulaminie, który przed podpisaniem umowy powinieneś przeczytać, oraz w tym temacie: https://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=7&t=29610 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bloo411 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Wysłać wypowiedzenie możesz z powodu Discovery HD Showcase, ale i tak zostanie ono odrzucone przez CP. Widać trafiłeś na jakąś słabo doinformowaną kobietę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ml1234. Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Dzwoniłem na ifolinię CP konsultant powiedział ,że jeśli mam w regulaminie Discovery Showcase HD , a nastąpiła zmiana nazwy na Discovery HD to nie mogę zerwać umowy , ale jeśli kanał Discovery Showcase HD został wycofany i zastąpiony Discovery HD to mam prawo do wypowiedzenia umowy. Ja odpowiedziałem konsultantowi ,że zmieniła się toszkę oferta programowa kanału Discovery HD i nie zastępuje on w 100% Discovery Showcase HD pod względem oferty programowej więc nie jest to tylko zmiana nazwy. On odpowiedział ,że jeśli miałem Discovery Showcase HD gwarantowany w umowie to mogę zerwać umowę bez kary w innym przypadku kara zostanie naliczona i będzie wynosiła tyle co uzyskane ulgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Nie można, a szczegóły są w regulaminie, który przed podpisaniem umowy powinieneś przeczytać, oraz w tym temacie:https://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=7&t=29610 Chwila,chwila-w APS-ie podpisałem umowę oraz PWU (które notabene) przeczytałem na miejscu i tam nie ma żadnej wzmianki o odesłaniu do siedziby CP dekodera(lub tego nie znalazłem) Chyba,że jest ta wzmianka w RŚU... EDIT OK-znalazłem wzmiankę o tym,ale w RŚU pobranym ze strony CP EDIT 2: Znalazłem odpowiedź osoby,który wysłała zapytanie do UOKiK: https://satkurier.pl/news/81993/cyfrowy- ... -umow.html (strona 6) Wysłałem pismo z zapytaniem do UOKIK czy można roziązać umowę i dostałem dziś odpowiedź cyt."Co do zasady o zmianach w umowie Konsument powinien zostać powiadomiony i wyraźić na te zmiany zgodę. Jeśli jednak to nie nastąpiło, ma Pan prawo odstąpić od umowy, powołując się na brak poinformowania o zmianie jaka nastąpiła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Podpisując umowę potwierdzasz, że zapoznałeś się z PWU, cennikiem, a także regulaminem (w którym to jest mowa o zwrocie dekodera na Łubinową 4a lub w inne miejsce wskazane przez CP). Cyfrowy Polsat nie informuje o zmianach, gdyż uważa, że żadne zmiany nie miały miejsca, poza zmianą nazwy kanału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dartman Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Jak komuś bardzo zależy na wypowiedzeniu umowy, zamiast bicia piany na forum jest tylko jedna metoda aby "ewentualnie dojść swojego". złożyć wypowiedzenia w związku ze zmianą oferty programowej. oraz braku pisemnej informacji o tym fakcie ze strony operator. CP stojąc na znanym stanowisku udzieli znanej już nam odpowiedzi pisemnej. w oparciu o odpowiedź pisemna złożyć skargę do UOKiK. To wszystko poza znaczkami nic nie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
assurbanipal Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Jak obiecałem tak robię poniżej umieszczam odpowiedź jaką otrzymałem od Konsumenckie Centrum E-porad Szanowny Panie, uprzejmie informuję, że niestety nie można jednoznacznie odpowiedzieć na Pana pytanie. Zasadniczo, w przypadku gdy w umowie o świadczenie usług, klient ma zapewniony dostęp do określonego kanału, a następnie dostawca telewizji kanał ten wycofuje, informując o tym klinetów, to można uznać to za zmianę warunków umów (podkreślam jednak - jeżeli kanał ten jest w umowie lub jej załączniku wyszczególniony, najczęściej w cenniku lub załączniku z wykazem kanałów). W takiej też sytuacji można się powołać na art 3841 Kodeksu cywilnego w zw. z 384 i na to, że zmiana programowa – wypadnięcie jakiegoś kanału, czy zastąpienie go innym znajduje swój wyraz w zmianie wzorca umownego w którym operator określa zasób programowy przypisany do danego abonamentu. Jak wskazałem wyżej są to najczęściej cenniki albo tzw. załączniki programowe do umów. Zgodnie zaś z art. 3841 Kodeksu cywilnego zmiana wzorca skutkuje możliwośią wypowiedzenia umowy. Poparcie tej tezy stanowi fakt, że uprzednio stosowane dość powszechnie przez operatorów TV sat. I kabl. postanowienia wzorców umownych, które stanowiłyby, że zmiana/zamiana programów nie jest traktowana jako zmiana umowy, już wielokrotnie zostały uznane za niedozwolone postanowienia umowne i wpisane do Rejestru klauzul niedozwolonych. Stasowanie takich zapisów jest niedozwolone w umowach zawieranych z konsumentami, a jeżeli już zostały w nich zamieszczone – nie obowiązują konsumentów. Numer wpisu: 1022 Data wyroku: 2006-12-07 Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o. w Warszawie „Operator Cyfry+ zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w treści programów, oraz zmian liczby i rodzaju programów wchodzących w skład poszczególnych pakietów wymienionych, odpowiednio w załącznikach nr 2, 3, 4, 5, 6 i 7 do umowy. Wyżej wymienione zmiany wynikające z faktu zaistnienia siły wyższej, zastąpienia danego programu programem o porównywalnej tematyce, rezygnacji z danego programu ze względu na jego niską oglądalność, zaprzestania nadawania programu z przyczyn obciążających jego na Numer wpisu: 571 Data wyroku: 2004-04-07 Canal+ Cyfrowy sp. z o.o. w Warszawie „Operator Cyfry+ z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych może wprowadzić zmiany liczby i rodzaju Programów wchodzących w skład poszczególnych pakietów wymienionych, odpowiednio w Załącznikach nr 2, 3, 4 i 5 do umowy. Wyżej wymienione zmiany, wynikające z faktu zaistnienia okoliczności leżących poza kontrolą Operatora Cyfry+, uznane za siłę wyższą, zastąpienia danego Programu Programem o porównywalnej tematyce, rezygnacji z danego Programu z uwagi na jego niską oglądalność, zaprzestania nadawania Programu z przyczyn obciążających jego nadawcę nie wymagają zmiany Umowy” Numer wpisu: 399 Data wyroku: 2005-01-19 Zbigniew Rybczyński, Paweł Pawłowski i Sławomir Cieślak „POL-NET” w Łodzi „Operator zastrzega sobie prawo do zmiany programów wchodzących w skład poszczególnych pakietów” Jednakże w przypadku wskazanej przez Pana zmiany, zmiana kanałów nie jest jednoznaczna ze zmianą warunków umowy. Po pierwsze dlatego, że rzadko kiedy operatorzy w swoich umowach zapewniają określoną ramówkę, a po drugie - na sprawę z punktu widzenia prawnego, można spojrzeć również z innej strony. Ramówka Discovery Showcase HD została wycofana z polskiego rynku - nie przez Cyfrowy Polsat, ale przez Discovery. Sytuację tę można zatem traktować nie jako zmianę warunków umowy, a jako tzw. niemożliwość świadczenia, która skutkuje wygaśnięciem zobowiązania. Skoro bowiem kanał dostał wycofany z rynku, dostawca telewizji nie może go emitować. Okoliczności te, są niezależnie i nie zawinionego przez niego. Z informacji dostępnej na stronach operatorów wynika, że oczywiście stoją oni na stanowisku iż zaistniała sytuacja nie stanowi zmiany warunków umowy, stąd z pewnością w przypadku wypowiedzeń ze względu na zmianę kanałów, będą naliczać kary umowne. Istnieje zatem ryzyko - że wobec jednoznacznego przepisu, który regulowałby sytuację tego typu, rozstrzygnięcie sporu może nastąpić dopiero na drodze sądowej. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Z pozdrowieniami, [nie publikujemy danych osobowych] Konsumenckie Centrum E-porad Stowarzyszenie Konsumentów Polskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Paranoja...zasypał przykładami "klauzul niedozwolonych",a CP ma nadal w swojej umowie to co niedozwolone: § 7 5. Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo zastępowania programów telewizyjnych i/lub radiowych w ramach Pakietu Programów przez inne programy lub zmniejszenie ich liczby, jeżeli wynika to z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych. W szczególności zalicza się do nich: utratę przez Cyfrowy Polsat uprawnień do rozprowadzania programów, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity lub systemu nadawania, zakończenie rozprowadzania z powodu zbyt niskiego poziomu oglądalności. O zmianach takich Abonenci/Użytkownicy będą uprzednio informowani, w szczególności poprzez emisję stosownego komunikatu tekstowego na ekranie odbiornika telewizyjnego Abonenta/Użytkownika, poprzez emisję w trakcie odbioru programów przez Abonenta scrolla (przewijanego tekstu) informacyjnego dotyczącego zmiany lub poprzez zamieszczenie informacji o takiej zmianie na stronie internetowej Cyfrowego Polsatu i w programie dla Abonentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 A co w tym jest niedozwolonego? I dlaczego nie zacytowałeś całego 5. punktu? W swoim cytacie pominąłeś istotny zapis: W takim przypadku Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania terminu wypowiedzenia, jednakże nie później niż 30 dni od dokonania takiej zmiany, ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy Abonenckiej bez zachowania okresu wypowiedzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.