Skocz do zawartości

Formuła 1 SAT Kurier Cup 2010


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

logo2010.png

 

Powoli zbliża początek sezonu Formuły 1. W związku, z tym zwracam się z prośbą o propozycje nowego regulaminu. Jeżeli nie pojawi się nic ciekawego, czy w ogóle nic się nie pojawi regulamin pozostanie taki sam, jak w zeszłym sezonie, z kosmetycznymi zmianami.

Ewentualne propozycje proszę składać do końca Lutego(zastrzegam sobie prawo skrócenia tego terminu :wink: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie regulamin z zeszłego sezonu mógłby pozostać, przy wprowadzeniu dwóch zmian:

 

a) kierowca typowany na kwalifikacje może być również wytypowany na wyścig

B) można dowolnie edytować posty do czasu upłynięcia ostatecznego terminu ich zatwierdzenia (czyli np. godzina-dwie przed startem wyścigu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dla typujących to może i fajne, ale dla prowadzącego nie. Robi się niepotrzebne zamieszanie przez te edycje. Jak ktoś chce, to niech poczeka z typowaniem do niedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje propozycje:

1. Typujemy 1 kierowcę w kwalifikacjach, oraz 6 w wyścigu.

2. 3 z typowanych zawodników musi być w momencie zgłaszania typu poza pierwszą dziesiątką klasyfikacji generalnej.

3. Każdy kierowca musi być z innego zespołu.

4. Typujemy 2 najlepsze teamy wyścigu.

5. Typy należy oddać przed planowanym rozpoczęciem kwalifikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trzy propozycje:

1. Typujemy kierowcę, ktory uzyska najlepszy czas okrażenia w wyścigu.

2. Największy awans, typujemy kierowcę, który w czasie wyscigu awansuje o najwieksza liczbę pozycji względem ustawienia startowego.

Za prawidłowe wytypowanie kierowców w powyzszych propozycjach przyznawane są np po 2 dodatkowe punkty. :)

 

3. Bonus punktowy za prawidłowe wytypowanie zwycięzcy wyścigu. Można to zrealizować np oznaczając wśród typowanych kierowców tego, który naszym zdaniem wygra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Moja tymczasowa propozycja na podstawie tego co przedstawiliście. :wink:

Na razie zanosi się na kosmetyczne zmiany, a więc:

-typujemy dwóch kierowców do kwalifikacji,

-typujemy czterech kierowców do wyścigu,

-każdy typowany kierowca musi być z innego zespołu,

-NOWOŚĆ :!: bonus w postaci np. 3 pkt za wytypowanie zwycięzcy (rekompensata dla tych co się domagają typowania tego samego kierowcy zarówno w kwalifikacjach, jak i wyścigach czyli m. in. dla @Mateusz'a)

Punktacja za wyścig:

1. : 25 punktów

2. : 18 punktów

3. : 15 punktów

4. : 12 punktów

5. : 10 punktów

6. : 8 punktów

7. : 6 punktów

8. : 4 punkty

9. : 2 punkty

10. : 1 punkt

Punktacja za kwalifikacje:

1. : 12 punktów

2. : 10 punktów

3. : 8 punktów

4. : 6 punktów

5. : 4 punktów

6. : 2 punktów.

 

W dalszym ciągu czekam na propozycje. Mogą być rewolucyjne.

Zastanawiam się jeszcze nad typowaniem zespołów, ale nie wiem czy to będzie miało sens.

 

Co do edycji postów to można się nad tym zastanowić, ale wyglądałoby to tak, że edytować można na godzinę przed rozpoczęciem treningów czy do momentu ich rozpoczęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...można by pomyśleć nad wprowadzeniem do typowania systemu medalowego, co będzie miało miejsce w wyścigach od najbliższego sezonu. Czyli typujemy trzech kierowców na wyścig (ew. czterech) i jednego na kwalifikacje. Tylko tutaj pojawia się mały szkopuł, bo przecież medalu za kwalifikacje nie można przyznać, więc może za prawidłowe wytypowanie zwycięzcy dostajemy 10 pkt. Gdy ilość medali złotych, srebrnych i brązowych wśród typerów będzie równa dopiero wtedy w grę wchodziłyby te punkty za kwalifikacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Moim skromnym zdaniem propozycja "Boratiniego" jest super!!!

Tzn:

- dwóch do kwalifikacji

- czterech do wyścigu + wskazanie zwycięzcy i za to dodatkowe punkty, nawet dałbym 5

- każdy z innego teamu

Tak więc popieram to, co teraz proponuje "Boratini".

Jestem przeciwny typowaniu teamów (to poniekąd powielałoby typowanie zawodników) oraz przeciwny typowania najszybszego okrążenia, gdyż "co za dużo, to niezdrowo" - nie ma co komplikować (ulepszać) za bardzo.

A w kwestii terminu typowania, to granicznym terminem powinna być godzina rozpoczęcia kwalifikacji, a wcześniej powinna być możliwość dowolnej ilości edycji swoich typów, gdyż czasami faktycznie już po oddaniu swoich typów, ale przed rozpoczęciem kwalifikacji dochodzą jakieś istotne informacje skłaniające do zmian swoich typów.

Pozdrawiam moderatora i wszystkich typerów (już tylko niecałe 3 tygodnie oczekiwania!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zaproponuję swoją wersję - nieco tylko zmodyfikowaną względem propozycji T.L.Boratini (w nawiasie uzasadnienia).

  • Typujemy jednego kierowcę kwalifikacji i czterech kierowców wyścigu (uzasadnienie: jeden więcej, niż w poprzednim sezonie, bo zwiększyła się ilość punktowanych miejsc, ale tylko jeden kierowca kwalifikacji, bo typowanie kwalifikacji miało być "dodatkiem" do pogłówkowania - nie ma sensu robić z kwalifikacji sporej części naszego typowania, gdyż przecież to wyścigi są najważniejsze. dodatkowo nie wydaje mi się, by zespołów regularnie zdobywających punkty było więcej niż 6 (czyli 12 bolidów na 10 punktowanych miejsc), więc 6 typów to za dużo - lepiej by był dylemat, które zespoły z czołówki w danym wyścigu będą słabsze niż w jaki sposób rozłożyć typowanie między kwalifikacje a wyścig, bo w przypadku aż sześciu typów praktycznie każdy typ przyniesie jakieś punkty, o ile nie będzie awarii)
  • Wszystkie typy z różnych zespołów (bez zmian)
  • Punkty za wyścig - zgodnie z punktacją wyścigu
  • Punkty za kwalifikacje - 12, 8, 4, 2, 1 (czyli - tak jak w poprzednim roku - tylko połowa miejsc "punktowanych", dodatkowo mniej punktów: argument ten co wyżej: skupmy się na wyścigach!)
  • możliwość typowania - do rozpoczęcia kwalifikacji (nie bardzo widzę sens zachowywania godzinnego odstępu między zakończeniem typowania a początkiem kwalifikacji, w końcu zegary są dość precyzyjne, a nawet gdyby czas na serwerze późnił 5 minut w stosunku do czasu rozpoczęcia zawodów, to w ciągu 5 minut pierwszej części kwalifikacji nic wielkiego zdarzyć się nie może)
  • brak możliwości edycji postów - to wymusi dyscyplinę ;-) i w dodatku jest dość rozsądne: wysyłając totka nie ma się możliwości zmiany liczb tuż przed losowaniem...
  • Nie mam nic przeciwko dodatkowym trzem punktom za wskazanie zwycięzcy, ale więcej niż 3 nie ma sensu (trafne wytypowanie zwycięzcy kwalifikacji często równoznaczne jest z wytypowaniem zwycięzcy wyścigu, w takim wypadku 12+3 punkty to rozsądnie mniej niż 25 punktów za trafniejsze typowanie do wyścigu)
  • Jestem przeciw dodatkowemu typowaniu zespołów - chyba za dużo komplikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zastanawiam się jeszcze nad tym co napisał @nin. Choć nie jestem pewien czy Go dobrze zrozumiałem. :wink:

Może do tego co zaproponowałem(nie jest to wersja ostateczna) dodać możliwość wytypowania:

-zwycięzcy konstruktorów na koniec sezonu,

-kierowcę zdobywającego mistrzostwo?

Za wytypowanie konstruktora +15 pkt, za wytypowanie kierowcy +30 pkt na koniec sezonu.

Te dwa typy należałoby oddać do początku pierwszej sesji treningowej przed pierwszym GP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ T.L. Boratini dobrze mnie zrozumiałeś. Sorrki za nieprecyzyjną wypowiedź. Chodziło mi o wytypowanie Teamu który wygra MŚ i za to dodatkowe punkty.

A to z kierowcą też mi się podoba.

Tylko pytanie do kiedy można by było wytypować MŚ konstruktorów i MŚ kierowców?

Moim skromnym zdaniem termin upłyną by po rozpoczęciu pierwszego wyścigu w Europie.

Kwestia ile punktów dodatkowo zostawiam Tobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

logo2010.png

REGULAMIN

1. Każdy uczestnik zobowiązany jest do przeczytania regulaminu.

2. W zabawie bierze udział dowolna liczba uczestników.

3. Typowanie trwa od 12.03.2010 r. do 14.11.2010 r.

4. Typy można oddawać od momentu pojawienia się regulaminu.

5. Zabawa Formuła 1 SAT Kurier Cup 2010 jest otwarta, użytkownik może do niej dołączyć w każdej chwili.

6. W przypadku odwołania wyścigu, typy zostają anulowane.

7. Zabawa polega na wytypowaniu 2 kierowców w kwalifikacjach oraz 4 innych kierowców w wyścigu (z zastrzeżeniem punktu 8 regulaminu), a także zwycięzcy zarówno kwalifikacji jak i wyścigu.

8. Każdy typowany kierowca musi być z innego zespołu(stajni).

9. Punkty uzyskane w kwalifikacjach(trzecia sesja), w wyścigu oraz za zwycięzce są sumowane i zapisywane na konto gracza.

10.Za poszczególne miejsca (kwalifikacje i wyścig) oraz za zwycięzce gracz otrzymuje punkty określone w punkcie 12.

11. Typując podajemy imię, nazwisko oraz zespół (stajnię) kierowcy.

12. Punktacja

a) Kwalifikacje

1. miejsce - 12 punktów

2. miejsce - 10 punktów

3. miejsce - 8 punktów

4. miejsce - 6 punktów

5. miejsce - 4 punkty

6. miejsce - 2 punkty

B) Wyścig

1. miejsce - 25 punktów

2. miejsce - 18 punktów

3. miejsce - 15 punktów

4. miejsce - 12 punktów

5. miejsce - 10 punktów

6. miejsce - 8 punktów

7. miejsce - 6 punktów

8. miejsce - 4 punkty

9. miejsce - 2 punkty

10. miejsce - 1 punkt

c) Zwycięzca kwalifikacji i wyścigu - 3 punkty

13. Kalendarz wyścigów Formuły 1

• GP Bahrajnu 14.03

• GP Australii 28.03

• GP Malezji 04.04

• GP Chin 18.04

• GP Hiszpanii 09.05

• GP Monako 16.05

• GP Turcji 30.05

• GP Kanady 13.06

• GP Europy 27.06

• GP Wielkiej Brytanii 11.07

• GP Niemiec 25.07

• GP Węgier 01.08

• GP Belgii 29.08

• GP Włoch 12.09

• GP Singapuru 26.09

• GP Japonii 10.10

• GP Korei 24.10

• GP Brazylii 07.11

• GP Abu Zabi 14.11

14. Typy można oddać maksymalnie do godziny rozpoczęcia kwalifikacji.

15. Po oddaniu typów nie można ich zmieniać ani edytować.

16. W przypadku złamaniu punktu 7. i/lub 8/ i/lub 14. i/lub 15. regulaminu, typy użytkownika nie zostają uznane.

17. Czterokrotne nie uznanie typów oznacza dyskwalifikację z zabawy Formuła 1 SAT Kurier Cup 2010.

18. Sprawy, które nie zostały wymienione w niniejszym regulaminie, będą rozst[beep]ne przed organizatora zabawy.

19. Wyniki i aktualne tabele będą zamieszczane w ciągu 24 godzin po zakończeniu wyścigu (z zastrzeżeniem punktu 20. niniejszego regulaminu).

20. Organizator zastrzega sobie prawo do opóźnień w podaniu tabel i wyników z czynników niezależnych od niego (awaria forum, sieci Internet itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

GP Bahrajnu

bahrajn.png

Kierowcy na dzień: 28.02.2010

1. Mclaren

-Jenson Button

-Lewis Hamilton

2. Mercedes GP

-Michael Schumacher

-Nico Rosberg

3. Red Bull

-Sebastian Vettel

-Mark Webber

4. Ferrari

-Felipe Massa

-Fernando Alonso

5. Williams

-Rubens Barrichello

-Nico Hulkenberg

6. Renault

-Robert Kubica

-Vitaly Petrov

7. Force India

-Adrian Sutil

-Vitantonio Liuzzi

8. Toro Rosso

-Sebastian Buemi

-Jaime Alguersuari

9. Lotus

-Jarno Trulli

-Heikki Kovalainen

10. Campos

-

-Bruno Senna

11. US

-Jose Maria Lopez

-

12. Virgin

-Timo Glock

-Lucas di Grassi

 

Typy oddajemy do godziny 12 w Sobotę, 13 marca 2010 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Widzę, że już są problemy z oddawaniem typów, więc podam schemat jak to powinno wyglądać:

 

Zwycięzca:

Schumacher (Mercedes)

Kwalifikacje:

1. Schumacher (Mercedes)

2. Kubica (Renault)

Wyścig:

1. Alonso (Ferrari)

2. Vettel (Red Bull)

3. Hamilton (McLaren)

4. Sutil (Force India)

 

Przy typowaniu kwalifikacji i wyścigu nie może powtórzyć się kierowca ani zespół. Przy typowaniu zwycięzcy taka możliwość jest. Dla jasności typowanie zwycięzcy polega na wytypowaniu kierowcy, który wygra zarówno kwalifikacje, jak i wyścig. Na przykład jeśli ktoś wytypuje Schumachera, a ten wygra i kwalifikacje i wyścig to na konto typera dopisywane są trzy punkty. Jeśli ktoś wytypuje Schumachera, ale nie wygra zarówno i kwalifikacji i wyścigu to typer nie otrzymuje punktów.

 

Jeśli ktoś oddał typ, ale nie wyznaczył zwycięzcy to proszę to uczynić w nowym poście.

 

Przy okazji pierwszego typowania będę przymykał oko na niektóre złamania regulaminu, ale przy kolejnych typowaniach będę bezwzględny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...