Skocz do zawartości

Historia telewizji w Polsce - wykaz chronologiczny


Tomo21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

SK_TELE5HD.png

 

Tele 5 HD

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny

Właściciel: Polcast Television

 

Data startu: 2012.11.05

 

Wersja HD ogólnotematycznego kanału Tele 5.

Ramówka kanału jest identyczna, jak jego odpowiednika w rozdzielczości standardowej.

Stacja nadaje program o charakterze rozrywkowym, znaczną część ramówki stanowią filmy i seriale. Na antenie pojawiają się też programy dokumentalne, publicystyczne, kulturalne, rozrywkowe i kulinarne, a wieczorami także erotyczne.

Logo ekranowe jest pozbawione kolorów.

Kanał dostępny jest jedynie w sieciach kablowych.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_STARS.png

 

STARS TV

 

Rodzaj kanału: muzyczny

Właściciel: STARS.TV s.r.o. (JBD S.A.)

 

Data startu: 2012.11.21

 

Niezależny kanał muzyczny należący do prywatnej polskiej firmy JBD zajmującej się dystrybucją profesjonalnego sprzętu do produkcji telewizyjnej, audiowizualnej i filmowej.

Stacja tworzony jest przez osoby odpowiedzialne wcześniej za NEXT Music+ HD.

Jest to kanał w 100% muzyczny - emituje wyłącznie teledyski, bez dodatkowych programów rozrywkowych, które pojawiają się w większości kanałów z tej branży.

Przewodnim hasłem stacji jest "The Best Of Music" - dlatego też na antenie zobaczyć można przede wszystkim największe przeboje światowej oraz polskiej muzyki, począwszy od lat 60tych, aż po czasy współczesne.

Emisja testowa kanału ruszyła 20 października 2012, oficjalna zaś - miesiąc później.

Kanał nadawany jest w dwóch wersjach: SD i HD. Mają one taką samą ramówkę, różnią się tylko standardem nadawania.

Logo ekranowe pozbawione jest tła oraz kolorów i jest półprzezroczyste.

Wersja SD stacji nadaje FTA z satelity HotBird, dostępna jest też w sieciach kablowych i platformach cyfrowych, zaś od 03.02.2014 można odbierać ją też w niektórych regionach kraju w naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T.

Przekaz w jakości HD dostępny jest w sieciach kablowych, a od 20 listopada 2021 także lokalnie w eksperymentalnym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej DVB-T2.

 

Poprzednie logo:

 

SK_STARS_FIRST.png - pierwotne logo, obowiązywało do 12.04.2022

 

SK_STARS_ALT.jpg - alternatywna wersja pierwotnego logo stacji, używana w materiałach reklamowych

 

 

Prototyp logo, jeszcze sprzed oficjalnego startu:

 

SK_STARS_PROT.png

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

SK_FOOD.png

 

Food Network, dawniej Polsat Food Network

 

Rodzaj kanału: kulinarny, lifestyle

Właściciel: TVN S.A. (Warner Bros. Discovery (AT&T Inc.)), dawniej Scripps Networks Interactive i Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.), a następnie TVN S.A. (Discovery Inc.)

 

Data startu: 2012.11.22 jako Polsat Food Network

 

Stacja poświęcona sztuce kulinarnej, należąca do amerykańskiej sieci Scripps Networks Interactive.

Na antenie emitowane są różnego rodzaju programy kulinarne i kulinarno-lifestyle'owe.

Do Polski kanał wprowadzony został we współpracy z Telewizją Polsat jako już trzecia stacją tego typu (współtworzonych - z dopiskiem Polsat przed właściwą nazwą stacji).

Od początku nadawania dostępny był w Cyfrowym Polsacie i w sieciach kablowych.

Kiedy 16 marca 2015 nadawca kanału wykupił TVN, jasnym stało się, że prędzej czy później współpraca z Telewizją Polsat zostanie zakończona.

Ostatecznie nastąpiło to 1 stycznia 2017, wtedy też kanał oficjalnie stał się częścią grupy TVN.

W niedługim czasie doszło do zmiany właściciela - 6 marca 2018 cały Scripps oficjalnie przejęty został przez koncern Discovery Inc.

8 kwietnia 2022 doszło do fuzji koncernu Discovery z Warner Media, w wyniku czego właścicielem stacji została nowa spółka Warner Bros. Discovery.

Obecnie stacja dostępna jest w sieciach kablowych oraz platformach cyfrowych.

Od 29 czerwca 2015 dostępna jest także wersja HD stacji (logo jest identyczne).

Logo ekranowe pozbawione jest kolorów i półprzezroczyste.

 

Poprzednie logo stacji:

 

SK_POLSFOOD.png - obowiązywało do 31.12.2016

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_POLSFILMHD.png

 

Polsat Film HD

 

Rodzaj kanału: filmowy
Właściciel: Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.)

 

Data startu: 2012.11.22

 

Filmowy kanał Polsatu nadawany w rozdzielczości HDTV.
Ramówka jest identyczna z Polsatem Film w jakości SD.

Na antenie emitowane są filmy fabularne, magazyny filmowe, a także seriale.
Kanał dostępny jest na platformach cyfrowych (do grudnia 2013 na wyłączność w Cyfrowym Polsacie) i w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logo:

 

SK_POLSFILMHD_FIRST.png - obowiązywało do 05.04.2020

 

SK_POLSFILMHD_20-21.png - obowiązywało od 06.04.2020 do 29.08.2021

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_TVN24HD.png

 

TVN 24 HD

 

Rodzaj kanału: informacyjny

Właściciel: TVN S.A. (Warner Bros. Discovery (AT&T Inc.)), dawniej także ITI Neovision Sp. z.o.o., CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o., Scripps Network Interactive, Discovery Inc.

 

Data startu: 2012.12.01

 

Kanał informacyjny, a w zasadzie informacyjno-publicystyczny Telewizji TVN, nadawany w jakości HD.
Za ciekawostkę można uznać fakt, że podobnie jak TVN 24 był pierwszym polskim kanałem informacyjnym, tak TVN 24 HD jest pierwszym polskim kanałem informacyjnym w HD.
Ramówki obydwu wersji kanału są identyczne - różnią się tylko jakością obrazu.
Kanał emituje najświeższe informacje z Polski i ze Świata, a także liczne programy publicystyczne i reportaże.
W chwili startu stacji udziałowcami spółki TVN S.A. były CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o., ITI Neovision Sp. z.o.o. (Grupa ITI), fundusze emerytalne ING, Aviva BZ WBK i PZU Złota Jesień oraz inni drobni akcjonariusze.
2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.
16 marca 2015 spółka sprzedała swoje udziały w TVN (52, 7%) amerykańskiemu koncernowi Scripps Network Interactive.
Scripps bardzo szybko rozpoczął skupowanie akcji od pozostałych udziałowców i od 28 września 2015 został jedynym właścicielem stacji.
W niedługim czasie doszło do kolejnej zmiany właścicielskiej - 6 marca 2018 cały Scripps oficjalnie przejęty został przez koncern Discovery Inc.

8 kwietnia 2022 doszło do fuzji koncernu Discovery z Warner Media, w wyniku czego właścicielem stacji została nowa spółka Warner Bros. Discovery.
Kanał oglądać można na platformach cyfrowych oraz w sieciach kablowych (jako pierwsza dołączyła go platforma n).

 

Poprzednie logo:

 

SK_TVN24HD_FIRST.png - obowiązywało do 29.02.2024

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_CBSACTION.png

 

CBS Action

 

Rodzaj kanału: serialowy, filmowy
Właściciel: AMC Networks International (dawniej Chello Zone), CBS Studios International

 

Data wejścia do Polski: 2012.12.03

Data zakończenia emisji: 2019.12.31

 

Amerykański kanał filmowy sieci CBS (Columbia Broadcasting System), kierowany głównie do męskiej części widowni.
Emitował przede wszystkim starsze amerykańskie seriale akcji, kryminalne i science-fiction. W weekendy na antenie pojawiały się także filmy fabularne.
Logo ekranowe pozbawione było kolorów.
Wersja europejska kanału tworzona była we współpracy z Chello Zone.
Początkowo stacja zastąpić miała u wszystkich operatorów inny kanał należący do Chello - Zone Romantica. Ostatecznie jednak wprowadzona została bez likwidacji tamtej stacji.
W lutym 2014 Chello zostało wykupione przez amerykański koncern AMC Networks.

Decyzją nadawcy stacja zakończyła nadawanie 31 grudnia 2019.
Dostępna była w sieciach kablowych oraz na platformach cyfrowych CYFRA+, Cyfrowy Polsat, nc+ (później Platforma CANAL+) i Orange.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_CBSDRAMA.png

 

CBS Drama

 

Rodzaj kanału: serialowy, filmowy
Właściciel: AMC Networks International (dawniej Chello Zone), CBS Studios International

 

Data wejścia do Polski: 2012.12.03
Data zakończenia emisji: 2016.12.31

 

Siostrzana stacja CBS Action, kierowana głównie, choć nie tylko, do kobiet.
Większą część ramówki stanowiły znane seriale obyczajowe, przygodowe, a także programy rozrywkowe.
Logo ekranowe pozbawione było kolorów.
Europejska wersja kanału współtworzona była z Chello Zone. W Polsce CBS Drama zastąpił u wszystkich operatorów stację Club TV.
W lutym 2014 Chello zostało wykupione przez amerykański koncern AMC Networks.
W październiku 2016 nadawca poinformował o wycofaniu kanału z Polski wraz z końcem roku, tłumacząc to względami biznesowymi.
Kanał dostępny był w sieciach kablowych oraz na platformach CYFRA+, Cyfrowy Polsat, nc+ i Orange.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_GINX.png

 

Ginx eSports TV, dawniej Ginx TV

 

Rodzaj kanału: gry wideo
Właściciel: Ginx TV Ltd (Sky Group, ITV plc)

 

Data wejścia do Polski: 2012.12.03 jako Ginx TV

 

Międzynarodowy kanał telewizyjny poświęcony grom komputerowym.

Prezentuje różnego rodzaju informacje ze świata gier : informacje, recenzje, zapowiedzi czy trailery, dotyczące zarówno gier przeznaczonych na PC, jak i pozostałe platformy.

Transmituje także relacje z międzynarodowych targów, takich jak choćby E3 czy Gamescon.

Logo ekranowe stacji pozbawione jest kolorów i jest półprzezroczyste.

Początkowo stacja nadawała jako niezależny kanał. W czerwcu 2016 część udziałów w stacji przejęły dwa brytyjskie koncerny medialne: Sky i ITV.

23 czerwca 2016 stacja, już we współpracy z nowymi właścicielami, zmieniła nazwę na Ginx eSports TV.

Kanał dostępny jest jedynie w sieciach kablowych (do Polski wprowadzony został przez sieć TOYA), od 1 sierpnia 2013 także w HD.

 

Poprzednie logo stacji:

 

SK_GINX_FIRST.png - obowiązywało do 22.06.2016

 

SK_GINX_1618.png - używane jako logo główne w latach 2016-2018

 

SK_GINX_BLUE.png - alternatywne logo główne, wprowadzone w roku 2020

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_FIGHTBOXHD.png

 

FightBox HD

 

Rodzaj kanału: sportowy
Właściciel: SPI International B.V. (CANAL+ Group (Vivendi)), dawniej SPI International B.V.

 

Data wejścia do Polski: 2013.01.01

 

Kanał sportów walki nadający w jakości HD.
Ramówka kanału jest identyczna z jego odpowiednikiem w SD.
Na antenie emitowane są relacje z zawodów wielu różnych sztuk walki, takich jak boks, capoeira, sambo, jiu-jitsu, taekwondo, karate, sumo, wrestling czy walki w klatkach.
Poza relacjami, w ramówce znajdują się też programy o zawodnikach i arenach walk.

18 marca 2022 większościowy pakiet akcji SPI został wykupiony przez grupę CANAL+.
Kanał dostępny jest w sieciach kablowych i platformach cyfrowych.

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_FIGHTBOXHD_FIRST.png - zostało zastąpione nowym w dniu 07.10.2013

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_DISCHD.png

 

Discovery Channel HD

 

Rodzaj kanału: popularnonaukowy, rozrywkowy
Właściciel: Warner Bros. Discovery (AT&T Inc.), dawniej Discovery Inc. (wcześniej Discovery Communications)

 

Data wejścia do Polski: 2013.01.17

 

Popularny kanał dokumentalny, nadawany w jakości HD.
Ramówka jest identyczna jak Discovery Channel w jakości SD - kanał nadaje różnego rodzaju programy dokumentalne, popularnonaukowe i rozrywkowe.
Zastąpił u wszystkich operatorów nadający wcześniej w naszym kraju Discovery HD Showcase - będący połączeniem najlepszych programów ze wszystkich anten Discovery.

8 kwietnia 2022 doszło do fuzji koncernu Discovery z Warner Media, w wyniku czego właścicielem stacji została nowa spółka Warner Bros. Discovery.
Kanał dostępny jest w sieciach kablowych oraz na platformach cyfrowych.

 

Poprzednie logo stacji:

 

SK_DISCHD_1319.png - obowiązywało do 30.09.2019

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

SK_UNIVHD.png

 

Universal Channel HD

 

Rodzaj kanału: serialowy, filmowy
Właściciel: NBC Universal (Comcast)

 

Data wejścia do Polski: 2013.03.05
Data zakończenia emisji: 2017.12.31

 

Wersja HD filmowo-serialowego kanału wytwórni Universal. Ramówka była identyczna z wersją SD kanału.
Na antenie emitowane były głównie seriale, ale pojawiały się też filmy z wytwórni Universal Studios oraz filmy, których dystrybutorem jest Universal.
Znaczna część pozycji pokazywana była w formie okrojonej lub ocenzurowanej - z wyciętymi niektórymi scenami.
Logo ekranowe pozbawione było kolorów.
Decyzją nadawcy kanał został z naszego kraju wycofany z końcem 2017 roku (pierwotnie miało to nastąpić na przełomie sierpnia i września, ale data została przesunięta na koniec roku).
Nadawca tłumaczył to zamiarem skupienia się na rozwoju pozostałych swoich kanałów.
Kanał dostępny był platformach cyfrowych Cyfrowy Polsat (dołączył go jako pierwszy), nc+ i Orange oraz w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_UNIVHD_FIRST.png - obowiązywało do 27 września 2013

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_ACTIVEFAM.png

 

Active Family, dawniej Family Sport

 

Rodzaj kanału: lifestyle, rozrywkowy, sportowy
Właściciel: R.D.F. Broadcasting Sp. Z.o.o.

 

Data startu: 2013.03.11 jako Family Sport

 

Nowatorski kanał typu lifestyle tworzony przez spółkę R.D.F. Broadcasting z Bielska-Białej.

Wystartował jako nietypowy kanał sportowy, kierowany nie do kibiców sportu, a raczej do osób, które same czynnie go uprawiają, i które traktują go jako hobby lub dobry sposób na spędzanie wolnego czasu.

Obecnie emituje różnego rodzaju programy typu lifestyle, w tym programy promujące aktywny tryb życia oraz rozrywkowe.

Od początku istnienia nadaje w dwóch wersjach - SD i HD, które mają taką samą ramówkę.

Logo ekranowe pozbawione jest tła.

Przez długi czas dostępny był jedynie w sieciach kablowych. Nadawca wprawdzie od początku zapowiadał chęć dołączenia do platform cyfrowych, najpierw jednak zamierzano skupić się na zbudowaniu odpowiedniego zasięgu w kablówkach.

Pierwsze niekodowane testy przekazu satelitarnego rozpoczęły się 26 maja 2015.

Wkrótce zapowiedziano też zmianę nazwy stacji oraz dołączenie do ofert platform satelitarnych.

Oficjalnie nastąpiło to 4 listopada 2015 - kanał zmienił nazwę na Active Family i pojawił się jednocześnie w ofercie nc+ i Orange (w wersji SD).


Poprzednie logo stacji (Family Sport):
 

SK_FAMSPORT.png

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_PCPLUS.png

 

CANAL+, dawniej nc+, a następnie Platforma CANAL+

 

Właściciel: CANAL+ Polska S.A. (Vivendi, TVN S.A. (Warner Bros. Discovery (AT&T Inc.)), Liberty Global Inc.), dawniej CANAL+ Cyfrowy Sp z.o.o. (Vivendi), ITI Neovision Sp. z.o.o., UPC Polska Sp. z.o.o., a następnie ITI Neovision S.A. (CANAL+ Group (Vivendi), TVN S.A. (Discovery Inc.), Liberty Global Inc.)

 

Data startu: 2013.03.21 jako nc+

 

Nowa telewizyjno-radiowa cyfrowa platforma satelitarna, powstała w wyniku fuzji CYFRY+ i platformy n.
Pierwsze oficjalne informacje na temat planowanej fuzji pojawiły się 1 listopada 2011 roku, kiedy wiadome było już, że CANAL+ Cyfrowy zakupi udziały w Telewizji TVN.
Formalnie do przejęcia udziałów doszło 30 listopada 2012 roku. Wtedy też podano pierwsze konkretne informacje na temat nowej platformy - takie jak nazwa i struktura udziałów. Jako nazwę wybrano skrót będący połączeniem pierwszych liter nazw dotychczasowych platform.
Struktura udziałów w chwili startu przedstawiała się następująco: 51% należało do CANAL+ Cyfrowego, 32% do TVN S.A. (w której CANAL+ Cyfrowy miał także swoje udziały), zaś 17% do UPC Polska (Liberty Global Inc.).
Oficjalny start nowej platformy odbył się 21 marca 2013. Mimo, iż to CANAL+ jest większościowym udziałowcem, większość rozwiązań technicznych zaczerpnięte zostało z platformy n. Cała oferta programowa, w tym podział na pakiety, ułożona została zupełnie od nowa - w pewnym stopniu było to połączenie ofert obu platform, jednak część kanałów z ich dotychczasowych ofert nie znalazła się w ofercie nowego operatora.
W momencie startu platforma nc+ oferowała kanały : TVP 1 HD, TVP 2 HD, TVP Info, TVP Warszawa, TVP Kultura, TVP Polonia, TVP Historia, TVP Seriale, TVP Sport, TVP HD, TVN HD, TVN 7 HD, TVN 24 HD, TVN Style HD, TVN Turbo HD, TVN Meteo, TVN CNBC, Polsat HD, Polsat 2, Polsat News, Polsat Biznes, Polsat Play, Polsat Cafe, Polsat Film, Polsat Sport News, Polsat Jim Jam, Polsat Crime & Investigation Network, TV 4, TV 6, Superstacja, TV Puls, TTV, Tele 5, Polonia 1, TVS, Mango 24, Religia TV, nSport HD, CANAL+ HD, CANAL+ Sport HD, CANAL+ Gol HD, CANAL+ Weekend HD, CANAL+ Film HD, CANAL+ 3D, Ale Kino+ HD, DOMO+ HD, Kuchnia+ HD, Planete+ HD, Mini Mini+ HD, TeleTOON+ HD, Hyper+ HD, HBO HD, HBO 2 HD, HBO Comedy HD, Cinemax HD, Cinemax 2 HD, Kino Polska, FilmBox, FilmBox HD, FilmBox Action, FilmBox Extra, FilmBox Family, FightBox, AXN HD, AXN Crime, AXN Sci-Fi, AXN Spin HD, MGM HD, Romance TV HD, Sundance Channel HD, FOX HD, FOX Life HD, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild HD, Baby TV, Discovery Channel HD, Discovery Science, Discovery World, Discovery Historia, Investigation Discovery, TLC, Animal Planet, Animal Planet HD, History HD, BBC HD, BBC Knowledge HD, BBC Entertainment, BBC Lifestyle, BBC CBeebies, Eurosport HD, Eurosport 2 HD, Orange Sport, ESPN America, Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, Nickelodeon, Nickelodeon HD, Nick Jr., Comedy Central, Comedy Central Family, Viacom Blink, MTV Polska, VIVA Polska, VH1 Polska, MTV Rocks, MTV Live HD, 4fun TV, RBL TV, TV Disco, Eska TV, Polo TV, STARS TV, ITV, Rodin TV, TVR, HOT TV, Blue Hustler, Hustler HD-3D, Daring TV i Redlight HD/3D.
Oferta jest oczywiście cały czas rozwijana.
Poza kanałami telewizyjnymi platforma oferuje też stacje radiowe oraz serwisy VOD.
Nadaje z satelity HotBird w systemach kodowania NagraVision oraz Conax.
2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.
Udziałowcami nowej spółki zostali wszyscy właściciele nc+ w identycznych proporcjach jak w momencie startu platformy : CANAL+ Group - 51%, TVN S.A. - 32 % i Liberty Global Inc. - 17%.
16 marca 2015 spółka sprzedała swoje udziały w TVN (52, 7%) amerykańskiemu koncernowi Scripps Network Interactive, który tym samym stał się jednym z udziałowców platformy.
Scripps bardzo szybko rozpoczął skupowanie akcji od pozostałych udziałowców i od 28 września 2015 stał się jedynym właścicielem TVN. Jenak już 6 marca 2018 Scripps (a co za tym idzie, również TVN) oficjalnie przejęty został przez koncern Discovery.

W lipcu 2019 główny udziałowiec spółki ogłosił zamiar zmiany nazwy platformy, by była ona w miarę jednolita we wszystkich krajach, w których dostępna jest oferta CANAL+.

3 września 2019 nazwa platformy została zmieniona na Platforma CANAL+.

Kolejną zmianę, tym razem kosmetyczną, wprowadzono 1 maja 2020 - flagowy kanał nadawcy: CANAL+, został przemianowany na CANAL+ Premium, zaś nazwa samej platformy została skrócona do CANAL+.

Z dniem 15 lipca 2020 nazwa całej spółki uległa zmianie na CANAL+ Polska S.A.

 

Poprzednie logo platformy:

 

SK_NCPLUS_FIRST.jpg - obowiązywało do 10.11.2013

 

SK_NCPLUS.png - obowiązywało do 02.09.2019

 

SK_NCPLUS_BLACK.png - alternatywna wersja powyższego logo

 

SK_PCPLUS_FIRST.png - obowiązywało od 03.09.2019 do 30.04.2020

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_TLCHD.png

 

TLC HD

 

Rodzaj kanału: lifestyle
Właściciel: Warner Bros. Discovery (AT&T Inc.), dawniej Discovery Inc. (wcześniej Discovery Communications)

 

Data wejścia do Polski: 2013.04.04

 

Kanał typu lifestyle w jakości HD, skierowany jest głównie do kobiet pomiędzy 25 a 49 rokiem życia.
Jego ramówka jest identyczna z wersją SD kanału - emituje programy poruszające tematy typowo kobiece, o stylu życia, zdrowiu, modzie, rodzinie, wychowaniu dzieci, a także programy kulinarne.
Nazwa kanału nie ma obecnie żadnego rozwinięcia, jest ona pozostałością po nadającym wcześniej kanale o profilu edukacyjnym The Learning Channel, który jednak w Polsce nigdy nie był dostępny.

8 kwietnia 2022 doszło do fuzji koncernu Discovery z Warner Media, w wyniku czego właścicielem stacji została nowa spółka Warner Bros. Discovery.
Kanał dostępny jest w sieciach kablowych oraz na platformach cyfrowych (jako pierwszy wprowadził go Cyfrowy Polsat).

 

Poprzednie logo stacji:

 

SK_TLCHD_FIRST.png - obowiązywało do 14.10.2013

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

SK_CFILM2.png

 

CANAL+ Film 2

 

Rodzaj kanału: filmowy kanał premium
Właściciel: CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o (Vivendi), później ITI Neovision S.A. (CANAL+ Group (Vivendi), TVN S.A., Liberty Global Inc.)

 

Data startu: 2013.04.05
Data zakończenia emisji: 2015.05.10

 

Filmowy kanał premium z grupy CANAL+.

Powstał w efekcie fuzji platform CYFRA+ i n, w wyniku której zlikwidowane zostały stacje nPremium, zaś CANAL+ przejął prawa do filmów z wytwórni mających podpisaną umowę z ITI.

Uruchomione zostały jednocześnie dwie wersje stacji - SD i HD (z identyczną ramówką).

Podobnie, jak CANAL+ Film, stacja nadawała pozycje, które były już emitowane na antenie CANAL+, ale także niektóre pozycje premierowe.

Logo ekranowe stanowił półprzezroczysty napis: CANAL+ Film 2.

2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.

Udziałowcami nowej spółki zostały CANAL+ Group - 51%, TVN S.A. - 32 % i Liberty Global Inc. (operator sieci kablowej UPC) - 17%.

W wyniku zmian w całym pakiecie CANAL+ stacja zakończyła nadawanie, a w jej miejsce uruchomiony został CANAL+ Seriale.

Kanał dostępny był na platformach nc+ i Orange oraz w sieciach kablowych.

 

Logo kanału w wersji HD :

 

SK_CFILM2HD.png

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_CFAM.png

 

CANAL+ Family

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny kanał premium

Właściciel: CANAL+ Polska S.A. (Vivendi, TVN S.A., Liberty Global Inc.), dawniej CANAL+ Cyfrowy Sp z.o.o. (Vivendi) a następnie ITI Neovision S.A. (CANAL+ Group (Vivendi), TVN S.A., Liberty Global Inc.)

 

Data startu: 2013.04.05

 

Kanał premium, który powstał w wyniku fuzji platform CYFRA+ i n. Uruchomiony został jednocześnie w dwóch formatach - SD i HD.

Zgodnie ze swoją nazwą, reklamowany jest jako kanał oferujący rozrywkę dla całej rodziny.

Sporą część ramówki stanowią filmy. W większości są to powtórki z CANAL+ i CANAL+ Film, ale pojawiają się również premiery.

Na antenie znaleźć można także sporo różnego rodzaju programów rozrywkowych, transmisje sportowe, seriale oraz programy dokumentalne.

2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.

Udziałowcami nowej spółki zostały CANAL+ Group - 51%, TVN S.A. - 32 % i Liberty Global Inc. (operator sieci kablowej UPC) - 17%.

Z dniem 15 lipca 2020 nazwa spółki została zmieniona na CANAL+ Polska S.A.

Logo na ekranie jest półprzezroczyste, zaś dolna jego część jest pozbawiona koloru i ma przezroczyste litery. W wersji HD posiada dodatkowo dopisek HD w indeksie górnym.

Kanał dostępny jest na platformach cyfrowych oraz w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logotypy stacji:

 

SK_CFAM_1315.png - wersja SD obowiązująca do 10.05.2015 włącznie (na ekranie wyświetlany był po prostu napis: CANAL+ Family)

 

SK_CFAMHD_1315.png - logo wersji HD do 10.05.2015, na ekranie jak wyżej, z tymże z dopiskiem HD w indeksie górnym

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_CFAM2.png

 

CANAL+ Family 2

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny kanał premium
Właściciel: CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o. (Vivendi), później ITI Neovision S.A. (CANAL+ Group (Vivendi), TVN S.A., Liberty Global Inc.)

 

Data startu: 2013.04.05
Data zakończenia emisji: 2015.05.10

 

Kanał premium będący uzupełnieniem CANAL+ Family. Podobnie jak wspomniana stacja, wystartował jednocześnie w jakości SD i HD.
Emitował filmy, seriale, programy rozrywkowe oraz transmisje sportowe.
Logo ekranowe stanowił napis: CANAL+ Family 2 (w wersji HD z dopiskiem HD w indeksie górnym)
2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.
Udziałowcami nowej spółki zostały CANAL+ Group - 51%, TVN S.A. - 32 % i Liberty Global Inc. (operator sieci kablowej UPC) - 17%.
10 maja 2015 kanał zakończył nadawanie, a w jego miejsce przywrócono nadający dawniej CANAL+ Sport 2.
Kanał dostępny był na platformach nc+, Orange i Telewizja na Kartę HD oraz w sieciach kablowych.

 

Logo w wersji HD :

 

SK_CFAM2HD.png

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_TVPROZR.png

 

TVP Rozrywka

 

Rodzaj kanału: rozrywkowy
Właściciel: Telewizja Polska S.A.

 

Data startu: 2013.04.15

 

Kanał rozrywkowy Telewizji Polskiej.
Plany jego uruchomienia pojawiły się już w roku 2005, zaś jako przewidywaną datę rozpoczęcia emisji podawano oficjalnie 1 stycznia 2007.
Kanał jednak nie wystartował i wszystko wskazywało na to, że TVP zrezygnowała po prostu z jego uruchomienia.
Koncepcja powróciła kilka lat później i ostatecznie kanał wystartował w kwietniu 2013.
Na ramówkę stacji składają się różnego rodzaju programy z bogatego archiwum TVP : programy rozrywkowe, satyryczne, kabaretowe, podróżnicze, kulinarne czy też koncerty i festiwale.
Logo ekranowe pozbawione jest kolorów i jest półprzezroczyste.
Kanał dostępny jest w sieciach kablowych oraz we wszystkich platformach cyfrowych.
Od początku istnienia do 6 czerwca 2018 oraz później w dniach 22.12.2018 - 07.03.2021 dostępny był też w naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T.

3 września 2020 kanał pojawił się lokalnie w eksperymentalnym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2.

24 lutego 2022 wystartowała wersja HD stacji, która zastąpiła przekaz nadawany dotychczas w ramach eksperymentalnej emisji naziemnej. Stopniowo pojawiła się ona także w sieciach kablowych, a od 1 lutego 2023 jest oficjalnie dostępna drogą naziemną w całym kraju.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_EUROCHANNEL.png

 

Eurochannel

 

Rodzaj kanału: filmowy, serialowy, rozrywkowy
Właściciel: Eurochannel Inc. (MultiThematiques Inc., Vivendi)

 

Data wejścia do Polski: 2013.05.03

Data zakończenia emisji: 2021.10.31

 

Międzynarodowy kanał telewizyjny nadający od 1994 roku. Polska ścieżka dźwiękowa została wprowadzona 3 maja 2013.
Kanał poświęcony jest kulturze europejskiej - nadaje głównie filmy i seriale (także polskie) oraz programy rozrywkowe.
Na początku kanał nadawał FTA z satelity Eutelsat 16A, był też dostępny w sieciach kablowych.
W dniu 04.03.2015 przekaz satelitarny został zakodowany i od tego momentu stacja dostępna była tylko w kablówkach.
Dość nieoczekiwanie, w dniu 18 sierpnia 2017, również z satelity Eutelsat 16A, uruchomiony został niekodowany przekaz stacji w jakości HD (z identyczną ramówką).
Wersja HD dostępna była FTA do 13 listopada 2017.
Od tego momentu obydwie wersje można było oglądać tylko w wybranych sieciach kablowych.

Wraz z końcem października 2021, w wyniku decyzji nadawcy, kanał został oficjalnie wycofany z dystrybucji w naszym kraju.
 
Poprzednie wersje logo:
 
SK_EUROCHANNEL_FIRST.png - pierwotne logo, obowiązywało w latach 2013 - 2014
 
SK_EUROCHANNEL_1415.png - obowiązywało w latach 2014 - 2015
 
Ostatnie logo zostało wprowadzone w listopadzie 2015.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

SK_TVREPUBLIKA.png

 

TV Republika

 

Rodzaj kanału: informacyjny, publicystyczny
Właściciel: Telewizja Republika S.A. (dawniej Telewizja Niezależna S.A.)

 

Data startu: 2013.05.06

 

Prawicowy kanał informacyjno-publicystyczny nadawany przez spółkę Telewizja Niezależna S.A.
Stacja nadaje różnorodne programy publicystyczne (również na żywo) i informacyjne, a także filmy dokumentalne, magazyny i reportaże.
Pierwsze plany uruchomienia stacji (pod nazwą Telewizja Niezależna) pojawiły się w grudniu 2012. Jeszcze przed końcem roku zmieniono roboczą nazwę stacji na TV Republika.
Początkowo zakładano także, że dystrybucja odbywać się będzie na zasadach kanału premium - miał być osobno płatny, poza standardowymi pakietami operatorów.
Z czasem jednak zrezygnowano z tej koncepcji.
Emisja testowa ruszyła 9 kwietnia 2013 roku w Internecie, zaś w niecały miesiąc później kanał pojawił się w przekazie satelitarnym.
Przed startem zapowiadano emisję FTA przez pierwszy miesiąc nadawania, ostatecznie jednak kanał był od początku kodowany.

Przez pierwsze lata nadawania kanał miał spore trudności z osiągnięciem płynności finansowej, jednak zmieniło się to na początku roku 2016. Wtedy to konto stacji zaczął zasilać strumień publicznych pieniędzy w postaci ogromnych dotacji przyznawanych przez ówczesny rząd. Stacja nawiązała współpracę ze spółkami skarbu państwa, rozpoczęły się też przetasowania personalne pomiędzy dziennikarzami TV Republika a coraz bardziej upolitycznioną TVP.

Z kolei po zmianie rządu i po rozpoczęciu procesu odpolityczniania Telewizji Polskiej w grudniu 2023, do TV Republika w atmosferze skandalu przeszło wielu czołowych reporterów ówczesnej TVP.
Stacja dostępna jest na platformach cyfrowych (jako pierwszy dołączył ją Cyfrowy Polsat), w sieciach kablowych (także w HD) oraz w Internecie.

Od 15 sierpnia 2016 dostępna jest też lokalnie w naziemnej telewizji cyfrowej (w SD).
Od 29 czerwca 2021 wersję HD można odbierać też lokalnie w eksperymentalnym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2.

 

Logo stacji w wersji HD:

 

SK_TVREPUBLIKAHD.png

 


Poprzednie logo kanału:


SK_TVREPUBLIKA_FIRST.png - obowiązywało do 08.10.2017


SK_TVREPUBLIKAHD_FIRST.png - logotyp wersji HD do 08.10.2017

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_EENTHD.png

 

E! Entertainment HD

 

Rodzaj kanału: lifestyle
Właściciel: E! Networks (NBC Universal (Comcast))

 

Data wejścia do Polski: 2013.05.29

 

Kanał typu lifestyle należący do sieci NBC Universal.
Wersja HD posiada identyczną ramówkę, jak jej odpowiednik w SD. Emituje programy rozrywkowe, informacyjne oraz plotkarskie z dziedziny filmu, muzyki i show-biznesu, w znacznej mierze poświęcone hollywoodzkim gwiazdom.
Międzynarodowa wersja kanału wystartowała oficjalnie 24 grudnia 2011 roku i od samego początku posiadała między innymi polską ścieżkę dźwiękową, jednakże stacja nie zyskała uznania w oczach polskich operatorów i przez długi czas była w Polsce niedostępna.
Kanał pojawił się w naszym kraju dopiero pod koniec maja 2013 roku, kiedy to dołączyła go do swojej oferty sieć kablowa East & West.
Początkowo stacja dostępna była tylko w kilku kablówkach. Z czasem powiększyła swój zasięg, a 31 marca 2017 dołączyła również do ofert platform cyfrowych (zastępując wersję SD).
Obecnie kanał dostępny jest w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_FIGHTKLUBHD.png

 

FightKlub HD

 

Rodzaj kanału: sportowy
Właściciel: IKO Media Group

 

Data startu: 2013.05.29
 
Wersja HD kanału sportowego FightKlub poświęconego sportom walki.
Posiada identyczną ramówkę jak jej odpowiednik w formacie SD - na antenie emitowane są głównie gale bokserskie oraz MMA (zarówno premierowe, jak i archiwalne).
W ramówce znaleźć można także różnego rodzaju magazyny oraz programy i filmy dokumentalne związane z tą dziedziną sportu.
Początkowo kanał dostępny był tylko w sieciach kablowych, obecnie jest także na platformach cyfrowych (jako pierwsza dołączyła ją nc+).

 

Poprzednie logo :

 

SK_FIGHTKLUBHD_FIRST.png - obowiązywało do 01.12.2014

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_HALLOTV.jpg

 

Hallo TV

 

Rodzaj kanału: rozrywkowy, erotyczny
Właściciel: The Niessl Telecommunication GmbH

 

Data startu: 2013.06.17
Data zakończenia emisji: 2015.01.07

 

Międzynarodowy kanał telewizyjny o profilu rozrywkowo-erotycznym, nadawany przez spółkę The Niessl Telecommunication GmbH z Wiednia.
Ramówka kanału podzielona była na dwa bloki. W pierwszym (5:50 - 18:55) nadawane były programy rozrywkowe, sitcomy, loterie oraz telezakupy.
Blok nocny wypełniały filmy dla dorosłych.
Kanał dostępny był z satelity Astra 19.2 E - pasmo dzienne było niekodowane, zaś dostęp do bloku nocnego wymagał jednorazowego wykupienia specjalnej karty.
Cały przekaz dostępny był też bezpłatnie w Internecie (bez konieczności kupowania karty).
Kanał zakończył nadawanie w wyniku kłopotów finansowych nadawcy i ogłoszenia przez niego upadłości.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_POLSSER.png

 

Polsat Seriale, dawniej Polsat Romans

 

Rodzaj kanału: serialowy
Właściciel: Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.)

 

Data startu: 2013.09.01 jako Polsat Romans

 

Kanał Telewizji Polsat, zgodnie z nazwą emitujący różnego rodzaju seriale.

W ramówce pojawiają się także filmy fabularne oraz programy rozrywkowe.

Początkowo kanał kierowany był głównie do kobiecej części widowni i emitował przede wszystkim polskie oraz zagraniczne telenowele.

Z czasem nadawca zmienił nieco koncepcję i do ramówki zaczęto wprowadzać także filmy i seriale innych gatunków.

W dniu 6 kwietnia 2020 nazwa stacji została zmieniona na Polsat Seriale. Wraz ze zmianą nazwy ruszyła także wersja HD stacji z identyczną ramówką.

Początkowo stacja obecna była na wyłączność w Cyfrowym Polsacie (do grudnia 2013).

Obecnie dostępna jest także u innych operatorów satelitarnych oraz w kablówkach.

 

Poprzednie logo:

 

SK_POLSROMANS.png - obowiązywało do 05.04.2020

 

Inny wariant kolorystyczny tego samego logo:

 

SK_POLSROMANS_PINK.png

 

SK_POLSSER_FIRST.png - obowiązywało od 06.04.2020 do 29.08.2021

 

SK_POLSSERHD_FIRST.png - logo wersji HD obowiązujące od 06.04.2020 do 29.08.2021

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_DTX.png

 

DTX, dawniej Discovery Turbo Xtra

 

Rodzaj kanału: lifestyle, dokumentalny, motoryzacyjny
Właściciel: Warner Bros. Discovery (AT&T Inc.), dawniej Discovery Inc. (wcześniej Discovery Communications)

 

Data wejścia do Polski: 2013.09.17 jako Discovery Turbo Xtra

 

Kanał typu lifestyle kierowany głównie do mężczyzn.
Zgodnie ze swoją nazwą emituje programy o tematyce motoryzacyjnej, ale nie tylko.
Na antenie znaleźć można także programy rozrywkowe i dokumentalne z różnych dziedzin, takich jak np. kuchnia, wędkarstwo czy styl życia.
Kanał zastąpił nadający wcześniej Discovery World.
Z dniem 21 listopada 2016 nadawca zdecydował się na skrócenie nazwy stacji do DTX.

8 kwietnia 2022 doszło do fuzji koncernu Discovery z Warner Media, w wyniku czego właścicielem stacji została nowa spółka Warner Bros. Discovery.
Kanał dostępny jest w sieciach kablowych oraz na platformach cyfrowych.

 

Poprzednia wersja logo:

 

SK_DISCTURBO.png - obowiązywało do 20.11.2016

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...