Skocz do zawartości

Historia telewizji w Polsce - wykaz chronologiczny


Tomo21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

SK_POLSPLAYHD.png

 

Polsat Play HD

 

Rodzaj kanału: lifestyle
Właściciel: Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.)

 

Data startu: 2015.10.01

 

Kanał o profilu rozrywkowym i lifestyle nadawany w jakości HD.
Posiada identyczną ramówkę jak jego odpowiednik SD.
Emituje głównie programy dokumentalne, poradnikowe, motoryzacyjne, rozrywkowe i erotyczne, a także filmy i seriale.
Dostępny jest w sieciach kablowych oraz platformach cyfrowych (w chwili startu pojawił się w Cyfrowym Polsacie i nc+).

 

Poprzednie logo:

 

SK_POLSPLAYHD_FIRST.png  - obowiązywało do 05.04.2020

 

SK_POLSPLAYHD_20-21.png - obowiązywało od 06.04.2020 do 29.08.2021

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_TV4.png

 

TV 4 HD

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny
Właściciel: Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.)

 

Data startu: 2015.10.01

 

Kanał ogólnotematyczny Telewizji Polsat nadawany w jakości HD.
Podobnie jak większość kanałów, posiada identyczną ramówkę jak jego odpowiednik SD.
Emituje głównie filmy, seriale i programy rozrywkowe.
Logo ekranowe pozbawione jest koloru i jest półprzezroczyste.
Dostępny jest w sieciach kablowych i platformach cyfrowych (w chwili startu pojawił się w Cyfrowym Polsacie i nc+), a od 27 czerwca 2022 także w naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T w całym kraju.

 

Poprzednie logo:

 

SK_TV4HD_FIRST.png - obowiązywało do 02.08.2023

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_13TV.png

 

13

 

Rodzaj kanału: rozrywkowy, lifestyle
Właściciel: Astro S.A.

 

Data startu: 2015.10.05

 

Kolejny kanał spółki Astro, uruchomiony w niedługim czasie po zamknięciu wszystkich dotychczas nadających kanałów tego nadawcy.
Ramówka stacji jest mieszaniną programów typowo rozrywkowych z pozycjami typu lifestyle, poradnikowymi, czy muzycznymi.
Na antenie emitowane są programy kierowane zarówno do mężczyzn, kobiet, jak i najmłodszych widzów.
Spora część tych programów to dawne pozycje z anten kanałów grupy NEXT.
Nadawca zapowiedział uruchomienie stacji 10 maja 2015 pod nazwą 13.tv.
Pod taką też nazwą ruszyła 5 dni później emisja testowa.
U pierwszego operatora kanał zadebiutował zaś 5 października 2015, pod nieco inną już nazwą - 13.
Stacja nadaje w dwóch wersjach: SD i HD (ramówki są identyczne). Część pozycji emitowana jest w 3D.
Podobnie, jak wszystkie poprzednie stacje Astro, ta również ma bardzo słabą dystrybucję - dostępna jest w zaledwie kilku sieciach kablowych.

 

Poprzednie, prototypowe logo stacji:

 

SK_13TV_FIRST.jpg - obowiązywało do 04.10.2015

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_WARNER.png

 

Warner TV, dawniej TNT

 

Rodzaj kanału: filmowy, serialowy
Właściciel: Warner Bros. Discovery (AT&T Inc.), dawniej Turner Broadcasting System (Time Warner), a następnie Warner Media (AT&T Inc.)

 

Data wejścia do Polski: 2015.10.06 jako TNT

 

Amerykański kanał filmowy należący do koncernu Turner Broadcasting System, który decyzją nadawcy zastąpił dostępny wcześniej w naszym kraju TCM.

Pierwotna nazwa stacji była skrótem od Turner Network Television.
W ramówce znaleźć można przede wszystkim znane hity filmowe ze studia Warner Bros, a także innych hollywoodzkich wytwórni.
Poza tym stacja emituje także znane amerykańskie seriale.

14 czerwca 2018 właściciel nadawcy stacji, koncern Time Warner, został przejęty przez innego giganta amerykańskiego rynku telekomunikacyjnego - AT&T i przekształcony w spółkę Warner Media.

W czerwcu 2021 nadawca poinformował o globalnym planie zmiany nazwy stacji TNT na Warner TV. Proces miał zachodzić stopniowo na wszystkich rynkach europejskich. W Polsce nastąpiło to z dniem 23 października 2021. Po przemianowaniu na antenie zagościło poranne pasmo kreskówek Warnera oraz relacje z wrestlingu.

8 kwietnia 2022 doszło do fuzji Warner Media z koncernem Discovery, w wyniku czego właścicielem stacji została nowa spółka Warner Bros. Discovery.
Stacja dostępna jest w dwóch wersjach - SD i HD, które mają identyczną ramówkę.
Kanał oglądać można w sieciach kablowych i platformach cyfrowych (w chwili startu pojawił się u wszystkich operatorów, u których dostępny był TCM).

 

Poprzednie logotypy kanału:

 

SK_TNT_FIRST.png - pierwotne logo wersji SD, obowiązywało do 05.10.2016

 

SK_TNTHD_FIRST.png - pierwotne logo wersji HD, obowiązywało do 05.10.2016

 

SK_TNT.png - obowiązywało od 06.10.2016 do 22.10.2021

 

SK_TNTHD.png - wersja HD obowiązująca od 06.10.2016 do 22.10.2021

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_DISCSC.png

 

Discovery Science HD

 

Rodzaj kanału: popularnonaukowy
Właściciel: Warner Bros. Discovery (AT&T Inc.), dawniej Discovery Inc. (wcześniej Discovery Communications)

 

Data wejścia do Polski: 2015.10.12

 

Kanał popularnonaukowy koncernu Discovery Communications nadawany w jakości HD.
Ma identyczną ramówkę jak jego odpowiednik w SD.
Emituje programy poświęcone współczesnej, a także przyszłej nauce i nowym technologiom.
W logo ekranowym, wewnątrz wielokąta, widnieje dopisek "HD", a nazwa kanału umieszczona jest pod spodem.

8 kwietnia 2022 doszło do fuzji koncernu Discovery z Warner Media, w wyniku czego właścicielem stacji została nowa spółka Warner Bros. Discovery.
Kanał dostępny jest w ofercie platform cyfrowych oraz w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_DISCSCHD.png - obowiązywało do 15.10.2017

 

W logo ekranowym napis znajdował się pod spodem, a nie obok elementu głównego.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_CNHD.png


Cartoon Network HD

 

Rodzaj kanału: dla dzieci i młodzieży
Właściciel: Warner Bros. Discovery (AT&T Inc.), dawniej Turner Broadcasting System (Time Warner), a następnie Warner Media (AT&T Inc.)

 

Data wejścia do Polski: 2015.10.14

 

Stacja kierowana do najmłodszej części widowni nadawana w jakości HD.
Ramówka jest identyczna z wersją SD kanału.
Na antenie znaleźć można kreskówki dla mniejszych i większych dzieci, czasami także filmy fabularne.
Kanał dostępny jest w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych (do 13.01.2017 tylko na platformie Cyfrowy Polsat).

14 czerwca 2018 właściciel nadawcy stacji, koncern Time Warner, został przejęty przez innego giganta amerykańskiego rynku telekomunikacyjnego - AT&T i przekształcony w spółkę Warner Media.

8 kwietnia 2022 doszło do fuzji Warner Media z koncernem Discovery, w wyniku czego właścicielem stacji została nowa spółka Warner Bros. Discovery.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_BOLLHD.png

 

Bollywood HD

 

Rodzaj kanału: filmowy
Właściciel: ISG Media Ltd

 

Data wejścia do Polski: 2015.11.02 (prawdopodobnie)

 

Izraelski kanał filmowy poświęcony kinematografii indyjskiej.
Jest nadawany w jakości HD i emituje filmy wyprodukowane w Bollywood - zarówno starsze produkcje, jak i zupełnie nowe.
Sposób dystrybucji kanału nie należy do najlepszych - w zasadzie trudno określić nawet jego dokładną datę debiutu na polskim rynku.
Wprowadzenie go do Polski zapowiedziano w październiku 2015. Początkowo komunikaty prasowe sugerowały datę 02.11.2015 jako dzień wejścia na rynek, ale trudno powiedzieć czy rzeczywiście tak się stało. Brak na ten temat jakichkolwiek potwierdzonych informacji.
W każdym razie przez co najmniej pół roku od momentu startu stacja, jeżeli gdziekolwiek w ogóle była dostępna, to tylko w nielicznych lokalnych sieciach kablowych. Mniej więcej w sierpniu 2016 pojawiła się w sieci kablowej Derkom z Zamościa i okolic, natomiast w październiku 2016 dołączyła do sieci kablowej Jambox.
Od tego momentu dystrybucja przyspieszyła i dziś kanał dostępny jest w wielu kablówkach.
 
Poprzednie logo:
 
SK_BOLLHD_FIRST.png - obowiązywało do 30.06.2018

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

SK_TOPKIDS.png

 

Top Kids

 

Rodzaj kanału: dla dzieci i młodzieży
Właściciel: MWE Networks (dawniej Michał Winnicki Entertainment)

 

Data startu: 2015.12.01

 

Kanał tematyczny z portfolio firmy MWE Networks (dawniej Michał Winnicki Entertainment), skierowany głównie do młodszej części widowni.
Emituje głównie kultowe seriale animowane z lat 80' i 90' ubiegłego stulecia, które pozbawione są przemocy.
Kreskówki emitowane na antenie zostały wcześniej cyfrowo odrestaurowane.
Zgodnie z głównym mottem nadawcy, kanał ma być swego rodzaju pomostem łączącym rodziców (wychowanych na starszych kreskówkach) z dziećmi.
Stacja nadaje równolegle w dwóch wersjach - SD i HD. Mają one identyczną ramówkę, różnią się jedynie jakością.
Obie wersje stacji dostępne są jedynie w sieciach kablowych.

 

Logo HD stacji:

 

SK_TOPKIDSHD.png

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_WELLB.png

 

Wellbeing Network

 

Rodzaj kanału: o zdrowiu, lifestyle
Właściciel: 201 Television Ltd.

 

Data startu: 2015.12.21

Data zakończenia emisji: 2018.10.31

 

Brytyjski kanał typu lifestyle promujący zdrowy tryb życia i uprawianie sportu.
Na antenie emitowane były programy poradnikowe oraz dokumentalne związane ze zdrowiem.
Poświęcone były między innymi właściwemu odżywianiu się, sposobom na aktywne spędzanie wolnego czasu, czy też ćwiczeniom fizycznym.
Stacja pokazywała także historie ludzi, których życie zmieniło się wraz z przejściem na aktywny tryb życia.
Pierwotnie start zaplanowany był na 19 stycznia 2015, jednak termin ten był wciąż przesuwany i ostatecznie oficjalny start nastąpił dopiero w grudniu.
Wersja HD, która początkowo miała ruszyć tego samego dnia co kanał w jakości SD, wystartowała zaś 1 lutego 2016.
Obie wersje miały taką samą ramówkę.

Nadawca zdecydował o zakończeniu emisji z końcem października 2018.
Kanał w wersji SD dostępny był w na platformach cyfrowych nc+, Cyfrowy Polsat i Orange oraz w sieciach kablowych, zaś w wersji HD tylko w kablówkach.

 

Alternatywne logo:

 

SK_WELLB_ALT.jpg

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_TOTV.png

 

TO!TV

 

Rodzaj kanału: muzyczny, rozrywkowy, ezoteryczny
Właściciel: Hyperion (Telestar, MNI S.A.), MWE Networks (dawniej Michał Winnicki Entertainment)

 

Data startu: 2016.02.27

Data zakończenia emisji: 2020.07.14

 

Kanał o profilu muzyczno-rozrywkowym, który powstał w wyniku przekształcenia nadającego wcześniej ITV.
Z założenia nowo powstała stacja oparta była na trzech filarach: muzycznym, rozrywkowym i ezoterycznym.
Muzyczny skupiał się głównie na gatunkach takich jak dance, pop czy disco polo.
W części rozrywkowej zaś emitowane były między innymi programy poradnikowe, typu lifestyle oraz inne rozrywkowe.
Od początku na antenie obecne było też stałe ezoteryczne pasmo EZO TV i erotyczne HOT TV.
W związku z niezbyt dobrymi wynikami oglądalności kanał przerwał emisję satelitarną w czerwcu 2016. Kilka dni później ogłoszono informację o nawiązaniu współpracy z firmą Michał Winnicki Entertainment.

W wyniku współpracy stacja wróciła na satelitę, a od 1 lipca 2016 zyskała odświeżoną, zupełnie inną formułę.
Pasmo rozrywkowe-lifestyle zostało zmarginalizowane niemalże do zera, a większą część ramówki wypełniły programy z muzyką disco polo, zachowane zostały natomiast pasma ezoteryczne i erotyczne.

Z czasem w ramówce zaczęło pojawiać się też coraz więcej teledysków z innych gatunków muzycznych.

Niskie wyniki oglądalności skłoniły nadawcę do zmiany formatu i w październiku 2019 ogłoszono, że kanał zostanie zastąpiony nową stacją muzyczną o nazwie Gold TV. Od tego czasu na antenie sukcesywnie zwiększano liczbę emitowanych teledysków przebojów z lat 70'-90' aż wypełniły one większą część ramówki. 15 lipca 2020 doszło natomiast do oficjalnego debiutu nowej stacji.
Kanał nadawał FTA z satelity HotBird. Dostępny był też w sieciach kablowych i platformach cyfrowych nc+ (później Platforma CANAL+), Cyfrowy Polsat, Telewizja na Kartę i Orange.

Od 1 lipca 2019 dostępny był regionalnie w naziemnej telewizji cyfrowej.

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_POLSVIAEXHD.png

 

Polsat Viasat Explore HD

 

Rodzaj kanału: podróżniczy, popularnonaukowy
Właściciel: Viasat World (Viaplay Group, wcześniej NENT Group), Cyfrowy Polsat S.A., dawniej Viasat World (Modern Times Group), Cyfrowy Polsat S.A.

 

Data startu: 2016.03.01

 

Kanał podróżniczo-dokumentalny szwedzkiego koncernu Viasat, tworzony i nadawany we współpracy z Cyfrowym Polsatem.
Posiada identyczną ramówkę co jego odpowiednik w jakości SD.
Oferuje programy podróżnicze oraz szeroką gamę programów dokumentalnych o zróżnicowanej tematyce.
Dostępny jest na platformach cyfrowych (jako pierwszy dołączył go Cyfrowy Polsat) oraz w sieciach kablowych.

1 lipca 2018 koncern MTG wydzielił ze swoich struktur osobną spółkę Nordic Entertainment Group (NENT Group), która została formalnym właścicielem kanałów Viasat. 18 maja 2022 spółka zmieniła nazwę na Viaplay Group.

 

Poprzednie logo stacji:

 

SK_POLSVIAEXHD_FIRST.png - obowiązywało do 18.01.2022

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_POLSVIAHISTHD.png

 

Polsat Viasat History HD

 

Rodzaj kanału: historyczny
Właściciel: Viasat World (Viaplay Group, wcześniej NENT Group), Cyfrowy Polsat S.A., dawniej Viasat World (Modern Times Group), Cyfrowy Polsat S.A.

 

Data startu: 2016.03.01

 

Kanał o tematyce historycznej, współtworzony przez szwedzki koncern Viasat i Cyfrowy Polsat.
Posiada identyczną ramówkę co jego odpowiednik w jakości SD.
Emituje programy dokumentalne związane z historią zarówno dawną, jak i tą najnowszą.
Od 10 kwietnia 2016 w ramówce stacji gości wieczorne pasmo Viasat Epic, w którym emitowane są seriale historyczne i fabularyzowane dokumenty.
Co ciekawe, po wprowadzeniu stacji na polski rynek nadawca nie wycofał z niego stacji Viasat History HD (która dzieliła czas antenowy z Viasat Nature HD i miała zupełnie inną ramówkę).
Obie wersje nadawały równolegle do końca października 2020, kiedy to ostatecznie wersja łączona została z Polski wycofana.
Dostępny jest na platformach cyfrowych (jako pierwszy dołączył go Cyfrowy Polsat) oraz w sieciach kablowych.

1 lipca 2018 koncern MTG wydzielił ze swoich struktur osobną spółkę Nordic Entertainment Group (NENT Group), która została formalnym właścicielem kanałów Viasat. 18 maja 2022 spółka zmieniła nazwę na Viaplay Group.

 

Poprzednie logo stacji:

 

SK_POLSVIAHISTHD_FIRST.png - obowiązywało do 18.01.2022

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

SK_MEDICALCH.png

 

The Medical Channel

 

Rodzaj kanału: medyczny, o zdrowiu
Właściciel: Limeclip Ltd.

 

Data wejścia do Polski: 2016.03.10
Data zakończenia emisji: 2016.08.18

 

Brytyjski kanał telewizyjny o tematyce medycznej.
Emitował programy dostarczające wiedzy o poszczególnych chorobach i metodach ich leczenia a także radzenia sobie z nimi w życiu codziennym.
Ponadto na antenie obecne były programy edukacyjne i poradnikowe promujące zdrowy tryb życia, prawidłowe odżywianie się i szeroko pojętą profilaktykę.
Pierwsze zapowiedzi wprowadzenia stacji na polski rynek pojawiły się w czerwcu 2015, zaś emisja ruszyła 10 marca 2016.
Niestety nie potrwała ona zbyt długo - nadawca zaprzestał emisji 18 sierpnia 2016.
Kanał dostępny był tylko w sieciach kablowych.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_13ULICAHD.png

 

13 Ulica HD

 

Rodzaj kanału: serialowy, filmowy
Właściciel: NBC Universal (Comcast)

 

Data wejścia do Polski: 2016.03.15

 

Kanał serialowo-filmowy koncernu NBC Universal nadawany w jakości HD.
Ramówka stacji jest identyczna jak jej odpowiednika w rozdzielczości standardowej.
Składają się na nią w znacznej większości różnorodne seriale kryminalne.
Na antenie pojawiają się także filmy pełnometrażowe.
Logo ekranowe jest pozbawione koloru.
Kanał dostępny jest na platformach cyfrowych oraz w sieciach kablowych.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_HIPHOP.png

 

Hip Hop TV

 

Rodzaj kanału: muzyczny
Właściciel: ZPR Media (Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe S.A.)

 

Data startu: 2016.03.23
Data zakończenia emisji: 2017.08.31

 

Czwarty kanał muzyczny z portfolio grupy ZPR Media.
Zgodnie z nazwą emitował przede wszystkim polskie teledyski hip-hopowe, ale także z gatunków takich jak reggae, dancehall, RnB i dubstep.
Poza wideoklipami na antenie pojawiały się również programy rozrywkowe.
Pierwotnie start kanału zapowiedziano na 22 lutego 2016, ostatecznie wystartował jednak 23 marca.
Format ten nie przyjął się zbyt dobrze i stacja miała bardzo małą oglądalność - w związku z tym nadawca zdecydował się zastąpienie jej innym kanałem - Eska Rock TV. Emisja została zakończona 31 sierpnia 2017.
Kanał nadawał FTA z satelity HotBird, dostępny był też na platformach nc+ i Orange, a także w sieciach kablowych.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_AMC.png

 

AMC

 

Rodzaj kanału: filmowy, serialowy
Właściciel: AMC Networks International

 

Data wejścia do Polski: 2016.05.06

 

Flagowy kanał filmowy amerykańskiego koncernu AMC Networks.
Nazwa stacji wzięła się ze skrótu od American Movie Classics - pod taką nazwą kanał nadawał pierwotnie w USA.
Decyzją nadawcy zastąpił w naszym kraju nadawany wcześniej kanał MGM HD.
Było to jednocześnie konsekwencją stopniowego zastępowania tej marki w innych krajach Europy Środkowej.
Stacja emituje głównie starsze hollywoodzkie produkcje, a także nowe seriale produkcji AMC.
Nadawana jest wyłącznie w wersji HD.
Dostępna jest na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_AMC_FIRST.png

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_POLSSPORT2HD.png

 

Polsat Sport 2 HD

 

Rodzaj kanału: sportowy kanał premium
Właściciel: Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.)

 

Data startu: 2016.06.10
Data zakończenia emisji: 2016.07.11

 

Sportowy kanał premium uruchomiony wyłącznie na potrzeby transmisji piłkarskich mistrzostw Europy Euro 2016.
Kanał nadawany był w jakości HD i wspólnie z siostrzanym Polsatem Sport 3 HD transmitował na żywo wszystkie mecze turnieju.
Poza meczami na antenie obejrzeć można było także studia, wywiady i analizy związane z mistrzostwami.
Oferowany był wszystkim operatorom w postaci dodatkowo płatnego pakietu premium.
Spekulowało się, że po mistrzostwach stacja zostanie przekształcona w zwykły kanał sportowy i będzie nadawała dalej, jednak tuż po zakończeniu turnieju została wyłączona.
Dostępna była na platformach cyfrowych Cyfrowy Polsat, nc+ i Orange oraz w sieciach kablowych.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

SK_POLSSPORT3HD.png

 

Polsat Sport 3 HD

 

Rodzaj kanału: sportowy kanał premium
Właściciel: Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.)

 

Data startu: 2016.06.10
Data zakończenia emisji: 2016.07.11

 

Sportowy kanał premium uruchomiony razem z Polsatem Sport 2 HD wyłącznie na potrzeby transmisji piłkarskich mistrzostw Europy Euro 2016.
Działał równolegle ze swą siostrzaną stacją i, podobnie jak ona, emitował na żywo w HD wszystkie mecze turnieju, a także studia, wywiady i analizy związane z mistrzostwami.
Kanały oferowane były wszystkim operatorom w postaci dodatkowo płatnego pakietu premium.
Tuż po zakończeniu turnieju emisja kanału została zakończona.
Dostępny był na platformach cyfrowych Cyfrowy Polsat, nc+ i Orange oraz w sieciach kablowych.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_POLSSPORTFIGHTHD.png

 

Polsat Sport Fight

 

Rodzaj kanału: sportowy
Właściciel: Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.)

 

Data startu: 2016.08.08

 

Sportowy kanał Telewizji Polsat w całości poświęcony sportom walki.
Emituje transmisje walk z różnych gal, zarówno zawodowego boksu, jak i innych sztuk walki, takich jak MMA czy KSW.
Na antenie prowadzone są zarówno transmisje na żywo, jak i pokazywane są wydarzenia archiwalne.
Kanał nadaje tylko w jakości HD.
Dostępny jest na platformie Polsat Box i w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logo:

 

SK_POLSSPORTFIGHTHD_FIRST.png - obowiązywało do 29.08.2021

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_2X2.png

 

2x2

 

Rodzaj kanału: dla dzieci i młodzieży
Właściciel: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe ROMWER

 

Data startu: 2016.09.01

 

Kanał telewizyjny skierowany do starszych dzieci i młodzieży, nadawany przez firmę telekomunikacyjną ROMWER z Międzyrzeca Podlaskiego.

Nazwa stacji wymawiana jest jako "Dwa na dwa".
Emituje głównie filmy i seriale animowane, w tym w sporej części japońskie seriale anime.
W ramówce znaleźć można zarówno pozycje klasyczne, jak i zupełnie nowe, nigdy jeszcze nie emitowane w polskiej telewizji.
Ponadto na antenie obecne są też programy poświęcone grom komputerowym.
Kanał nadawany jest w jakości HD.
Obecnie dostępny jest jedynie w kilku sieciach kablowych.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_ELEVENSP3.png

 

Eleven Sports 3, dawniej Eleven Extra

 

Rodzaj kanału: sportowy kanał premium
Właściciel: Eleven Sports Network Sp. z o.o. (Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.)), dawniej Eleven Sports Network Sp. z o.o. (The Channels Co Ltd.)

 

Data startu: 2016.09.12 jako Eleven Extra

 

Trzeci kanał sportowy z pakietu stacji Eleven.
Plany jego uruchomienia pojawiły się wraz z pozyskaniem przez nadawcę kolejnych praw telewizyjnych (między innymi do NFL i Formuły 1).
Coraz większa liczba transmisji spowodowała, że w ramówkach dwóch pierwszych stacji zaczęło brakować miejsca i nadawca wiosną 2016 zapowiedział uruchomienie kolejnego kanału.
Stacja stanowi więc uzupełnienie oferty Eleven - emituje głównie mecze piłkarskie, ale na antenie znaleźć można transmisje także i z innych dyscyplin sportu.
Pierwotnie kanał miał ruszyć 9 września 2016, ale ostatecznie termin startu przesunięto na 12 września.

Podobnie jak pozostałe kanały Eleven, stacja nadawana jest wyłącznie w wersji HD.
20 listopada 2017 nadawca postanowił ujednolicić nazwy wszystkich swoich kanałów i zmienił jego nazwę na Eleven Sports 3.

24 maja 2018 Telewizja Polsat nabyła 50% plus 1 udział w spółce Eleven Sports Network i tym samym stała się współwłaścicielem stacji. Poprzez dalsze skupowanie akcji, z czasem wykupione zostały przez Polsat również pozostałe udziały.

Stacja dostępna jest na platformach cyfrowych (początkowo była tylko w nc+) oraz w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_ELEVENEXTRA.png - obowiązywało do 19.11.2017

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_8TV.png

 

8TV

 

Rodzaj kanału: muzyczny, rozrywkowy
Właściciel: ZPR Media (Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe S.A.)

 

Data startu: 2016.09.28
Data zakończenia emisji: 2017.06.15
 
Kanał o profilu muzyczno-rozrywkowym należący do koncernu ZPR Media.
Jeżeli liczyć osobno kanały SD i HD to był to faktycznie ósmy kanał w portfolio nadawcy. Jego nazwę należało odczytywać jako Ósemka TV.
Emitował muzykę współczesną (głównie pop), a także największe hity z poprzednich dekad.
W ramówce obecne były także seriale oraz programy rozrywkowe.
Przy wprowadzaniu stacji na rynek nadawca zastosował dość nietypową strategię - z technicznego punktu widzenia Ósemka nie wystartowała od zera, lecz zajęła miejsce kanału Eska TV.
Ta ostatnia zaś ruszyła na nowo na innych częstotliwościach.
Dzięki temu nowa stacja miała od razu w chwili startu bardzo duży zasięg, nie przełożyło się to jednak na wyniki oglądalności.
Kanał dostępny był w naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T, na platformach cyfrowych nc+, Cyfrowy Polsat. Orange i Telewizja na Kartę, a także w sieciach kablowych (w części kablówek również w jakości HD).
Do 6 grudnia 2016 kanał nadawał też FTA z satelity HotBird, od tego dnia sygnał jednak zakodowano.
Stacja zupełnie się nie przyjęła i nadawca bardzo szybko zdecydował się na jej wycofanie - nastąpiło to 16 czerwca 2017.
Ponownie zastosowany został podobny manewr, jakiego użyto w momencie startu kanału - 8TV został wszędzie zastąpiony przez Eska TV, natomiast w miejsce Eska TV nadawca wprowadził nowy kanał - Eska TV Extra.
 
Logo stacji w wersji HD:
 
SK_8TVHD.png

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_ZOOM.png

 

Zoom TV

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny
Właściciel: Cable Television Networks & Partners Sp. z o.o. (SPI International B.V. (CANAL+ Group (Vivendi), dawniej Kino Polska TV (SPI International B.V.), PIKE)

 

Data startu: 2016.10.25

 

Kanał ogólnotematyczny stworzony z myślą o naziemnej telewizji cyfrowej.
W dniu startu większościowy pakiet udziałów w spółce odpowiedzialnej za nadawanie stacji posiadała Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, a dokładnie powołana przez nią Polska Fundacja Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej PIKSEL.
Drugim udziałowcem spółki została spółka Kino Polska TV, należąca do koncernu SPI International, zaś stałym partnerem programowym - Grupa Onet.
Pierwsze zapowiedzi uruchomienia własnego kanału przez PIKE pojawiły się w lutym 2011. Wtedy nadawca ogłosił plany uruchomienia stacji CTV mającej docelowo ubiegać się o miejsce w pierwszym multipleksie stawiającej pierwsze kroki telewizji naziemnej DVB-T.
Kanał nie otrzymał jednak koncesji i plany wstrzymano do maja 2015, kiedy to ogłoszono konkurs na zagospodarowanie multipleksu numer 8.
6 listopada 2015 nadawca ogłosił, że nowy kanał będzie tworzony we współpracy z Kino Polska TV i Onetem oraz wystartuje pod nazwą Zoom TV.
Regularna emisja, zarówno w wersji SD, jak i HD (ramówki identyczne) ruszyła w dniu 25.10.2016.
Zoom jest stacją ogólnotematyczną. Na antenie emitowane są w znacznej części programy publicystyczne, informacyjne, poradnikowe i rozrywkowe.
Część z nich poświęcona jest sprawom lokalnym i regionalnym różnych części kraju.
W ramówce nie brakuje też filmów i seriali fabularnych. Obecne są w niej także seriale animowane dla dzieci i programy muzyczne.
Stopniowo koncern Kino Polska TV powiększał swoje udziały w spółce, by 23 stycznia 2018 stać się jej jedynym właścicielem,

18 marca 2022 większościowy pakiet akcji SPI został wykupiony przez grupę CANAL+.
Stacja nadaje naziemnie w telewizji cyfrowej DVB-T (w SD), dostępna jest też w sieciach kablowych (także w wersji HD) oraz na platformach cyfrowych (jako pierwszy dołączył ją Cyfrowy Polsat).
 
Logo kanału w wersji HD:
 
SK_ZOOMHD.png

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_NOWA.png

 

Nowa TV

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny
Właściciel: TV Spektrum sp. z o.o. (Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.)), dawniej TV Spektrum sp. z o.o. (Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe S.A.)

 

Data startu: 2016.11.09

 

Kanał o profilu ogólnotematycznym, uruchomiony przez grupę ZPR Media (Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe).
Pierwsze plany jego uruchomienia pojawiły się wraz z ogłoszeniem konkursu na zagospodarowanie ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.
Wraz z ogłoszeniem wyników - 05.11.2015 okazało się, że nadawca planuje uruchomienie stacji o dość tajemniczo brzmiącej nazwie - TV#.
Według pierwotnej koncepcji symbol # miał oznaczać numer kanału w multipleksie, jaki zostanie przyznany nowej stacji.
Ostatecznie z pomysłu zrezygnowano i 30 stycznia 2016 ogłoszono, że kanał wystartuje pod nazwą Nowa TV.
Na antenie stacji emitowane są różnorodne programy informacyjne, publicystyczne, rozrywkowo-kabaretowe oraz dokumentalne.
Ponadto w ramówce obecnych jest sporo seriali (w tym paradokumentalne) i filmów fabularnych.
Kanał nadaje w dwóch wersjach - SD i HD, które mają identyczną ramówkę.
Wersja SD dostępna była od początku w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych, na platformach cyfrowych oraz bezpłatnie w Internecie.
Do 6 grudnia 2016 kanał nadawał też FTA z satelity HotBird, od tego dnia sygnał jednak zakodowano.
Kanał w wersji HD początkowo dostępny był tylko w ofercie kablówek, jednak od 4 grudnia 2019 zastąpił wersję SD także u operatorów satelitarnych, a od 29 czerwca 2021 dostępny jest też lokalnie w naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2.

4 grudnia 2017 grupa ZPR Media sprzedała Telewizji Polsat 34% swoich udziałów w spółce TV Spektrum, będącej nadawcą stacji.

2 lutego 2018 Polsat zwiększył swój udział do 49%, natomiast 18 września 2020 wykupił pozostałe udziały, zostając tym samym jedynym udziałowcem spółki.

 

Logo kanału w wersji HD:

 

SK_NOWAHD.png

 

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK_TBNPL.png

 

TBN Polska

 

Rodzaj kanału: familijny, religijny
Właściciel: Fundacja Trinity Broadcasting Network Polska

 

Data wejścia do Polski: 2016.12.01

 

Polska wersja amerykańskiego kanału chreścijańsko-familijnego będąca częścią międzynarodowej sieci TBN.
Misją stacji jest propagowanie wartości chrześcijańskich.
Na antenie emitowane są zarówno programy religijne, jak i dokumentalne, historyczne czy edukacyjne.
W ramówce stale obecne są także programy muzyczne, seriale animowane dla najmłodszych oraz filmy i seriale familijne.
Pierwsze zapowiedzi uruchomienia polskiej wersji stacji pojawiły się w listopadzie 2014.
1 sierpnia 2015 wprowadzono stałe, godzinne, polskojęzyczne pasmo w ramach międzynarodowego kanału TBN Europe.
Pół roku później liczbę pasm zwiększono do dwóch, zaś pod koniec listopada 2016 uruchomiony został testowy przekaz całodobowej wersji kanału. Z początkiem grudnia ruszyła natomiast regularna emisja.
24 sierpnia 2017 uruchomiona została wersja HD stacji, posiadająca taką samą ramówkę.
Kanał w wersji SD od początku nadawał w formie niekodowanej (FTA) z satelity HotBird, dostępny był także na platformie CANAL+, zaś wersja HD była dostępna jedynie w kablówkach.

Z końcem 31 grudnia 2022 emisja satelitarna została zakończona i obecnie kanał dostępny jest tylko w sieciach kablowych.

Edytowane przez Tomo21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...