Skocz do zawartości

[Netia] Prędkość internetu w dekoderze EvoBox 4K, Jakość obrazu


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam dekoder EvoBox 4K oraz router Huawei DN8245V.

Problem polega na tym że gdy podłączam dekoder po LANie to prędkość internetu w dekoderze to marne ok. 80 mb/s po podłączeniu przez wifi prędkość zwiększa się do ok. 130 mb/s. Występują problemy z obrazem co jakiś czas pewnie przez słabe połączenie obraz się rozmywa i traci jakość. Co może być przyczyną słabego połączenia przez LAN? 

Dodatkowo problem z prędkością połączenia w smartfonie.

Połączone 2 telefony do sieci 5Ghz:

-Samsung S23 Ultra - prędkość 200 mb/s

-Samsung Z Flip 4 - prędkość 350 mb/s

 

Przy UPC nie było takich rozbieżności w prędkościach.

Jakieś ustawienia w routerze? Będę wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2023 o 10:12, Borciu napisał(a):

Co może być przyczyną słabego połączenia przez LAN? 

Być może karta sieciowa w dekoderze obsługuje Ethernet tylko do 100 mbps, często dekodery nie obsługują 1000 mbps tylko właśnie 100 mbps w połączeniu kablowym. 

 

Jednak Twoje problemy i tak są dziwne, bo na 80 mbps wszystko powinno śmigać bezproblemowo. U mnie np. przez Wifi dość często TV ma problemy, nagle gubi sygnał czy się wiesza a kablowo jest wszystko ok. Teraz co prawda mam 1Gbps ale na opcji 100 mbps też wszystko śmigało. Tylko właśnie na kabelku. 

W dniu 23.09.2023 o 10:12, Borciu napisał(a):

Połączone 2 telefony do sieci 5Ghz:

-Samsung S23 Ultra - prędkość 200 mb/s

-Samsung Z Flip 4 - prędkość 350 mb/s

 

Przy UPC nie było takich rozbieżności w prędkościach.

Jakieś ustawienia w routerze? Będę wdzięczny za wskazówki.

Być może kwestia siły sygnału z routera. Połączenie wifi zawsze jest narażone na wiele różnych czynników. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam  podobny problem z tym że błąd sieci pojawia się  przy połączeniu lan z Evoboxem 4k Netia czego już nie rozumiem. Prędkość po lan to faktycznie  około 80 mb/s ale to nie problem, problemerm jest błąd sieci przy połączeniu lan.

Edytowane przez markop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na słabą prędkość po WiFi nie ma co składać reklamacji. Prędkość na telefonie 200mbs jest bardzo przyzwoita. Co chcesz robić przy większej prędkości na telefonie? Bazę filmów z Hollywood ściągnąć w sekundę?

Jedynym certyfikowaną stroną, która może być podstawą do reklamacji jest pro.speedtest.pl. Trzeba się zarejestrować i sprawdzać połączenie na urządzeniu podłączonym po kablu. Dodatkowo wyłączyć wszystkie inne urządzenia, które mogą ciągnąć dane w tym samym czasie.

I jeszcze sprawdź jaka jest deklarowana prędkość karty sieciowej danego urządzenia. Możesz jeszcze spróbować zmienić kanał sieci WiFi na mniej zapchany, który nie nadaje na tej samej częstotliwości co sąsiad. Możesz mieć też zakłócenia sygnału od innych urządzeń w Twoim domu - klimatyzator, lodówka, pralka, lampa, listwa ledowa, słuchawki bluetooth lub nawet coś za oknem/po za mieszkaniem (kamera monitoringu, zdalny licznik pomiaru energii, zapalanie światła na klatce schodowej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, swordfish napisał(a):

Jedynym certyfikowaną stroną, która może być podstawą do reklamacji jest pro.speedtest.pl.

Bo Netia tak chce? Koledze na światłowodzie uruchomiłem speedtest który w określonym interwale czasowym z automatu sprawdzał prędkość i rysował wykres. Jeżeli prędkość w danym czasie była niższa od zadanej to otrzymywał alert na telefon. Zgłosił to do dostawcy z dołączonymi pomiarami i czasem wystąpienia i dostawca sam potwierdził że jest coś nie tak i wymienił wadliwy router. Ważniejsze jest odpowiednie udokumentowanie tego co chcesz udowodnić niż jakieś certyfikowane strony. Co do Wifi wiadomo że taka reklamacja nie ma żadnego sensu, bo dostawca odpowiada tylko za prędkość do punktu klienta, a nie za to co i jak klient ma podłączone w swojej sieci lokalnej.

Edytowane przez opensource
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Udało się rozwiązać problem? U mnie jest to samo. Mam pakiet intertnet 1gb/sek plus podstawowy pakiet tv (wziąłem gdyż kosztował 5 zł/mc). Dekoder podłączony kablem ethernet wyciąga maks 82mb/sek. Przy połączeniu przez wifi prędkość ta wzrasta do 200 mb/sek. W obu przypadkach zdarza się zacięcie podczas oglądania tv. Najgorsza jest jednak jakość obrazu. Daleko temu chociażby do 1080p (dekoder mam ustawiony na 2160p 50h). Popularne kabały typu TVN,Polsat wydają się trochę rozpikselizowane. Duża lepsza jakość na telewizji naziemnej. Ogólnie nie oglądam dużo tv a internet działa be zarzutu ale jak już dopłacam dodatkowo te 5 zł to chciałbym żeby to jakoś wyglądało...

Dodam że na kanale 4k obraz jest już akceptowalny

Edytowane przez george193
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, george193 napisał(a):

Udało się rozwiązać problem? U mnie jest to samo. Mam pakiet intertnet 1gb/sek plus podstawowy pakiet tv (wziąłem gdyż kosztował 5 zł/mc). Dekoder podłączony kablem ethernet wyciąga maks 82mb/sek. 

Po pierwsze prędkość najlepiej sprawdzać z komputera/laptopa podłączonego do portu ethernet o prędkości 1Gbps. Po drugie dekoder może mieć kartę "setkę" i nie da rady uzyskać większej prędkości lub port Ethernet w routerze obsługuje prędkość tylko do 100Mbps. Po trzecie kabel LAN musi być "krosowany".

Edytowane przez opensource
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, opensource napisał(a):
 
 

Po pierwsze prędkość najlepiej sprawdzać z komputera/laptopa podłączonego do portu ethernet o prędkości 1Gbps. 

Prędkość jest ok. Poniżej screen z testu na telefonie po wifi. Test przez kabel na laptopie pokazuje podobny (minimalnie gorszy) wynik (pobieranie ok. 1100, wysyłanie ok 300)
https://photos.app.goo.gl/xcFJqkmLYHqzRgMy6
Dekoder i router to te same modele, które posiada autor wątku, czyli: 

dekoder EvoBox 4K oraz router Huawei DN8245V


Rozumiem, że karta sieciowa może powodować ograniczenie prędkości do setki, jednak czytając wątek widziałem, że i taka prędkość powinna być wystarczająca do prawidłowego działania Tv. Tymczasem wystepują mikrościnki oraz obraz jest niewyraźny. Czy to oznacza, że netia po prostu nadaje obraz w takiej jakości?

 

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to kompletnie mylisz jednostki jak i usługi  , 1 Gbps to max  125 MB/s  , prędkość łącza nijak ma sie do wskazań przy odbiorze IPTV . 

1 GB/s to sieć o szybkości 8 Gbps. 

 

IPTV w sieciach operatorów wymaga max 12 MB/s czasami 20 MB/s  czyli sieci na poziomie 100-200  Mbps dla IPTV działa tak samo jak sieć 1 Gbps. 

Sieci operatorów  maja odpowiednie rezerwacje pasma dla usług IPTV. 

 

Speedtesty nie są do pomiaru działania serwisu tylko do sprawdzania PRZEPUSTOWOŚCI ŁĄCZA. 

 

 

Problemy z odbiorem IPTV na dekoderze zgłasza się do operatora który dopiero rozwiązuje sprawę zwykle wymieniając dekoder jak działa prawidłowo łącze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, george193 napisał(a):

Najgorsza jest jednak jakość obrazu. Popularne kabały typu TVN,Polsat wydają się trochę rozpikselizowane. […] Tymczasem wystepują mikrościnki oraz obraz jest niewyraźny. Czy to oznacza, że netia po prostu nadaje obraz w takiej jakości?

Tak, SD i HD wygląda słabo, tylko 4K jest OK.

https://forum.satkurier.pl/topic/53543-jakość-oferty-i-wartości-kanałów-sd-hd-4k-u-dostawców-iptv-i-ott/?do=findComment&comment=1948415

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...