Borciu Opublikowano 23 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2023 Witam posiadam dekoder EvoBox 4K oraz router Huawei DN8245V. Problem polega na tym że gdy podłączam dekoder po LANie to prędkość internetu w dekoderze to marne ok. 80 mb/s po podłączeniu przez wifi prędkość zwiększa się do ok. 130 mb/s. Występują problemy z obrazem co jakiś czas pewnie przez słabe połączenie obraz się rozmywa i traci jakość. Co może być przyczyną słabego połączenia przez LAN? Dodatkowo problem z prędkością połączenia w smartfonie. Połączone 2 telefony do sieci 5Ghz: -Samsung S23 Ultra - prędkość 200 mb/s -Samsung Z Flip 4 - prędkość 350 mb/s Przy UPC nie było takich rozbieżności w prędkościach. Jakieś ustawienia w routerze? Będę wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebagit Opublikowano 29 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2023 Składaj reklamację, swoją drogą jakość TV w Netii nie powala. A prędkość nie jest problemem. Do 4K spokojnie wystarcza 30-40 megabitów. Włącz kanal SD, HD, 4K i przytrzymaj przycisk I podczas oglądania przez kilka sekund. Zobaczysz jakie pasmo jest potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mingo Opublikowano 29 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2023 W dniu 23.09.2023 o 10:12, Borciu napisał(a): Co może być przyczyną słabego połączenia przez LAN? Być może karta sieciowa w dekoderze obsługuje Ethernet tylko do 100 mbps, często dekodery nie obsługują 1000 mbps tylko właśnie 100 mbps w połączeniu kablowym. Jednak Twoje problemy i tak są dziwne, bo na 80 mbps wszystko powinno śmigać bezproblemowo. U mnie np. przez Wifi dość często TV ma problemy, nagle gubi sygnał czy się wiesza a kablowo jest wszystko ok. Teraz co prawda mam 1Gbps ale na opcji 100 mbps też wszystko śmigało. Tylko właśnie na kabelku. W dniu 23.09.2023 o 10:12, Borciu napisał(a): Połączone 2 telefony do sieci 5Ghz: -Samsung S23 Ultra - prędkość 200 mb/s -Samsung Z Flip 4 - prędkość 350 mb/s Przy UPC nie było takich rozbieżności w prędkościach. Jakieś ustawienia w routerze? Będę wdzięczny za wskazówki. Być może kwestia siły sygnału z routera. Połączenie wifi zawsze jest narażone na wiele różnych czynników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markop Opublikowano 3 Stycznia Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia (edytowane) Mam podobny problem z tym że błąd sieci pojawia się przy połączeniu lan z Evoboxem 4k Netia czego już nie rozumiem. Prędkość po lan to faktycznie około 80 mb/s ale to nie problem, problemerm jest błąd sieci przy połączeniu lan. Edytowane 3 Stycznia przez markop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swordfish Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Na słabą prędkość po WiFi nie ma co składać reklamacji. Prędkość na telefonie 200mbs jest bardzo przyzwoita. Co chcesz robić przy większej prędkości na telefonie? Bazę filmów z Hollywood ściągnąć w sekundę? Jedynym certyfikowaną stroną, która może być podstawą do reklamacji jest pro.speedtest.pl. Trzeba się zarejestrować i sprawdzać połączenie na urządzeniu podłączonym po kablu. Dodatkowo wyłączyć wszystkie inne urządzenia, które mogą ciągnąć dane w tym samym czasie. I jeszcze sprawdź jaka jest deklarowana prędkość karty sieciowej danego urządzenia. Możesz jeszcze spróbować zmienić kanał sieci WiFi na mniej zapchany, który nie nadaje na tej samej częstotliwości co sąsiad. Możesz mieć też zakłócenia sygnału od innych urządzeń w Twoim domu - klimatyzator, lodówka, pralka, lampa, listwa ledowa, słuchawki bluetooth lub nawet coś za oknem/po za mieszkaniem (kamera monitoringu, zdalny licznik pomiaru energii, zapalanie światła na klatce schodowej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opensource Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia (edytowane) 36 minut temu, swordfish napisał(a): Jedynym certyfikowaną stroną, która może być podstawą do reklamacji jest pro.speedtest.pl. Bo Netia tak chce? Koledze na światłowodzie uruchomiłem speedtest który w określonym interwale czasowym z automatu sprawdzał prędkość i rysował wykres. Jeżeli prędkość w danym czasie była niższa od zadanej to otrzymywał alert na telefon. Zgłosił to do dostawcy z dołączonymi pomiarami i czasem wystąpienia i dostawca sam potwierdził że jest coś nie tak i wymienił wadliwy router. Ważniejsze jest odpowiednie udokumentowanie tego co chcesz udowodnić niż jakieś certyfikowane strony. Co do Wifi wiadomo że taka reklamacja nie ma żadnego sensu, bo dostawca odpowiada tylko za prędkość do punktu klienta, a nie za to co i jak klient ma podłączone w swojej sieci lokalnej. Edytowane 4 Stycznia przez opensource Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebagit Opublikowano 16 Stycznia Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia Jest jeszcze kwestia jaką prędkość operator Ci gwarantuje i jaką masz zwykle dostępną. Ja mam w Netii FTTH i prędkość jest z reguły na poziomie 850-940 megabitów. Upload 250-280. Naprawdę niezbyt często zdarza się aby było wolniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LorDx Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia Router operatora do demonów prędkości nie należy, to podstawowa wersja. Jeśli chcesz mieć super neta po wifi kup własny router. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.