Skocz do zawartości

Czy polskie preselekcje do Konkursu Piosenki Eurowizji „Tu Bije Serce Europy" powinny być połączone z „Debiutami" oraz „Premierami" KFPP w Opolu?


Poland
 Udostępnij

Czy polskie preselekcje do Konkursu Piosenki Eurowizji „Tu Bije Serce Europy" powinny być połączone z „Debiutami" oraz „Premierami" KFPP w Opolu?  

9 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy polskie preselekcje do Konkursu Piosenki Eurowizji „Tu Bije Serce Europy" powinny być połączone z „Debiutami" oraz „Premierami" KFPP w Opolu?

    • Tak (dwie imprezy byłyby z sobą połączone)
      2
    • Tak ale tylko częściowo (do preselekcji powinny przejść zasady konkursów opolskich ale już nie marka wydarzenia jakim jest KFPP w Opolu)
      0
    • Tak ale tylko częściowo (fuzja marek by była ale preselekcje miałyby inne zasady)
      0
    • Nie (lepiej by preselekcje zostały po staremu)
      0
    • Nie (lepiej by preselekcje zostały po staremu ale z zmienionym regulaminem)
      3
    • Nie (lepiej by preselekcje zostały po staremu ale z zmienionym regulaminem i poszerzone o półfinały)
      2
    • Nie (lepiej połączyć preselekcje z talent show „The Voice of Poland")
      0
    • Nie (lepiej połączyć preselekcje z talent show „Szansa na Sukces")
      0
    • Nie (lepiej wybrać wewnętrznie reprezentanta Polski wraz z piosenką)
      0
    • Nie (lepiej wybrać wewnętrznie reprezentanta Polski a piosenkę poprzez preselekcje)
      1
    • Nie (lepiej wybrać wewnętrznie piosenkę Polski a reprezentanta poprzez preselekcje)
      0
    • Nie mam zdania
      1


Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiecie tegoroczne polskie preselekcje do Konkursie Piosenki Eurowizji zakończyły się skandalem gdyż wygrała Blanka (faworytka jury) zamiast Janna który był z kolei faworytem widzów. Stało się tak gdyż Jann u jury był dopiero czwartym miejscu a Blanka u widzów była druga. Potem podobna sytuacja lecz z innymi finalistami powtórzyła się na Konkursie Piosenki Eurowizji i w konkursie „Premier" 60 Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu czego efektem w przypadku trzech wspomnianych wydarzeń muzycznych było chociażby podwójne trzecie miejsce Dominika Dudka na preselekcjach i na Premierach oraz bitwy Loreen i Kaariji w Liverpoolu oraz Rafała Brzozowskiego i zespołu Tulia (a więc dwóch polskich reprezentantów na ESC) wraz Haliną Mlynkovą którzy to byli faworytami kolejno jury oraz widzów. 

W związku z tym jak i z racji skrętu konkursów opolskich w stronę artystów eurowizyjno-preselekcyjnych (Tulia, Rafał Brzozowski, Gromee z Eurowizji oraz Felivers i Dominik Dudek z „Tu Bije Serce Europy) a nawet tak jak rok temu konkretnego utworu z TBSE czyli „Czystej Wody" Karoliny Lizer chciałbym zapytać czy warto połączyć „Tu Bije Serce Europy" i „Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej" w Opolu w jedną dwusezonową imprezę pod szyldem tej starszej z nich i z wykorzystaniem obu talent show Telewizji Polskiej?

Do głowy przyszedł mi bowiem poniższy schemat:

received-939138863833729.jpg

W jego ramach na preselekcje do Konkursu Piosenki Eurowizji można by wprowadzić oczekiwane przez fanów imprezy głosowanie wojewódzkie znane z opolskich „Premier" które to w połączeniu z rezultatem widzów na zasadzie proporcji (wzorem ESC) dałoby rzetelniejsze wyniki. Wiemy bowiem że po tegorocznych preselekcjach dziennikarze eurowizyjni mieli zastrzeżenia co do pracy jury oraz braku transparentności wyników przez co pojawił się wspólne ich apel do Prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza: https://eurowizja.org/apel/ i https://eurowizja.org/eurowizja-2023-apel-do-prezesa-tvp/

Inna sprawa jest taka że konkursy opolskie zazębiają się z preselekcjami przez co właściwości konkursów „Premier" czy „Debiutów" przenoszą się do polskiego finału narodowego. Zresztą w lutym Artur Orzech a więc ekspert eurowizyjny skrytykował preselekcje które to sam przez wiele lat prowadził: https://kultura.onet.pl/muzyka/wiadomosci/artur-orzech-ostro-o-tegorocznych-preselekcjach-do-eurowizji-bezcelowe/f409cn5

Twierdził on że „formuła sprzed dwóch dekad wyczerpała się" z czym się zgadzam bo w preselekcjach organizowanych przez TVP od 2003 roku zmieniała się jedynie nazwa a regulamin był tylko pudrowany w jedną czy drugą stronę. Dla porównania w innych krajach preselekcje to wieloetapowa machina posiadająca półfinały czy nawet ćwierćfinały oraz łączona jak nie z odpowiednikami „Opola" w innych krajach to z talent show. 

Myślę więc że w 2024 roku Polska (a co za tym idzie TVP) powinna zmienić sposób wyboru polskiego reprezentanta a fuzja preselekcji z KFPP w Opolu mogłaby być do tego dobrym pretekstem zwłaszcza że w tym roku Polska świętuje 20 lecie od emisji pierwszych Krajowych Eliminacji (połączone z tą samą rocznicą debiutu na Juniorze i 30 leciem Telewizji Polskiej w Europejskiej Unii Nadawców) a za rok trzy dekady startu w Konkursie Piosenki Eurowizji. 

Edytowane przez Poland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jaki by to miało sens, jeśli festiwal w Opolu robi się w amfiteatrze, który do zimowej aury nie jest przystosowany? Już tu nie ma co kombinować, niech Opole pozostanie Opolem.
Poza tym już teraz, gdy festiwal jest w czerwcu, to są niekiedy problemy z wyprzedaniem wszystkich biletów, a co dopiero zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powiedział że zimowa odsłona KFPP musiała by być w amfiteatrze? Opole wbrew pozorom ma ma miejsca pod chmurką gdzie mogłaby takie imprezy ugościć. Zresztą taki Festiwal w San Remo (a więc włoskie „Opole") też nie jest pod chmurką tylko w Teatrze Ariston. 

Edytowane przez Poland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten schemat jest prosty do zrozumienia. Wygląda to tak że:

1. Konkursy Debiutów jak i Premier  Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej miałyby w ciągu roku dwie edycje - festiwalową i preselekcyjną. 

2. TOP3 z programu „The Voice of Poland" oraz zwycięzcy wiosennej i jesiennej edycji „Szansy na Sukces" trafiali by do kolejno koncertów „Premier" i „Debiutów" zarówno w odsłonie festiwalowej jak i preselekcyjnej. 

3. Z „festiwalowych" Premier jak i „festiwalowych" Debiutów do odsłon preselekcyjnych tychże konkursów trafialiby zwycięzcy nagród jury i publiczności. Podobny ruch działałby też w drugą stronę. 

4. Z Opolskich konkursów „Premier" jak i „Debiutów" w wersji preselekcyjnej do finału trafiałoby TOP5 danego etapu w którym to byłoby minimum 10 propozycji. 

5. Zwycięzca finału preselekcji jechałby na Eurowizję. 

6. 2 i 3 miejsce w finale preselekcji otrzymywałoby występ w konkursie „Premier" opolskich w czasie części festiwalowej. 

7. Nabory do „Premier" i „Debiutów" byłyby dwa w ciągu roku - do festiwalu jak i preselekcji z czego do koncertów czerwcowych byłyby od stycznia do maja a do lutowych od września (choć z zastrzeżeniem braku publikacji piosenek ten czas można by poszerzyć do maja i stycznia)

8. Nabory do „The Voice of Poland" i „Szansy na Sukces" byłyby tak jak dotychczas według sezonów

9. W przypadku Eurowizji Junior byłoby połączenie sytuacji że po 3 miejsca miałoby TOP3 Szansy na Sukces i „The Voice Kids" w którym to zmieniono by przedział wiekowy. 

10. Drugie 6 miejsc mieliby kandydaci wskazani w naborze od maja do września.

11. Zwycięzca preselekcji jechałby na Eurowizję Junior a 2 i 3 miejsca mieliby możliwość startu w „The Voice Kids", „The Voice of Poland" lub „Szansie na Sukces" w zależności od wieku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...