Skocz do zawartości
  • 0

Problem z jakością obrazu - tuner Octagon 8008


kubiakpiotr1982
 Udostępnij

Pytanie

Witam, jestem nowy w temacie w związku w powyższym proszę o wyrozumiałość. Problem dość błahy ale frustrujący mnie trochę, a mianowicie chodzi o jakość odbieranego sygnału. Niedawno nabyłem tuner sat. Octagon 8008, powiesiłem talerz, ustawiłem tak mi się wydawało, podłączyłem kablem 25 m  i...działa. Zaobserwowałem jednak jeden problem. Otóż na kanałach sportowych tj cyfra + obraz nie jest idealnie czysty (np. piłkarze na boisku nie są idealnie wyostrzeni), już nie wspomnę o programach z eleven, na których obraz wydaje się być nawet lekko rozmyty i brak szczegółowości. Na innych programach jest ok. Siła i jakość wydają się być dobre i przede wszystkim stabilne. AGC 99%, SNR 70%, BER 0, ale MER niski bo ok 11-12 zależny na jakich transponderach. Dodam, że antena 60 cm. Miejscowość: Śrem, tv samsung seria q55 z 2020r.  Wszystko ok, nie zacina, nie wiesza się, jest płynnie, tylko te kanały sportowe. Czy winą braku ostrości "krawędzi" (zwał jak zwał) piłkarzy może być mała czasza przez co MER w graniach 11-12 albo konwerter? Sprawdzę co to za model ale mam dwa i na obu taka sama sytuacja, zmieniałem tj. wysuwałem od czaszy, przybliżałem, obracałem i to co mam to max.  

Proszę o rady... 

Edytowane przez Kiler
Poprawiono nazwę tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ferguson 8008 ? Czy Octagon ? Generalnie jakość sygnału nie ma przełożenia na jakość obrazu. Sygnał masz ok. Problemem jest słaba jakość nadawania tych kanałów (niski bitrate) np na Eleven. Im większy telewizor, tym bardziej to widać. Musisz się do tego przyzwyczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0