Skocz do zawartości

Pytania do osób współpracujących z Cyfrowym Polsatem


artur7878
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, nie wiedziałem jak to ująć mianowicie: jak widzicie dalszą współpracę C.P. Gdy już sprzedaż spadnie poniżej kosztów utrzymania punktów. Co będzie dalej zamykamy? może ktoś ma jakieś wizje, lub jakieś nieoficjalne informacje. Bo ten okres zbliża się już bardzo szybkim krokiem, wzasadzie to się tyczy wszystkich platform. :censored:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda o tym nie pomyślałem, lecz jest spora ilośc punktów które tylko z tego żyją. Zastanawiam się nad tym czy dojdzie do tego że to Platforma bedzie utzrymywać taki punkt, po to żeby klient miał kontakt z tzw. biurem obsługi klienta, bo nie wydaje mi się żeby infolinia poradziła sobie z pełną obsługą. Przynajmniej na dzień dzisiejszy jest to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbijmy odpowiedź na 2 części:

 

1) osoby sprzedające w takim punkcie są jednocześnie włascicielami APSu. Do nich zatem należy decyzja, czy bawić się w coś, co nie przynosi im dochodu. Koszt utrzymania takiego salonu to: pensje brutto pracownika(ów) + koszty utrzymania salonu. Jeśli jest to centrum miasta i koszty utrzymania są większe niż "na obrzeżach" + jest 2 pracowników, to czasami trudno jest wyjść na zero. Jeśli obaj zarabiają po 2000brutto (łącznie 4000) a koszt utrzymania takiego salonu to np. 3000 brutto, to aby wyjść na zero trzeba podpisać około 100 umów na familijny (~70zł za familijny na rękę). W mieście, gdzie takich punktów jest sporo, trudno będzie wypracować taki zysk

 

2) osoby sprzedające w takim punkcie są odpowiedzialne za sprzedaż, a właściciel jest kimś innym. W takim wypadku decyzja należy do właściciela. Sam się zastanów, czy będąc właścicielem, mając koszt utrzymania salonu 8000netto a przynosisz zysk za 100 familijnych ~7000 netto, czy chciałbyś to ciągnąć dalej. ja osobiście nie inwestowałbym w biznes, który z każdym kolejnym miesiącem przynosi mniejszy przychód.

 

Liczba klientów jest wzglednie stała. część odchodzi, część przychodzi. a przecież ci co podpisali tydzien temu umowy na 2,5 roku nie przyjdą za rok ponownie, tak samo jak ci, co podpisali umowy 1,5-2lata temu nie koniecznie wypowiedzą umowy dla nowych promocji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był już pewien temat JAK ZOSTAĆ DYSTRYBUTOREM (czy jakoś tak)

 

Padło tam stwierdzenie, że CP nie zależy na dużej ilości APS (takie moje podsumowanie), bo same dla siebie robią niepotrzebną konkurencję. Ostatnio jadę sobie przez miasto i CP tu, CP tam... W jednym tylko punkcie było CP + C+. N w trakcie tej trasy nie doświadczyłem. Może to jest przyczyną "kiepskiej" (z punktu widzenia dystrybutora, a nie Polsatu) sprzedaży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sprzedaż 3 platform jest to nie możliwe C.P. i C+ owszem ale N niestety jest to nie możliwe. I tutaj jestem bardzo ciekaw , amoże mi ktoś to wytłumaczy dlaczego C.P. nie pozwala na wejscie N-ki do punktów c.p. C+ nie widzi w tym nic złego. Tak zadecydowali na górze w C.P. Chodziło mi raczej w tym poscie o to co będzie dalej , bo przecież gdzieś ci ludzie muszą dotrzeć ze swoimi problemami ale gdzie ? (INFOLINA :lol2: ) a będziemy się wykruszać :cry: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Cię kolego do nieczego nie namawiam, tylko są takie realja i takie ustalenia z Polsatu. Jeśli chodzi o moje zdanie to APS powinien mieć 3 platformy w sprzedaży, bo tak szczerze mówiąc, mnie interesuje tylko żeby klient wyszedł z jakimś dekoderem, a nie szukał następnego punktu sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy salony telefonii komórkowej mają w ofercie 3 różne oferty? widzial ktos taki salon?

 

Umowy CP z C+ były zawierane dawno temu i byc moze polsat nie mial w nich klauzul o wyłącznosci. Wszedł nowy dostawca tv i od razu próbuje się każdym możliwym sposobem pozbawic go punktów sprzedazy. W chwili obecnej trudno jest znalezc 1 firmę/sklep/punkt sprzedazy serwujący nkę i cp nie mowiac juz o 3 platformach.

 

Poza tym nie wiem czy wiecie ale majac w punkcie sprzedazy 2 platformy nie sprzedaje sie 2x wiecej niz w przypadku 1 platformy, bo klienci zawsze wybiorą X lub Y i rzadko biorą 1 i 2 (chyba ze pakiet mini + duzy z C+). Takie są realia. a przeciez CP chodzi teraz o to by sprzedac jak najwiecej co probuje zmotywować wiekszymi prowizjami dla apsów za przekroczenie danego progu sprzedazy. Co jesli zamiast 10 familijnych klient wezmie w tym punkcie 10 podstawowych z C+ i tym samym zabierze premie przydzielaną przez CP?

 

Jasne - w teorii 2 platformy w 1 punkcie, to wieksz zysk. w praktyce trochę inaczej to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

CYTUJĘ Poza tym nie wiem czy wiecie ale majac w punkcie sprzedazy 2 platformy nie sprzedaje sie 2x wiecej niz w przypadku 1 platformy, bo klienci zawsze wybiorą X lub Y i rzadko biorą 1 i 2 (chyba ze pakiet mini + duzy z C+). Takie są realia. a przeciez CP chodzi teraz o to by sprzedac jak najwiecej co probuje zmotywować wiekszymi prowizjami dla apsów za przekroczenie danego progu sprzedazy. Co jesli zamiast 10 familijnych klient wezmie w tym punkcie 10 podstawowych z C+ i tym samym zabierze premie przydzielaną przez CP? A więc tak być może masz rację nie wiem ? ale ja ze swojego punktu widzenia widzę to trochę inaczej mianowicie, załóżmy że sprzedałeś w m-cu 15 dek. CP , zarobiłeś np. za każdy 10 zł czyli masz 150zł . Ale mając jeszce C+ i do tych 15 szt sprzedałeś jescze np. 5 C+ (i tu żeby było prościej niech to też bdzie 10 zł za dek.) Czyli zarobiłeś ile? 200zł tak, a nie 150zł. Podsumowójąc wiem że klient nie weźmie dwóch dek. są to sporadyczne przypadki, ale takie jest prawo handlu rozszerzając ofertę jakiej kolwiek branży masz wieksze prawdopodobieństwo , zarobienia większej kasy. I tego każdemu sobie również życzę. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne - w teorii 2 platformy w 1 punkcie, to wieksz zysk. w praktyce trochę inaczej to wygląda.

I tu się zgadzam. Nikt nie kupuje dwóch, czy trzech platform naraz. Oczywiście, że są wyjątki od reguł.

Prędzej powoli dokupuje się kolejną platformę. Tak, jak zrobiłem to ja. Czy na dłuższą metę? To się jeszcze okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie do osób które prowadzą APS-y i współpracują z Cyfrowym Polsatem.

 

Ponieważ jestem zainteresowany prowadzeniem takiego punktu, chciałbym zasięgnąć opinii czy prowadzenie punktu w dużym centrum handlowym jest rentowną inwestycją, czy lepiej może wybrać mniej atrakcyjną ale tańszą lokalizacje? Zastanawiam się czy to się opłaca, ponieważ dowiedziałem się, że koszty miesięczne wynajmu w dużych centrach handlowych liczy się w tysiącach zł miesięcznie. Ile zatem takie APS-y mogą miesięcznie podpisać umów? Jak wygląda naliczanie prowizji od podpisanej umowy oraz na jakim jest obecnie poziomie?

Interesują mnie wszystkie aspekty współpracy, warunki umowy, porady oraz doświadczenia z waszej działalności z CP.

 

Chętnie podejmę rozmowę w tym temacie i jednocześnie witam wszystkich użytkowników, ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum.

Z góry dziękuje za wszelkie informacje oraz wiadomości na priv i zapraszam na rozmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy Cię również !!! Nie/chciał-bym Cie urazić, ale takie pytanie a właściwe pytania zadając na ogólnym forum to trochę się wygłupiłeś :lol2:

1.Najpierw poszukaj przedstawiciela CP czy jest w/ogóle szansa na otwarcie APS-u w twoim regionie, być może jest duże nasilenie punktów.

2.Pytając o lokalizację mi się wydaje że lepiej trochę "gorsze" miejsce lepsze , dlatego, że zawsze można nadrobić reklamą. A rzeczywiście centra handlowe są zaj....e drogie.

3.Rynek płatnej telewizji zaczyna się bardzo kurczyć, i każdy Ci to otwarcie powie a punkty które wrobiły sobie markę będzie Ci ciężko przeskoczyć, Ja bym sobie na twoim miejscu odpuscił, chyba że masz absolutna pewność że jest zapotrzebowanie na CP w twoim regionie, a klienci nie mają gdzie kupić.

4.Wymogi CP na dzień dzisiejszy są bardzo rygorystyczne, jeśli chodzi o nowy APS.

 

Ale życze jak najbardziej powodzenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka szczegółowych pytań (chyba jednak lepiej pytać u źródła niż tu) i dostało mi się na początek:)

Oczywiście zdaje sobie sprawę i również uważam, że w jednym mieście nie powinno być zbyt dużo APS-ów danego operatora. Ale końcowa decyzja i tak będzie należeć do nich czy chcą mieć jeszcze jeden punkt np w dużym prestiżowym centrum handlowym, ponieważ jest tam konkurencja.

Tak czy inaczej szykuje się niezłe zamieszanie, jeśli faktycznie Polsat od 1 czerwca będzie żądał wyłączności dla swojej platformy u dystrybutorów. Ale powiem szczerze o dopłacie do punktu za wyłączność wśród polskich platform to jeszcze nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...