Skocz do zawartości

Pytania do osób współpracujących z Cyfrowym Polsatem


artur7878
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

do pytającego

pierwszym krokiem jest odwiedzenie strony http://www.cyfrowypolsat.pl/telewizja-c ... e-kupic.cp

gdzie dowiesz się gdzie i ile jest punktów.

 

drugi krok jest bardziej złożony - przeliczenie kosztów.

Większy punkt handlowy (galeria, market itp), to z pewnością większe koszty utrzymania niż w przypadku małego punktu. W teorii jednak są też większe przychodzy, bo gdzie są ludzie, tam może być i kasa. Praktyka jest jednak inna. W praktyce okazuje się, że w pobliżu na pewno znajduje się konkurencyjny aps, sprzedający od dawna lub niedawna. Nikomu poza klientami nie zależy na dużej liczbie punktów sprzedaży, a już na pewno nie zależy na tym wlasnie tym punktom. Przelicz to sobie następująco: 200tys miasto mające 20 aps'ów to średnio 20000 ludzi na 1 aps. część z nich posiada już telewizję, część posiada polsat, część posiada kablówkę, część jest zadowolona z tego, co ma, a tylko część jest albo nie zadowolona albo szukająca czegoś dla siebie. tą część podziel na ilość platform telewizyjnych dostępnych na tym obszarze (n, c+, cp, kablówka). następnie podziel to jeszcze przez ilość osób w rodzinie (bo wiadomo, że 4osobowa rodzina nie kupi 4 polsatów :P). Po tak pesymistycznych przeliczeniach może się okazać, że w takim lutym - miesiącu posuchy i niesprzedaży Twój aps będzie odwiedzany przez 2 osoby, które nawet nie do końca przyjdą zapoznać się z ofertą. potem przyjdzie marzec - trochę lepszy miesiąc, ale wciąż biedny. kwiecień-wrzesień to również nie jest czas sprzedaży. Ona zaczyna się około października, gdy ludzie będą siłą rzeczy gnili w domach. wtedy masz szansę na sprzedaż. Grudzien, to zbieranie owoców. Zbierzesz ich sporo jeśli Twój punkt będzie już dostatecznie rozreklamowany w okolicy. Do tego dojdzie reklama w tv ze strony polsatu (jedyna forma reklamy, ktora w miarę łatwo dociera do ludzi, mimo ze CPowskie reklamy są o kant [beep]). Reasumując. Może okazać się zatem, że przez rok sprzedaży zysk wypracujesz jedynie w listopadzie i grudniu. Może się okazać, ze ten zysk nie pokryje strat z pozostałych miesięcy. Zaczniesz zastanawiać się czy warto było. A zysk dostaje się od podpisanej umowy. familijny to na rękę 70zł. 100 familijnych to zatem 7000zł netto. Trudno jest jednak w miejscu pelnym apsów podpisywać 100 umów w miesiacach niesprzedażowych.

 

Imho wiecej z tym stresu niz z tego pieniędzy.

Pomysl o lokalizacji w malym miasteczku, gdzie w poblizu jest kilka wiosek. Takie punkty nie mają dużej konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko 'wyłącznosc' apsów to cios dla tych punktów. z ekonomicznego punktu widzenia, im wiekszy asortyment sprzedajemy, tym wieksze szanse, ze sprzedamy. nie ukrywam, ze patrzę na to przez pryzmat miesiecy niesprzedażowych. sprzedaż 20 pakietów cyfry i 20 polsatu wcale nie musi wygenerować zysku, czy pokryć całkowicie strat punktu sprzedaży.

Z drugiej strony jesli punkt sprzedazy ma na wyłącznosc polsat, sam generuje powiedzmy 2000-3000zl zysku netto, a do tego polsat doplaca mu drugie tyle... Tylko do czego to dojdzie? Czy do tego, ze polsat bedzie finansowac apsom wieksza czesc kosztow utrzymania? Czy o to chodzi? Juz teraz w niektorych rejonach mozna obserwowac przesycenie rynku. A do tego dochodzą umowy na 2-2,5 roku. Tych klientów mamy z głowy na te 2-2,5 roku, a jesli nie będą szli od promocji do promocji, to i mamy ich z glowy w ogole. Powoduje to zmniejszoną sprzedaż w następnych miesiacach (bo nikt nie kupi 2 polsatu skoro ma 1 - zakladajac ze go nie potrzebuje). Z mojego doswiadczenia widac, ze sprzedaz w grudniu 2008 roku byla duuuzo mniejsza niz w 2007 roku.

 

Mimo tych propagand ze strony cp, raportów z wypracowanego zysku, posiadanych milionow klientow, tych wszystkich biuletynow...

...ciagle mam odczucie, że jestem po złej stronie barykady :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo cenne uwagi Panie Stefanie. Dziękuje.

Patrząc na rozmieszczenie Aps-ów PC w mojej okolicy to faktycznie jest ich już trochę. Co ciekawe zauważyłem, że niektórzy dystrybutorzy potrafią pod jednym adresem i numerem telefonu mieć dwie różne firmy żeby oferować także konkrencję:)

Ciekawe czy Polsat będzie tak stanowczy i postawi warunek by firmy które posiadają dwie lokalizacje (a działają pod jednym szyldem) będą musiały zdecydować się tylko na Polsat czy będą mogły sobie w jednym miejscu sprzedawać Cyfre a w drugim Polsat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://satkurier.pl/news/45499/cyfrowy- ... znosc.html

wg tego, to polsat rozpoczął "wyłącznościowanie" swoich punktów. ciekawi mnie co będzie z tymi punkcikami, które mają i to i tamto. Postawienie ich przed wyborem albo polsat albo cyfra nie jest wyjściem. Mamienie dofinansowaniem za wyłączność też nie jest. Jak domniemuję tylko część punktów będzie mogła na takie dofinansowanie liczyć, wobec czego może okazać się, że na kimś wymuszą rezygnację z cyfry, a jednocześnie nie dofinansują go. Czy to jest wyjście? Myślę też, że wcale nie mają tak wielu chętnych do bycia apsami. Jest ich z pewnością ponad 1000, a przecież ten kraj nie jest tak chętny na telewizję cyfrową. Wciskać na siłę między inne apsy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'N'-ka ma umowę na wyłączność z m.in. Play-Germanos, Cyfra z Vobisem. CP jest chyba jedyną platformą, która dotychczas nie miała takiej ogólnopolskiej "wyłącznej" sieci. Nic dziwnego, że chcą taką sieć stworzyć na bazie APSów. BTW u mnie (nieco ponad 200tys. mieszkańców) CP ma 8 punktów, 'n'-ka 6, a Cyfra 11. W moim rodzinnym miasteczku (ok. 15tys) C+ i 'N' mają po jednym punkcie, a CP żadnego (!!!!). Jeśli APSowiec CP narzeka, to co mają powiedzieć ci z pozostałych platform, biorąc pod uwagę stosunek liczby punktów do liczby abonentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, jednym słowem są nielojalni wobec konkurencji. Cyfra tego tak nie zostawi zobaczycie :)

Zależy jak rozumieć słowo nielojalni - zresztą, czy jakakolwiek firma może być lojalna wobec konkurencji :roll: Wtedy co, np. prezes n-ki lub C+ mówi Libickiemu; panie Dominiku, jutro CP ma zniknąć z rynku i co CP znika jakby nigdy nic, bo co, bo CP jest lojalny wobec konkurencji :twisted: Powiedziałbym raczej, że są nieuczciwi wobec konkurencji, a nie, że są nielojalni :wink:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkolenia nie są pod promocje! Za duzo byście chcieli wiedzieć SATKURIEROWCY :>

Szkoda, że dziś byłem bardzo zajęty. I nie miałem czasu na kolejny sobotni spacer, które z kolei są dla mnie bardzo edukacyjne :wink:

Strzelam! Szkolenia = telefonia i ewentualnie internet w CP = w najbliższym czasie kampania promocyjna :idea:

Czego nie dowiem się dziś, będę bez łaski, wiedział w poniedziałek :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, jednym słowem są nielojalni wobec konkurencji. Cyfra tego tak nie zostawi zobaczycie :)

Zależy jak rozumieć słowo nielojalni - zresztą, czy jakakolwiek firma może być lojalna wobec konkurencji :roll: Wtedy co, np. prezes n-ki lub C+ mówi Libickiemu; panie Dominiku, jutro CP ma zniknąć z rynku i co CP znika jakby nigdy nic, bo co, bo CP jest lojalny wobec konkurencji :twisted: Powiedziałbym raczej, że są nieuczciwi wobec konkurencji, a nie, że są nielojalni :wink:)

...nieuczciwi też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkolenia nie są pod promocje! Za duzo byście chcieli wiedzieć SATKURIEROWCY :>

Szkoda, że dziś byłem bardzo zajęty. I nie miałem czasu na kolejny sobotni spacer, które z kolei są dla mnie bardzo edukacyjne :wink:

Strzelam! Szkolenia = telefonia i ewentualnie internet w CP = w najbliższym czasie kampania promocyjna :idea:

Czego nie dowiem się dziś, będę bez łaski, wiedział w poniedziałek :P

"ssskoda" - że szkolenia nie są pod promocję? A może...

Polsat idzie ostro. Szkolenia mają za zadanie dać więcej samodzielności i władzy Autoryzowanym Punktom Sprzedaży. "Trzy" miliony abonetów w końcu musi robić wrażenie. Abonent, jeśli wszystko dobrze pójdzie, to wszelkie formalności od dnia zakupu usługi Cyfrowego Polsatu, poprzez obsługę związaną z umową aż do jej całkowitego rozwiązania oraz rozliczenia, załatwi wszystko w jednym miejscu. Jak już wcześniej wspomniałem w APS.

Jednak to nie wszystko. Telefonia komórkowa będzie teraz oczkiem w głowie właściciela, aż do całkowitego usamodzielnienia się od sieci Ery. Tu ma nastąpić zdecydowane parcie na dynamikę rozwoju telefonii komórkowej w CP.

Szkolenia są bardzo ogólnikowe. Właściwie to wszystko jest jeszcze enigmatyczne. Na oficjalne informacje potrzeba czasu. Ważne, że już coś się dzieje. A swoją drogą, ciekawe jest, którą drogą pójdzie Cyfrowy Polsat?

Taka sobie zagadka :lol2:

 

Satkurier-owcy wiedzą wszystko - prawie wszystko :)

To garść informacji, którą zebrałem na dzisiejszym spacerku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się, że na chwilę obecną pakiet szkoleń w cp, to jedynie kwestia "komórkowa". w zeszłym roku, tuż przed rozpoczynającym się okresem sprzedażowym (paź-gru) były szkolenia z efektywnej sprzedaży, co jest logiczne zważywszy, że w tym okresie podpisuje się co najmniej połowę ze wszystkich umów w danym roku. Nikt nie zrobi takiego szkolenia w lutym/marcu, bo nie przyniosą one wymiernych sprzedażowo korzyści. Nie dajmy się zwariować - nie każdy sprzedawca w APS to spec po marketingu z tytułem magistra i większość z apsów to zwykłe ludziki, które mają sprzedać cp. Oni nawet po praniu mózgu nie zwiększą tak sprzedaży, jakby chcieli "spece" z cp.

Raczej na 100% szkolenie będzie obejmować zagadnienia telefonii komórkowej, która delikatnie mówiac niezbyt się chce sprzedawać. Z drugiej strony efekt takiego szkolenia będzie znikomy, bo oferta uboga.

 

Internet będzie jedynie ewentualnie wspominany, ale nie oszukujmy się - to dalej zostaje w sferze plotek i domysłow i nie ma podjętych żadnych decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
To jeszcze raz ja. Mieliscie jakiegoś cichego klienta w swoich punktach ?

Widze, ze boicie sie o\tym pisać.

 

Cichy klient :) - raczej tajemniczy.

Jeżeli był to i tak się nie przedstawił, zresztą ta branża podobnie jak i każda inna ma to do siebie, że od czasu do czasu sprawdzana jest wiedza PH.

 

PS nikt o tym nie pisze, nikt o to nie pyta, bo jest to na porządku dziennym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...