Jump to content
  • 0
sikora92

Problem z zakłóceniami instalacja zbiorcza

Question

Witam,

mam problem na nowym mieszkaniu z zakłóceniami TV SAT grupa programów TVN HD, TTV itd. Zakłócenia występują kilkanaście razy dziennie losowo. Obraz zaczyna klatkować i ucinać a na dekoderze pokazuję duży spadek Siły sygnału. Standardowo dekoder pokazuje na większości kanałów siłę 99% i jakość też powyżej 90%, na grupie TVN - standard to 89-92%, które spada do 20%. 

Instalacja jest zbiorcza, jedna antena na cały blok (130-140 mieszkań ), blok nowy oddany w tym roku do użytku. Deweloper nie przyjmuje już reklamacji twierdzi, że antena została ustawiana już kilkukrotnie i musi być OK. ( Jak był technik w ramach gwarancji jak na złość nic się nie działo, ale był 5 minut ). 

U sąsiada dzieje się to samo co u mnie, walczymy razem ale deweloper jak wiadomo jest silniejszy.

Ze swojej strony zrobiłem tyle ile mogłem;

-wymiana kabli łączących dekoder z gniazdkiem na takie o lepszym ekranowaniu

-wymianę kabla HDMI

- zmiana gniazda HDMI w TV na inne

- bezpośrednie podłączenie dekodera do skrzynki multimedialnej w korytarzu z pominięciem gniazda w salonie

- wymiana dekodera na inny (pożyczyłem od kolegi)

- wymiana routera od internetu

- wyłączenia wszystkiego co ma związek i może zakłócać sygnał satelitarny.... telefony komórkowe itd. 

nic nie pomaga niestety.

 

Proszę o podpowiedź co jeszcze można zrobić, gdzie szukać usterki.

Moim zdaniem powinni przyjrzeć multiswitche i zasilacze, bo antena wydaje się być dobrze ustawiona, ale niestety nie znam się na tym na tyle by móc z nimi toczyć wojnę.

 

Bardzo proszę o pomoc,

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted (edited)

To mogą być zakłócenia od LTE w paśmie 1800 MHz. Jakiś telefon / router LTE blisko kabla antenowego / odbiornika powoduje takie zakłócenia właśnie na kanałach grupy TVN (częstotliwość pośrednia się pokrywa).

Edited by maniek357

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Czytałem o tym, wyłączyłem całkowicie wszystkie telefony w domu i niestety nic to nie dało.

Routera LTE nie mam, posiadam internet światłowodowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sprawdź w tym czasie inne kanały z polaryzacji niskie V np. Polsat HD czy Polsat2 czy coś z 11393 V. Ma to wykluczyć uszkodzone wyjście konwertera quattro lub toru niskiego V w multiswitchu. Generalnie w tak dużych instalacjach multiswitchowych stosuje się kaskady i może gdzieś to jest problem. Trzeba też zobaczyć czy przypadkiem to nie wina złego BER-a. Może walić błędami od zasilania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Naszykuj telefon z narywaniem filmu i nagraj zakłócenia. Jest to podstawa do reklamacji. Miałem tak z kablówką. Przy wizycie speców było ok ale po moim nagranym filmie jednak zrobili dokładne pomiary i okazało się że gdzieś uszkodzony jest kabel w ścianie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
W dniu 27.07.2020 o 22:17, kfm877 napisał:

Sprawdź w tym czasie inne kanały z polaryzacji niskie V np. Polsat HD czy Polsat2 czy coś z 11393 V. Ma to wykluczyć uszkodzone wyjście konwertera quattro lub toru niskiego V w multiswitchu. Generalnie w tak dużych instalacjach multiswitchowych stosuje się kaskady i może gdzieś to jest problem. Trzeba też zobaczyć czy przypadkiem to nie wina złego BER-a. Może walić błędami od zasilania.

Sprawdziłem zgodnie z poradą. W czasie zakłóceń problem jest tylko na jednym transporderze z TVN HD, TTV itd.  Reszta kanałów z porady wyżej tj. POLSAT HD, Polsat 2 i transporder 11393 V odbiór jest OK. 

Temat nagrywam codziennie telefonem i przesyłam do głównego wykonawcy, może w końcu się ogarną. Zastanawiam się też czy nie zgłosić sprawy do UKE niech sprawdzą czy w okolicy jakiś nadajnik LTE nie śmieci, podobno w dużych miastach jest to częsta praktyka sieci komórkowych, żeby wzmocnić swój sygnał.

W dniu 28.07.2020 o 19:36, MAVERIC napisał:

Naszykuj telefon z narywaniem filmu i nagraj zakłócenia. Jest to podstawa do reklamacji. Miałem tak z kablówką. Przy wizycie speców było ok ale po moim nagranym filmie jednak zrobili dokładne pomiary i okazało się że gdzieś uszkodzony jest kabel w ścianie. 

Dokładnie tak to robię, dokumentacja wideo z codziennych zakłóceń i wysyłam do głównego wykonawcy. Zakłócenia występują głównie i najsilniej wieczorami, raz już był majster od satelity ale wtedy akurat było OK i stwierdzili, że d*p* zawracam. Stwierdzili, że nie możliwe jest sprawdzenie tak dużej instalacji, ale z drugiej strony co mnie to interesuje, zapłaciłem i ma działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Może to i dobry pomysł z UKE. Często ludzie/firmy kupują wzmacniacze sygnału gsm/lte, które w większości są bez homologacji. A to może kończyć się właśnie takimi, trudno wytłumaczalnymi zakłóceniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...