mam problem na nowym mieszkaniu z zakłóceniami TV SAT grupa programów TVN HD, TTV itd. Zakłócenia występują kilkanaście razy dziennie losowo. Obraz zaczyna klatkować i ucinać a na dekoderze pokazuję duży spadek Siły sygnału. Standardowo dekoder pokazuje na większości kanałów siłę 99% i jakość też powyżej 90%, na grupie TVN - standard to 89-92%, które spada do 20%.
Instalacja jest zbiorcza, jedna antena na cały blok (130-140 mieszkań ), blok nowy oddany w tym roku do użytku. Deweloper nie przyjmuje już reklamacji twierdzi, że antena została ustawiana już kilkukrotnie i musi być OK. ( Jak był technik w ramach gwarancji jak na złość nic się nie działo, ale był 5 minut ).
U sąsiada dzieje się to samo co u mnie, walczymy razem ale deweloper jak wiadomo jest silniejszy.
Ze swojej strony zrobiłem tyle ile mogłem;
-wymiana kabli łączących dekoder z gniazdkiem na takie o lepszym ekranowaniu
-wymianę kabla HDMI
- zmiana gniazda HDMI w TV na inne
- bezpośrednie podłączenie dekodera do skrzynki multimedialnej w korytarzu z pominięciem gniazda w salonie
- wymiana dekodera na inny (pożyczyłem od kolegi)
- wymiana routera od internetu
- wyłączenia wszystkiego co ma związek i może zakłócać sygnał satelitarny.... telefony komórkowe itd.
nic nie pomaga niestety.
Proszę o podpowiedź co jeszcze można zrobić, gdzie szukać usterki.
Moim zdaniem powinni przyjrzeć multiswitche i zasilacze, bo antena wydaje się być dobrze ustawiona, ale niestety nie znam się na tym na tyle by móc z nimi toczyć wojnę.
Pytanie
sikora92
Witam,
mam problem na nowym mieszkaniu z zakłóceniami TV SAT grupa programów TVN HD, TTV itd. Zakłócenia występują kilkanaście razy dziennie losowo. Obraz zaczyna klatkować i ucinać a na dekoderze pokazuję duży spadek Siły sygnału. Standardowo dekoder pokazuje na większości kanałów siłę 99% i jakość też powyżej 90%, na grupie TVN - standard to 89-92%, które spada do 20%.
Instalacja jest zbiorcza, jedna antena na cały blok (130-140 mieszkań ), blok nowy oddany w tym roku do użytku. Deweloper nie przyjmuje już reklamacji twierdzi, że antena została ustawiana już kilkukrotnie i musi być OK. ( Jak był technik w ramach gwarancji jak na złość nic się nie działo, ale był 5 minut ).
U sąsiada dzieje się to samo co u mnie, walczymy razem ale deweloper jak wiadomo jest silniejszy.
Ze swojej strony zrobiłem tyle ile mogłem;
-wymiana kabli łączących dekoder z gniazdkiem na takie o lepszym ekranowaniu
-wymianę kabla HDMI
- zmiana gniazda HDMI w TV na inne
- bezpośrednie podłączenie dekodera do skrzynki multimedialnej w korytarzu z pominięciem gniazda w salonie
- wymiana dekodera na inny (pożyczyłem od kolegi)
- wymiana routera od internetu
- wyłączenia wszystkiego co ma związek i może zakłócać sygnał satelitarny.... telefony komórkowe itd.
nic nie pomaga niestety.
Proszę o podpowiedź co jeszcze można zrobić, gdzie szukać usterki.
Moim zdaniem powinni przyjrzeć multiswitche i zasilacze, bo antena wydaje się być dobrze ustawiona, ale niestety nie znam się na tym na tyle by móc z nimi toczyć wojnę.
Bardzo proszę o pomoc,
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.