Skocz do zawartości
  • 0

Problem z zakłóceniami instalacja zbiorcza


sikora92
 Udostępnij

Pytanie

Witam,

mam problem na nowym mieszkaniu z zakłóceniami TV SAT grupa programów TVN HD, TTV itd. Zakłócenia występują kilkanaście razy dziennie losowo. Obraz zaczyna klatkować i ucinać a na dekoderze pokazuję duży spadek Siły sygnału. Standardowo dekoder pokazuje na większości kanałów siłę 99% i jakość też powyżej 90%, na grupie TVN - standard to 89-92%, które spada do 20%. 

Instalacja jest zbiorcza, jedna antena na cały blok (130-140 mieszkań ), blok nowy oddany w tym roku do użytku. Deweloper nie przyjmuje już reklamacji twierdzi, że antena została ustawiana już kilkukrotnie i musi być OK. ( Jak był technik w ramach gwarancji jak na złość nic się nie działo, ale był 5 minut ). 

U sąsiada dzieje się to samo co u mnie, walczymy razem ale deweloper jak wiadomo jest silniejszy.

Ze swojej strony zrobiłem tyle ile mogłem;

-wymiana kabli łączących dekoder z gniazdkiem na takie o lepszym ekranowaniu

-wymianę kabla HDMI

- zmiana gniazda HDMI w TV na inne

- bezpośrednie podłączenie dekodera do skrzynki multimedialnej w korytarzu z pominięciem gniazda w salonie

- wymiana dekodera na inny (pożyczyłem od kolegi)

- wymiana routera od internetu

- wyłączenia wszystkiego co ma związek i może zakłócać sygnał satelitarny.... telefony komórkowe itd. 

nic nie pomaga niestety.

 

Proszę o podpowiedź co jeszcze można zrobić, gdzie szukać usterki.

Moim zdaniem powinni przyjrzeć multiswitche i zasilacze, bo antena wydaje się być dobrze ustawiona, ale niestety nie znam się na tym na tyle by móc z nimi toczyć wojnę.

 

Bardzo proszę o pomoc,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

To mogą być zakłócenia od LTE w paśmie 1800 MHz. Jakiś telefon / router LTE blisko kabla antenowego / odbiornika powoduje takie zakłócenia właśnie na kanałach grupy TVN (częstotliwość pośrednia się pokrywa).

Edytowane przez maniek357
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sprawdź w tym czasie inne kanały z polaryzacji niskie V np. Polsat HD czy Polsat2 czy coś z 11393 V. Ma to wykluczyć uszkodzone wyjście konwertera quattro lub toru niskiego V w multiswitchu. Generalnie w tak dużych instalacjach multiswitchowych stosuje się kaskady i może gdzieś to jest problem. Trzeba też zobaczyć czy przypadkiem to nie wina złego BER-a. Może walić błędami od zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Naszykuj telefon z narywaniem filmu i nagraj zakłócenia. Jest to podstawa do reklamacji. Miałem tak z kablówką. Przy wizycie speców było ok ale po moim nagranym filmie jednak zrobili dokładne pomiary i okazało się że gdzieś uszkodzony jest kabel w ścianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
W dniu 27.07.2020 o 22:17, kfm877 napisał:

Sprawdź w tym czasie inne kanały z polaryzacji niskie V np. Polsat HD czy Polsat2 czy coś z 11393 V. Ma to wykluczyć uszkodzone wyjście konwertera quattro lub toru niskiego V w multiswitchu. Generalnie w tak dużych instalacjach multiswitchowych stosuje się kaskady i może gdzieś to jest problem. Trzeba też zobaczyć czy przypadkiem to nie wina złego BER-a. Może walić błędami od zasilania.

Sprawdziłem zgodnie z poradą. W czasie zakłóceń problem jest tylko na jednym transporderze z TVN HD, TTV itd.  Reszta kanałów z porady wyżej tj. POLSAT HD, Polsat 2 i transporder 11393 V odbiór jest OK. 

Temat nagrywam codziennie telefonem i przesyłam do głównego wykonawcy, może w końcu się ogarną. Zastanawiam się też czy nie zgłosić sprawy do UKE niech sprawdzą czy w okolicy jakiś nadajnik LTE nie śmieci, podobno w dużych miastach jest to częsta praktyka sieci komórkowych, żeby wzmocnić swój sygnał.

W dniu 28.07.2020 o 19:36, MAVERIC napisał:

Naszykuj telefon z narywaniem filmu i nagraj zakłócenia. Jest to podstawa do reklamacji. Miałem tak z kablówką. Przy wizycie speców było ok ale po moim nagranym filmie jednak zrobili dokładne pomiary i okazało się że gdzieś uszkodzony jest kabel w ścianie. 

Dokładnie tak to robię, dokumentacja wideo z codziennych zakłóceń i wysyłam do głównego wykonawcy. Zakłócenia występują głównie i najsilniej wieczorami, raz już był majster od satelity ale wtedy akurat było OK i stwierdzili, że d*p* zawracam. Stwierdzili, że nie możliwe jest sprawdzenie tak dużej instalacji, ale z drugiej strony co mnie to interesuje, zapłaciłem i ma działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...