mazee Opublikowano 8 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2020 (edytowane) Jestem abonentem telewizji sieci kablowej, której nazwy nie wymienię . Operator udostępnia mi odpłatnie dekoder na czas umowy, który posiada wyjście SCART i HDMI. Po podłączeniu przewodem HDMI telewizor (starszy model) wyświetla komunikat HDCP. Obecnie oglądam telewizję przez SCART. Chciałbym korzystać z jakości obrazu HD ponieważ telewizor posiada również wejście component video. Wymiana dekodera jest dodatkowo płatna i nikt nie daje mi gwarancji, że zadziała. Nie chciał bym się wiązać umową na kolejne lata przed sprawdzeniem dlatego chciałbym kupić używany dekoder z rynku wtórnego z możliwością zwrotu. Pomijając kwestie prawne, czy taki dekoder może być w jakiś sposób zabezpieczony albo przypisany do abonenta? Rozdzielczość telewizora to 1366 x 768. Teoretycznie HD Ready. W dekoderze mogę wybrać: 576p 576i 720p, 1080p, 1080i. Próbowałem różnych przewodów, korzystałem z konwertera HDMI-component, splittera HDMI, jedyne co udało się osiągnąć to obraz poza zasięgiem lub jego brak oraz brak komunikatu HDCP. Edytowane 8 Lipca 2020 przez mazee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian1981 Opublikowano 8 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2020 Jeśli jest to dekoder z kartą i jeśli Twój operator paruje karty z dekoderami to karta włożona do innego dekodera nie zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazee Opublikowano 8 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2020 Dziękuję za odpowiedź. Tak, to jest dekoder z kartą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfm877 Opublikowano 8 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2020 (edytowane) Dekodery operatorów mają zabezpieczenie HDCP. Możesz je ominąć kupując tzw. inteligentny przewód HDMI, który pomija ten protokół. Edytowane 8 Lipca 2020 przez Barti Wyrażenia skrótowe (tzw. skrótowce) piszemy wielkimi literami. Poprawiono post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thommy18 Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Kolego wypróbuj markowy kabel HDMI. Po drugie aktualizacja oprogramowania w dekoderze i telewizorze. Powinny być do tego stosowne opcje w menu. Przy komunikacie o HDCP spróbuj zaczekać chwilę czy to coś pomoże. Gdy miałem dekodery to taki komunikat pojawiał się chwilowo szczególnie przy świeżym włączeniu sprzętu. Jeśli kabel HDMi jest marketowy to może powodować problemy. Niezaktualizowane oprogramowanie również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.