Skocz do zawartości

Polsat Box - oferta IPTV


djadijos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nadal nie zmienia to nic, fale milimetrowe są używane od lat choćby w uplinku satelitarnym. Poza tym mmWave to będzie raczej tylko w miastach, gdzie duże zagęszczenie. Zasięg tej odmiany 5G jest tragiczny. 5G ma na tą chwilę sens tylko na częstotliwościach poniżej 6GHz. I tak zapewne będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na MTV 90s w IPTV/OTT ostatnio zaczęła straszyć linia WSS (od dłuższego czasu jest już na TVP3 czy ATM Rozrywka, ale kto to ogląda ;)).

Filmbox Arthouse HD dalej bez polskiej wersji językowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem tę usługę (IPTV) dwa miesiące temu. Zależało mi w zasadzie na likwidacji anteny satelitarnej. Ogólnie nie spodziewałem się że będzie to usługa w bardzo wysokim standardzie. Faktycznie z jakością jest różnie, raz lepiej raz gorzej. Do satelity jednak nie można tej jakości porównać.

Dwa tygodnie temu zaczęły się problemy z usługą CatchUP. Wygląda to w tej sposób, że wybieram sobie jakiś film np z HBO. Gra minutę i zacięcie. Za chwilę komunikat o błędzie odtwarzania. Drugi raz wybieram ten sam film, znowu to samo. Dokładnie w tym samym miejscu. Za dzień lub dwa, kolejna pozycja filmowa. Film jest odtwarzany z godzinę, po czym następuje zacięcie. Od początku, sytuacja się powtarza. Niestety nie ma funkcji wznów, więc trzeba za każdym razem przewijać. 

Normalne odtwarzanie programu na żywo. Nagle zaczyna się zacinanie programu, bufor spada do zera, troszkę się wypełnia, znowu spada do zera. Przełączam na najbliższy program, z nim nic się nie dzieje, bez problemu jest odtwarzany. Wracam do poprzedniego i nie da się oglądać. Sytuacja trwa parę minut. Piszę więc do CP i jaką dostaję odpowiedź?

 

Szanowny Panie

Dziękujemy za przesłaną wiadomość.

Prosimy ustawiać w routerze priorytetyzacja ruchu tylko dla dekodera. W razie ponownych problemów z dostępem do usługi zalecana jest wymiana dekodera w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży.
Lista Punktów dostępna jest na stronie: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/telewizja-cyfrowa/gdzie-kupic.cp

 

I tyle jest warta pomoc Cyfrowego Polsatu. Jednak jak wspomiałem na początku, nie spodziewałem się nie wiadomo czego. Wydawało mi się jednak, że skoro CP wymaga np. Internetu Orange Światłowód (w tej chwili już łącza szerokopasmowego) i ja ten warunek mam spełniony, to co mnie obchodzi jakaś priorytetyzacja ruchu dla dekodera? Na pewno jednak nie przedłużę tej umowy. Jak nic się nie zmieni w ciągu jej trwania, rozwiąże ją i podpiszę telewizję z Orange. Nie będzie wtedy mieć operator wymówki że to wina sprzętu lub internetu, tak jak w tej chwili sugeruje CP. A jak problemy ciągle będą się powtarzać, to zgłoszę usługę CP do UOKiK, może oni będą w stanie coś zdziałać w tym temacie. 

Jednak tej usługi bym w tej chwili nie polecał nikomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż takiego dramatu, żeby się wywalało po minucie to nie zauważyłem, ale niestety znowu zaczęło zrywać parę razy dziennie wywalając komunikat, że nie ma połączenia z Internetem. Kanał góra/dół i magicznie waraca ;).

A było już przez ostatnie miesiące naprawdę dobrze.

Natomiast co do jakości to trochę kanałów ma lepszą niż na satelicie, bo są dostępne w HD a nie SD jak w wersji satelitarnej.

A w przypadku innych często 4.7 Mbps jest wyższym bitrate niż to co jest serwowane via sat. Najbardziej cierpi sport.

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, k1971 napisał:

wybieram sobie jakiś film np z HBO. Gra minutę i zacięcie. Za chwilę komunikat o błędzie odtwarzania. Drugi raz wybieram ten sam film, znowu to samo. Dokładnie w tym samym miejscu

 

Też to złapałem. Jakby bad sectory w strumieniu. Da się to przeskoczyć przewijając, ale też mozolnie to idzie. Kilka razy dziennie, na różnych kanałach zdarzają się takie "bomby".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W dniu dzisiejszym mam problemy z epg. Za każdym razem muszę przewinąć 7 dni do przodu (epg ustawia się na 14 marca), by zobaczyć co aktualnie leci w TV. Zmienię kanał i to samo. Na niektórych kanałach dodatkowo brak jest epg z dnia dzisiejszego. Jest przeskok od razu na dzień jutrzejszy. Na chwilę pomogło wyjęcie wtyczki, jednak problem wrócił. Wyglądało to tak jakby epg się w trakcie użytkowania przeładowało i już był błąd.

Gdy drugi raz wyjąłem wtyczkę z prądu, nie było już połączenia z usługą. Test połączenia z Internetem oczywiście pozytywny (78Mb) ale ciągle wyświetlał brak połączenia sieciowego do źródła sygnału. Dopiero za czwartym razem wyjęcie wtyczki "naprawiło" problem. 

Jakoś się przemęczę do końca umowy, może coś poprawią w międzyczasie. Ale na pewno umowy nie przedłużę. 

20210321-204657a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o to odpowiedź z CP na problemy z epg:

Uprzejmie informujemy, że opisany przez Pana problem z działaniem epg również potwierdza problemy z łączem internetowym. Prosimy o kontakt przedmiotowej sprawie z dostawcą internetu.

 

Czyli to, że po włączeniu epg, ustawia mi się on 7 dni do tyłu, że w środku brakuje np, jednego dnia, to wina mojego internetu. Dziwnym trafem późnym wieczorem epg samo się naprawiło. W dniu dzisiejszym również nie ma z nim problemu.

Kolejna odpowiedź z Cyfrowego Polsatu:

 

Szanowny Panie

Informujemy, że przyczyną komunikatu jaki przesłał Pan załączniku jest brak możliwości połączenia dekodera do źródła sygnału IPTV.
Jeżeli wynik testu połączenia internetowego jest pozytywny, wówczas należy sprawdzić łącze internetowe.

 

Może mi ktoś to wytłumaczy, bo ja już nie rozumiem. Do tej pory wydawało mi się, że dostęp do internetu a dostęp do usług w tym internecie to są dwie różne sprawy. A tutaj wychodzi, że pomimo iż mam dostęp do internetu i mogę np. w komputerze swobodnie z niego korzystać, to jednak mam uszkodzone łącze, gdyż nie mogę korzystać z usługi IPTV. 

Ważne jest to, że test połączenia z internetem wykonał w końcu tuner IPTV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj u znajomych obejrzany na IPTV cały meczyk z Anglią stabilnie bez żadnego spadku jakości.

Ale TVP Sport to chyba musi być z satelity feedowane bo po jeszcze dodatkowej rekompresji do streamingu strasznie słabo to wygląda zwłaszcza przy zbliżeniach z szybkim ruchem, jeden wielki festiwal pikseli.

Mecze na Polsacie Sport wyglądają lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ciągle występują problemy z IPTV. Nagminne jest podczas korzystania z usługi catchup zapętlanie się programu w obrębie paru sekund. Nie można w tym momencie przewinąć programu do przodu czy do tyłu. Program odtwarza się w pętli kilkusekundowej. Program potrafi też zaciąć się dokładnie w tym samym momencie. Dopiero trzecie lub czwarte odtworzenie tego samego materiału powoduje że można go obejrzeć. Chociaż czy do końca, to gwarancji też nie ma.

Dość często też występuje "brak możliwości odtworzenia materiału wideo". Wystarczy zmienić kanał na inny i już jest dobrze. 

Co na to wszystko CP? Nic, ciągle powtarzają że to wina mojego niestabilnego internetu. Zgłosiłem więc problem do Orange. Technicy z Orange  nie stwierdzili jednak usterki, dodatkowo obciążyli mnie kwotą 49 złotych za nieuzasadnione wezwanie serwisu. CP jednak jak katarynka powtarza że to wina niestabilnego łącza. W tym czasie jednak wszystkie inne usługi typu Netflix, Skype czy Youtube, pracują bez problemu. Sam tuner CP ma trasfer wielokrotnie wyższy niż te 8Mb/s wymagane przez CP.

Nikomu nie polecam tej usługi, był to mój największy błąd biorąc tuner IPTV innego dostawcy niż internet. Szkoda też, że CP nie wymaga internetu z Plusa lub Netii, tylko że wtedy w przypadku błędów w odtwarzaniu wideo, nie mogli by zrzucić winy na niestabilne łącze.

Nie pozostaje nic innego jak zgłosić sprawę do urzędu typu UOKIK czy Rzecznik Praw Konsumenta. Do czego zachęcam też innych użytkowników mających problem z tą usługą. Prawda jest taka, że inaczej CP nie potraktuje nas poważnie. Zwyczajnie mają nas za idiotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestabilne łącze nie powinno powodować tego, że zamiast kolejnych segmentów masz odtwarzany w kólko zapętlony jeden i ten sam.

To albo coś ze sprzętem, albo z jakimś proxy po drodze o ile takowe są dla CP w Orange.

Jest na forum kolega @hupatek i może będzie w stanie coś pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CP twierdzi że zapętlanie materiału to też wina niestabilnego łącza. Zgłosiłem sprawę do Orange, to niestabilne łącze, niczego nie stwierdzili. To zapętlanie dzieje się jednocześnie na dwóch tunerach, więc problem jest z ich usługami. Po prostu wypuścili na rynek urządzenia bez jakichkolwiek gwarancji np. w pasmie, bo by musieli za to płacić.  Przy próbie odtworzenia materiału jeszcze raz, potrafi zaciąć się lub zapętlić dokładnie w tym samym momencie co poprzednio. 

A gdy piszę do CP, że zgłaszałem sprawę do Orange, podesłałem im nawet kwit z kontroli, to oni zachowują się tak, jakby niczego nie otrzymali. Nawet nie próbują odpowiedzieć na ten list. Tak jakbym nigdy do nich nie pisał. Już tak trzy razy mnie zignorowali w tej kwestii.

Dzisiaj od rana jest z kolei inna sytuacja. Wszystkie programy przełączają się bardzo długo. Znowu na dwóch tunerach. Czasem po przełączeniu wywali błąd odtwarzania, po chwili zaskoczy. Speed test zrobiony ich urządzeniem 59,3 Mb/s. Przed chwilą skończyłem też oglądać serial na Netflixie i przez trzy godziny nie było żadnego zacięcia. Włączam tuner CP i problemy.

To jest nauczka na przyszłość, nie bierze się telewizji od jednego operatora a internetu od drugiego. Tak CP ma wymówkę, winni wszyscy, tylko nie oni. Przez 20 lat miałem satelitę, czasem były problemy z tunerami. Jednak w tym przypadku, już nie mam pewności że gdy włączę tv będę mógł go oglądać. Porażka.

Edytowane przez k1971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@k1971 "Pierwsza linia" w CP to różne rzeczy lubi twierdzić :). Jaki adres serwera pojawia Ci się po nacisnięciu około 5 sekund przycisku "i" podczas oglądania?

Teraz mam dostęp do CP na Netii to będzie można porównać czy są takie same serwery u różnych operatorów czy inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest serwer w Orange.


inetnum:        188.47.192.0 - 188.47.255.255
netname:        OPL-CDN
descr:          Orange Mobile
descr:          content services
country:        PL

 

Inny niż w Netii (tam są 37.x, 194.x z adresacji Plusa i Netii).

Tak więc coś z Orange jest na rzeczy, ale to Polsat powinnien reklamować problem, nie Ty.

 

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak uważam. Mając internet w Orange światłowodowy, spełniłem ich wymagania. Jeżeli oni uważają, ze coś nie tak jest z siecią, to jako dostawca usługi powinni dbać o to by te łącza pracowały bezproblemu. Ale za to by mieć zapewniony określony transfer i określone parametry musieli by płacić Orange. Jeżeli jest prawdą  że CP nie ma podpisanych żadnych umów z Orange, to zgłaszanie moich uwag do Orange nic nie da, bo to nie ich usługa. I prawdę mówiąc, co to ich obchodzi że jakiś CP nie pracuje. Dodatkowo CP skoro przerzuca spory na klientów, to niech konkretnie podadzą mi  jaki parametr czy też  protokół mam zgłaszać do Orange, który według nich nie pracuje. Bo zarzucając niestabilne łącze, to jest to przesadne określenie.

Dlatego jakoś dotrwam do końca umowy, ale nigdy więcej już nie wezmę IPTV z CP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem jeden z tunerów, gdyż dwóch nie mieli w punkcie. Też się dziwnie zachowywał w sklepie. Po powrocie do domu sytuacja się poprawiła. Co jakiś czas obraz się przycinał, ale można było oglądać. A dzisiaj rano włączam TV i znowu jedna wielka pikseloza. Oczywiście test połączenia z internetem OK. Pewnie mi znowu odpiszą, że to wina mojego łącza. Z innymi usługami korzystającymi z internetu nie ma problemu, wszystko pracuje.

 

20210410-054507a.jpg20210410-054525a.jpg

 

2021-04-10-06-23-11-Speedtest.jpg

Edytowane przez Barti
Poprawiono pozycję obrazków w poście. Obrazki najlepiej jest zamieszczać pod treścią swojego postu, a nie obok niej. Poprawia to znacznie czytelność postu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...