Skocz do zawartości
  • 0

TV SAT W TIRZE.CZY TO MOŻLIWE?


qsd
 Udostępnij

Pytanie

Witam wszystkich

Jestem kierowcą tira i planuje kupić sprzęt przenośny do odbioru TV SAT.

To znaczy ja myślę o laptopie i jakimś niewielkim talerzu, który mógłbym montować tylko na postojach.

Moje wątpliwości budzi możliwość odbierania telewizji z różnych satelitów tym samym talerzem.Oczywiście z przestawianiem go, najlepiej za pomocą silniczka sterowanego zdalnie z wnętrza kabiny.Chyba taką technologią ludzkość dysponuje, pozostaje tylko kwestia ceny.

Nie wiem o TV SAT zbyt dużo, więc proszę o pomoc w doborze zarówno laptopa jak i talerza(najmniejsza możliwa średnica).

Czy potrzebny mi będzie jeszcze jakiś tuner, albo dekoder czy tą rolę spełni jakiś specjalny program albo część do laptopa?

Jeśli mógłbym nadmienić, szukam sprzętu dobrego, niekoniecznie taniego.

Myślę że temat ciekawy nie tylko dla kierowców, więc liczę na mnóstwo ciekawych odpowiedzi.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Oczywiście możliwe i wykonalne. Są anteny "turystyczne" 35cm, ale sprawdzają się raczej w Europie zachodniej - jeśli jeździsz po Polsce, to antena 35cm może okazać się za mała (wtedy 60cm). Odbiór z różnych satelitów możliwy, ale nie jednocześnie - trzeba antenę przestawiać i tu jest pies pogrzebany - w Polsce nie spotkałem się z żadnymi rozwiązaniami automatycznymi - ustawiać antenę trzeba samodzielnie - na początku bywa trudno - trzeba złapać w tym nieco wprawy... Ogólnie takie pomysły z automatycznym ustawianiem anteny gdzieś przewijały się zagranicą, ale jako prototypy z astronomiczną ceną (chociaż ostatnio nie rozglądałem się za czymś takim - być może ktoś odważył się wprowadzić to do regularnej produkcji za normalne pieniądze)