Skocz do zawartości

Humax iCord HD


Hyperi0n
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przestudiowałem umowę wraz z warunkami i obowiązkami obu stron - jaką dostałem przy zakupie modułu i złożyłem do CP reklamację na brak możliwości oglądania 3 programów - oczywiście z winy operatora (nadawcy) - z pakietu za który płacę. Mają się ustosunkować do sprawy w ciągu 48 godzin. Informuję szanownych Kolegów, że złożenie reklamacji po 30 dniach od zaistnienia zdarzenia jest bezzasadne - wynika to z tego dokumentu. Zobaczymy jakie będą efekty, czy zaskutkuje to jakąś rekompenstą w jakiejkolwiek postaci, czy też trzeba będzie się odwoływać do innych instancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michel - iCord póki ma jeden moduł działa całkiem dobrze, z dwoma CI jest już nieco filozofii, ale są przykłady w tym temacie, że także da się zrobić tak, żeby działało to stabilnie. Jeśli jednak zerkniesz do dyskusji wstecz - akurat AstonCrypt nie jest najlepszym wyborem w tym przypadku - lepiej sprawdza się PowerCAM Pro. Możesz spróbować, a najwyżej w ostateczności sprzedasz Astona i zakupisz na jego miejsce PowerCAM-a.

 

Miałem PowerCAM Pro i wieszał się tak samo jak w tej chwili ASTON 2.20, na którego wymieniłem - za radą oczywiście fachowców z SENSOR - i teraz żałuję, bo przynajmniej bym miał możliwość dokupienia karty TNK i jej oglądania w PowerCAM-ie, a tak LIPA. Ale z czasem raczej wrócę do tego modułu. Michel - jak masz jeszcze możliwość wyboru to bierz PowerCAM Pro - większe możliwości.

 

według mnie powinienes pisac do sensora, :-D, chociaz na niezgosność towaru z umową nie masz szans, bo działał w momencie zakupu.... :read:

 

SENSORA w przypadku nie działania TVN-ów nie ma się o co czepiać, wina ewidentnie nie leży po stronie dekodera tylko modułu albo systemu kodowania - a to już jest rola nadawcy (operatora) stąd też zasadność złożenia przeze mnie reklamacji i jak trzeba będzie - a mam w tym doświadczenie - będę egzekwował swoje racje w innych instytucjach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiesz mi, że z dnia na dzień w tym samym czasie użytkownicy HUMAX-ów (wiemy już, że nie tylko iCORD-ów) zrobili coś ze swoim sprzętem, że on przestał działać. Wina ewidentnie leży po stronie operatora, gdyż dokonał zmian w nadawaniu lub kodowaniu - nie przewidując, bądź nie biorąc pod uwagę - że część obecnego na rynku sprzętu może nieprawidłowo z tego powodu funkcjonować - a przypomnę, że do dnia 05.01.2009 r. odbiór programów był normalny - czyli ten sprzęt był brany pod uwagę, więc przy wprowadzeniu zmian coś zaniedbano lub o czymś zapomniano. Ale to tak jak z softami - diabeł tkwi w szczegółach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie pomyslales ze to humax zapomnial o czyms w sofcie ?

jezeli dziala na innym sprzecie to nawet jezeli zmiany zrobil polsat to inni producenci sprzetu jakos nie ucierpieli na tej zmianie.

 

A jezei przyjac ze system CAM/CAS jest pewnie opisany w jakies normy, to oni nie zrobili wszytskiego zgodnie ze specyfikacją....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezei przyjac ze system CAM/CAS jest pewnie opisany w jakies normy, to oni nie zrobili wszytskiego zgodnie ze specyfikacją....

 

No i właśnie o to mi chodzi, bo te problemy nie są wynikiem nagłej zmiany w sprzęcie HUMAX - bo jeżeli by tak było to wcześniej też by te kanały nie działały - tylko w urządzeniu dodatkowym jakim jest moduł CAM - a konkretnie w systemie kodującym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziad swoje baba swoje :D

 

jeżeli na innym sprzęcie działa to zmom zdaniem znaczy że to HUMAX ma problem. Tak jak mówisz to musiałoby to się stać wszytskim uzytkownikom.

cczyli podsumowując pismo z polsatu będzie 'nie widzimy problemu'. Założe się że wkróvce problem bęzdie rozwiązany prze upgrade softu HUMAXA a nie modułu...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli na innym sprzęcie działa to zmom zdaniem znaczy że to HUMAX ma problem. Tak jak mówisz to musiałoby to się stać wszytskim uzytkownikom.

cczyli podsumowując pismo z polsatu będzie 'nie widzimy problemu'. Założe się że wkróvce problem bęzdie rozwiązany prze upgrade softu HUMAXA a nie modułu...

 

W jednym na pewno masz rację, że konieczna jest zmiana softu, jednak jak zgłaszałem reklamację w CP to konsultant sam mi przyznał rację, że myślą nad zmianą softu na modułach bo ostatnio wniknęło dużo problemów. A swoją drogą to praktycznie każdy z użytkowników iCORDA patrzy teraz na upragnioną poprawkę softu i ....... mam nadzieję, że się nie przeliczymy, bo będzie LIPA!! Cały misterny plan w pi....u!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli na innym sprzęcie działa to zmom zdaniem znaczy że to HUMAX ma problem.

 

niekoniecznie, rowniez CP mogl odejsc od norm i teraz sa problemy, a po drugie jesli CP wypuszcza CAMy i nie informuje z jakimi dekoderami wspolpracuja, nalezy przyjac, ze ze wszystkimi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestudiowałem umowę wraz z warunkami i obowiązkami obu stron - jaką dostałem przy zakupie modułu i złożyłem do CP reklamację na brak możliwości oglądania 3 programów - oczywiście z winy operatora (nadawcy) - z pakietu za który płacę. Mają się ustosunkować do sprawy w ciągu 48 godzin. Informuję szanownych Kolegów, że złożenie reklamacji po 30 dniach od zaistnienia zdarzenia jest bezzasadne - wynika to z tego dokumentu. Zobaczymy jakie będą efekty, czy zaskutkuje to jakąś rekompenstą w jakiejkolwiek postaci, czy też trzeba będzie się odwoływać do innych instancji.

 

ja tak składałem od razu i nawet kilka razy pisałem i dzwoniłem..teraz chyba naprawde trzeba bedzie ostrzej

 

według mnie powinienes pisac do sensora, :-D, chociaz na niezgosność towaru z umową nie masz szans, bo działał w momencie zakupu.... :read:

 

do sensora to raczej nie akurat, co najwyzej do nadawcy - towar nie jest wolny od wad, jesli ktos kupuje moduł CAM z kartą a jego nie pytają na czym będize odtwarzał (a musi działać) - równie dobrze mogło trwać cały czas sielanka ale ktos pomyslal o zmienie kodowania, bo ...tyle nielegalnie pobierajacych sygnal odbiorcow cp ? Ja płacę co miesiąc, a czesto z wyprzedzeniem na dłużej...o co mam myslec? Żenua

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=>marklar, jak do dziada, czy też baby jak wolisz: zauważ, że na rynku dostępne są różne dekodery, i każdy z nich ma inne oprogramowanie. Humax to nie jest jakiś niszowy sprzęt, produkowany w garażu i oprogramowany przez małą grupkę zapaleńców- programistów.

Dostrzeżenie tak prostego faktu, że istnieje kilka typów tunerów i oprogramowań, przeprowadzenie testów kompatybilności przed planowanymi zmianami to tak jakby kanon pracy szanującej się firmy- w tym wypadku odpowiedniego oddziału w CP.

Bo zdaje się zakładasz, iż znienacka i podstępnie CP obnażył lukę w Humaxach, potworną niezgodność ich (Humaxów) softu z obowiązującymi uregulowaniami standardów przesyłu i współpracy z nieomylnymi modułami systemu Nagra..... 8) Możliwe, ale jakoś trudno mi w to uwierzyć, znając CP z "nierozerwalnego związku" od trzech lat.

W takim układzie....

ciesz się z Fergusona.

 

P/S a może jest tak, że pojawił czy też ujawnił się jakiś "bug" którego inne, czasami uboższe "softowo" sprzęty nie wykrywają...

jeśli np porównamy Humaxa do Nissana, a zmienione TVN7 do zmienionego kierowcy... :wink::roll:

http://www.v10.pl/Technologia,Nissana,u ... ,2859.html

To oczywiście pół żartem, pół serio...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było mnie tu jakiś czas więc na starcie krótkie przypomnienie.

Problem: Humax nagrywa programy nie rozkodowując ich w trakcie nagrywania. Dekodowanie nagranego materiału też jest problemem później i niestety udawało mi się to wyłącznie w 50% przypadków bez problemów.

Wymieniłem oryginalny moduł CAM CP na PowerCam.Pro. Niestety testy wykazały, że problem pozostał nadal. Wskazuje to ewidentnie na błędy w oprogramowaniu Humax'a, który przy włączeniu nagrywania w stanie czuwania nie potrafi prawidłowo współpracować z modułem CAM. W kierunku błędów w oprogramowaniu wskazuje także problem z dekodowaniem nagranego już materiału. Walcząc ze sprzętem odkryłem, że dekodowanie działa w 100% prawidłowo jeżeli uruchomimy je w trakcie gdy dekoder jest ustawiony na kanał z którego materiał był zgrywany (karta CAM pracuje już w trybie dekodowania dla określonego kanału). Przełączenie na inny kanał (np. nie chcemy oglądać dekodowanego materiału) jest na własne ryzyko - potrafi się powiesić tuż przed końcem.

Mój wniosek jest następujący: firma Humax wypuściła na rynek niedopracowany produkt, pozostaje nam tylko czekać na aktualizację oprogramowania.

Jest to wniosek o tyle przykry, że cena urządzenia plasuje je na poziomie produktów z wyższej półki co w rzeczywistości mija się z prawdą.

 

Na co czekam (być może się nie doczekam):

- poprawienie współpracy z modułami CAM,

- zmiana kodeka używanego do zapisu materiału na jakiś bardziej standardowy rozpoznawalny przez oprogramowanie w Windzie,

- zapisywanie plików z opisem do nagranego materiału w formacie XML lub tekstowym (można je będzie edytować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

 

Trochę z innej beczki. Pojawił się u mnie problem z nagrywaniem, który wcześniej nie istniał. tzn mogę nagrywać i oglądać kanały tylko w ramach jednego transpondera np. nagrywam tvp1 i ogladam tvp2. Natomiast gdy nagrywam tvp1 i chcę oglądac tvn24 pojawia sie komunikat: brak lub słaby sygnał.

Jeżeli chce nagrywać dwa programy z różnych transponderów pojawia się komunikat o konflikcie.

 

Ustawiania anteny nie zmieniły sie: antena stała, dwa takie same kable. Sprawdzałem również wszystkie inne ustawienia. Bez sukcesu.

 

Posiadam humaxa icorda 500gb, antenę stałą ustawioną na hotbird, oraz jeden moduł CP.

 

Będe wdzięczny za wszelkie porady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zbadania, czy na obydwu kablach jest sygnał - podłączaj po jednym przewodzie do wejścia 1 i sprawdzaj czy jest odbiór, bo na jednym kablu powinno dać się oglądać. Ew. zgraj listę, reset fabryczny i spróbuj go skonfigurować od nowa. Jeśli na początku było ok - musi dać się to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orbita,

Dzieki za poradę. Sęk w tym, że wszystkie te czynności wykonałem i nadal mam ten sam problem.

Nie wiem czy to jest ważne, ale tak naprawdę mam tylko jeden kabel antenowy podłączony do wejścia 1 oraz używam krótkiego kabla który był z zestawie do połączenia wyjścia 1 do wejścia 2.

Tak jak wsponiałem sprawdziłem wszystkie konfiguracje antenowe i nic.

Gdzie może być problem? W jakiś innych ustawieniach jak disqA, B, C?

Z góry dzięki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest ważne, ale tak naprawdę mam tylko jeden kabel antenowy podłączony do wejścia 1 oraz używam krótkiego kabla który był z zestawie do połączenia wyjścia 1 do wejścia 2.

 

w sumie bardzo wazne, TVP 1, TVP 2 nadaja w polaryzacji H (poziomej), a TVNy w polaryzacji V (puionowej);

 

jesli masz jeden kabel, mozezsz nagrywac i ogladac programy tylko z ta sama polaryzacja, transponder moze byc inny, np, nagrywasz HBO HD z tp 78 i ogladasz badz nagrywasz TVN z tp 10, obydwa kanaly sa w pol. V, wiec nie ma problemu;

 

pozdr!!

 

http://www.lyngsat.com/packages/cyfra.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz jeden kabel, mozezsz nagrywac i ogladac programy tylko z ta sama polaryzacja, transponder moze byc inny, np, nagrywasz HBO HD z tp 78 i ogladasz badz nagrywasz TVN z tp 10, obydwa kanaly sa w pol. V, wiec nie ma problemu;

 

Dzięki za info. Do tej pory wydawało mi się, że Humax może nagrywać maksymalnie z dwóch transponderów bez względu na polaryzacje.

Najwyraźniej tylko wydawało mi się, że do tej pory mogłem nagrywać i oglądać różne polaryzacje.

Czyli rozumiem że krótki kabel łączący wyjście 1 z wejściem 2 służy do tego aby można było nagrywać i oglądać w tym samym czasie rózne programy ale tylko w ramach tej samej polaryzacji. Bez tego kabla mógłbym oglądać tylko nagrywany kanał, czy tak?

 

Co muszę teraz zrobić aby nagrywać i oglądać dwie różne polaryzacje przy stałej antenie? Czy konieczne jest wyprowadzenie dwóch kabli z talerza, czy też istnieje jakiś sposób aby zrobić to w mieszkaniu?

 

Z góry dzięki za rady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa, no to wszystko tłumaczy - tak jak napisał mxc78 - nagrać możesz tylko te kanały, które są w tym samym paśmie i polaryzacji. Bez tej przelotki byłoby jeszcze gorzej - być może mógłbyś nagrywać kanały tylko z tej samej częstotliwości. Aby mieć niezależność w postaci dowolnych dwóch transponderów, niezależnie od pasma i polaryzacji - musi być drugi, niezależny sygnał z anteny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że dla zrozumienia, dlaczego tak jest, warto pamiętać, że polaryzację w układach elektronicznych konwertera (czyli sygnały o jakiej polaryzacji konwerter ma "konwertować", dekoder sat przełącza podając albo 14, albo 18V. Nie można mieć jednocześnie obu tych napięć w jednym kablu dochodzącym do konwertera 8)

Ale jeśli mamy na przykład konwerter podwójny twin, z dwoma wyjściami i dokręconymi kablami, w jednym kablu może być wysyłane za pośrednictwem głowicy dekodera stałe napięcie 14V, a w drugim za pośrednictwem drugiej głowicy w tym samym czasie: 18V, jeden z konwerterów znajdujących się we wspólnej obudowie będzie "nastawiony" na odbiór sygnałów o polaryzacji poziomej, drugi poziomej....lub odwrotnie itd...lub oba tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam u Kolegów sytuacja z TVN-ami, bo u mnie wróciły. Musiałem tylko główny TVN przenieść sobie z odległej pozycji. I przyznam również, że dokonałem zmiany ASTONA 2.20 na PowerCAM-a. PowerCAM w górnym slocie z kartami na przemian CYFRA+ i TNK, a w dolnym CP. Od wczoraj iCORD na razie się nie zawiesił - odpukać oczywiście. Zastanawia mnie kwestia dlaczego (nie to żebym narzekał) tylko nasuwa mi się pytanie - czy może dokonanie jakiś zmian w sposobie kodowania pozwala na - niewieszanie się - dekodera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Melduję, że u mnie jest jak było: moduł Polsatu na górze lub na dole, i żaden inny moduł w tym samym czasie- dalej zakodowane te trzy tvn'y.... może Twój Icord coś zassał z satelity ? Albo trafiłeś na jakieś "testowe okienko"....

Przy okazji, w oczekiwaniu na powrót tych stacji, zdążyłem urwać zatrzask klapki przykrywającej przyciski na dole pilota, zresztą bardzo ciężko działający...na szczęście szybko opracowałem prosty i tani sposób przywrócenia pełnej funkcjonalności sprzętu 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...