Jump to content

catnip

Users
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Neutralna

About catnip

  • Rank
    Niedoświadczony

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Poszło na marne, bo ADB dostał aktualizację software, a opisujesz nadal sytuację z poprzedniego wydania, dekodera nie masz dużo dłużej. Za 3 lata nadal będziesz opisywać starą sytuację, gdy obydwa modele już całkiem się rozjadą? Poza diodą nowe wydanie wyprostowało wszystko poza przewijaniem 4x, a prędkość zmiany kanałów obecnie w gdzieś 75% przypadków wyprzedza Technicolor, gdy się je podepnie obok siebie i obserwuje uważnie (to, że jest zamrożenie nie oznacza, że jest wolniej, najczęściej obraz odmrozi się szybciej niż Technicolor zdąży go pokazać po czerni). Zwyczajnie to co tu piszesz tylko wprowadza w błąd. Każdy dekoder zawsze miał problemy wieku dziecięcego, Technicolor też, gdyby ktoś się wczytał pierwszych stron tematu o nim. Tylko mając gorącą głowę podejmuje się nerwowe decyzje o wachlowaniu modelami dekoderów i na koniec wychodzi się na tym średnio. Np. warto dodać, że ADB dostało Netflixa z HDR (i ma audio 5.1 wbrew temu co tu się próbowało pisać), szybciej się bootuje (ważne przy oszczędzaniu energii). Każdy z modeli ma pewnie jakieś swoje zalety. A cała dyskusja jest o tyle bez sensu, że w APS nie ma wyboru i dostaniesz co będą mieli, najpewniej ADB. I nie będziesz żałować dziadol. Obecnie dzielą te modele bardziej szczególiki. Technicolor szybciej przewija 4x, ADB ma HDR dla Netflixa. Pewnie są tysiące drobnostek, o których nikt nie wie, na korzyść jednego lub drugiego i żaden nie jest lepszy, to najwyżej naiwność posiadaczy
  2. Nie od bladego świtu, nigdy tak nie było z samego rańca. EPG dobija się w ciągu dnia i jest bez zmian. Poza tym niezmiennie na to ile i jak szybko się pojawi ma znaczenie co się ogląda i jak spięty jest dekoder. Np. oglądając TVP 2 HD nie dożyjesz do momentu zapełnienia się danych Wszystko działa świetnie. Mniej panikowania proponuję.
  3. No i? EPG jest na 7 dni, dziś jest poniedziałek, więc chyba logiczne, że na przyszły jeszcze nie ma. Na razie prawidłowo.
  4. Absolutnie nic takiego nie ma miejsca. Szarych kart nie można przekładać. Dekodery się wykryją, ale się nie aktywują, bo karta jest nie od pary z dekodera. Nie uruchomisz tego.
  5. Karty są parowane. Przekładając kartę - dekoder nie uruchomi się. Kwestia MR jest tu bez znaczenia, to nie ruszy i nigdy się nie aktywuje.
  6. Teoretycznie nie powinni móc dać kolejnego swojego kanału. Koncesja na ten mux zawierała wymóg udostępnienia miejsca na co najmniej 16 programów radiofonicznych lub telewizyjnych od co najmniej 16 unikalnych dostawców usług medialnych, w tym nadawców w rozumieniu ustawy o radiofonii i telewizji (żaden nie może przekroczyć 50% udziału). Wszystko jest w DZC-WAP-5176-3/09 pkt. 8 i nic mi nie wiadomo, aby ten warunek uległ zmianie. Natomiast w praktyce, gdy policzy się nadawców dziś, to już w samym mux nie ma 16 różnych (tu operator sprytnie kombinuje, dostarczając listę, z której może sobie wybrać, na liście może i 16 by było, a na muxie nawet nie wiem, czy 10 się uzbiera, biorąc pod uwagę stacje radiowe). A też to 50% przestaje się trzymać kupy (już teraz 6 kanałów TV na 12 jest od Polsatu, tu kreatywne podejście polega na tym że są przecież stacje radiowe). Także w praktyce się zobaczy, ale jeśli ich skusi, to pewnie trzeba będzie podpytać w UKE i KRRiT co sądzą na ten temat To jest taki fajny przykład, że na papierze być może to się jeszcze zgadza (do weryfikacji), robiąc decyzję jak zwykle zabrakło precyzji, jak zawsze dało się za dużo pola do frywolnej interpretacji i w praktyce tu się przykombinuje, tam się podejdzie kreatywnie i fajnie jest tylko na papierze. Polska biurokratyczna w całej okazałości.
  7. Wiem o co chodzi - u nas pokazuje, właśnie dlatego zastanawiam się dlaczego u was tego nie widać. Ty masz najbardziej rokujący zestaw, bo TV dobry - do jakiego wejścia w TV masz wpięty Ultrabox? Spróbuj go przepiąć i zrestartować Ultraboxa. Wejścia w telewizorach nie zawsze mają takie same możliwości, są wejścia pod MHL. Może przepięcie dekodera pod inne wejście u Ciebie załatwi sprawę?
  8. Jak masz to podpięte do TV i jaki model TV. Czy TV obsługuje Dolby? I ADB i Technicolor mają zrobione tak, że muszą dostać po HDMI informację z EDID, że jest obsługa DD. Jeśli nie dostaną - i na jednym i na drugim w Netflixie nie będzie 5.1, bez znaczenia jak jest dla kanałów TV. Jeśli na ADB nie masz, na Technicolorze teraz też byś w tej chwili nie miał. Obydwa dekodery zachowują się tak samo. Jeśli masz inne wejścia w TV, spróbuj przepiąć dekoder, może pomoże. Możesz spiąć Ultraboxa z kinem po HDMI i kino z TV? @robertokot25 - może w kinie możesz zmienić sposób miksowania audio? generalnie - radzimy wyregulować
  9. Jak to sprawdzacie? Odpaliłem Netflixa z kumplem na ADB (JADA) i normalnie jest 5.1 do wyboru w aplikacji Netflix 🤨 Śmiga HDR i 5.1 na raz bez problemów. Pamiętajcie, że dekoder: - musi mieć włączone w ustawieniach Dolby Digital na TAK - TV lub kino domowe musi raportować, że DD wspiera w EDID, jeśli spięte po HDMI (uwaga - może np. któreś wejście w TV nie raportuje, czasami przepięcie może pomóc) I te same zasady są w Technicolorze. Z wyłączonym Dolby w dekoderze - nie ma wyboru ścieżki 5.1 w Netflixie (no bo w końcu jak jest wyłączone, to jak i po co ma działać? ). Także coś tu pokiełbasiliście. Na JADA jest 5.1 w Netflixie. No, najwyżej jeśli była jakaś awaria na tygodniu i dlatego wam nie śmigało?
  10. W ustawieniach STB Dolby włączone? Grany materiał ma wybraną ścieżkę 5.1? Jeśli tak - być może bug, pewnie zostanie zrobione; podobnie z napisami.
  11. Dokładnie @czerstwy ma 100% racji. Kanał Museum 4K jest po prostu źle nadawany. Nie ma tam żadnego ECP ani nic. Tam lecą materiały w pętli i jedne i te same filmy raz działają, raz nie, włosi piszą, że problemy są nawet na TV z ECP https://www.digital-forum.it/showthread.php?203412-Museum-4K-su-Tivusat-(LCN-220)&p=6483882&viewfull=1#post6483882 Na moje oko wygląda jakby grali z jakiegoś media playera w sensie takim, że po prostu każdy materiał jest inaczej nadawany. Na tunerach linuksowych widać, że w trakcie emisji zmieniają się ścieżki audio (np. raz są dwie angielskie, raz trzy i znika rosyjska) i dzieją się inne cuda. To samo jest na 4K Universe z tego transpondera. Raz jest audio undefined, raz angielskie. Pewnie od tego ciągłego mieszania się kaszani odbiór. Ale nie zdziwiłbym się, gdyby były faktycznie takie TV, które te cuda ogarniają. @mara68 - nie. ECP to rozszerzenie CI+. Jeśli coś ma CI+ to nie oznacza z automatu, że ma ECP. Cała sprawa Museum 4K w ogóle nie ma związku z ECP, ktoś wkręcił fazę, a teraz wszyscy powtarzają.
  12. Oczywiście, że to nie prawda. Gość ma jakiś problem, może z konfiguracją, a tyś dorobił magiczną teorię, nawet nie dopytując się szczegółów, ani nic nie weryfikując Cyk szklana kula i jest! Polecam poczytać: http://www.ci-plus.com/documentation/ ECP dotyczy wyłącznie modułów i to jest tylko znacznik, który gdy CAM go widzi i jednocześnie dowie się, że host nie ma tej certyfikacji, blokuje deszyfrowanie na poziomie CAM. Dekodery z wbudowanym CA w ogóle tego nie obsługują. Dekodery nie przechodzą żadnej certyfikacji ECP.
  13. Że co? 😂 🤣 ECP nie dotyczy dekoderów z wbudowanym CA, tylko modułów CAM CI+. Na Ultraboxie bez problemu Museum 4K działa.
  14. Nie mam takich problemów. Sprawdź sygnał z tej częstotliwości, np. spróbuj innych kanałów jak Arirang World lub ERT World Europe. Jeśli też będzie szachownica, to wiesz co robić
  15. catnip

    TVP Polonia

    Wiem, piszę wyłącznie o przekazie z nowego transpondera, w grudniu był on bardzo kiepski, pisałem o tym tu: W Sylwestra pykając po kanałach to było tak źle, że wydawało mi się, że oglądam jakiś kanał z Afryki Teraz jest już wreszcie OK. Może to się poprawiło w momencie, gdy wyłączono dosył z 23,5°E, może przeszli na jakiś IP, czy coś, nie wiem. Ale cieszy, że jako-tako ogarnięte.
×
×
  • Create New...