Skocz do zawartości

Reklamacje złożone na działania platformy CANAL+


reniew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba nie bardzo mnie zrozumiałeś.

 

ITI na obowiązek przesłania umowy na piśmie, a nie jest to dobrowolne jak piszesz, tym bardziej, że to kompletnie nowa umowa, a nie jakaś kontynuacja starej.

 

Pytałem tylko, czy w regulaminie jest zapis, jaki ITI zostawia sobie na to czas, ponieważ jakiś facecik w CTA wmawiał mi, że według regulaminu ITI ma na to 60 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Cię zrozumiałem, ale realia są inne. Obowiązek w wydaniu platformy wygląda tak, że czasami dostaje się podziękowanie za skorzystanie z oferty i tyle. Ustawowy zapis mówi chyba o przesłaniu potwierdzenia max. 1 miesiąc od zmiany. I ITI nie ma obowiązku przesłania na piśmie ot tak z automatu, bo w pierwszej kolejności ustawa wymienia pocztę elektroniczna i dopiero jeżeli nie można tak dostarczyć lub na nasze żądanie to otrzymujemy na piśmie potwierdzenie zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kibo no Hikari, o jakiej ustawie Ty u Diaska mówisz, kiedy rozmawiamy o regulaminie nc+?

 

Wiesz, jak lubię konkrety, więc albo znasz odpowiedź na moje pytanie, albo jej nie znasz i będę nadal oczekiwać na kompetentną odpowiedź kogoś bardziej zorientowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragment odpowiedzi UKE na skargę jednego z klientów na temat zmiany umowy:

 

"W opisanej sprawie nie będą miały zastosowanie przepisy prawa

telekomunikacyjnego. Przedmiotem umowy zawartej pomiędzy abonentem operatora

telewizji cyfrowej a tym operatorem jest dostarczanie treści. Treść ta

dostarczana jest za pomocą usługi telekomunikacyjnej. W związku z powyższym

umowa ta jest regulowana w zakresie dotyczącym przedmiotu umowy (dostarczania

treści) przez przepisy Kodeksu Cywilnego. Prawo telekomunikacyjne będzie

odnosiło się jedynie w sposób pośredni do przedmiotu umowy w zakresie usługi

telekomunikacyjnej (przekazywania sygnału w sieci telekomunikacyjnej) oraz w

zakresie systemu dostępu warunkowego (dostarczanie udogodnień towarzyszących).

Zatem w tym opisanym przez Pana stanie faktycznym nie będą miały zastosowanie

przepisy Prawa telekomunikacyjnego. Urząd Komunikacji Elektronicznej nie ma

został wyposażony przez ustawodawcę w kompetencje do nadzoru nad umowami, jakie

zawierają operatorzy telewizji cyfrowych z abonentami. W tym zakresie będą miały

zastosowanie standardowe przepisy dotyczące zobowiązań umownych. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że powołując się na prawo telekomunikacyjne nie mogłaby się wycofać,bo operator zaczyna świadczyć umowę od razu na zmienionych warunkach a to blokuje możliwość odstąpienia nawet jeżeli nie dostała na piśmie potwierdzenia.

 

P.S.

@Jego Cień rozumiem, że pytałeś o potwierdzenie bo chcesz wywrzeć jakąś presję na operatora a nie po to, że brakuje Ci świstka w archiwum umów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art. 9 ust. 3 mówi:

 

"3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na piśmie in-

formacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełnia-

nia świadczenia. "

 

Więc jako to jest z tymi terminami w końcu?

 

Bo dalej Art.10 ust. 2:

 

"2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1, termin,

w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się

od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej

zawarcia. Jeżeli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma

potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty. "

 

Mówi się też, że umowa przez telefon nie powinna odbywać się na koszt klienta, wobec tego wychodzi na to, że wszystko jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej masz:

 

3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem ter-minu, o którym mowa w art. 7 ust. 1;

 

I bądź tu człowieku mądry... więc dlatego nie wysyłają potwierdzenia z automatu, bo i tak odstąpić nie można.

Niby inna ustawa,ale treści bardzo podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kibo no Hikari , według mnie Twój cytat odnosi się do sytuacji, kiedy sprzedawca wypełnił przesłanki zacytowane przez mnie, a więc przysłał potwierdzenie na piśmie, jeszcze przed terminem rozpoczęcia świadczenia usługi.

 

Inaczej, obowiązuje trzymiesięczny okres wypowiedzenia, płynący od daty zawarcia umowy przez telefon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zwrócić uwagę na to, że jeśli usługi dostarczania telewizji satelitarnej nie podlegają pod prawo telekomunikacyjne to nie ma podstaw do rejestracji rozmów z klientem i następnie ich archiwizacji i udostępniania klientowi. Taki obowiązek wprowadził ustawodawca w prawie telekomunikacyjnym art.56 a nie ma tego wymogu w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów. Poza tym prawo telekomunikacyjne wyraźnie mówi o zmianie warunków umowowy (aneks) a ustawa o ochronie tylko o zawarciu umowy.

 

Art.56 Prawo telekomuniacyjne:

...

6. Dostawca usług może umożliwić abonentowi będącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej lub elektronicznej zmianę warunków umowy, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 4-7, za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie lub przy użyciu poczty elektronicznej lub faksu. Dostawca usług obowiązany jest jednak utrwalić oświadczenie abonenta złożone w sposób określony w zdaniu pierwszym i przechowywać je do końca obowiązywania umowy na zmienionych warunkach i udostępniać jego treść abonentowi na jego żądanie, zgłoszone w szczególności w trakcie postępowania reklamacyjnego. W przypadku zmiany warunków umowy dokonanej telefonicznie powinna być utrwalona cała rozmowa. Jednocześnie dostawca usług obowiązany jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian w terminie ustalonym z abonentem, ale nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia zlecenia zmiany. Abonentowi przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni od dnia otrzymania potwierdzenia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem

...

 

Krótko mówiąc w/w przepisy nie mają zastosowania do aneksów zawartych z operatorem NC+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...