Skocz do zawartości

Umowa na Polsat Box - pytania, problemy i komentarze


Condor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie do Was...

 

Przedłużyłem ostatnio (18.12.2010) umowę z CP (poprzednia przeszła już daaaawno na czas nieokreślony, z okresem rozliczeniowym na koniec miesiąca). Wziąłem za złotówkę Sagemcoma z nagrywarką (po 5 zł miesięcznie), Familijny HD na 29 miesięcy + gratisy przez 10 miesięcy. Przez te 10 miesięcy mam płacić 37,90, później 39,90. Tu jest wszystko jasne.

Mniej jasne staje się później, bo jakieś 3 dni temu dostałem sms-a typu "wejdź w nowy rok bez zadłużenia, wpłać 37,90" Hmmm... pomyślałem, ok, okres rozliczeniowy pewnie dalej mam od 1-go do ostatniego, ok, może być.

Wczoraj wszedłem sobie na icok i tam patrzę, a tu: mam do zapłaty 1,00 zł do wczoraj... żadnej wzmianki ani informacji o tym 37,90... hmmm... to jak w końcu? Mam płacić 37,90 czy 1,00? Oczywiście wpłaciłem tyle, ile chcieli w icok, czyli 1 zł :)

 

Ktoś może napisze: "zadzwoń do nich i się dowiedz", ale wolę tego nie robić, bo może to jakiś błąd w ich systemie i nie wychylając się przez te 10 promocyjnych miesięcy nie będę musiał płacić 37,90, a tylko złotóweczkę. Obawiam się, że jeśli bym to do nich zgłosił, to poprawili by to i straciłbym ten bardzo miły "rabacik" ;)

1 złotych widniało za dekoder za który zapłaciłeś przy odbiorze tylko system jeszcze tego nie zaksięgował a 37,90 będziesz płacił normalnie nie miej złudnych marzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam ponownie...czy do starej umowy relaxmix jeszcze ważna 12miesięcy mogę dokupić oddzielnie Discovery HD? jeśli tak to w jakiej cenie?

 

Może możesz może nie możesz. Nikt nie jest tutaj wróżką. Zadzwoń na PartyLine albo wycieczka do APSu. Może masz dekoder udostępniony i umowę pierwotną w okresie podstawowym to wtedy kaput.

 

Jeżeli będziesz mógł wziąć to za 5/6 zł/m-c. Zależy czy będzie to czas określony czy nieokreślony. Ale umów na czas nieokreślony na pakiety HD nie widziałem od dawna. I zamawiając chociażby ten kanał np. na 12 m-cy to przedłużasz obowiązku na inne posiadane pakiety. Polecam cały pakiety HD. Wyjdzie taniej, 15zł/m-c.

 

---

 

mam pytanie do Was...

 

Przedłużyłem ostatnio (18.12.2010) umowę z CP (poprzednia przeszła już daaaawno na czas nieokreślony, z okresem rozliczeniowym na koniec miesiąca). Wziąłem za złotówkę Sagemcoma z nagrywarką (po 5 zł miesięcznie), Familijny HD na 29 miesięcy + gratisy przez 10 miesięcy. Przez te 10 miesięcy mam płacić 37,90, później 39,90. Tu jest wszystko jasne.

Mniej jasne staje się później, bo jakieś 3 dni temu dostałem sms-a typu "wejdź w nowy rok bez zadłużenia, wpłać 37,90" Hmmm... pomyślałem, ok, okres rozliczeniowy pewnie dalej mam od 1-go do ostatniego, ok, może być.

Wczoraj wszedłem sobie na icok i tam patrzę, a tu: mam do zapłaty 1,00 zł do wczoraj... żadnej wzmianki ani informacji o tym 37,90... hmmm... to jak w końcu? Mam płacić 37,90 czy 1,00? Oczywiście wpłaciłem tyle, ile chcieli w icok, czyli 1 zł :)

 

Ktoś może napisze: "zadzwoń do nich i się dowiedz", ale wolę tego nie robić, bo może to jakiś błąd w ich systemie i nie wychylając się przez te 10 promocyjnych miesięcy nie będę musiał płacić 37,90, a tylko złotóweczkę. Obawiam się, że jeśli bym to do nich zgłosił, to poprawili by to i straciłbym ten bardzo miły "rabacik" ;)

 

Znowu wychodzi czytanie umowy :P

 

Podmieniając na tego Sagema (jest on udostępniony) zmienia Ci się okres rozliczeniowy (czyt. termin płatności) i nr konta na jakie wpłacasz pieniądze. I w tej ofercie masz pewnie Familijny HD, Extra HD, Sport HD i sVOD za 37,90 zł przez te 10 m-cy a później abonament zależny od ilości pozostawionych pakietów (tutaj nie zapomnij zmienić przed tym 10 miesiącem swojego obowiązku, bo później znów będzie lament jakie to CP złe i niedobre ;) ). I tutaj od razu po podmianie musisz zapłacić pierwszą opłatę - nie masz żadnych miesięcy gratisowych i płatność jest z góry.

 

Jeżeli masz jakaś nadpłatę na starym kontrakcie to możesz zadzwonić na infolinie i będzie to przeksięgowane. Jeżeli nie masz żadnej nadpłaty to możesz prosić o skorygowanie należności. Jak dobrze zrozumiałem to okres rozliczeniowy w tym miesiącu kończy Ci się 31.12.2010r. i chodzi mi o to, że umowa na starym dekoderze będzie rozwiązana 31.12.2010r. i możesz mieć skorygowany abonament od dnia 18.12. do 31.12. i przeksięgowane to na nowy kontrakt.

 

---

 

@Soq

Cała strona "maglowania"i jesteś w punkcie wyjścia.Skąd wziąłeś,a raczej ktoś Ci tak napisał,datę 25/24 miesiąca.Jeśli umowę podpisywałes 2 marca 10r na 12 mies.to 2 marca 11r przechodzi na okres dodatkowy 12mies.Gdy wypowiedzenie wysyłasz,by ono doszło przed 02.03 2011r i trwa 3-mies.to zrywasz 12-mies.okres dodatkowy.Za pozostałe 9mies.tego okresu płacisz karę (9 po 2zł) 18zł.

Umowy podstawowej nie możesz skrócić,wypowiedzenie 3-mies.pod koniec jej trwania i tu już jesteś w okr.dodatkowym.Wypowiedzenia są 3-mies.chyba że zmieniają regulamin,lub cennik to wtedy ok.1-mies.

 

Ha ha ha :D

 

Nie liczy się tutaj dzień podpisania umowy tylko okres rozliczeniowy od którego ona wchodzi w życie ;)

 

@Soq to co Ci wcześniej napisałem to jest ok ;) i tutaj tak ostatni miesiąc normalnie płacisz abo. za czas określony a w 2 i 3 m-cu wypowiedzenia umowa jest już bezterminowa i masz wyższy abonament, zgodny z cennikiem. Oczywiście to wszystko zależy kiedy do CP wpłynie wypowiedzenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pucis jest pewne to co piszesz? Przyjmuje się datę podpisania umowy jako początek okresu rozliczeniowego.W przypadku @Soq data 25.03 nie dotyczyła tej jego umowy.

To co piszesz dla @Soq to ciekawe,nie mogłem wyczytac tego w umowie,jest regulaminowe wypowiedzenie na trzy okresy przed zakończeniem umowy terminowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu wychodzi czytanie umowy :P

No właśnie dlatego spytałem, bo specjalnie przeczytałem umowę i tak, jak napisałem - wynika z niej że powinienem płacić 37,90. Zdziwiła mnie po prostu ta złotówka do zapłaty i brak informacji o tych 37,90 (tak, zalogowałem się na nową kartę).

 

tutaj nie zapomnij zmienić przed tym 10 miesiącem swojego obowiązku, bo później znów będzie lament jakie to CP złe i niedobre ;)

spoko, nie jestem jednym z tych, którzy zamiast pomyśleć wolą ponarzekać.

 

1 złotych widniało za dekoder za który zapłaciłeś przy odbiorze tylko system jeszcze tego nie zaksięgował a 37,90 będziesz płacił normalnie nie miej złudnych marzeń

to chyba nie było za dekoder, bo jestem niemal pewien, że gdzieś w icok'u widziałem informacje o tej opłacie (teraz nie potrafię tego znaleźć).

Co jeszcze ciekawsze... dzisiaj patrzę sobie w icok, a tu mam zaksięgowaną wczorajszą wpłatę 1zł i następną płatność w wysokości... oczywiście 1zł... i oczywiście do dzisiaj (wczorajsza była do wczoraj). Czy oni sobie żarty ze mnie robią? Mam im codziennie po złotówce przelewać? Chyba jednak zadzwonię do nich dzisiaj i wyjaśnię to bo zaczyna mnie to drażnić.

 

 

EDIT

Zadzwoniłem i bardzo miła i młoda Pani uświadomiła mnie że te cyrki są przez to, że mam ten 10-miesięczny okres promocyjny i mam się nie sugerować tym, co mi icok pokazuje. Hmmm... no to po co tak właściwie jest ten icok?

Pewnie ich system nie potrafi spokojnie przełknąć i zaakceptować takiej wielkiej straty i dlatego tak głupieje ;) Biedak był przygotowany i zaprogramowany na wyciąganie kasy od klientów, a tu nie dosyć że musi dać pakiety za friko, to jeszcze od abo odjąć 2zł. Przerosło go to zadanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jeżeli chodzi o tą złotówkę i rozliczanie miesięcy gratisowych w systemie bilingowym CP to długa historia (może historia na butelkę :P ).

 

@stan69 tutaj ważny jest okres rozliczeniowy jaki się utworzył. @Soq napisał, że umowę podpisał 2 marca a okres rozliczeniowy ma 25 dnia miesiąca i tutaj liczy się okres rozliczeniowy (dzień wejścia w życie umowy dla CP). Umowę podpisał 2 marca a dla CP jest obowiązująca od 25 marca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stan69 tutaj ważny jest okres rozliczeniowy jaki się utworzył. @Soq napisał, że umowę podpisał 2 marca a okres rozliczeniowy ma 25 dnia miesiąca i tutaj liczy się okres rozliczeniowy (dzień wejścia w życie umowy dla CP). Umowę podpisał 2 marca a dla CP jest obowiązująca od 25 marca

 

Tylko że 25 dzień to okres rozliczeniowy u @Sog z poprzednio używanego pre-paida i dla niego jest zaskoczeniem.Ja z kolei umowę podpisywałem 8 dnia i okr.rozliczeniowy też od 8 dnia.No ale przyjmuję to do wiadomości i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wypadku podpisywania umowy tylko na TV to cykl rozliczeniowy przypada na dzień w którym była podpisana umowa (ta zasada dotyczy równiez podmian, gdzie zmianie ulega dzień cyklu rozliczeniowego i nr konta do wpłat). Jeśli umowa podpisywana jest w Multiofercie to cykl rozliczeniowy ustala CP według zasady, że pierwsza faktura obejmuje pełny miesiąc cyklu rozliczeniowego oraz niepełny miesiąc cyklu rozliczeniowego (o ile mnie pamięć nie myli jest to co tydzień (klient wpada nie w najbliższy, a kolejny po podpisaniu umowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ustalania okresów rozliczeniowych przez CP to też długa historia. I na Twoim miejscu bym tak tego nie uogólniał. Bo okresy rozliczeniowe szczególnie dla dekoderów FTA gdzie była później podpisana umowa wypadają różnie. Najlepiej sprawdzić sobie na iCOKu albo zadzwonić na PartyLine. Myślę, że z takim pytaniem raczej sobie poradzą.

 

Przy umowie pierwotnej oczywiście okres rozliczeniowy to dzień podpisania umowy.

Przy podmianie na dekoder udostępniony też okres rozliczeniowy się zmienia oraz nr konta. W APS jest to dzień dokonania podmiany, przez Infolinie w większości przypadków też ale zdarzają się wyjątki - różnica jednego dnia.

A co do umów lojalnościowych na dekoderze z obowiązującą umową okres rozliczeniowy pozostaje bez zmian.

A przy podpisaniu umowy dla FTA/Pre-paid może to być okres rozliczeniowy z poprzednio obowiązującej, rozwiązanej umowy. Może też być to dzień okresu rozliczeniowego jaki był przy deklaracji albo po ośmiu dniach po podpisaniu umowy. Różnie to bywa ;)

 

A co do MultiOferty to są 3 cykle bilingowe: 2, 12 i 22 dnia miesiąca. Takie same cykle są przy MVNO i Internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do MultiOferty to są 3 cykle bilingowe: 2, 12 i 22 dnia miesiąca. Takie same cykle są przy MVNO i Internecie.

 

Można jakoś ten cykl zmienić (z 22 dnia na 2 dzień) ? Moja umowa była przedłużona 2 dnia miesiąca a okres rozliczeniowy "dostał mi się" 22 dnia. Wcześniej miałem umowę z okresem 3 dnia miesiąca i liczyłem że w tych granicach zostanie. Obecnie opłaty abonamentowe mi się rozjechały i już nie wiem czy mam nadpłatę czy niedopłatę (iCOK też nie wie), poza tym płacąc pod koniec miesiąca ze zlecenia w banku miałem wszystko zapłacone na czas a teraz mam co miesiąc tydzień nieopłacony...

 

I pytanie drugie: czy numer infolinii 2222 z telefonu CP jest płatny czy bezpłatny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cykl jest na sztywno ustawiony według schematu jak opisałem wcześniej dla multioferty. Mozesz spróbowac poprosić CP, aby Ci zmienili cykl rozliczeniowy. Rozliczenie nadpłaty/niedopłaty nastąpi w pierwszej fakturze wystawionej przez CP (zostanie rozliczone stare konto do wpłat z nowym kontem multioferty). Dzwoniąc na skrócony nr 2222 (tylko w telefonii CP) połaczenie jest bezpłatne, dzwoniac na 699002222 połączenie jest płatne według stawek operatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktura co prawda przyszła ale to wiele nie zmieniło (np. iCOK nie ma jej w wykazie faktur). Fakt że na fakturze było podane saldo na jakiś tam dzień.

 

Co do infolinii 2222 to w cennikach telefonii CP umieszczonych na stronie www ten numer jest płatny. Bezpłatny jest tylko w książeczce dołączonej do karty SIM. A jak jest ze sprawdzeniem stanu środków przez sms ? Jak to się robi i czy to kosztuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to odpowiedni dział, ale dotknęła mnie dzisiaj pewna nieprzyjemność. Otóż właśnie nawalił mój stary poczciwy dekoder 305G w klasyczny sposób, czyli słabo świecąca czerwona dioda. Wiadomo naprawa nieopłacalna. Problem polega na tym, że miałem podpisaną umowę z CP na ten dekoder który leżał u mnie od roku. Umowa była podpisana 29 kwietnia 2010 roku na 12 miesięcy, a więc kończy się 29 kwietnia br. Zadzwoniłem do Polsatu żeby zapytać się co w tej sprawie mogą zrobić. Niestety pan konsultant poinformował mnie że skoro mam wypowiedzianą umowę na koniec okresu podstawowego to mimo iż nadal jestem klientem CP nie ma dla mnie żadnych możliwości wymiany dekodera. Czyli mam teraz przez 4 miesiące płacić za coś czego nie mogę oglądać? Ku..wa to jest jakieś bandyctwo. Ma ktoś jakieś pomysły co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hoses jeśli masz umowę do 29.04.2011 to do APS z dowodem osobistym gnaj i skorzystaj z tzw. upgrade sprzętu.Będzie się to wiązało z kolejnym okresem lojalnościowym ale dostaniesz też nowy dekoder już nie na własność a na udostępnienie (czyli wieczysta gwarancja w pewnym sensie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że moje wypowiedzenie na koniec okresu podstawowego jest już zarejestrowane w systemie i tak jak pisałem wyżej konsultant stwierdził, że w zasadzie nie ma dla mnie żadnej opcji, no chyba że wyślę anulowanie wypowiedzenia. Wtedy wrócę do łask CP i będą mogli mi coś zaoferować. Przyznam szczerze że jest tu coś nie tak. Każą mi płacić za coś czego nie mogę oglądać. Chyba jak nic nie zdziałam to wybiorę się do UOKiK. Już raz mi pomogli załatwić sprawę z siecią plusa, może pamiętacie jak plus jaja sobie robił z nowym regulaminem ale to inna bajka.W zasadzie to zaryzykuje i udam się jutro do APS-u zobaczymy czy to potwierdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...